Speeldag 25: Standard - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Amzu
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Speeldag 25: Standard - STVV

Bericht door Amzu »

Hebben we eindelijk een spits met ballen aan z'n lijf én een neus voor goals. ;)
Hopelijk kan hij in de volgende matchen al het goede bevestigen.
PO2 halen is zeer belangrijk als voorbereiding voor 't volgende seizoen....in 1ste (A)
wva
Berichten: 323
Lid geworden op: 13 okt 2014, 08:16

Re: Speeldag 25: Standard - STVV

Bericht door wva »

Niks dan lof over de prestatie van STVV, zou vooraf met beide handen getekend hebben voor 1 punt, nu er terecht 3 te krijgen is niets dan surplus. Al vond ik wel dat we het laatste kwartier veel te fel achteruit leunden, waardoor het alsnog fout had kunnen aflopen. Begrijp alleen niet waarom Gerkens eruit moest. Nu haal je een middenvelder eruit voor een aanvaller. Anders spelen we kwasi nooit met 2 pure spitsen, ik zou dit aannemen indien je een achterstand moet wegwerken, maar nu hadden we een voorspong te verdedigen en haal je een belangijke schakel uit je middenveld voor een extra spits ? Maar enfin, eind goed al goed. Een winnende trainer heeft altijd gelijk....en ik ga ook niet zeuren, ben superblij met de geleverde prestatie en de behaalde punten.
Jebus4life
Berichten: 1271
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 25: Standard - STVV

Bericht door Jebus4life »

wva schreef:Niks dan lof over de prestatie van STVV, zou vooraf met beide handen getekend hebben voor 1 punt, nu er terecht 3 te krijgen is niets dan surplus. Al vond ik wel dat we het laatste kwartier veel te fel achteruit leunden, waardoor het alsnog fout had kunnen aflopen. Begrijp alleen niet waarom Gerkens eruit moest. Nu haal je een middenvelder eruit voor een aanvaller. Anders spelen we kwasi nooit met 2 pure spitsen, ik zou dit aannemen indien je een achterstand moet wegwerken, maar nu hadden we een voorspong te verdedigen en haal je een belangijke schakel uit je middenveld voor een extra spits ? Maar enfin, eind goed al goed. Een winnende trainer heeft altijd gelijk....en ik ga ook niet zeuren, ben superblij met de geleverde prestatie en de behaalde punten.
Boli stond op de flank, waardoor Ono naar het centrum ging. We bleven hetzelfde systeem spelen.
De laatste 10-15 minuten stampen we de bal veel te veel in het wild weg indien we op voorsprong staan (en de bal dus altijd onmiddellijk terugkomt); ik vermoed dat de ingreep bedoelt was om opnieuw iets meer de bal bij te kunnen houden vanvoor met een tweede man met gestalte voorin te laten posteren. Niet echt geslaagd (maar ik ben wel blij dat hij een keer iets anders probeerde).
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 25: Standard - STVV

Bericht door Geel-Blauw »

Proschwitz wat een verademing, scoort op 1 wedstrijd meer als tchite in een heel seizoen en heeft waarschijnlijk nu ookal meer ballen geraakt :D
Ik ga toch oppassen want een zekere pool maakte ook 2 doelpunten in zijn debuutwedstrijd, maar als je ziet hoe Proschwitz de bal kan bijhouden en duels wint :love:
Goede transfers toch Bormans & co (als het goed is mag het ook gezegd worden).
Ik zou Raman verkiezen boven 100 juniors, wat een snelle kerel.
Ook weer dikke match van Dutoit, kostte ons vorige week een punt maar pakt ons vandaag 2 punten extra. Ik vind zijn getwitter niet fijn maar toch mooi hoe hij op de STVV badge na de wedstrijd klopte :stvv:
Wat een topmatch, daar ga ik nog effe van nagenieten.
Laatst gewijzigd door Geel-Blauw op 07 feb 2016, 22:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Nie zievere, speile!
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 25: Standard - STVV

Bericht door Jones »

De "Pros" heeft mij kunnen bekoren in duo met Raman. Wordt hij de nieuwe Krohm of Sidibe ? Ik hoop het. Hij scoorde vandaag bijna met 3 lichaamsdelen : knie (afgekeurd), kop en voeten. Volgende keer stampen ze hem in zijn kruis en vliegt de bal binnen :grappig:
Proschwitz de "scherpe spits van STVV".

Gerkens en Allan goed maar ik miste Angban toch. Bagayoko weer de mist in bij de tegengoal, staat te slapen en in de rug gepakt. Even voordien ook al. Cuevas ook minder.
Maar globaal gezien doen we een gouden zaak inclusief leedvermaak aan het adres van Standard !
Vol vertrouwen toeleven naar de thuismatch tegen KVM, een wereld van verschil. Alles ligt dicht bij elkaar. Nog winnen tegen De maneblussers of tegenwoordig kakkers genoemd en we duiken met wat geluk de eerste kolom terug in.
Ik vind het erg voor Nirisarike. Positie voorbijgestoken door Kotysch die bijna een jaar is uit geweest.
P.s wat een schot tegen de kop van Proschwitz ! Ge zou voor minder ne whiplash krijgen. Als dat bij mij was lag ik in het ziekenhuis. Maar onze Sturmer staat op en doet gewoon verder en geeft onder de rust nog een deftig interview :shock: :zot:
Jebus4life
Berichten: 1271
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 25: Standard - STVV

Bericht door Jebus4life »

Jones schreef:De "Pros" heeft mij kunnen bekoren in duo met Raman. Wordt hij de nieuwe Krohm of Sidibe ? Ik hoop het. Hij scoorde vandaag bijna met 3 lichaamsdelen : knie (afgekeurd), kop en voeten. Volgende keer stampen ze hem in zijn kruis en vliegt de bal binnen :grappig:
Proschwitz de "scherpe spits van STVV".

Gerkens en Allan goed maar ik miste Angban toch. Bagayoko weer de mist in bij de tegengoal, staat te slapen en in de rug gepakt. Even voordien ook al. Cuevas ook minder.
Maar globaal gezien doen we een gouden zaak inclusief leedvermaak aan het adres van Standard !
Vol vertrouwen toeleven naar de thuismatch tegen KVM, een wereld van verschil. Alles ligt dicht bij elkaar. Nog winnen tegen De maneblussers of tegenwoordig kakkers genoemd en we duiken met wat geluk de eerste kolom terug in.
Ik vind het erg voor Nirisarike. Positie voorbijgestoken door Kotysch die bijna een jaar is uit geweest.
P.s wat een schot tegen de kop van Proschwitz ! Ge zou voor minder ne whiplash krijgen. Als dat bij mij was lag ik in het ziekenhuis. Maar onze Sturmer staat op en doet gewoon verder en geeft onder de rust nog een deftig interview :shock: :zot:
Inderdaad, vooral dat hij onmiddellijk zo lucide was; ik dacht dat ze (aangezien het zo kort bij de rust was) even de tijd konden gebruiken om hem op te lappen, maar hij liep er bij alsof er niets aan de hand was...
darion
Berichten: 1509
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Speeldag 25: Standard - STVV

Bericht door darion »

Proschwitz is een speler die er elke match zijn kop voor gaat leggen, dat is duidelijk! :grappig:
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 25: Standard - STVV

Bericht door BoemBoem »

wva schreef:Niks dan lof over de prestatie van STVV, zou vooraf met beide handen getekend hebben voor 1 punt, nu er terecht 3 te krijgen is niets dan surplus. Al vond ik wel dat we het laatste kwartier veel te fel achteruit leunden, waardoor het alsnog fout had kunnen aflopen. Begrijp alleen niet waarom Gerkens eruit moest. Nu haal je een middenvelder eruit voor een aanvaller. Anders spelen we kwasi nooit met 2 pure spitsen, ik zou dit aannemen indien je een achterstand moet wegwerken, maar nu hadden we een voorspong te verdedigen en haal je een belangijke schakel uit je middenveld voor een extra spits ? Maar enfin, eind goed al goed. Een winnende trainer heeft altijd gelijk....en ik ga ook niet zeuren, ben superblij met de geleverde prestatie en de behaalde punten.
Ge zegt het toch zelf?
Ge leunt te fel achteruit, dus gade ne spits afnemen, om er nóg een verdediger op te zetten?
Extra balvastheid vooraan inbrengen was een gedurfde, maar goede ingreep..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Speeldag 25: Standard - STVV

Bericht door the fan »

Net de beelden gezien ... Wat een etter is die Edmilson geworden en Ferrera!
Met de koptelefoon bijna over de ogen bij het afstappen vd bus, dan die hotaine houding...
Man man man, Edmilson at bijna het Standardlogo op na zijn goal!
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 25: Standard - STVV

Bericht door Since '54 »

Felle match, sterk STVV toch nog te veel slechte korte passen en mislopen van tweede bal. Sterke prestaties van Dutoit, Mahlandu, Kotysch, Raman en Proschwitz. Nu er nog een geolied team van maken maar of COL dat kan daar heb ik zeer mijn twijfels over

Vaststelling:

- Men ziet wat een STVV-speler Edmilson was, totaal geen voeling met de STVV. Nog nooit eerder een speler tegen zijn eerdere club ( pas 2 maand geleden) zo zien vieren als hij bij de 1-0.

- STVV pakte 6/6 tegen Standard. 3 punten mét Edmilson en Ferrera en 3 punten tégen Edmilson en Ferrera. Bijzonder plezant.
Mikman
Berichten: 3674
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 25: Standard - STVV

Bericht door Mikman »

Since '54 schreef: - STVV pakte 6/6 tegen Standard. 3 punten mét Edmilson en Ferrera en 3 punten tégen Edmilson en Ferrera. Bijzonder plezant.
Ferrera was uiteraard wél al coach van Standard bij de heenmatch. ;)
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1083
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: Standard - STVV

Bericht door weekenders »

Since '54 schreef:Felle match, sterk STVV toch nog te veel slechte korte passen en mislopen van tweede bal. Sterke prestaties van Dutoit, Mahlandu, Kotysch, Raman en Proschwitz. Nu er nog een geolied team van maken maar of COL dat kan daar heb ik zeer mijn twijfels over

Vaststelling:

- Men ziet wat een STVV-speler Edmilson was, totaal geen voeling met de STVV. Nog nooit eerder een speler tegen zijn eerdere club ( pas 2 maand geleden) zo zien vieren als hij bij de 1-0.

- STVV pakte 6/6 tegen Standard. 3 punten mét Edmilson en Ferrera en 3 punten tégen Edmilson en Ferrera. Bijzonder plezant.
Sorry Since, maar de 6punten waren wel met Col en tegen Ferrera
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 25: Standard - STVV

Bericht door Jones »

Wat me verontrust wel is dat we hard blijven terugplooien. Rustig aan de bal, de bal bijhouden in het middenveld. Daar missen we nog ervaring. We hebben geluk dat we niet tegen de 2-2 aanlopen. Allez toch toppers als Brugge, Standard 2 x en Genk geklopt.
Met deze ploeg Westerlo en Anderlecht bekampen en we hebben 6 ptn meer. Spijtig dat we tegen Moeskroen, Waasland-Beveren en Westerlo thuis 0 op 9 halen. Ik win liever tegen staartploegen.
Mikman
Berichten: 3674
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 25: Standard - STVV

Bericht door Mikman »

Nog wat algemene bedenkingen:

-De media hadden het de afgelopen week over hoe zwak Anderlecht was op Sint-Truiden, maar zou het niet kunnen dat STVV gewoon sterker was dan men had ingeschat?

-Op dit moment heeft iedere ploeg nog wat om voor te spelen in de reguliere competitie, hetzij PO1, hetzij degradatie. Wat een knotsgekke maar spannende competitie. Eigenlijk zijn wij de meest 'stressloze' ploeg als je het klassement bekijkt. Je moet echt al een wiskunde-genie zijn om nog scenario's te berekenen waarin STVV alsnog kan degraderen.

-Onwaarschijnlijk dat wij negende staan terwijl we 80% van de matchen zonder deftige (fitte) diepe spits hebben gespeeld. Zowel Mbombo, Rodriguez als Tchite kwamen veel te kort ( al hebben Mbombo en Tchite wel ieder één belangrijke match helpen beslissen ) en Boli was zelden fit.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 25: Standard - STVV

Bericht door Geel-Blauw »

Ik heb niets te danken aan STVV. Bij mijn vertrek heb ik er beledigingen naar mijn hoofd gekregen, dus ik moet hen niets. Dat ik er ontploft ben? Dat was allemaal dankzij Yannick Ferrera -Junior Edmilson
:kots:
Nie zievere, speile!
Plaats reactie