Trainingsnieuws

Alles over de wedstrijden van STVV
bertie8
Berichten: 216
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:55

Re: Trainingsnieuws

Bericht door bertie8 »

Is er iemand die enig nieuws heeft omtrent die Musonda.Is hier neergestreken en verder niets meer van gehoord.Is hij er nog of doorgestuurd?
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Trainingsnieuws

Bericht door STVV-fan »

bertie8 schreef:Is er iemand die enig nieuws heeft omtrent die Musonda.Is hier neergestreken en verder niets meer van gehoord.Is hij er nog of doorgestuurd?
Ik heb die nog op de fandag weten zijn in uitrusting, maar daarna niet meer gezien, is ook niet afgeroepen geweest.
Doorgestuurd en terecht ook
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Trainingsnieuws

Bericht door Halenaar »

Sasha Kotysch trainde voor het eerst weer mee met de groep. De Duitse verdediger van STVV is echter nog niet speelklaar. Meer zelfs, hij heeft nog steeds pijn bij bepaalde bewegingen. Hij was zeven maanden out met een knieblessure.

"Ik blijf voorzichtig in mijn prognoses. Rechtdoor lopen of met de bal opdrijven gaat prima. Maar als ik moet draaien en keren of als ik een bruuske beweging maak, voel ik nog altijd pijn. Ik vrees dat ik daarmee zal moeten leren leven. Pijnvrij voetballen, zit er voor mij waarschijnlijk niet meer in."

"Het zal ervan afhangen hoe ik me voel. Als er een reactie is van mijn knie, zal ik weer wat gas terugnemen. Zo hoop ik met vallen en opstaan binnenkort weer speelklaar te geraken. Ik voel me in ieder geval nog niet afgeschreven. Ik wil dit seizoen nog een rol spelen bij STVV", zegt hij in Het Belang van Limburg.
Zelf wilt hij het blijkbaar nog niet toegeven, maar ik vrees toch voor zijn carrière, en zeker op ons kunstgras.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Trainingsnieuws

Bericht door STimVV »

Omdat dit onderwerp eerder in deze topic ter sprake kwam plaats ik het hier maar:
De B-ploeg heeft met 5-2 gewonnen van Club Brugge. Mooie prestatie lijkt me. Voor ons scoorden Hendrickx (2 x op strafschop), Wilmots, Schils en De Norre.
Opstelling : Yves De Winter, Falay Sacko, Schils Mathias, Gaetan Hendrickx, Hilaire Momi, Nicolas Gerits (45' Poulussen Wout), Sven Joosten, Verbeek Jens, De Norre Casper (87'Jasper Appeltans), Alessio Castro-Montes ( 81' Kynigopoulos Panagiotis), Reno Wilmots (77' Yentl Meyssen).

Opvallend: geen Baherlé. Sacko maakt ook geen deel meer uit van de a-kern maar die speelde wél.
Momi speelde 90 minuten.
Kyn gebruiken ze steevast als invaller.
Meyssen (speelde bij de jeugd van PSV en Cl.Brugge, zoon van Harald) werd vorig seizoen als talentvolle spits aangetrokken.
Ook nog steeds geen spoor van Haddadou die blijkbaar een goede indruk maakte tijdens de voorbereiding maar nog steeds niet terug fit lijkt te zijn.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Trainingsnieuws

Bericht door Caravaggio »

Beloften STVV - Krc Genk 2-1 (bron stvv site, 24/11/2015)

Na het verlies voor de Beker U21 van vorige week was het tijd om in eigen huis, voor ons publiek, Genk lik op stuk te geven.

De eerste helft kwamen de beloften-Kanaries na 20' verdiend op voorsprong waarbij Wilmots met een pas Tchité de lijn af stuurde, die met een krullende voorzet achter de verdediging Rodriguez vond, die op zijn beurt fraai afwerkte. De rest van de eerste helft gaven de Truienaars weinig weg en in de aanvalslinie was het herhaaldelijk zo dat het net niet lukte. 1-0 ruststand.

De tweede helft was er meer druk van Genk maar aanvankelijk hield STVV goed stand.

In de 74' was er een borst-arm controle van Bertaccini waardoor de verdediging wat aarzelde en aan een fout dacht, doch de scheidsrechter liet verder spelen met de 1-1 tot gevolg.

Vervolgens vielen er openingen en kansen aan beide zijden. Doelman Yves behoedde STVV, samen met een goed georganiseerd blok voor hem, voor een tegendoelpunt en het Castro-Montes die met een subtiel doorsteekpasje Momi de laan in stuurde. Momi behield goed het overzicht en speelde de bal loepzuiver in de loop van de inkomende Meyssen die STVV de winst voor deze derby bezorgde.

Eindstand 2-1

Opstelling:

Yves De Winter, Gerits Nicolas, Verbeek Jens, Falay Sacko, Sven Joosten, De Norre Casper, Mehdi Lazaar (89' Wout Poulussen), Rodriguez Jhoao (69' Baeten William), Mémé Tchité (62' Yentl Meyssen), Hilaire Momi, Reno Wilmots (75' Alessio Castro-Montes)


IEMAND MEER INFO ? match gezien ?
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Trainingsnieuws

Bericht door STVV-fan »

Caravaggio schreef:Beloften STVV - Krc Genk 2-1 (bron stvv site, 24/11/2015)

Na het verlies voor de Beker U21 van vorige week was het tijd om in eigen huis, voor ons publiek, Genk lik op stuk te geven.

De eerste helft kwamen de beloften-Kanaries na 20' verdiend op voorsprong waarbij Wilmots met een pas Tchité de lijn af stuurde, die met een krullende voorzet achter de verdediging Rodriguez vond, die op zijn beurt fraai afwerkte. De rest van de eerste helft gaven de Truienaars weinig weg en in de aanvalslinie was het herhaaldelijk zo dat het net niet lukte. 1-0 ruststand.

De tweede helft was er meer druk van Genk maar aanvankelijk hield STVV goed stand.

In de 74' was er een borst-arm controle van Bertaccini waardoor de verdediging wat aarzelde en aan een fout dacht, doch de scheidsrechter liet verder spelen met de 1-1 tot gevolg.

Vervolgens vielen er openingen en kansen aan beide zijden. Doelman Yves behoedde STVV, samen met een goed georganiseerd blok voor hem, voor een tegendoelpunt en het Castro-Montes die met een subtiel doorsteekpasje Momi de laan in stuurde. Momi behield goed het overzicht en speelde de bal loepzuiver in de loop van de inkomende Meyssen die STVV de winst voor deze derby bezorgde.

Eindstand 2-1

Opstelling:

Yves De Winter, Gerits Nicolas, Verbeek Jens, Falay Sacko, Sven Joosten, De Norre Casper, Mehdi Lazaar (89' Wout Poulussen), Rodriguez Jhoao (69' Baeten William), Mémé Tchité (62' Yentl Meyssen), Hilaire Momi, Reno Wilmots (75' Alessio Castro-Montes)


IEMAND MEER INFO ? match gezien ?
Momi die Én het overzicht behoudt ÉN een bal in de loop van ne speler kan geven die dan nog eens afwerkt?

Surrealistisch
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Trainingsnieuws

Bericht door STimVV »

Boli zal ten vroegste aanpikken op de stage in januari en zal dus dit jaar niet meer spelen.

Waarom hebben ze eigenlijk gewacht tot 2 weken geleden om Boli en Dompé eens grondig te laten testen in Leuven?
Het was toch al heel lang duidelijk dat Boli op de sukkel was met z'n hamstrings. Sinds speeldag 3 was hij nooit 100% fit. Dan moet je toch alle mogelijke middelen en beste dokters en testen gebruiken om hem op te volgen? Is dat gebeurt?

Kotysch en Iandoli hebben zichzelf vorig jaar geforceerd om te blijven spelen met pijn. Nu lijkt dat misschien wel het einde te zijn van hun carriere op het hoogste niveau.
Erichot doet nu al een tijdje hetzelfde: spelen met pijn aan de knie. Gaan ze hem hetzelfde straatje insturen?
Daeseleire is 4 maanden out geweest na z'n laatste match met stvv.
Het was ook al een paar weken duidelijk dat Dompé niet 100% fit was, toch lieten ze hem spelen waardoor het erger is geworden. Gevolg: 4 weken out.
Geval Boli: vergelijkbaar, minstens 6 weken out.
Mag ik me vragen stellen bij de medische begeleiding? Zeker met ons kunstgras moet er extra hard opgelet worden.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1464
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Trainingsnieuws

Bericht door Krisaias »

STVV-fan schreef:
Caravaggio schreef:Beloften STVV - Krc Genk 2-1 (bron stvv site, 24/11/2015)

Na het verlies voor de Beker U21 van vorige week was het tijd om in eigen huis, voor ons publiek, Genk lik op stuk te geven.

De eerste helft kwamen de beloften-Kanaries na 20' verdiend op voorsprong waarbij Wilmots met een pas Tchité de lijn af stuurde, die met een krullende voorzet achter de verdediging Rodriguez vond, die op zijn beurt fraai afwerkte. De rest van de eerste helft gaven de Truienaars weinig weg en in de aanvalslinie was het herhaaldelijk zo dat het net niet lukte. 1-0 ruststand.

De tweede helft was er meer druk van Genk maar aanvankelijk hield STVV goed stand.

In de 74' was er een borst-arm controle van Bertaccini waardoor de verdediging wat aarzelde en aan een fout dacht, doch de scheidsrechter liet verder spelen met de 1-1 tot gevolg.

Vervolgens vielen er openingen en kansen aan beide zijden. Doelman Yves behoedde STVV, samen met een goed georganiseerd blok voor hem, voor een tegendoelpunt en het Castro-Montes die met een subtiel doorsteekpasje Momi de laan in stuurde. Momi behield goed het overzicht en speelde de bal loepzuiver in de loop van de inkomende Meyssen die STVV de winst voor deze derby bezorgde.

Eindstand 2-1

Opstelling:

Yves De Winter, Gerits Nicolas, Verbeek Jens, Falay Sacko, Sven Joosten, De Norre Casper, Mehdi Lazaar (89' Wout Poulussen), Rodriguez Jhoao (69' Baeten William), Mémé Tchité (62' Yentl Meyssen), Hilaire Momi, Reno Wilmots (75' Alessio Castro-Montes)


IEMAND MEER INFO ? match gezien ?
Momi die Én het overzicht behoudt ÉN een bal in de loop van ne speler kan geven die dan nog eens afwerkt?

Surrealistisch
En toch is het waar. Met mijn eigen ogen gezien :cool:
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Trainingsnieuws

Bericht door STimVV »

STimVV schreef:Boli zal ten vroegste aanpikken op de stage in januari en zal dus dit jaar niet meer spelen.

Waarom hebben ze eigenlijk gewacht tot 2 weken geleden om Boli en Dompé eens grondig te laten testen in Leuven?
Het was toch al heel lang duidelijk dat Boli op de sukkel was met z'n hamstrings. Sinds speeldag 3 was hij nooit 100% fit. Dan moet je toch alle mogelijke middelen en beste dokters en testen gebruiken om hem op te volgen? Is dat gebeurt?

Kotysch en Iandoli hebben zichzelf vorig jaar geforceerd om te blijven spelen met pijn. Nu lijkt dat misschien wel het einde te zijn van hun carriere op het hoogste niveau.
Erichot doet nu al een tijdje hetzelfde: spelen met pijn aan de knie. Gaan ze hem hetzelfde straatje insturen?
Daeseleire is 4 maanden out geweest na z'n laatste match met stvv.
Het was ook al een paar weken duidelijk dat Dompé niet 100% fit was, toch lieten ze hem spelen waardoor het erger is geworden. Gevolg: 4 weken out.
Geval Boli: vergelijkbaar, minstens 6 weken out.
Mag ik me vragen stellen bij de medische begeleiding? Zeker met ons kunstgras moet er extra hard opgelet worden.

Naar aanleiding van het feit dat Angban het volgende zorgenkindje is quote ik mijn bericht van een maand geleden effe.
Angban z'n laatste matchen waren:
7-11 lokeren-stvv (daarna was hij geschorst en was er een interlandbreak)
28-11 stvv-moeskroen
Hij speelde toen dus 2 matchen op een kleine maand. Tijdens die interlandbreak kwam hij in Ivoorkust niet aan speelminuten. Overbelast kan hij in die periode dan toch niet geweest zijn? 2 matchkes op 4 weken tijd. Sindsdien 4 weken niets meer.
Ook tegen Genk zal hij er niet bij zijn omdat hij nog steeds pijn heeft aan de adductoren.

Op 10 november communiceerde stvv dat Boli en Dompé 4 weken out zouden zijn.
Boli wegens een verrekking aan de linkerhamstrings. Dompé wegens een scheurtje aan de adductoren links.
In het geval van Boli zullen die 4 weken al uitlopen tot minstens 8 weken. (pas terug bij de groep op stage in januari)
Dompé zou volgende week rustig weer beginnen trainen met de groep maar pas volgend jaar weer fit zijn. Ipv 4 weken heeft hij op dit moment dus al meer dan 6a7 weken nodig om misschien weer te kunnen spelen.
Angban, Dompé en Boli zijn dus respectieflijk 4a6 , 7 en 8 weken out wegens spierblessures, MINSTENS. (adductoren en hamstrings) Ik ben geen dokter maar mij lijkt dat toch overdreven lang. Een serieuze spierscheur van enkele centimeters heelt sneller dan dit, weet ik uit ervaring.
Mag ik me daar vragen bij stellen?
Frustrerend, want het zijn samen met Schoofs en Junior uw 5 belangrijkste spelers.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Trainingsnieuws

Bericht door Jacques »

Jonge gasten die het mogelijk niet te nauw nemen met de zelfdiscipline en kine's die niet altijd beschikbaar zijn, zijn 2 voor de hand liggende redenen waarom het zo lang duurt. Het wordt een serieus probleem. Ik verwacht ze niet terug voor de winterstop, maar als ze ook nog eens het trainingskamp missen is meteen hun (en onze) periode na nieuwjaar om zeep.

Een positief neveneffect van de hele situatie is dat er weinig interesse zal zijn voor spelers die de helft van de tijd geblesseerd zijn. Maar zelf hebben we natuurlijk ook niets aan die spelers.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Trainingsnieuws

Bericht door Franz »

STimVV schreef:
STimVV schreef:Boli zal ten vroegste aanpikken op de stage in januari en zal dus dit jaar niet meer spelen.

Waarom hebben ze eigenlijk gewacht tot 2 weken geleden om Boli en Dompé eens grondig te laten testen in Leuven?
Het was toch al heel lang duidelijk dat Boli op de sukkel was met z'n hamstrings. Sinds speeldag 3 was hij nooit 100% fit. Dan moet je toch alle mogelijke middelen en beste dokters en testen gebruiken om hem op te volgen? Is dat gebeurt?

Kotysch en Iandoli hebben zichzelf vorig jaar geforceerd om te blijven spelen met pijn. Nu lijkt dat misschien wel het einde te zijn van hun carriere op het hoogste niveau.
Erichot doet nu al een tijdje hetzelfde: spelen met pijn aan de knie. Gaan ze hem hetzelfde straatje insturen?
Daeseleire is 4 maanden out geweest na z'n laatste match met stvv.
Het was ook al een paar weken duidelijk dat Dompé niet 100% fit was, toch lieten ze hem spelen waardoor het erger is geworden. Gevolg: 4 weken out.
Geval Boli: vergelijkbaar, minstens 6 weken out.
Mag ik me vragen stellen bij de medische begeleiding? Zeker met ons kunstgras moet er extra hard opgelet worden.

Naar aanleiding van het feit dat Angban het volgende zorgenkindje is quote ik mijn bericht van een maand geleden effe.
Angban z'n laatste matchen waren:
7-11 lokeren-stvv (daarna was hij geschorst en was er een interlandbreak)
28-11 stvv-moeskroen
Hij speelde toen dus 2 matchen op een kleine maand. Tijdens die interlandbreak kwam hij in Ivoorkust niet aan speelminuten. Overbelast kan hij in die periode dan toch niet geweest zijn? 2 matchkes op 4 weken tijd. Sindsdien 4 weken niets meer.
Ook tegen Genk zal hij er niet bij zijn omdat hij nog steeds pijn heeft aan de adductoren.

Op 10 november communiceerde stvv dat Boli en Dompé 4 weken out zouden zijn.
Boli wegens een verrekking aan de linkerhamstrings. Dompé wegens een scheurtje aan de adductoren links.
In het geval van Boli zullen die 4 weken al uitlopen tot minstens 8 weken. (pas terug bij de groep op stage in januari)
Dompé zou volgende week rustig weer beginnen trainen met de groep maar pas volgend jaar weer fit zijn. Ipv 4 weken heeft hij op dit moment dus al meer dan 6a7 weken nodig om misschien weer te kunnen spelen.
Angban, Dompé en Boli zijn dus respectieflijk 4a6 , 7 en 8 weken out wegens spierblessures, MINSTENS. (adductoren en hamstrings) Ik ben geen dokter maar mij lijkt dat toch overdreven lang. Een serieuze spierscheur van enkele centimeters heelt sneller dan dit, weet ik uit ervaring.
Mag ik me daar vragen bij stellen?
Frustrerend, want het zijn samen met Schoofs en Junior uw 5 belangrijkste spelers.
Daar heb je zeker een punt: het is toch niet te geloven dat jonge spelers met spierproblemen zo lang out zijn?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Trainingsnieuws

Bericht door enrique »

Ik twijfel aan de kwaliteiten van de medische staf ...
Of, is die er wel ?
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Trainingsnieuws

Bericht door StvvBoy »

Het antwoord op de medische problemen is het hoge niveau van eerste klassen. Westerlo en Moeskroen hebben dit en vorig jaar enorm veel blessures gehad. Leuven en STVV hebben hier dit jaar ook enorm veel last van.

Toevallig 4 ploegen die dit en vorig jaar gepromoveerd zijn?

Dit vraagt aanpassing en de blessures is nu eenmaal hier deel van want elke promovendus heeft veel last van blessures dat is al jaren zo.
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Trainingsnieuws

Bericht door Scandic »

Ik weet niet waar plaatsen, maar gaat de beloftenmatch vanavond tegen Genk nog wel door ?
Plaats reactie