Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Alles over de wedstrijden van STVV
tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door tweety »

Henri is de man schreef: Gerkens... was de betere van de drie ...
Echt niet.. :shock:
Duels winnen ? een deftige pass geven ? Viel mij zwaar tegen eigenlijk.

Trouwens stelt niemand zich vragen bij het niet opstellen van Fernandes ? Al heel het seizoen sterkhouder achterin en moet nu zomaar ineens plaatsruimen voor Kotysch ?? Het uitvoetballen van achteruit was dramatisch en ook mee de oorzaak van "het Nicky Hayen-gewijs" vooruit hengsten van de bal door vooral Erichot. Het is niet omdat daar nu van voor een grote mens staat dat er met de lange bal moet gespeeld worden, hè :headbang: Onze Duits won trouwens amper een kopduel van De Witte. Dan moet je als trainer toch ingrijpen ?
COL heeft zondag zwaar gefaald, punt andere lijn..
Ik hoop dat 29 punten genoeg is om de 15e plaats te vermijden, want veel gaan we er op deze manier niet meer halen.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Henri is de man »

Er werd net niet uitgevoetbald - als je alle lange ballen zou tellen...

Terwijl we het net van het voetballen moeten hebben
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
enrique
Berichten: 2873
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door enrique »

tweety schreef:
Henri is de man schreef: Gerkens... was de betere van de drie ...
Echt niet.. :shock:
Duels winnen ? een deftige pass geven ? Viel mij zwaar tegen eigenlijk.

Trouwens stelt niemand zich vragen bij het niet opstellen van Fernandes ? Al heel het seizoen sterkhouder achterin en moet nu zomaar ineens plaatsruimen voor Kotysch ?? Het uitvoetballen van achteruit was dramatisch en ook mee de oorzaak van "het Nicky Hayen-gewijs" vooruit hengsten van de bal door vooral Erichot. Het is niet omdat daar nu van voor een grote mens staat dat er met de lange bal moet gespeeld worden, hè :headbang: Onze Duits won trouwens amper een kopduel van De Witte. Dan moet je als trainer toch ingrijpen ?
COL heeft zondag zwaar gefaald, punt andere lijn..
Ik hoop dat 29 punten genoeg is om de 15e plaats te vermijden, want veel gaan we er op deze manier niet meer halen.
Ik heb het vooral niet begrepen op Erichot
Als we die zijn acties eens onder de loupe nemen ... ja ...
Voor mij Kotysch en Fernandes
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3065
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Tompie »

Erichot speelt een zeer wisselvallig seizoen. Het potentieel van een sterkhouder, maar dat is er dit jaar toch te weinig uitgekomen.
Een aantal domme penaltyfouten, regelmatig ongelukkig/nonchalant in het uitverdedigen, ...

Niet de Erichot waar ik op hoopte. In een aantal wedstrijden heeft hij nochtans wel getoond dat hij wel degelijk belangrijk kan zijn voor onze ploeg.

Tot aan die gemiste penalty werd er trouwens bij momenten wel aardig gevoetbald, het had dus niet (enkel) te maken met de kwaliteiten van de spelers op het veld.

Ik heb me wel (weeral) vragen gesteld bij de paraatheid van een aantal spelers. Erichot heb ik wel al vaker dit seizoen niet fit op een veld zien staan. Als je dan zondag de invalbeurt van Ono bekijkt. Die was (met zijn been ingetapet) niet in staat een spurtje te doen...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
wva
Berichten: 323
Lid geworden op: 13 okt 2014, 08:16

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door wva »

Wat me vooral opvalt met de concurrentie : gedrevenheid, wilskracht, mes tussen de tanden, willen nog 4 matchen "oorlog" voeren.....

OHL, waar ik iedere week hoor "Wij zakken niet, geen sprake van...."
Westerlo waar Bob 90 minuten lang alles uit de kan vraagt, alle instructies geeft, zelfs de doelman instrueert naar wie uit te stampen....Een late vervanging nog even uitstelt omdat de te vervangen persoon te kortbij staat....
Waasland-Beveren waar Vreven als een bezetene tekeer gaat, ze kregen nu wel een pandoering op Genk, maar hij gaat alleen door met diegene die echt voor de club willen sterven.....
De Boeck die Moeskroen verre van slecht laat voetballen, 85 min lang op Gent bijna niets weggaf.

Van dat alles hoor of merk ik weinig bij ons ? Ze weten dat ze gered waren mits winst tegen KVM, maar dat hebben ze maar 10 minuten laten zien.
Elftal hing als los zand aan mekaar. Ben er zeker van dat KVM met een (klein) ei in de broek naar ons kwam (gezien onze goede match op Standard),
maar de Kakkers hebben vanaf min. 1 resoluut het heft in handen genomen, hadden vanaf het begin meer balbezit en gaven op die 10 minuten na, nooit de indruk zich in de problemen te laten brengen....Dat onze "hanekam" veel te driest te werk ging, hebben we intussen al genoeg gezegd, maar ook Raman flirtte even met een tweede geel. Durft na een eerste geel echt te driest een nieuw balcontact aangaan (en zeker bij eigen balverlies). Zou zich in die situaties moeten leren iets meer te beheersen, zodat hij die opgespaarde energie later kwijt kan bij een latere (en misschien nog betere) kans.
Anders gaat ook hij nog eens rood krijgen......
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Caravaggio »

Zwaar teleurgesteld verliet ik zondag avond Staaien.

Ik wil de individuele spelersbeoordelingen wel nog eens lezen.
Feit is dat COL zijn team niet kan opjutten voor matchen tegen de kleintjes. (al aangehaald door verschillende f-gangers)

mijn vaststellingen:
*COL hoe sympathiek hij ook is, kan het niet als T1... stvv zal 'm niet buitengooien en waarschl. dropt Duchatelet dan ne clown zoals Luzon
*Bagayoko/Cuevas liet ik geen minuut meer spelen... Cuevas komt te kort en krijgt evenveel geel kaarten als Bagayoko rode
*Erichot maakt dit seizoen 'n slecht seizoen door, jammer...maakt veel fouten
*Proswitch was de enige kanarie die wou winnen (in mindere mate gevolgd door Gerkens en Dutoit)
*gebrek aan ervaring op het middenveld + Schoofske had gerust het seizoen kunnen uitspelen by STVV

--> 1. Vukomanovic 2. Gert Verheyen
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
omeloe
Berichten: 1166
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door omeloe »

Caravaggio schreef:Proswitch was de enige kanarie die wou winnen (in mindere mate gevolgd door Gerkens en Dutoit)
We moeten ons afrikaans legioen halveren en duitsers in de plaats zetten ! Dit is maar een halve grap ... :cool:
Pros vond ik niet zo slecht !
Jones
Berichten: 3186
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Jones »

Caravaggio schreef:Zwaar teleurgesteld verliet ik zondag avond Staaien.

Ik wil de individuele spelersbeoordelingen wel nog eens lezen.
Feit is dat COL zijn team niet kan opjutten voor matchen tegen de kleintjes. (al aangehaald door verschillende f-gangers)

mijn vaststellingen:
*COL hoe sympathiek hij ook is, kan het niet als T1... stvv zal 'm niet buitengooien en waarschl. dropt Duchatelet dan ne clown zoals Luzon
*Bagayoko/Cuevas liet ik geen minuut meer spelen... Cuevas komt te kort en krijgt evenveel geel kaarten als Bagayoko rode
*Erichot maakt dit seizoen 'n slecht seizoen door, jammer...maakt veel fouten
*Proswitch was de enige kanarie die wou winnen (in mindere mate gevolgd door Gerkens en Dutoit)
*gebrek aan ervaring op het middenveld + Schoofske had gerust het seizoen kunnen uitspelen by STVV

--> 1. Vukomanovic 2. Gert Verheyen
500 % akkoord.
Jones
Berichten: 3186
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Jones »

omeloe schreef:
Caravaggio schreef:Proswitch was de enige kanarie die wou winnen (in mindere mate gevolgd door Gerkens en Dutoit)
We moeten ons afrikaans legioen halveren en duitsers in de plaats zetten ! Dit is maar een halve grap ... :cool:
Pros vond ik niet zo slecht !
Ik geef u groot gelijk !
STVV-fan
Berichten: 6016
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef:
Caravaggio schreef:Zwaar teleurgesteld verliet ik zondag avond Staaien.

Ik wil de individuele spelersbeoordelingen wel nog eens lezen.
Feit is dat COL zijn team niet kan opjutten voor matchen tegen de kleintjes. (al aangehaald door verschillende f-gangers)

mijn vaststellingen:
*COL hoe sympathiek hij ook is, kan het niet als T1... stvv zal 'm niet buitengooien en waarschl. dropt Duchatelet dan ne clown zoals Luzon
*Bagayoko/Cuevas liet ik geen minuut meer spelen... Cuevas komt te kort en krijgt evenveel geel kaarten als Bagayoko rode
*Erichot maakt dit seizoen 'n slecht seizoen door, jammer...maakt veel fouten
*Proswitch was de enige kanarie die wou winnen (in mindere mate gevolgd door Gerkens en Dutoit)
*gebrek aan ervaring op het middenveld + Schoofske had gerust het seizoen kunnen uitspelen by STVV

--> 1. Vukomanovic 2. Gert Verheyen
500 % akkoord.
Maar dan vraag ik mij af waarom Rolando intussentijd Luzon hier niet gedropt heeft? Hij had hier toch de kans toe?
Hoe verklaar je dit dan?

Naar volgend jaar toe opteer ik ook veel liever voor een Vukomanovic.... .
Is een franstalige trainer die op een zeer korte tijd een organisatie kan neerzetten
STVV-fan
Berichten: 6016
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door STVV-fan »

wva schreef:Wat me vooral opvalt met de concurrentie : gedrevenheid, wilskracht, mes tussen de tanden, willen nog 4 matchen "oorlog" voeren.....

OHL, waar ik iedere week hoor "Wij zakken niet, geen sprake van...."
Westerlo waar Bob 90 minuten lang alles uit de kan vraagt, alle instructies geeft, zelfs de doelman instrueert naar wie uit te stampen....Een late vervanging nog even uitstelt omdat de te vervangen persoon te kortbij staat....
Waasland-Beveren waar Vreven als een bezetene tekeer gaat, ze kregen nu wel een pandoering op Genk, maar hij gaat alleen door met diegene die echt voor de club willen sterven.....
De Boeck die Moeskroen verre van slecht laat voetballen, 85 min lang op Gent bijna niets weggaf.

Van dat alles hoor of merk ik weinig bij ons ? Ze weten dat ze gered waren mits winst tegen KVM, maar dat hebben ze maar 10 minuten laten zien.
Elftal hing als los zand aan mekaar. Ben er zeker van dat KVM met een (klein) ei in de broek naar ons kwam (gezien onze goede match op Standard),
maar de Kakkers hebben vanaf min. 1 resoluut het heft in handen genomen, hadden vanaf het begin meer balbezit en gaven op die 10 minuten na, nooit de indruk zich in de problemen te laten brengen....Dat onze "hanekam" veel te driest te werk ging, hebben we intussen al genoeg gezegd, maar ook Raman flirtte even met een tweede geel. Durft na een eerste geel echt te driest een nieuw balcontact aangaan (en zeker bij eigen balverlies). Zou zich in die situaties moeten leren iets meer te beheersen, zodat hij die opgespaarde energie later kwijt kan bij een latere (en misschien nog betere) kans.
Anders gaat ook hij nog eens rood krijgen......
Dan vrees ik dat wij toch een andere match gezien hebben. Of jij moest je baseren op de 2de helft (waarbij ik mij dan excuseer en u voor de volle 100% gelijk geef).
zo snel mogelijk zeker zijn van het behoud, iets wat mogelijk is mits winst op Kortrijk en Moeskroen verliest tegen Leuven.
COL heeft niet (om niet te zeggen geen), een schokeffect gecreëerd zoals Ferrera bij OHL of Peeters bij Westel, nogal wat mak in de omgang vind ik en tactisch niet zo heel sterk.

Mits een nieuwe T1 in het tussenseizoen zie ik het goed komen voor volgend seizoen, anders zal volgend seizoen het bibberseizoen zijn, of gewoon simpelweg het seizoen zijn dat we zakken.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Caravaggio »

@ STVV-fan.... vond ge de eerste helft dan zo goed? Allé nu, dehn drive die STVV had onder Ferrerra had, heb ik bij COL (nog) niet echt gezien, zeker bij aanvang van de matchen (op Staaien)... wil om te winnen, kop voor de bal gooien, snel balrondspelen.... ze begonnen als tamme-hertjes....
Proswitch creeërt 2x zelf de kansen die STVV-krijgt... eerst n slechte voorzet van Bagayoko waarbij Nick zeer knap voor z'n man komt en schiet, knappe parade... zijn 2de schot komt uit de 2de lijn en de strafschop fout was ook geen uitgespeelde kans.

Ik wil niet doemdenken maar COL krijgt de ploeg niet waar ze zou moeten zijn/staan. ik was eerst voorstander van zijn aanstelling omdat ik dacht dat het op korte termijn de beste oplossing voor STVV was, maar ik heb me vergist.
Ik heb alleen schrik als men een nieuwe zou gaan halen (wat ik betwijfel) dat het euh kalf zoals Luzon is.

waarom niet eerder Luzon? Luzon is ontslagen op 24 oktober bij Charlton .. Ferrera is hier vertrokken 7 september.
Toen STVV een trainer nodig had was Luzon nog bij Charlton aan de slag...
en daarbij, STVV gaat (meestal) voor de goedkoopste oplossing, nonke Roland is Luzon nog aan het betalen en STVV heeft nog tien&tander te regelen met nonke Roland... dat is mijn hypothese
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door voetballiefhebber »

Armand Schreurs zei gisteren op TVL dat men bij STVV zeer tevreden is over het werk van COL.
Intern zou de onrust wel toenemen door een gebrek aan punten.

Hoe we het ook draaien en keren, alles begint bij een goede organisatie. Daarna kun je opbouwen en tot kansen komen. In het begin van het seizoen stond die organisatie pal en met het vertrek van Ferrera is dat helemaal weggevallen.
Een trainer als Vukomanovic kan dit weer op punt zetten, maar op een paar wedstrijden weet ik niet of dit mogelijk is.
Op Kortrijk zijn er een paar geschorsten heb ik gehoord, waaronder Raman. Benito lijkt ook weer hervallen in zijn moeilijke AA Gent-periode. Hij lijkt te willen forceren om absoluut die goal te maken en net dan lukt het niet. Hij was weer gefrustreerd en deed me denken aan die match van Gent tegen Valencia denk ik. Toen nam Hein hem af nadat hij net was ingevallen. Slimme trainer trouwens om aan te voelen dat een speler rood ging krijgen.
Bij Bagayoko voelde je het mijlenver aankomen dat hij eraf zou vliegen.
Mikman
Berichten: 3679
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Mikman »

Eén constante bij COL, zelfs in zijn schaarse winstmatchen: de ploeg komt altijd zeer slap uit de kleedkamer.


We moeten niet de ambitie hebben om terug een trainerskerkhof te worden maar COL beschikt duidelijk niet over de juiste kwaliteiten om de groep te prikkelen, hem volgend seizoen houden zou nefast zijn. Afgelopen zondag kon hij over een nagenoeg volledige kern beschikken en toch was de tweede helft om van te janken. Het gebrek aan discipline en afspraken zie je ook in kleine dingen: Raman die de penalty afsnoept van Proschwitz, Dussaut die een onmogelijke vrije trap probeert...


Ik heb eerder al aangegeven dat Bernd Thijs mogelijk een goeie opvolger zou zijn maar ook Vukomanovic ( polyglot, discipline ) of Stijn Vreven ( jaja ) zouden goeie kandidaten zijn.
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door voetballiefhebber »

Net gelezen dat de spelers weer pas morgen op training worden verwacht. Hier zakt mijn broek dus van af, dat je zo weinig traint. Het is niet dat je 2 of 3 matchen per week speelt hij. Na zo'n wanvertoning zou je toch denken dat ze meer arbeid moeten verrichten. Maar ja, er is geen trainer en geen leiding binnen de club.
Rob Schoofs zei meteen toen hij op training bij Gent verscheen dat de trainingsarbeid er veel hoger ligt. Doen ze bij STVV bezigheidstherapie?

Als Vreven trainer moest worden, dan zou men janken. Zo'n persoonlijkheid kunnen ze op bij STVV niet aan. Vreven zou voor mij persoonlijk wel een trainer zijn die ik graag zou willen zien, maar hier kan het bestuur nooit mee leven.
Plaats reactie