Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Alles over de wedstrijden van STVV
Chimedza4ever13
Berichten: 225
Lid geworden op: 09 jun 2011, 16:52

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Chimedza4ever13 »

voetballiefhebber schreef:Net gelezen dat de spelers weer pas morgen op training worden verwacht. Hier zakt mijn broek dus van af, dat je zo weinig traint. Het is niet dat je 2 of 3 matchen per week speelt hij. Na zo'n wanvertoning zou je toch denken dat ze meer arbeid moeten verrichten. Maar ja, er is geen trainer en geen leiding binnen de club.
Rob Schoofs zei meteen toen hij op training bij Gent verscheen dat de trainingsarbeid er veel hoger ligt. Doen ze bij STVV bezigheidstherapie?

Als Vreven trainer moest worden, dan zou men janken. Zo'n persoonlijkheid kunnen ze op bij STVV niet aan. Vreven zou voor mij persoonlijk wel een trainer zijn die ik graag zou willen zien, maar hier kan het bestuur nooit mee leven.
Ik lees dat hier vaker,
maar wrm speelt Waasland Beveren dan zo laks in zijn laatste wedstrijden ???
:shock:

Met u eerste gedeelte, meer dan volledig akkoord !!!
Prestatiegerichter trainen potverdomme :beer:
Bij een winstmatch 1 dag extra vrij en bij verlies alle dagen, 2x / dag, trainen
Alleen zo kunt ge als ploeg uit de rechterkolom proberen het verschil te maken tegen andere mindere ploegen.
simon
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 sep 2012, 18:56
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door simon »

STVV-fan schreef:
simon schreef:
Iniesta schreef:Col terug T2 kan niet. Hij zou dan enkel bevestigen wat velen van hem denken, die laat werkelijk alles passeren.

Neen, een merci op het einde van het seizoen en een andere T1. Eentje die wel op zijn strepen staat maar dat past dan weer niet met de "ambities" van ons "bestuur".

Gisteren had ik vooral medelijden wie daarvoor betaald had. Eerste helft ging nog maar net als in de pseudokampioenschapsmatch tegen Moeskroen ging na de rust ineens alle lichten uit. De analyse dat zij meer wilden winnen klopt volledig.

Nagel op de kop Iniesta. Welke T1 komt hier wel tot z'n recht met zo'n 'ambitie' bestuur ? Joost mag het weten...
Zolang Roland zijne God de Vader hier rond hangt zal het nougabollen zijn.
Ga heen in vrede...
Nu ben ik eens benieuwd.
Wat zal nougabollen zijn zolang Roland hier nog rondwaart? En waarom denk je dat het enig anders gaat zijn als die man hier niet meer rondwaart?

STVV-fan,
met nougabollen bedoel ik gebrek aan ambitie zoals vermeld in mijn tweede zin...zolang Roland en zijn gevolg hier rond hangt zijn we niet meer dan een satelliet ploegske met jonge veulens die geld in het bakske moeten brengen voor eigenbelang en niet voor ploegbelang...daar wringt bij mij het schoentje vooral ...Kan jij de tel nog bijhouden van Rolando zijn transfers tussen Standaard-STVV-Upjest-Charlton-Leipzig en Alcoron... ? Degoutant :vomit:
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door toyotacorolla »

Prestatie gerichte contracten, niet presteren, niks verdienen.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Iniesta »

Een mooi principe... bij een club die niet wil presteren maar presenteren. Daarna zo snel mogelijk factureren en de supporter ondertussen enerveren :lol:
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Oscar »

Bij de hoekschop waar het doelpunt uit voort komt staan twee spelers van KVM volledig vrij aan de tweede paal en komt een derde bijgelopen.Bij STVV staan drie spelers op één vierkante meter tussen de goal en penaltypunt te kijken hoe de bal overwaait en binnen gaat.Hoe noemt men deze manier van verdedigen? Zonedekking,mandekking of doe maar uw goesting
Normaal dat daar doelpunten uit voort komen.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Tompie »

Tompie schreef:Erichot speelt een zeer wisselvallig seizoen. Het potentieel van een sterkhouder, maar dat is er dit jaar toch te weinig uitgekomen.
Een aantal domme penaltyfouten, regelmatig ongelukkig/nonchalant in het uitverdedigen, ...

Niet de Erichot waar ik op hoopte. In een aantal wedstrijden heeft hij nochtans wel getoond dat hij wel degelijk belangrijk kan zijn voor onze ploeg.

Tot aan die gemiste penalty werd er trouwens bij momenten wel aardig gevoetbald, het had dus niet (enkel) te maken met de kwaliteiten van de spelers op het veld.

Ik heb me wel (weeral) vragen gesteld bij de paraatheid van een aantal spelers. Erichot heb ik wel al vaker dit seizoen niet fit op een veld zien staan. Als je dan zondag de invalbeurt van Ono bekijkt. Die was (met zijn been ingetapet) niet in staat een spurtje te doen...
Nu ook de bevestiging op Voetbalbelgië: http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=104797

Ono is hervallen in zijn hamstringblessure en is een aantal weken onbeschikbaar.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Caravaggio »

Oscar schreef:Bij de hoekschop waar het doelpunt uit voort komt staan twee spelers van KVM volledig vrij aan de tweede paal en komt een derde bijgelopen.Bij STVV staan drie spelers op één vierkante meter tussen de goal en penaltypunt te kijken hoe de bal overwaait en binnen gaat.Hoe noemt men deze manier van verdedigen? Zonedekking,mandekking of doe maar uw goesting
Normaal dat daar doelpunten uit voort komen.
Dit is een terechte opmerking. In het laatste kwartier van de eerste helft stond er 2 tot 3x toe een speler van KVM aan de 2de paal alleen vrij.
Ik dacht dat dat Matthijs was (voorlangs en op Dutoit)
Vlak na de rust gebeurd dat weer (toen kwam Erichot er nog tussen)
Dan vraag ik mij af? Let de trainersstaf dan daar niet op? Sturen ze niet bij aan de rust?
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door STVV-fan »

Caravaggio schreef:
Oscar schreef:Bij de hoekschop waar het doelpunt uit voort komt staan twee spelers van KVM volledig vrij aan de tweede paal en komt een derde bijgelopen.Bij STVV staan drie spelers op één vierkante meter tussen de goal en penaltypunt te kijken hoe de bal overwaait en binnen gaat.Hoe noemt men deze manier van verdedigen? Zonedekking,mandekking of doe maar uw goesting
Normaal dat daar doelpunten uit voort komen.
Dit is een terechte opmerking. In het laatste kwartier van de eerste helft stond er 2 tot 3x toe een speler van KVM aan de 2de paal alleen vrij.
Ik dacht dat dat Matthijs was (voorlangs en op Dutoit)
Vlak na de rust gebeurd dat weer (toen kwam Erichot er nog tussen)
Dan vraag ik mij af? Let de trainersstaf dan daar niet op? Sturen ze niet bij aan de rust?
Als je bijstuurt, maar de spelers doen het niet?
Wat is dan het nut dat een trainer bijstuurt?
Dat kan ook nog. Maar dan heb je wel een ander, diepliggend probleem :D
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Caravaggio »

STVV-fan schreef: Als je bijstuurt, maar de spelers doen het niet?
Dan heb je geen gezag.
Bagayoko gaat gelijk ne wilde tackelen, die moet toch ondertussen meermaals op het matje geroepen zijn?
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door STimVV »

Samen met een nieuwe T1 mogen ze van mij ook dringend iets gaan doen aan de medische begeleiding.
Ono zullen we in de rest van de reguliere competitie ook alweer niet meer in actie zien wegens een spierscheur aan de hamstrings. Ook Raman heeft last van de hamstrings. Al heel het seizoen missen we cruciale spelers omdat de technische en medische staf er niet in slaagt om hen fit te houden. Ook dat is een cruciale taak van hen.
Al die hamstring -en adductorenproblemen zijn niet normaal meer.
Het was duidelijk dat Ono al een blessure had VOOR hij dat veld op liep. Dan is het onvergeeflijk dat je hem laat forceren en een scheur laat oplopen. Iandoli hebben ze ook geforceerd vorig jaar, zijn carriere is voorbij nu. Idem met Kotysch: veel te lang laten forceren. Carriere hing/hangt ook aan een zijden draadje. Erichot heeft al maanden last.
Boli, Angban, Dompé, Ono... allemaal hamstring en adductorenproblemen. Maar ze zijn er wel MAANDEN mee op de sukkel. Niet normaal. Ook daar moet er iets veranderen. Chelsea had groot gelijk dat ze niet wilden dat Angban hier revalideerde, ze stuurden hem naar Frankrijk. Hij mocht zelfs niet mee op stage. Mbombo liet zich ook verzorgen door mensen van Standard. Allemaal tekenen aan de wand dat er iets scheelt op dat vlak.
kedkedet
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:08

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door kedkedet »

Medische begeleiding verbeteren ? Denk niet dat het probleem daar ligt.

Al eens nagedacht over het feit dat ons plastieken gras iets te maken zou kunnen hebben met al die blessures ? Lijkt me interessante case te zijn dit eens grondig te onderzoeken. Inderdaad niet normaal hoeveel hamstring/knie-problemen er laatste jaren op Stayen opduiken, die niet te wijten zijn aan contacten.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door STimVV »

Al eens nagedacht over het feit dat de technische en medische staf verantwoordelijk is om juist om te springen met dat kunstgras?
Het probleem is echt niet dat je maximum om de 2 weken er een matchke moet spelen. In de tijd van Brepoels las ik een artikel over het feit dat ze heel wat bijgeleerd hadden na hun 1e jaar kunstgras, en dat er toen in het 2e jaar nauwelijks of geen blessures meer waren omdat ze er beter mee om wisten te gaan. Blessurepreventie weet je wel. Er niet op trainen als het niet nodig is bijvb. In de week voor een verplaatsing trainen ze trouwens steeds op normaal gras. Het is iets te kort door de bocht om het gewoon te wijten aan het kunstgras op Stayen.
Dat ze Ono het veld opsturen met een verband van hier tot in Peking heeft niks met dat kunstgras te maken.
Idem toen ze Dompé nog 2 weken lieten spelen met een verband toen hij niet fit was.
Idem bij Boli die 3 keer opnieuw uitviel tijdens een wedstrijd.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Mikman »

kedkedet schreef:Medische begeleiding verbeteren ? Denk niet dat het probleem daar ligt.

Al eens nagedacht over het feit dat ons plastieken gras iets te maken zou kunnen hebben met al die blessures ? Lijkt me interessante case te zijn dit eens grondig te onderzoeken. Inderdaad niet normaal hoeveel hamstring/knie-problemen er laatste jaren op Stayen opduiken, die niet te wijten zijn aan contacten.

Studies hebben meermaals uitgewezen dat kunstgras niet tot meer blessures leidt. Bepaalde blessures komen vaker voor op kunstgras, maar dat wordt weer gecompenseerd door andere blessures die minder vaak voorkomen op kunstgras. Welke precies weet ik niet meer, moet je maar eens googelen.
Moest kunstgras het probleem zijn, waarom was er de vorige jaren dan geen opvallend probleem? Het was gewoon meteen duidelijk dat Ono niet fit was toen hij zijn eerste spurtje moest trekken. Dat heeft op dat moment niks met kunstgras te maken.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door Iniesta »

Er is het feit dat sommige spelers er een hekel aan hebben al is het onduidelijk soms waarom. Je mist dus een aantal spelers die je anders wel had kunnen aantrekken.

Bovendien is er al herhaaldelijk door verschillende spelers gezegd dat het belastender is (oa de gewrichten). Voor oudere spelers lijkt me dat een toenemend probleem.

Het is heel moeilijk om altijd uit te vissen waar een blessure precies vandaan komt. Omdat er nog maar weinig ploegen zijn met kunstgras zal dit pas over enkele jaren echt duidelijk worden. De gevallen die we nu zien kunnen statistisch irrelevant zijn in die optiek.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26: STVV - KV Mechelen

Bericht door lindoke »

Ik heb tot vandaag woensdag gewacht om iets te posten. Ik was gewoon te erg teleurgesteld. Ik vond in tegenstelling van velen hier Mechelen net wel heel goed voetballen. Veel duels winnend en heel veel in één tijd spelend.

Wat me echter heel erg opviel was hoe breed Mechelen het spel hield wanneer hun doelman het spel terug op gang bracht en/of Mechelen in balbezit was. Die linker back van hun heeft de plezantste avond van zijn voetbalcarrière beleefd door de boulevard aan ruimte die hij kreeg. Daartegenover viel het op hoe klein STVV het spel hield bij balbezit. Nu hebben ze mij jaren geleden reeds bij de kadetten geleerd dat als je in balbezit het spel zo breed mogelijk moet houden - dus de flankspelers positioneren zich meer naar de zijlijn. Niet bij STVV hoor. Zij kropen steeds als een hoopje pupillen samen aan een kant van het veld. Alsof ze schrik hadden dat ze bij balverlies te veel ruimte zouden weg geven.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie