Speeldag 5: STVV - Kortrijk

Alles over de wedstrijden van STVV
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door miel »

Louter en alleen over de wedstrijd STVV _ KVK
Goed begonnen aan de wedstrijd , maar na 15 minuten met 10
Stvv van slag en op zo een moment moeilijk om tactisch bij te sturen , dan maar achteruit kruipen met de 0-1 als gevolg net voor rust .
Na amper 5 min in de tweede helft komt de bal via de hielen van Fernandes tot bij Kagé 0-2
Wie dan dacht boeken toe , kwam bedrogen uit , met 10 man in een moordende hitte parkeerde Stvv Kortrijk op eigen helft
Een mooi doelpunt van de Petter deed de match kantelen .
Niet dat er hoogstaand werd gespeeld , daarvoor zat er te veel afval in de passing van vooral Djené en Ceballos
Maar met 10 man mocht de remonte er wel wezen , dat tikkeltje geluk ontbrak . Een punten deling was zeker verdiend geweest .
Los van het feit , of deze groep kwalitatief sterk genoeg is , en los van RD
Deze kern heeft de wil en de inzet om resultaat te behalen , daarom alleen al verdiend deze kern iets meer respect .
De 4000 aanwezigen hebben hun ploeg dan ook aangemoedigd , en zelf na de nederlaag een ovatie gegeven .
Als ik hier lees dat alleen Dutoit en Janssen op niveau was begrijp ik er niet meer van .
Het enige wat William heeft moeten doen is 2 ballen uit zijn net gaan halen , welliswaar aan deze treffers heeft hij geen enkele schuld .
Als ik lees dat Peeters zo veel slechte passes heeft gegeven ???? tja als ge er 100 verstuurd kunnen er inderdaad slechte tussen zitten .
In elk geval ligt het niveau van de ploeg een pak hoger dan dat van het forum . :end:
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door miel »

toyotacorolla schreef:Het is steeds andermans schuld, als er geen punten worden gehaald.
Het wordt al meerdere keren aangehaald, teweinig kwaliteit. :zot:
Als er wel punten worden gehaald is het ook altijd iemand anders zijn schuld
met name de zwakke tegenstander :)
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3066
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Tompie »

De rode kaart is streng maar valt te verdedigen.
Laat ons toch ook maar voor de volledigheid vermelden dat een volledig correct doelpunt van Kortrijk werd afgekeurd voor niets.

Aan de scheidsrechter ligt het niet hoor. Met wat meer kwaliteit pak je zowel vorige week als gisteren minstens een punt. Nu gebeurt dat niet en dat is zorgwekkend, omdat het wel de wedstrijden zijn waarin je de punten kan en zou moeten pakken. De tegenstrevers waren ook niet van een fantastisch niveau, dat maakt het net zo jammer.

De inzet is er en er zit ook een bepaald idee achter onze manier van voetballen, dat is positief. Maar alle spelers moeten op de toppen van hun tenen lopen om als collectief sterk genoeg te zijn om wedstrijden te kunnen winnen.

Zoals Lindoke hier al terecht aanhaalt, kwaliteit is het codewoord. Met mentaliteit alleen kom je er niet.
Momenteel heb je maar één speler wiens naam je blindelings op het wedstrijdblad schrijft in offensief opzicht: Bezus.

Alle andere spelers (Swers, Tchenkoua, Ceballos, Janssens, Pros, Koubemba) zijn hooguit invalmateriaal. Jongens die wel van betekenis kunnen zijn als de tong van de tegenstrevers al half op de grond hangt, maar niet vanaf minuut 1.

Aan Bamba gaan we echt wel plezier beleven, zijn invalbeurt was hoopgevend. Hij wordt volgens mij naam nummer 2 die je zonder veel nadenken op de wedstrijdfiche mag zetten voor het offensieve compartiment. Dan blijft nog één flank en de rol van diepe spits over. Boli zou die diepe spits kunnen zijn, als die ooit nog volledig fit geraakt.

Peeters vind ik een wat aparte speler. Hij zakt inderdaad zeer ver terug om de ballen op te eisen, maar is dat ook geen opdracht van Leko? Een centrale speler die inzakt, de backs die tegelijkertijd opschuiven? In Moeskroen vond ik Peeters zeer matig, maar gisteren was lang niet alles slecht. Bovendien zijn zijn corners en vrije trappen vaak zeer gevaarlijk, goed aangesneden. Maar dan moet er voor doel wel iemand zijn die er ook écht in gelooft...

Enfin, het verhaal blijft hetzelfde: inzet oké, kwaliteit niet oké.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Vouch »

Tompie schreef: Enfin, het verhaal blijft hetzelfde: inzet oké, kwaliteit niet oké.
Nu even..., ZONDER het feit dat of de kaart terecht was of niet, vind ik dat er wel héél licht voorbij gegaan wordt aan het feit dat STVV 75 minuten lang met 10 man gespeeld heeft. Zéker aan het feit dat ze met 10 man, 65 minuten ná de rode kaart, baas waren (weg drukken is idd overdreven).
Natuurlijk kreeg Kortijk de kans om ons uit te tikken, maar is dat niet normaal in een 10-11 situatie?

Mét 11 tegen 11 hadden we nooit verloren, daar blijf ik bij. Maar ja, we het is nu zo, Leko mag zijn kwaliteiten bewijzen en zorgen dat er een 4 op 6 gepakt wordt de volgende 2 matchen of het wordt inderdaad wél nog een zéér lang seizoen.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Since '54 »

Tompie schreef:De rode kaart is streng maar valt te verdedigen.
Laat ons toch ook maar voor de volledigheid vermelden dat een volledig correct doelpunt van Kortrijk werd afgekeurd voor niets.

Aan de scheidsrechter ligt het niet hoor. Met wat meer kwaliteit pak je zowel vorige week als gisteren minstens een punt. Nu gebeurt dat niet en dat is zorgwekkend, omdat het wel de wedstrijden zijn waarin je de punten kan en zou moeten pakken. De tegenstrevers waren ook niet van een fantastisch niveau, dat maakt het net zo jammer.

De inzet is er en er zit ook een bepaald idee achter onze manier van voetballen, dat is positief. Maar alle spelers moeten op de toppen van hun tenen lopen om als collectief sterk genoeg te zijn om wedstrijden te kunnen winnen.

Zoals Lindoke hier al terecht aanhaalt, kwaliteit is het codewoord. Met mentaliteit alleen kom je er niet.
Momenteel heb je maar één speler wiens naam je blindelings op het wedstrijdblad schrijft in offensief opzicht: Bezus.

Alle andere spelers (Swers, Tchenkoua, Ceballos, Janssens, Pros, Koubemba) zijn hooguit invalmateriaal. Jongens die wel van betekenis kunnen zijn als de tong van de tegenstrevers al half op de grond hangt, maar niet vanaf minuut 1.

Aan Bamba gaan we echt wel plezier beleven, zijn invalbeurt was hoopgevend. Hij wordt volgens mij naam nummer 2 die je zonder veel nadenken op de wedstrijdfiche mag zetten voor het offensieve compartiment. Dan blijft nog één flank en de rol van diepe spits over. Boli zou die diepe spits kunnen zijn, als die ooit nog volledig fit geraakt.

Peeters vind ik een wat aparte speler. Hij zakt inderdaad zeer ver terug om de ballen op te eisen, maar is dat ook geen opdracht van Leko? Een centrale speler die inzakt, de backs die tegelijkertijd opschuiven? In Moeskroen vond ik Peeters zeer matig, maar gisteren was lang niet alles slecht. Bovendien zijn zijn corners en vrije trappen vaak zeer gevaarlijk, goed aangesneden. Maar dan moet er voor doel wel iemand zijn die er ook écht in gelooft...

Enfin, het verhaal blijft hetzelfde: inzet oké, kwaliteit niet oké.
Goede post Tompie. De realiteit als het ware. Ik kan er me quasi volledig achter scharen.

Gisterenavond maakte ik me de volgende bedenking: tegen de ploeg van 2009 die kampioen werd in 2de en het seizoen er na 4de eindigde in 1ste klasse - en dit is tenslotte slechts 7 jaar geleden als er seffens weer een paar gaan zeggen dat je het niet kan vergelijken - welnu:
Mignolet was beter dan Dutoit. Wagemakers was beter van Djené - Cantaluppi was beter dan Kotysch en Pulido - Euvrard was beter dan Fernandes - Odoi was beter dan Sylla en ga zo maar verder met Delorge, Mennes, Chimedza, Wilmet, Sidibé en zelfs Schouterden was beter dan Ceballos. Schouterden is nu fanionspeler van KV Mechelen! Hoeveel buitenlanders hadden we in de ploeg? Een stuk of 3 of 4 misschien. Dit stemt meer dan tot diep nadenken.

Ik hoop dat het STVV-bestuur, met de heer Duchâtelet op kop, dit eens leest en er eens over nadenkt.
Mikman
Berichten: 3682
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Mikman »

Since '54 schreef:Maar waarom moet de rest van het forum nu eigenlijk LUISTEREN naar Jacques, Tompie en Mikman? Omdat jullie zo ellenlange betogen schrijven met woorden van €10 met Engelstalige woordspelingen.? Andere forumleden hebben een veel kortere versie van wat er gebeurd is. Hebben toch evenveel recht om spreken. Wat is me dat hier toch dat hulpgeroep op mekaar?
Zwakke repliek. Ik kan het perfect oneens zijn met bovengenoemde namen maar hun betogen zijn doorgaans onderbouwd met argumenten of concrete wedstrijdfases ipv dooddoeners of scorebord-journalistiek die in deze topic hoogtij vierde. Tuurlijk heeft iedereen evenveel recht van spreken maar de enkelingen die nu een rampzalig seizoen voorspellen zijn degenen volgens wiens voorspelling van x-aantal jaar geleden we nu zo ongeveer in 2e provinciale zouden spelen. Want we zouden 2 jaar geleden zeker degraderen naar derde klasse ( we werden uiteindelijk kampioen met het meeste punten ooit ). Diegenen die nu over een algemeen gebrek aan kwaliteit spreken zullen straks degenen zijn die komen janken dat men niet snel genoeg een contractverlenging heeft gegeven als een grote club komt aankloppen, remember Schoofs en Junior ( ik zal er uit deze kern een concrete naam van een speler opplakken: Djenné ).
De lijst met lezenswaardige, goed geargumenteerde forumverslaggevers is overigens een stuk langer dan die twee namen maar ik gaf hun namen omdat zij hun betoog regelmatig, onderbouwd en consequent doen en daarbij geen angst hebben om tegen de meerderheid in te roeien.

Ik zal me wat nachtelijk typewerk op de hals halen en alsnog even opsommen met welke in deze topic vernoemde stellingen ik het grotendeels oneens ben:

-"we kwamen fysiek te kort": onzin, want anders kan je in zo'n hitte met 75 minuten tegen een numerieke overmacht op het einde niet meer zo komen opzetten. Twee jaar geleden was er wél een probleem ( krampen op het einde van de match enz ) vaak aangehaald op dit forum ook.

-"Leko wachtte te lang met te wisselen" en "we moeten blijven voetballen": iets wat je trouwens ook in de tribune hoorde. Ben ik het niet mee eens. Wat Leko deed, was de juiste tactiek ( strategie eigenlijk ), het uiteindelijke matchverloop gaf hem achteraf trouwens gelijk. Proberen de schade te beperken en als je toch op achterstand komt in het laatste halfuur met enkele frisse offensieve wissels de matchen proberen keren ( of te winnen, indien je niet op achterstand kwam) . Het had geen zin om vroeger te wisselen want dan zouden Bamba, Tchenkoua en Janssens zich dood hebben gelopen achter een ongrijpbare bal ipv zoals nu nog impulsen hebben kunnen geven in de slotfase. Dat heeft niet alleen met fysiek maar ook met het mentale te maken ( een ploeg die 1 doelpunt voor staat kruipt in de slotfase automatisch achteruit, ook al hebben ze een man meer ).
Als je met 10 tegen 11 komt te staan kan je best 4-3-2 gaan spelen ( zie de 3-3 tegen Brugge enkele jaren geleden ) maar daar waren gisteren de spelers niet voor voorhanden.
Overigens: als Pros op de bank had gezeten en na een kwartier was ingevallen, hadden we met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid precies hetzelfde wedstrijdbeeld gekregen als in de eerste helft.

-"Waarom speelde Valdivia niet?": omdat het matchverloop dat dit keer zo opdrong. De inbreng van Bamba, Janssens en Tchenkoua was logisch omdat ze zwakke spelers ( Swers en Ceballos ) kwamen vervangen of omdat het een tactische, offensieve omzetting betrof ( Tchenkoua voor Kotysch ). Was de match anders verlopen had Valdivia misschien wel kunnen invallen voor Bezus.
Wél een legitieme vraag: waarom Gerkens én Valdivia op de bank als je Gerkens doorgaan toch op de tien laat invallen en je doordat Valdivia op de bank zit Proswitz in de tribune moet zetten?
En ja, ik zou Valdivia ook graag eindelijk eens aan het werk zien. Maar gisteren begreep ik waarom er niet voor hem gekozen werd.

-"Ceballos moet spelen van hogerhand": Ceballos was/is de enige offensieve linksvoetige en natuurlijk hielp het hem ook niet dat de spits naar wie hij geacht werd voorzetten te sturen al na een kwartier onder de douche stond. Ceballos is technisch goed en heeft een fraaie voorzet maar is niet explosief noch krachtig waardoor hij zich moeilijk kan voorzetten en als je dan zoals gisteren door die rode kaart ook nog eens vooral achter de bal moet lopen, is hij ook helemaal niet het type speler dat daar geschikt voor is. Leko kon ook niet weten dat we na een kwartier al met 10 zouden staan want anders had hij waarschijnlijk voor een andere optie gekozen.

"We hebben kwaliteit te kort" of "we gaan zeker zestiende worden": toch iets te ongenuanceerd. Kwaliteit te kort voor wat? Voor PO1? Zeker! Maar om ons te redden? Dat betwijfel ik. Op dit moment zit het vooral offensief nog niet snor omdat sommige spelers nog niet wedstrijdfit zijn voor 90 minuten maar er lijkt toch wel wat potentieel te zitten in sommige spelers en defensief zie ik echt wel kwaliteit. Djenné is geen rechtsback en dat vertaalt zich te vaak in slordig uitvoetballen maar defensief is dat echt een klepper. Dat men door zijn ongelukkige passing of de wedstrijduitslag geen oog had voor zijn duidelijke defensieve kwaliteiten, stoort mij. Duelkracht, inzicht, positiespel, mentaliteit. Ik moest er eens mee lachen toen men bij zijn transfer zei dat hij ook naar de Primera Division kon maar na wat hij al liet zien bij ons, is dat helemaal geen gekke gedachte. Zet hem centraal achterin naast Pulido en een fitte Boli in de spits en je hebt echt wel een goeie centrale as, ver boven het niveau dat je van een zekere degradatiekandidaat verwacht. Anderzijds is een 4/15 met in de volgende vier wedstrijden 3 zware verplaatsingen natuurlijk geen vrolijke uitgangspositie om je ploeg nog op punt te stellen.
Nog éénmaal als Swers een nieuw contract gekregen heeft of niet doet niets terzake. Hij kan het niet en Leko heeft hem dat contract niet gegeven en toch staat hij er in. Trouwens het gaat me hier niet over Swers alleen maar ook over Ceballos e.a. Trouwens, gisteren onder de rust schreef ik dat Swers en Ceballos geen voet van plaats konden en enkel minuten later waren zij
inderdaad de eersten die vervangen werden. Vanaf toen bleef de match zwak maar het ging er wat geanimeerder aan toe.
De beslissing om hem bij de club te houden kwam van Leko, nadat Moeskroen en Lokeren volgens de media ook interesse toonden ( bron http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/657 ... stvv-.html en talrijke identieke artikelen ). Je initiële vraag enkele pagina's terug was of iemand eens kon uitleggen waarom Swers in de A-kern zat ( of moet ik het echt letterlijk gaan quoten? ) , dat is iets heel anders dan hetgeen je hierboven neerschreef. Dat Swers en Ceballos zwak waren/niet voldoen en als eerste vervangen moesten worden, daar zijn we het volledig met elkaar eens. Maar nogmaals, daarover ging het niet toen ik je repliceerde.
En nu zwijg ik er echt over.
enrique
Berichten: 2873
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door enrique »

Als ik zeg kwaliteit te kort, dan kijk vooral naar de doelpunten die we tegen krijgen. Het zijn dezelfde fouten die terug komen. Als er zijn die denken dat dit op een zonnige zaterdagmorgen opeens verdwenen gaat zijn, we zullen zien. Ik heb al dikwijls trainers van ploegen die onderaan staan horen zeggen, we maken elke week dezelfde fouten. Wel...
Als ik zeg kwaliteit te kort, dan kijk ik naar de doelpunten en het spel vooraan. Te weinig. Sorry. De tekortkomingen zijn hier al genoeg beschreven.
Als ik zeg kwaliteit te kort, dan is 14e of 15e daar in inbegrepen. Als jij dat scorebordanalyse vindt, mij goed. Een ploeg staat na 30 matchen waar ze hoort te staan.
Voorlaatste of laatste maakt niet uit. Gefaald.
We zullen in maart zien wie gelijk had. Maar als ze zakken zullen de excuses vlug volgen. Scheidsrechters, iedereen is tegen ons, en ga zo maar door.
Ik geef Since gelijk. Vergelijk maar eens met de ploeg van 2009. Dat is de referentie. Wat spel betreft. Ze hoeven niet 4e te zijn of te worden. Maar nu is het onvoldoende.
Voetbal is simpel. Je moet iemand hebben om de ballen tegen te houden en iemand om ze binnen te schieten. Momenteel hebben ze geen van beiden.
Johan Cruyff, ons veel te vroeg ontvallen, zei ooit: 'voetbal is simpel, maar wij maken het moeilijk'.
To be continued in maart 2017...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 5: STVV - Kortrijk

Bericht door stvvilvoorde »

Stef Peeters kan nog voor de reviewcommissie opgeroepen worden voor zijn fout op Stijn Desmet.
Dit kon evengoed rood zijn.
De rode kaart van Koubemba is terecht als je de regels volgt, die van Pulido twee weken terug ook. Maar wees dan ook rechtlijnig. Er gebeuren op andere velden ook veel van die fouten, die amper met geel bestraft worden. Zeker als het een thuismatch van een G5 ploeg is.
(Vandevelde gisteren op Genk was echt wraakroepend)
De goal van Kagé daarentegen was onterecht afgekeurd.

De inzet blijft echt wel ok (hemelsbreed verschil met 3/4 vorig seizoen) en ondanks de magere puntenoogst, vind ik Leko als trainer wel OK.
Werd bij zijn aanstelling als trainer niet echt gelukkig, maar hij heeft wel zijn plaats kunnen rechtvaardigen.

en er is voor de rest ook al veel gezegd en geschreven in deze topic.

het is zeker niet allemaal slecht, maar aanvallend is er momenteel te veel kwantiteit ipv kwaliteit.
En door die aanvallende onmondigheid gaat de rest van de ploeg ook terugvallen.
Wil je een zorgeloos seizoen draaien, dan kom je nog een flank en een diepe spits tekort.

Ik ben het met Mikman grotendeels eens.

Dutoit is incontournable in deze kern.
Djene vind ik verdedigend ook sterk en zeker in afwezigheid van één van de twee andere vaste centralisten zou ik hem ook liever centraal gezien hebben afgelopen weekend. Kotysch bevestigde nog maar eens dat hij eigenlijk nog minder is dan middelmaat. Trage blessuregevoelige middelmaat zonder uitvoetballend vermogen.
Ik blijf het een zware fout vinden om Nirisarike de laan uit te sturen (maakte progressie en stond er keer op keer als hij er moest staan) en Kotysch dan wel te verlengen.
Sylla vind ik verdedigend wel goed (verdedigend alleszins beter dan dussaut of bagayoko), maar offensief is dit echt wel een miskleun. Hij brengt offensief nagenoeg niks bij, durft zelfs amper de middellijn voorbij te gaan, voor een echte back mag dit wel beter.
Bij Djene ongeveer hetzelfde commentaar, maar dan wel met de kanttekening dat dit eigenlijk een centrale speler is, waardoor hij wel iets meer krediet krijgt voor zijn mindere aanvallende impulsen.

Op het middenveld vind ik De Petter echt wel een aanwinst. Peeters zakt inderdaad diep terug (kan opdracht van de trainer zijn) en kan geweldige moeilijke passes geven maar ook belachelijk slechte gemakkelijke passes. Maar ik vind vooral zijn corners wel beter getrapt als alle corners van de vorige 10 jaar. Waarom Valdivia niet eens een invalbeurt gegund wordt is me toch ook wel wat vreemd aan het worden, ok het is nog vroeg, maar zou stilaan toch wat mogen spelen, zeker omdat het op papier een van de 'dikkere' transfers was.

Swers, ja daar sluit ik ook ongeveer aan met wat Mikman zei. Gaf je hem vorig jaar geen contractverlenging en liet je hem naar lokeren gaan, dan werd dit waarschijnlijk neegesabeld door degenen die nu het meest kritiek hebben op zijn contractverlenging.
Echter voor de rechtsvoor zie ik er geen basismateriaal in. Daarvoor mist hij iets, dat onvoorspelbare. Maar ik zie wel een toekomst als rechtshalf of back die een volledige flank kan bestrijken. Een beetje zoals Bart Goor vroeger of zoals een Foket bij Gent nu. Je moet daar natuurlijk wel de kans voor krijgen en ik denk dat ze hem best nog uitlenen aan een ploeg uit 1b of de eerste liga waar hij zich op die positie dan kan toeleggen. (maar zie dit niet gebeuren vanwege zijn huidige statuut als basisspeler)

Bamba was hoopgevend, maar dat waren de eerste invalbeurten van een paar minueten van Tchenkoua ook. Het valt nog af te wachten wat hij als basisspeler zal brengen, maar ik zie er wel meer in dan alle andere huidige flankspelers bijeen.

Aanvallend is het momenteel (Op Bezus na) allemaal spelers die hooguit een plaats als invaller bij een andere eersteklasser kunnen claimen.
Het is inderdaad wachten op de terugkeer van Boli, maar als dat de troef is die ze achter de hand houden, dan is het meteen ook een spelletje blufpoker geworden. Boli kan een surplus worden, maar Boli mag zeker nu niet als een certitude beschouwd worden. Die heeft niks ritme, niks getraind, een jaar bijna niet gespeeld. Hopen dat hij terugkomt en dat hij even sterk is als pak een jaar geleden, maar ook dit kan anders uitdraaien.
Hij kan evengoed na 45 minuten weer uitvallen, en het lijkt me weinig waarschijnlijk dat hij onmiddelijk zijn sterkste niveau gaat halen.

Als je Ono en proschwitz nog geen plaats op de bank meer kan geven, laat ze dan gaan. Voor het budget dat dan vrijkomt ga je zeker, minstens één betere voorspeler kunnen halen en laat dit dan ook eens een belg zijn.
Jones
Berichten: 3190
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 5: STVV - Kortrijk

Bericht door Jones »

100 procent juist stvvvilvoorde !
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 5: STVV - Kortrijk

Bericht door StvvBoy »

stvvilvoorde schreef:Stef Peeters kan nog voor de reviewcommissie opgeroepen worden voor zijn fout op Stijn Desmet.
Dit kon evengoed rood zijn.
De rode kaart van Koubemba is terecht als je de regels volgt, die van Pulido twee weken terug ook. Maar wees dan ook rechtlijnig. Er gebeuren op andere velden ook veel van die fouten, die amper met geel bestraft worden. Zeker als het een thuismatch van een G5 ploeg is.
(Vandevelde gisteren op Genk was echt wraakroepend)
De goal van Kagé daarentegen was onterecht afgekeurd.

De inzet blijft echt wel ok (hemelsbreed verschil met 3/4 vorig seizoen) en ondanks de magere puntenoogst, vind ik Leko als trainer wel OK.
Werd bij zijn aanstelling als trainer niet echt gelukkig, maar hij heeft wel zijn plaats kunnen rechtvaardigen.

en er is voor de rest ook al veel gezegd en geschreven in deze topic.

het is zeker niet allemaal slecht, maar aanvallend is er momenteel te veel kwantiteit ipv kwaliteit.
En door die aanvallende onmondigheid gaat de rest van de ploeg ook terugvallen.
Wil je een zorgeloos seizoen draaien, dan kom je nog een flank en een diepe spits tekort.

Ik ben het met Mikman grotendeels eens.

Dutoit is incontournable in deze kern.
Djene vind ik verdedigend ook sterk en zeker in afwezigheid van één van de twee andere vaste centralisten zou ik hem ook liever centraal gezien hebben afgelopen weekend. Kotysch bevestigde nog maar eens dat hij eigenlijk nog minder is dan middelmaat. Trage blessuregevoelige middelmaat zonder uitvoetballend vermogen.
Ik blijf het een zware fout vinden om Nirisarike de laan uit te sturen (maakte progressie en stond er keer op keer als hij er moest staan) en Kotysch dan wel te verlengen.
Sylla vind ik verdedigend wel goed (verdedigend alleszins beter dan dussaut of bagayoko), maar offensief is dit echt wel een miskleun. Hij brengt offensief nagenoeg niks bij, durft zelfs amper de middellijn voorbij te gaan, voor een echte back mag dit wel beter.
Bij Djene ongeveer hetzelfde commentaar, maar dan wel met de kanttekening dat dit eigenlijk een centrale speler is, waardoor hij wel iets meer krediet krijgt voor zijn mindere aanvallende impulsen.

Op het middenveld vind ik De Petter echt wel een aanwinst. Peeters zakt inderdaad diep terug (kan opdracht van de trainer zijn) en kan geweldige moeilijke passes geven maar ook belachelijk slechte gemakkelijke passes. Maar ik vind vooral zijn corners wel beter getrapt als alle corners van de vorige 10 jaar. Waarom Valdivia niet eens een invalbeurt gegund wordt is me toch ook wel wat vreemd aan het worden, ok het is nog vroeg, maar zou stilaan toch wat mogen spelen, zeker omdat het op papier een van de 'dikkere' transfers was.

Swers, ja daar sluit ik ook ongeveer aan met wat Mikman zei. Gaf je hem vorig jaar geen contractverlenging en liet je hem naar lokeren gaan, dan werd dit waarschijnlijk neegesabeld door degenen die nu het meest kritiek hebben op zijn contractverlenging.
Echter voor de rechtsvoor zie ik er geen basismateriaal in. Daarvoor mist hij iets, dat onvoorspelbare. Maar ik zie wel een toekomst als rechtshalf of back die een volledige flank kan bestrijken. Een beetje zoals Bart Goor vroeger of zoals een Foket bij Gent nu. Je moet daar natuurlijk wel de kans voor krijgen en ik denk dat ze hem best nog uitlenen aan een ploeg uit 1b of de eerste liga waar hij zich op die positie dan kan toeleggen. (maar zie dit niet gebeuren vanwege zijn huidige statuut als basisspeler)

Bamba was hoopgevend, maar dat waren de eerste invalbeurten van een paar minueten van Tchenkoua ook. Het valt nog af te wachten wat hij als basisspeler zal brengen, maar ik zie er wel meer in dan alle andere huidige flankspelers bijeen.

Aanvallend is het momenteel (Op Bezus na) allemaal spelers die hooguit een plaats als invaller bij een andere eersteklasser kunnen claimen.
Het is inderdaad wachten op de terugkeer van Boli, maar als dat de troef is die ze achter de hand houden, dan is het meteen ook een spelletje blufpoker geworden. Boli kan een surplus worden, maar Boli mag zeker nu niet als een certitude beschouwd worden. Die heeft niks ritme, niks getraind, een jaar bijna niet gespeeld. Hopen dat hij terugkomt en dat hij even sterk is als pak een jaar geleden, maar ook dit kan anders uitdraaien.
Hij kan evengoed na 45 minuten weer uitvallen, en het lijkt me weinig waarschijnlijk dat hij onmiddelijk zijn sterkste niveau gaat halen.

Als je Ono en proschwitz nog geen plaats op de bank meer kan geven, laat ze dan gaan. Voor het budget dat dan vrijkomt ga je zeker, minstens één betere voorspeler kunnen halen en laat dit dan ook eens een belg zijn.
Stef is gelukkig niet opgeroepen. Onze spits krijgt wel 2 speeldage
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 5: STVV - Kortrijk

Bericht door Brusselmans »

Veel geschrijf ...
Feit is dat je tegen Moeskroen en Kortrijk de punten moet halen, vermits dat niet hoeft tegen de "topclubs" (niet mijn stelling, maar wel gelezen hier). Als je tegen deze clubs 0 op 6 laat optekenen, tegen wie moet je dan nog wel winnen ?
Westerlo ? Ah nee, da's het zwarte beest !
Kom aan hè, we zijn 5 speeldagen ver, en zowat de hele excusesdoos is al leeggehaald.
Moet altijd een 4 op 6 zijn, anders kan je het gaan schudden binnenkort !
Zogenaamd goed spelen en geen punten halen, wat wordt dat als ze dan een mindere periode gaan hebben ?

Alle gepraat en argumenten dienen tot niets.
De zonnekoning heeft gefaald in zijn transferbeleid (als je dat al een beleid kan noemen) !
Binnenkort een kwetsuur of schorsing voor De Petter en Peeters, en de problemen zijn niet meer te overzien !

Er is zogenaamd geen geld, maar je zit wel met een kern van 30 spelers !
En daarvan moeten enkele dure vogels dan nog in de tribune gaan zitten !
Ipv kwaliteit aan te kopen, mensen die het verschil kunnen maken.

Zwaar gefaald, voor de zoveelste keer !!!
smol
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door smol »

STVV-fan schreef:
bert1924 schreef:Volgens sommigen mag er niets over de scheidsrechters gezegd worden.Ik heb juist de match club -standard gezien.
Driemaal een club speler op een voet van een Standard speler zien staan zonder sanctie,zelfs geen geel.
De Bock trapt op de benen van een Standard speler zonder bal,geen bestraffing ipv geel of rood.Resultaat brughhe gaat aan de haal met de bal en scoort in de laatste seconden. Armzalige scheidsrechters.
De actie van Koubemba is fout maar zeker geen rood.De sup.die zeggen met goede scheidsrechters hadden we minstens drie
punten meer geef ik groot gelijk.
Maar dat is hier taboe voor sommigen, want dan zou je durven zeggen dat STVV redelijk bezig is.
Natuurlijk is de scheidsrechter resultaatbepalend geweest, 3/5 matchen zelfs.
Laat Koubemba op het veld, dan krijgt het vertrouwen geen deuk, moet je niet achteruit hollen en bal wegkeilen en kreeg je nog voetbal te zien in de eerste helft.... .

Maar nee rood...

Over de verdediging:
- goal 1 Standard: owngoal, overkomt iedereen
- goal 2 Standard: scheidsrechterlijke dwaling
-Goal 1 Moeskroen: buitenspel voor mij, maar bon, daar kan je niet iemand iets verwijten vind ik
- Goal 2 Moeskroen: op het conto van onze verdediging
- Goal 1 Kortrijk: Kotysch zijn fout, heeft enkel oog voor De Smet, terwijl Djene bij hem was, maar goed ==> conto onze verdediging
- Goal 2 Kortrijk: voor hetzelfde geld ontzet Fernandes de bal, is even ongelukkige tussenkomst als d owngoal van Pulido.

Al bij al vind ik dat je persoonlijk maar 2 doelpunten op het conto van onze verdediging kan zetten
Akkoord met je betoog behalve over goal 1 Moeskroen, de reglementen zeggen duidelijk dat het hier geen buitenspel was. Ik ben ook niet akkoord met deze reglementswijziging maar ze is er, dus moeten de spelers er rekening mee houden
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door panter »

miel schreef:
toyotacorolla schreef:Volgens Leko op TVL kan er morgen niet met de sterste ploeg gespeeld worden, te weinig belgen.
Dit is toch al te gortig. :zot:
Ik denk dat Leko last heeft van de zon
Waarom zou hij niet met zijn sterkste ploeg kunnen spelen ????????????????????
Hij kan er maar 11 opstellen hé ,
Heel misschien , kan hij niet met zijn sterkste bank starten , maar ook daar heb ik mijn twijfels over .
Ono en de Pros kan hij perfect in de selectie opnemen als hij dat wil .
De selectie tegen KVK bestaat uit maar liefst 8 Belgen
Vanwelkenhuysen ,Desart, Depetter, Peeters, Gerkens, Pirard, Janssen en Swers
Er zouden er nog 2 kunnen af vallen .
Waarom 3 keepers ???
Dus Ono ipv Vanwelkenhuysen of Pirard , en Nick ipv Wolke zou makkelijk kunnen , maar dat is de keuze van de trainer .
Wat extra Belgen met een meerwaarde zou het misschien wat makkelijker maken , maar dan vallen er weer anderen af .
De stelling van Leko , dat hij den Duits en de Japanner niet kan selecteren omwille dat er te weinig Belgen zijn is in deze volledig van de pot gerukt .
Hij kan er max 14 laten spelen , dus een flauw excuse van Leko
Idd belgen genoeg aan de aftrap dus leko zijn uitleg klopt niet!!
Dat de duits niet op de bank zat heeft niks met het belgenverhaal te maken miss dat de duits geen genoegen wou nemen op de bank!!
Ik vindt het wel frusterend voor de belgen die er nu wel bij zijn dat daar weinig of geen meerwaardes inztten (plezant om te horen als belg zie het belang van limburg) . leko moet mij eens uitleggen wat de meerwaarde is van cellabos die is ni beter dan je eigen spelers maar moet blijkbaar spelen!! Dus Miel heeft gelijk leko schiet in zijn eigen voet gewild of niet!! Ik hoop dat er al geen conflict is met de nick of we zitten al zonder echte spits de volgende wedstrijd!
Flavus Caeruleus
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 sep 2014, 07:33

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Flavus Caeruleus »

panter schreef:
miel schreef:
toyotacorolla schreef:Volgens Leko op TVL kan er morgen niet met de sterste ploeg gespeeld worden, te weinig belgen.
Dit is toch al te gortig. :zot:
Ik denk dat Leko last heeft van de zon
Waarom zou hij niet met zijn sterkste ploeg kunnen spelen ????????????????????
Hij kan er maar 11 opstellen hé ,
Heel misschien , kan hij niet met zijn sterkste bank starten , maar ook daar heb ik mijn twijfels over .
Ono en de Pros kan hij perfect in de selectie opnemen als hij dat wil .
De selectie tegen KVK bestaat uit maar liefst 8 Belgen
Vanwelkenhuysen ,Desart, Depetter, Peeters, Gerkens, Pirard, Janssen en Swers
Er zouden er nog 2 kunnen af vallen .
Waarom 3 keepers ???
Dus Ono ipv Vanwelkenhuysen of Pirard , en Nick ipv Wolke zou makkelijk kunnen , maar dat is de keuze van de trainer .
Wat extra Belgen met een meerwaarde zou het misschien wat makkelijker maken , maar dan vallen er weer anderen af .
De stelling van Leko , dat hij den Duits en de Japanner niet kan selecteren omwille dat er te weinig Belgen zijn is in deze volledig van de pot gerukt .
Hij kan er max 14 laten spelen , dus een flauw excuse van Leko
Idd belgen genoeg aan de aftrap dus leko zijn uitleg klopt niet!!
Dat de duits niet op de bank zat heeft niks met het belgenverhaal te maken miss dat de duits geen genoegen wou nemen op de bank!!
Ik vindt het wel frusterend voor de belgen die er nu wel bij zijn dat daar weinig of geen meerwaardes inztten (plezant om te horen als belg zie het belang van limburg) . leko moet mij eens uitleggen wat de meerwaarde is van cellabos die is ni beter dan je eigen spelers maar moet blijkbaar spelen!! Dus Miel heeft gelijk leko schiet in zijn eigen voet gewild of niet!! Ik hoop dat er al geen conflict is met de nick of we zitten al zonder echte spits de volgende wedstrijd!
Vanwelkenhuysen en De Sart zaten niet in de selectie tegen KVK.
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door panter »

Flavus Caeruleus schreef:
panter schreef:
miel schreef:
toyotacorolla schreef:Volgens Leko op TVL kan er morgen niet met de sterste ploeg gespeeld worden, te weinig belgen.
Dit is toch al te gortig. :zot:
Ik denk dat Leko last heeft van de zon
Waarom zou hij niet met zijn sterkste ploeg kunnen spelen ????????????????????
Hij kan er maar 11 opstellen hé ,
Heel misschien , kan hij niet met zijn sterkste bank starten , maar ook daar heb ik mijn twijfels over .
Ono en de Pros kan hij perfect in de selectie opnemen als hij dat wil .
De selectie tegen KVK bestaat uit maar liefst 8 Belgen
Vanwelkenhuysen ,Desart, Depetter, Peeters, Gerkens, Pirard, Janssen en Swers
Er zouden er nog 2 kunnen af vallen .
Waarom 3 keepers ???
Dus Ono ipv Vanwelkenhuysen of Pirard , en Nick ipv Wolke zou makkelijk kunnen , maar dat is de keuze van de trainer .
Wat extra Belgen met een meerwaarde zou het misschien wat makkelijker maken , maar dan vallen er weer anderen af .
De stelling van Leko , dat hij den Duits en de Japanner niet kan selecteren omwille dat er te weinig Belgen zijn is in deze volledig van de pot gerukt .
Hij kan er max 14 laten spelen , dus een flauw excuse van Leko
Idd belgen genoeg aan de aftrap dus leko zijn uitleg klopt niet!!
Dat de duits niet op de bank zat heeft niks met het belgenverhaal te maken miss dat de duits geen genoegen wou nemen op de bank!!
Ik vindt het wel frusterend voor de belgen die er nu wel bij zijn dat daar weinig of geen meerwaardes inztten (plezant om te horen als belg zie het belang van limburg) . leko moet mij eens uitleggen wat de meerwaarde is van cellabos die is ni beter dan je eigen spelers maar moet blijkbaar spelen!! Dus Miel heeft gelijk leko schiet in zijn eigen voet gewild of niet!! Ik hoop dat er al geen conflict is met de nick of we zitten al zonder echte spits de volgende wedstrijd!
Vanwelkenhuysen en De Sart zaten niet in de selectie tegen KVK.
Dan zaten er nog 6 belgen in de selectie en trouwens wordt kotysch niet beschouwd als voetbalbelg!
Plaats reactie