Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Alles over de wedstrijden van STVV
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door voetballiefhebber »

Mikman schreef:
kedkedet schreef:Medische begeleiding verbeteren ? Denk niet dat het probleem daar ligt.

Al eens nagedacht over het feit dat ons plastieken gras iets te maken zou kunnen hebben met al die blessures ? Lijkt me interessante case te zijn dit eens grondig te onderzoeken. Inderdaad niet normaal hoeveel hamstring/knie-problemen er laatste jaren op Stayen opduiken, die niet te wijten zijn aan contacten.

Studies hebben meermaals uitgewezen dat kunstgras niet tot meer blessures leidt. Bepaalde blessures komen vaker voor op kunstgras, maar dat wordt weer gecompenseerd door andere blessures die minder vaak voorkomen op kunstgras. Welke precies weet ik niet meer, moet je maar eens googelen.
Moest kunstgras het probleem zijn, waarom was er de vorige jaren dan geen opvallend probleem? Het was gewoon meteen duidelijk dat Ono niet fit was toen hij zijn eerste spurtje moest trekken. Dat heeft op dat moment niks met kunstgras te maken.
Volgens de journalist van de TV zou het kunstgras op Stayen wel zijn beste tijd gehad hebben. Dat zou wel kunnen kloppen. Ik heb eens ergens gelezen dat dit kunstgras zo'n 8 jaar mee zou gaan. Het nieuwe kunstgras is natuurlijk nog beter dan het vorige.

Weinig waarschijnlijk dat die blessures met het kunstgras te maken hebben. Boli zijn blessure neem ik nog aan, die jongen komt uit derde klasse. Het niveauverschil is zeer groot natuurlijk. Niet iedereen verteert de inspanningen naar een veel hoger niveau even gemakkelijk.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Tompie »

Ook Raman is weken out, met...een hamstringblessure.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Mikman »

Tompie schreef:Ook Raman is weken out, met...een hamstringblessure.
Raman zat in de studio van Multilive toen het bericht daar binnen liep. Was zelf verbaasd dat STVV dit ( het aantal weken out ) zo communiceerde, want het was niet wat men hem had gezegd. Hij heeft nog eens via Delorge bij de dokter geïnformeerd en het is een zeer kleine spierscheur, Raman gaat ervan uit dat hij na zijn schorsing gewoon weer fit zal zijn.
Willem
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 okt 2014, 22:53

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Willem »

Ik denk niet dat je door het kunstgras meer gekwetsten hebt.De andere ploegen hebben toch ook constant geblesseerde spelers?! Ik weet wel dat er de vorige jaren niemand was om de spelers te begeleiden na hun kwetsuren.Het bestuur zag dit toen o.a. Dompé langer gekwetst bleef dan verwacht en heeft daarom Schiemsky teruggehaald.
Wat betreft Iandoli,ik vrees dat we die niet meer terug gaan zien op het plein.Hij heeft een kraakbeenletsel,eigenlijk hetzelfde als Chimedza indertijd
2weken geleden heeft hij nog een injectie gekregen met een soort gel,maar meestal haalt dit niet veel uit.
Dus eigenlijk hetzelfde verhaal,zoals gezegd,als bij Chimedza.
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door StvvBoy »

Mikman schreef:
Tompie schreef:Ook Raman is weken out, met...een hamstringblessure.
Raman zat in de studio van Multilive toen het bericht daar binnen liep. Was zelf verbaasd dat STVV dit ( het aantal weken out ) zo communiceerde, want het was niet wat men hem had gezegd. Hij heeft nog eens via Delorge bij de dokter geïnformeerd en het is een zeer kleine spierscheur, Raman gaat ervan uit dat hij na zijn schorsing gewoon weer fit zal zijn.
Ik vind het in het algemeen eigenlijk raar dat ze nu communiceren over de blessure.

Van de blessure van Ono, Boli, Dompe, Angban, Iandoli, Sascha,... Lees je niets op de website en nu bij een (lichte?) blessure wel?

:zot:
darion
Berichten: 1493
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door darion »

Wat is er eigenlijk van Iandoli?? Kan hierover gecommuniceerd worden aub?
Of zit hij gewoon zijn dure contract uit bij ons..
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door lindoke »

Mikman schreef:
Tompie schreef:Ook Raman is weken out, met...een hamstringblessure.
Raman zat in de studio van Multilive toen het bericht daar binnen liep. Was zelf verbaasd dat STVV dit ( het aantal weken out ) zo communiceerde, want het was niet wat men hem had gezegd. Hij heeft nog eens via Delorge bij de dokter geïnformeerd en het is een zeer kleine spierscheur, Raman gaat ervan uit dat hij na zijn schorsing gewoon weer fit zal zijn.
Ik weet wel dat de blessures bij profspelers optimaal verzorgt worden en in de kortst mogelijke tijd genezen zijn, maar als het werkelijk om een scheurtje gaat mag je rekenen op een week of 4-5
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie