Speeldag 28: STVV - Zulte Waregem

Alles over de wedstrijden van STVV
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 28: STVV - Zulte Waregem

Bericht door Franz »

Since '54 schreef:Quid als Lokeren a.s. weekend verliest?
Zie hierboven mijn post:

Als Lokeren verliest van Westerlo en wij van Brugge, dan kan onze laatste match de beslissende zijn tussen de twee degradatiekandidaten STVV en Lokeren :party: Mogelijk is een salonremise dan voor beide teams voldoende. Maar evengoed nog mogelijk dat we dan moeten winnen en dat Lokeren dan zakt. In dat laatste geval geef ik geen halve euro voor onze kansen.
Maar realistisch gesproken zullen we niet zakken, ook al verliezen we van Brugge.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
wva
Berichten: 323
Lid geworden op: 13 okt 2014, 08:16

Re: Speeldag 28: STVV - Zulte Waregem

Bericht door wva »

#01 schreef:Aangezien elke reactie telt, telt dus ook de mijne.

Ik lees hier heel wat en heb er zo mijn bedenking over. Maar wat ik niet lees, is nog veel straffer. Er wordt hier gesuggereerd dat mocht STVV zich handhaven, dat vooral te danken is aan een prima seizoenstart. Dat de seizoenstart prima was daar kan ik absoluut inkomen. Het is niet verwonderlijk dat een goed team ook daadwerkelijk punten behaald in een periode met prima voetbal. Verder niets aan de hand. Maar dat plots in een periode van totale apathie en non-voetbal STVV een overwinning boekt op het veld van Standard, dat kan dan welgekomen zijn, maar totaal van de pot gerukt, zie de resultaten ervoor en erna. Niks, niks² en niks³. Hoe het verhaal in elkaar zit zullen we nooit weten. Was STVV nou daar zo goed, of Standard zo slecht? Als STVV daar zo goed was, waarom kan dat dan niet voortgezet worden? Mocht STVV, die belangrijke 3-punter daar niet behaald hebben, dan was het nu al een kanarie voor de kat. Het is dus daar waar een mogelijke redding is gerealiseerd, en niet bij de seizoenstart. Maar nogmaals, wat ik er van moet denken? :kots:
Wij hebben daar toen een goede match gespeeld, daar niet van, maar indien we die match 100x moeten herspelen, verliezen we ze 99x. Geen discussie over....Je geeft daar de match helemaal uit handen het laatste kwartier en dat je dit overleefd heb je alleen aan een sublieme Dutoit te danken....Dus dit catalogeer ik onder de noemer 'geluk'. Idem dito de match op Oostende, die verlies je 99x/100x. Daarentegen tegen Anderlecht en Westerlo thuis hadden we meer verdiend, moet ook gezegd.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 28: STVV - Zulte Waregem

Bericht door lindoke »

Men zegt soms dat aan het eind van het seizoen iedere ploeg ongeveer de punten heeft behaald die ze verdient en dat geloof ik ook. Desondanks kan ik me niet van de gedachte ontdoen dat de wedstrijdleiding ons dit seizoen eerder punten gestolen heeft dan cadeau gedaan. Ik kan me geen enkele match herinneren dat ik het gevoel had op Stayen dat we met een "thuisfluiter" te maken hadden. Integendeel. Mijn buik draait nog altijd rond wanneer ik denk aan die strafschopfase tegen Westerlo waar de scheidsrechter - die kort bij de bewuste fase stond - zich laat overrulen door zijn lijnrechter die op die positie onmogelijk correct kon oordelen en kon zien of de fout binnen het strafschopgebied gebeurde. Dat mogen ze draaien en keren zoals ze willen maar daar heeft die lijnrechter bewust gekozen om Westerlo te bevoordelen. Een andere uitleg kan ik me niet inbeelden. Op de tv beelden achteraf was trouwens duidelijk te zien dat de wedstrijdleiding compleet verkeerd was.

Wat ik me eigenlijk al heel het seizoen afvraag is WAAROM we altijd benadeeld worden. Wat hebben wij misdaan. Wat schuilt daar achter? STVV is toch qua uitstraling, accommodatie en supporters toch een verrijking voor de JPL?

Ik hoop het ooit te weten te komen maar ik vrees ervoor.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 28: STVV - Zulte Waregem

Bericht door Dreke »

lindoke schreef:Wat ik me eigenlijk al heel het seizoen afvraag is WAAROM we altijd benadeeld worden. Wat hebben wij misdaan. Wat schuilt daar achter? STVV is toch qua uitstraling, accommodatie en supporters toch een verrijking voor de JPL?

Ik hoop het ooit te weten te komen maar ik vrees ervoor.
Ik geloof niet in uw theorie. Maar moest het zo zijn, moet ge geen genie zijn om te weten waarom...
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 28: STVV - Zulte Waregem

Bericht door STVV-fan »

Dreke schreef:
lindoke schreef:Wat ik me eigenlijk al heel het seizoen afvraag is WAAROM we altijd benadeeld worden. Wat hebben wij misdaan. Wat schuilt daar achter? STVV is toch qua uitstraling, accommodatie en supporters toch een verrijking voor de JPL?

Ik hoop het ooit te weten te komen maar ik vrees ervoor.
Ik geloof niet in uw theorie. Maar moest het zo zijn, moet ge geen genie zijn om te weten waarom...
Dre, serieus kerel? Sommige, meer vergezochte theorieen slik je als een koude pap, bij wijze van spreken, maar deze wijs je dan van de hand?
Lindo heeft voor de volle 100% gelijk en ik sta voor de volledige 250.99% achter hem.
Zeggen dat de scheidsrechter een mindere dag had, wanneer hij zich dichter op de fase bevind dan zijn lijnrechter en zich nog door deze laatste laten overrulen! Dat is zeggen dat die Ierse melkboer in de Europa League een "series of unfortunate events" had die match.

Dat excuus van: "Ik had het niet gezien", of "Ik had een mindere dag", die b*llshit is goed voor 1 of 2 keer, maar niet voor zo een flagrannte fout aub he.

Als ik die fase zag, dan draaide mijn maag de volle toeren zoals ze had gedaan toen die achterlijke Pots ons naar 2de klasse floot.
Erna heb ik nog een artikel gelezen waarin hij beweerde dat er geen vuiltje aan de lucht was.
Maarja, Pots had een mindere dag.

Ik steek dit nu niet op u he, Dre, maar ik zou die bewering toch zo maar niet van de hand doen ze makker.

Het is heel simpel, men is lastig omdat men bij dat onderzoek geen spoor heeft kunnen vinden van :Roland:, terwijl iedereen goed beseft dat hij hier aanwezig is.
Men wil :Roland: treffen en men treft ons, zo simpel als wat.

Losstaand van dit alles staan de belabberde prestaties van het team, waar we geen excuses voor mogen zoeken (en waar we volmondig zeggen waar het op staat). Voor de rest.... . Tel die punten van OHL thuis en Westerlo thuis eens bij? Dan waren we ondertussen gered.

@ ONE: Sure kerel, en OHL die Oostende met 4-1 terug naar de kust stuurt is wel normaal dan?
Daartegenover moet je dan de matchen van STVV zien thuis tegen OHL, Westerlo en Anderlecht, waar we regelrecht bestolen worden, niet door een scheidsrechterlijke dwaling, maar gewoon omdat ze het wouden.
OHL: iedereen zag dat Asamoah de speler op de keeper duwde, bij elke andere ploeg is dit fout op de speler, daar laat hij hem doorspelen.
Anderlecht: Gebeurt dezelfde fout aan de overkant, zal de scheidsrechter nooit penalty fluiten ( haast geen enkele mongool geeft dat in de eerste minuten van een match, die kerel wel).
Westerlo: Een Gounongbe, die de hele match al niks anders deed dan tegen de grond gaan liggen, gaat weder eens liggen tegen het plastiek, je ziet hem zo zijn schoonheidsduik voorbereiden, dat je weet dat hij in het penaltygebied gaat liggen, hoewel de fout er overduidelijk buiten gebeurde.
De scheidsrechter staat er met zijn snuit op, geeft aanvankelijk een vrije trap, maar laat zich overrulen door zijn grensrechter die enerzijds veel verder van de situatie verwijderd was en het anderzijds een stuk minder duidelijk kan zien dan de scheidsrechter.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 28: STVV - Zulte Waregem

Bericht door lindoke »

STVV-fan schreef:.......@ ONE: Sure kerel, en OHL die Oostende met 4-1 terug naar de kust stuurt is wel normaal dan?
Daartegenover moet je dan de matchen van STVV zien thuis tegen OHL, Westerlo en Anderlecht, waar we regelrecht bestolen worden, niet door een scheidsrechterlijke dwaling, maar gewoon omdat ze het wouden.
OHL: iedereen zag dat Asamoah de speler op de keeper duwde, bij elke andere ploeg is dit fout op de speler, daar laat hij hem doorspelen.
Anderlecht: Gebeurt dezelfde fout aan de overkant, zal de scheidsrechter nooit penalty fluiten ( haast geen enkele mongool geeft dat in de eerste minuten van een match, die kerel wel).
Westerlo: Een Gounongbe, die de hele match al niks anders deed dan tegen de grond gaan liggen, gaat weder eens liggen tegen het plastiek, je ziet hem zo zijn schoonheidsduik voorbereiden, dat je weet dat hij in het penaltygebied gaat liggen, hoewel de fout er overduidelijk buiten gebeurde.
De scheidsrechter staat er met zijn snuit op, geeft aanvankelijk een vrije trap, maar laat zich overrulen door zijn grensrechter die enerzijds veel verder van de situatie verwijderd was en het anderzijds een stuk minder duidelijk kan zien dan de scheidsrechter.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden ;)
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie