Speeldag 21: STVV - Oud Heverlee Leuven

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4161
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Speeldag 21: STVV - Oud Heverlee Leuven

Bericht door lindoke »

De laatste wedstrijd voor de winterstop. OHL zit in een positieve flow sinds hun trainerswissel en hebben afgelopen weekend met 3-1 gewonnen tegen KV Mechelen. STVV daarentegen heeft een beschamende wedstrijd achter de rug op Racing G*nk waar met duidelijke 3-0 cijfers verloren werd.

Ideale moment voor de kanaries om terug de truitjes nat te maken en de 3 punten thuis te houden. Mits winst gaat alles wat geel-blauw is met een goed gevoel de winterstop in en stellen we ons meer dan waarschijnlijk veilig voor het behoud aangezien Westerlo tegen en op Anderlecht aan de bak moet - en een nederlaag voor Westerlo waarschijnlijk is - en we dan 9 en 11 punten uitlopen op respectievelijk OHL en Westerlo.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3065
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 21: STVV - Oud Heverlee Leuven

Bericht door Tompie »

Met de spelers die momenteel beschikbaar zijn, wordt dit opnieuw een zeer moeilijke opdracht.

Onze ploeg is momenteel wellicht de zwakste uit de JPL. Als sommige spelers waar je toch afhankelijk van bent dan ook nog eens met alles behalve voetbal bezig zijn, wordt het er niet makkelijker op.

Om met een gerust gemoed de winterstop in te gaan, kunnen we best winnen. Maar hoe we dat gaan doen is een ander paar mouwen...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 21: STVV - Oud Heverlee Leuven

Bericht door voetballiefhebber »

Eigenlijk moet ik zeggen dat ik de laatste tijd verrast ben door OHL.
Er zit veel snelheid in die ploeg, veel inzet, de ploeg staat goed en ik had nooit gedacht van Emilio Ferrera dat hij zijn ploeg zo aanvallend zou laten spelen.

Zoals het momenteel loopt qua inzet en transferbeslommeringen en blessurelast, met ook nog eens een trainer die alles behalve een motivator is, zie ik het ook nu een afstraffing worden.
Wellicht krijgt OHL een gemakkelijke wedstrijd voor de boeg en hebben ze wel aan 1 doelpunt genoeg om nu te winnen.
Zeker met enkel een statische Tchité in de spits bij de kanaries.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1466
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 21: STVV - Oud Heverlee Leuven

Bericht door Krisaias »

Ik vrees voor alweer een primeur: OHL heeft in de competitie nog nooit een punt op Staaien gepakt... zaterdag zou wel eens een eerste keer kunnen zijn, als men zich bij STVV niet snel herpakt.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 21: STVV - Oud Heverlee Leuven

Bericht door toyotacorolla »

Er zal door Schoofs en co uit een heel ander vaatje getapt moeten worden, om voor eigen publiek niet af te gaan, maar vrees er een beetje voor. :blauw:
De mentaliteit van de laatste matchen indachtig......'.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Speeldag 21: STVV - Oud Heverlee Leuven

Bericht door Caravaggio »

We zijn allemaal TELEURGESTELD na de wanprestatie in het sfeerniks stadion.
MAAR we mogen ook niet wanhopen.... STVV miste Boli / Angban / Dutoit / Dompé / Ono ... toch wel 5 smaakmakers van het seizoenbegin. STVV had een zwaar programma Oostende/Gent/Genk/OHL, op voorhand een 6 op 12 (met puntengewin tegen OHL) zou top zijn, nu het kan dus nog... MAAR dan zal STVV van een ander vaatje moeten tappen!
OHL heeft snelle jongens Croizet/Trossard/Cerrigioni/Remacle laag bij de grond ideaal op kunstgras...zitten in een flow (5-1 tegen Westerlo, 3-1 tegen KVM).... STVV moet echt uit zijn pijp komen... hopelijk krijgt COL wel vuur in de ploeg tegen zaterdag !!

Als de drang, het vuur, de passie (en de punten) er zaterdag niet zijn mag COL echt wel in vraag worden gesteld, nu geef ik 'em nog het vertrouwen.
GEDREVENHEID aub !!!
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: Speeldag 21: STVV - Oud Heverlee Leuven

Bericht door Ozzy »

Dat we 5 spelers moeten missen is zeker een kwaliteitsverlies in het team!!
Wat kan COL daar tegenover stellen?
Een perfecte organisatie!
Duidelijke afgebakende zones!
Evenwicht tussen verdediging en aanvallend compartiment!
Mensen die hun opdracht perfect uitvoeren:discipline!
Spelers die er voor honderd procent voor gaan!!
Krijgt COL er dat niet in dan weet je de uitslag al op voorhand!!
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 21: STVV - Oud Heverlee Leuven

Bericht door toyotacorolla »

Ik moet toch lachen met " zwaar programma"
Eerste klasse is geen kleutertuin, dat weet je als je als prof wil voetballen.
Laatst gewijzigd door toyotacorolla op 22 dec 2015, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
FANFOREVER
Berichten: 582
Lid geworden op: 18 okt 2010, 08:22

Re: Speeldag 21: STVV - Oud Heverlee Leuven

Bericht door FANFOREVER »

Als we tegen OHL niet winnen kunnen we ons opmaken voor een lange strijd tegen de degradatie !
:stvv:
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 21: STVV - Oud Heverlee Leuven

Bericht door toyotacorolla »

Wat kan je meer verwachten van een low-budget clubje.
bertie8
Berichten: 216
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:55

Re: Speeldag 21: STVV - Oud Heverlee Leuven

Bericht door bertie8 »

FANFOREVER schreef:Als we tegen OHL niet winnen kunnen we ons opmaken voor een lange strijd tegen de degradatie !
Indien we gewonnen hadden in Genk waren we gered volgens Lammens.Dommerik die niets van voetbal kent.Waarschijnlijk viseerde Edmilson hem.
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 21: STVV - Oud Heverlee Leuven

Bericht door StvvBoy »

FANFOREVER schreef:Als we tegen OHL niet winnen kunnen we ons opmaken voor een lange strijd tegen de degradatie !
Dus als standard, Beveren, Moeskroen, Mechelen en wij dit weekend verliezen dan mogen 6 clubs zich opmaken voor een degradatie duel? Dat word spannend :-)

Beetje overdrijven kan ook hoor. Ten eerste recupereer je na de winter een halve a ploeg en' te' 2de sta je nog steeds 8 punt voor op de laatste.

Dat is nog steeds enorme voorsprong als degradatie kandidaat. Vele zitten hier bij elk verlies al bijna te janken ...

3 wedstrijden geleden waren we gered en nu gaan we terug een degradatie tegemoet ... Misschien heb je het nog niet door maar we staan met 6 ploegen samen daar ... !

Als jij denkt dat Westerlo nog 9 punten op ons gaat inlopen dan ben je niet goed wijs. Ik durf mijn hand in het vuur steken dat wij nog een 3-4 wedstrijden gaan winnen dit jaar (van de 10)

Dus dat wilt zeggen dat Westerlo er 6-7 moet winnen om enkel ons voorbij te steken dan heb ik het nog niet over dat al die andere ploegen ook moeten winnen die kort bij ons staan ... .

Degradatie zal niet voor dit jaar zijn al zullen sommige dit jammer vinden want dan kunnen ze eens ergens niet over klagen ... :roll:
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 21: STVV - Oud Heverlee Leuven

Bericht door Dreke »

We degraderen dit seizoen niet.

Maar voor volgend seizoen ligt er (nu al!) heel veel werk op de plank...
A loyal football fan only supports the shirt...
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 21: STVV - Oud Heverlee Leuven

Bericht door StvvBoy »

Er word best gewonnen om het jaar met een positieve noot aftesluiten. Na de winter stop recupereren we 7-8 spelers uit blessure. Ondanks dat sommigen dat graag willen minimaliseren zodat ze graag verder klagen is dit nog steeds de grootste reden waarom we moeilijk kunnen winnen.

Ondanks dat ik bij mij standpunt blijf dat de degradatie al weg is en dat Westerlo ons niet zal inhalen moeten we natuurlijk altijd ons thuis wedstrijden winnen.

Hopelijk komen Angban en Ono terug uit blessure. Dan kunnen we al wat rustiger opbouwen. Misschien Nirisariké er in ipv erichot om een stabielere verdediging te hebben.

Voor Leuven is het nog steeds meer van moeten. Voor hun is verliezen gelijk aan STVV uit te laten lopen. Dus zei zullen geen muur komen optrekken. Dit geeft alvast mogelijkheden.

Best rustig beginnen aan de wedstrijd, Leuven laten komen en met Ono, Meme en Junior counteren en hopen op een laatste flits van' Junior in wellicht zijn laatste thuis wedstrijd voor de kanaries.

Oké Junior is de laatste tijd niet meer wat hij was maar mogen toch de mooie jaren niet vergeten. Dus daarom hoop ik op een mooi afscheid.

Komaan Kanaries een laatste keer knallen zo kunnen we toch een prachtig jaar afsluiten met een overwinning!

:stvv:
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 21: STVV - Oud Heverlee Leuven

Bericht door StvvBoy »

Dreke schreef:We degraderen dit seizoen niet.

Maar voor volgend seizoen ligt er (nu al!) heel veel werk op de plank...
Dat klopt volledig maar het bestuur heeft vorige zomer toch degelijk ingekocht (op misschien een spits na)

Dus ik heb wel vertrouwen in dat ze dit opnieuw gaan doen. Er zullen wel wat spelers vertrekken dus het bestuur gaat enorm werk hebben.

Maar met onder andere de komst van May laten ze toch al zien bezig te zijn met volgend jaar.

Het budget gata omhoog dat geeft meer mogelijkheden maar niet enkel kopen moeten ze. Ze moeten ook bij enkele spelers de knoop doorhakken als ze wel ooit goed genoeg gaan zijn voor in eerste te spelen (hier heb ik het over Momi, Lazaar, schils,... ) misschien enkele uitlenen of toch verkopen.
Plaats reactie