Speeldag 29: Club Brugge-STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 29: Club Brugge-STVV

Bericht door Bartman »

Jacques schreef:Ieder zijn eigen mening en het staat u vrij de lichtpunten te zoeken, maar als ge van "kandidaat PO1" na de heenronde afglijdt tot "kandidaat degradatie" 1 speeldag voor het einde met ocharme 1 ploeg die degradeert, kunt ge moeilijk spreken van een geslaagde terugronde.
Ik heb zeker voor nieuwjaar lang genoeg verzachtende omstandigheden ingeroepen om niet als zwartkijker beschouwd te worden, maar wat 2016 betreft is er maar 1 lichtpunt tot nu toe: de zege op Standard. Voor de rest ging het alleen maar van kwaad naar erger en rest ons nu enkel nog hopen op het ontlopen van een drama op de slotspeeldag. Dat is de trieste balans van 8 wedstrijden in 2016.

Het enige dat er in 2016 op vooruitgegaan is, is de bankrekening van de BVBA Lammens/Duchatelet, zo ongeveer het laatste dat mij kan schelen.
Wat die wedstrijd op Standard dan weer verdacht maakt
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 29: Club Brugge-STVV

Bericht door omeloe »

Bartman schreef:
Jacques schreef:Ieder zijn eigen mening en het staat u vrij de lichtpunten te zoeken, maar als ge van "kandidaat PO1" na de heenronde afglijdt tot "kandidaat degradatie" 1 speeldag voor het einde met ocharme 1 ploeg die degradeert, kunt ge moeilijk spreken van een geslaagde terugronde.
Ik heb zeker voor nieuwjaar lang genoeg verzachtende omstandigheden ingeroepen om niet als zwartkijker beschouwd te worden, maar wat 2016 betreft is er maar 1 lichtpunt tot nu toe: de zege op Standard. Voor de rest ging het alleen maar van kwaad naar erger en rest ons nu enkel nog hopen op het ontlopen van een drama op de slotspeeldag. Dat is de trieste balans van 8 wedstrijden in 2016.

Het enige dat er in 2016 op vooruitgegaan is, is de bankrekening van de BVBA Lammens/Duchatelet, zo ongeveer het laatste dat mij kan schelen.
Wat die wedstrijd op Standard dan weer verdacht maakt
Ja , we hadden de geluksfee weer omgekocht !!! :gek: Hoe kan die wedstrijd nu verdacht zijn , we hebben op het laatst genoeg sterretjes gezien . Een blunderende Valdes heeft ons toen hoofdzakelijk aan de drie punten geholpen .
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 29: Club Brugge-STVV

Bericht door Mikman »

Eigenlijk een onnozele discussie wie of wat nu het voortouw moet nemen. Toen Facebook of internet niet bestond, borrelde zoiets spontaan op in het stadion. Enkelingen begonnen met "trainer boâte" en als er genoeg gelijkgestemden waren ging dat als een lopend vuurtje het stadion rond. Nu wordt veel, zo niet alles van mogelijk spontaan protest in de kiem gesmoord door het monotone gedrum op de trommel. Of de zitplaatsen, of het checken van de smartphone, ik weet het niet. Het is alleszins anders; minder spontaan, apathischer.

Protestacties hielpen in het verleden niet veel want als puntje bij paaltje kwam, kwam de helft niet opdagen omdat het achter-achterkleinkind van de zus van de buurvrouw griep had, de trein een platte band of de kat nog geen brokken had gekregen. Alle uitvluchten waren goed. Stond je daar met enkele tientallen...

Nu is het helaas toch te laat om nog wat te veranderen aan de samenstelling van de technische staf. "Vertrouwen blijven geven aan de trainer" is een eufemisme voor "te laf en laks geweest om hem tijdig buiten te smijten". Dat had eigenlijk al ná de heenmatch in Waregem moeten gebeuren, toen al was overduidelijk dat een gortdroge, on-charismatische, landstaal onkundige theoreticus geen goeie fit was voor deze nonchalante, ongedisciplineerde spelersgroep. Een strategische blunder van Lammens en Bormans die dit totaal verkeerd hebben aangevoeld. Probleem is dat zij buiten het voetbal geen ervaring hebben met people management en dat betaalt de club nu cash, bijna letterlijk zelfs want de waarde van de spelerskern is in enkele maanden tijd ongetwijfeld fors gedaald.

En neen, COL is niet het enige probleem en hem buiten smijten had niet alles opgelost, maar dan zat je nu wel niet in deze situatie. Dan kon je wél het volgende seizoen in alle rust voorbereiden.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 29: Club Brugge-STVV

Bericht door Jack »

Ik denk dat het vertrouwen geven aan COL lang niet de enige en zwaarste fout is die ze gemaakt hebben.
Je te pas en onpas als ambitieloze transitclub profileren die niemand wil tegenhouden in zijn carriere helpt ook niet echt. Zeker als je dan tijdens de winterstop de daad bij het woord voegt en de vervangers zorgen voor een nog meer loshangend geheel.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 29: Club Brugge-STVV

Bericht door Mikman »

Jack schreef:Ik denk dat het vertrouwen geven aan COL lang niet de enige en zwaarste fout is die ze gemaakt hebben.
Je te pas en onpas als ambitieloze transitclub profileren die niemand wil tegenhouden in zijn carriere helpt ook niet echt. Zeker als je dan tijdens de winterstop de daad bij het woord voegt en de vervangers zorgen voor een nog meer loshangend geheel.
Tuurlijk hielp dat niet. Dat men Junior en Dompé verlapte begreep ik, Schoofs had men nooit mogen laten gaan, tenzij het een bod was dat men niet kon weigeren.
Maar COL heeft voor de winterstop, dus voor de uitgaande transfers, 15 ( vijftien! ) matchen gehad toen alle uitgaande wintertransfers er wel nog waren ( Dompé weliswaar in de ziekenboeg ) . Ook toen ging het steil bergaf. Het heeft niet alleen met kwaliteit maar ook met discipline te maken. Kijk naar Angban en Erichot als meest opvallende voorbeelden, onherkenbaar sinds hij trainer is.

COL houdt zijn backs liever achteraan, gooit iedere week zijn ploeg om, gooide het systeem dat iedereen kende halfweg de heenronde om, plooit massaal terug op corners om toch doelpunten te slikken ( Mechelen en Kortrijk liggen nog vers in het geheugen ) , heeft een onverklaarbare voorliefde voor een beperkte speler als Cuevas, klaagt over een gebrek aan automatismen maar geeft zijn spelers zeer veel vrijaf... Bovenop zijn monotoon toontje, gebrek aan passie, het niet bespelen van de wedstrijdleiding. Misschien subjectief ( er zijn nog trainers die nooit opveren en wel resultaten halen ) maar speelt wel mee bij een club als STVV.
Het is toch (te) veel als je het allemaal optelt.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Speeldag 29: Club Brugge-STVV

Bericht door Iniesta »

Ze hebben dit seizoen bijna enkel fouten gemaakt. Ze waren anders goed begonnen want de aankopen vielen mee en de spelers konden het niveau aan en meer. We waren één van de betere spelende teams toen we nog volledig waren en onze trainer , die voor de promotie zorgde, er ook nog was.

Men maakt telkens dezelfde fout en ipv ervan te leren wordt het erger. Vroeger werden de positieve punten ook steevast overschat waardoor we jaar na jaar afgleden tot je tegen degradatie speelde. Nu hebben ze het zo snel gedaan dat je in hetzelfde seizoen dat je fantastisch begon nog kan zakken, faut le faire!

De trainer laten vertrekken vond ik niet verstandig maar dat alleen was geen ramp. Vergeet ook niet dat heel wat mensen, mezelf incluis, vondendat de gok met Col misschien niet zo slecht was. Echter toen de gok niet werkte greep men niet in, integendeel fouten werden alweer weggelachen.

Dan begonnen de solden terwijl het spel al veel minder was, net als de puntenoogst. Om een onbegrijpbare reden moeten ineens niet 1 of 2 sterkhouders weg maar ook je kapitein en hart van de ploeg. Dat alles samen voor 4 miljoen, voor mij nog altijd veel te weinig.

Soit, zelfs met die 4 miljoen had je je makkelijk een langer verblijf kunnen verzekeren en een andere trainer kunnen aanstellen. Helaas, pindakaas. Toevallig winnen we net tegen Standard en rekent men zich alweer te vroeg veilig.

Nu moet er gespeeld worden om erin te blijven terwijl de ploegen die tegen je strijden beter draaien en veel meer punten pakten, waar soms wel al een nieuwe trainer aan het roer staat die de boel opjaagt. Bij ons is het bang kijken en hopen dat zij alsnog falen, ... zoals wij al een gans seizoen falen.

Eerlijk, moest ik zo'n flaters opstapelen dan zou ik de eer aan mezelf houden.
Louis XIV
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 29: Club Brugge-STVV

Bericht door Louis XIV »

Iniesta schreef:Ze hebben dit seizoen bijna enkel fouten gemaakt. Ze waren anders goed begonnen want de aankopen vielen mee en de spelers konden het niveau aan en meer. We waren één van de betere spelende teams toen we nog volledig waren en onze trainer , die voor de promotie zorgde, er ook nog was.

Men maakt telkens dezelfde fout en ipv ervan te leren wordt het erger. Vroeger werden de positieve punten ook steevast overschat waardoor we jaar na jaar afgleden tot je tegen degradatie speelde. Nu hebben ze het zo snel gedaan dat je in hetzelfde seizoen dat je fantastisch begon nog kan zakken, faut le faire!

De trainer laten vertrekken vond ik niet verstandig maar dat alleen was geen ramp. Vergeet ook niet dat heel wat mensen, mezelf incluis, vondendat de gok met Col misschien niet zo slecht was. Echter toen de gok niet werkte greep men niet in, integendeel fouten werden alweer weggelachen.

Dan begonnen de solden terwijl het spel al veel minder was, net als de puntenoogst. Om een onbegrijpbare reden moeten ineens niet 1 of 2 sterkhouders weg maar ook je kapitein en hart van de ploeg. Dat alles samen voor 4 miljoen, voor mij nog altijd veel te weinig.

Soit, zelfs met die 4 miljoen had je je makkelijk een langer verblijf kunnen verzekeren en een andere trainer kunnen aanstellen. Helaas, pindakaas. Toevallig winnen we net tegen Standard en rekent men zich alweer te vroeg veilig.

Nu moet er gespeeld worden om erin te blijven terwijl de ploegen die tegen je strijden beter draaien en veel meer punten pakten, waar soms wel al een nieuwe trainer aan het roer staat die de boel opjaagt. Bij ons is het bang kijken en hopen dat zij alsnog falen, ... zoals wij al een gans seizoen falen.

Eerlijk, moest ik zo'n flaters opstapelen dan zou ik de eer aan mezelf houden.
Vijgen nog vóór de Pasen...ik herhaal nogmaals van nul beginnen , opkuisen die handel daar moet je als supportersverbond naartoe werken
Kom in de media, laat u horen en saboteer den boel tot dat niemand daar nog ne voet binnen zet
Ge moet die gasten pakken op hun zwakste plek, hunne portefeuille
PDG
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 feb 2016, 10:42

Re: Speeldag 29: Club Brugge-STVV

Bericht door PDG »

Iniesta schreef:Ze hebben dit seizoen bijna enkel fouten gemaakt. Ze waren anders goed begonnen want de aankopen vielen mee en de spelers konden het niveau aan en meer. We waren één van de betere spelende teams toen we nog volledig waren en onze trainer , die voor de promotie zorgde, er ook nog was.

Men maakt telkens dezelfde fout en ipv ervan te leren wordt het erger. Vroeger werden de positieve punten ook steevast overschat waardoor we jaar na jaar afgleden tot je tegen degradatie speelde. Nu hebben ze het zo snel gedaan dat je in hetzelfde seizoen dat je fantastisch begon nog kan zakken, faut le faire!

De trainer laten vertrekken vond ik niet verstandig maar dat alleen was geen ramp. Vergeet ook niet dat heel wat mensen, mezelf incluis, vondendat de gok met Col misschien niet zo slecht was. Echter toen de gok niet werkte greep men niet in, integendeel fouten werden alweer weggelachen.

Dan begonnen de solden terwijl het spel al veel minder was, net als de puntenoogst. Om een onbegrijpbare reden moeten ineens niet 1 of 2 sterkhouders weg maar ook je kapitein en hart van de ploeg. Dat alles samen voor 4 miljoen, voor mij nog altijd veel te weinig.

Soit, zelfs met die 4 miljoen had je je makkelijk een langer verblijf kunnen verzekeren en een andere trainer kunnen aanstellen. Helaas, pindakaas. Toevallig winnen we net tegen Standard en rekent men zich alweer te vroeg veilig.

Nu moet er gespeeld worden om erin te blijven terwijl de ploegen die tegen je strijden beter draaien en veel meer punten pakten, waar soms wel al een nieuwe trainer aan het roer staat die de boel opjaagt. Bij ons is het bang kijken en hopen dat zij alsnog falen, ... zoals wij al een gans seizoen falen.

Eerlijk, moest ik zo'n flaters opstapelen dan zou ik de eer aan mezelf houden.
Moest ik zo'n flaters begaan, ik zou zelfs niet de tijd krijgen om de eer aan mezelf te houden....
Tournée Générale, mijn gedacht!!! :beer:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 29: Club Brugge-STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Mikman schreef:
Jack schreef:Ik denk dat het vertrouwen geven aan COL lang niet de enige en zwaarste fout is die ze gemaakt hebben.
Je te pas en onpas als ambitieloze transitclub profileren die niemand wil tegenhouden in zijn carriere helpt ook niet echt. Zeker als je dan tijdens de winterstop de daad bij het woord voegt en de vervangers zorgen voor een nog meer loshangend geheel.
Tuurlijk hielp dat niet. Dat men Junior en Dompé verlapte begreep ik, Schoofs had men nooit mogen laten gaan, tenzij het een bod was dat men niet kon weigeren.
Maar COL heeft voor de winterstop, dus voor de uitgaande transfers, 15 ( vijftien! ) matchen gehad toen alle uitgaande wintertransfers er wel nog waren ( Dompé weliswaar in de ziekenboeg ) . Ook toen ging het steil bergaf. Het heeft niet alleen met kwaliteit maar ook met discipline te maken. Kijk naar Angban en Erichot als meest opvallende voorbeelden, onherkenbaar sinds hij trainer is.

COL houdt zijn backs liever achteraan, gooit iedere week zijn ploeg om, gooide het systeem dat iedereen kende halfweg de heenronde om, plooit massaal terug op corners om toch doelpunten te slikken ( Mechelen en Kortrijk liggen nog vers in het geheugen ) , heeft een onverklaarbare voorliefde voor een beperkte speler als Cuevas, klaagt over een gebrek aan automatismen maar geeft zijn spelers zeer veel vrijaf... Bovenop zijn monotoon toontje, gebrek aan passie, het niet bespelen van de wedstrijdleiding. Misschien subjectief ( er zijn nog trainers die nooit opveren en wel resultaten halen ) maar speelt wel mee bij een club als STVV.
Het is toch (te) veel als je het allemaal optelt.
Topanalyse! :toppie:
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Speeldag 29: Club Brugge-STVV

Bericht door Caravaggio »

dat er meer voetbalintellect op het forum zit dan in het bestuur is me al lang duidelijk
marionetten van Duchatelet....bla bla ben de zever beu...

MIJN HART BLOED
scenerio's voor a.s. zondag
1. OHL wint van Brugge / Westerlo wint van Waasland / STVV verliest van Lokeren
Dit gaat het volgens mij zijn... STVV in zak&as...niemand hield hier rekening mee... Lammens/Bormans rotten op... paleisrevolutie? NOT

2. STVV blijft in eerste
ere-ronde na het fantastisch seizoen. Giant-killer. Prachtige overwinning tegen Krc Genk. Winst via diverse transfers
Lammens/Bormans gaan verder met COL, ze hebben het schitterend gedaan...er verandert niets
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
PDG
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 feb 2016, 10:42

Re: Speeldag 29: Club Brugge-STVV

Bericht door PDG »

Naar mijn gedacht heeft het bestuur gegokt en .... We zullen zondag zien of ze gewonnen hebben of verloren.

Tijdens de winterstop dachten ze dat we veilig waren. Niks mis mee, heel België dacht dat. Een/twee profijtelijke uitgaande transfer(s) om de financiële situatie aan te zuiveren was een goede beslissing. Zeker voor de twee spelers die als eersten vertrokken. Een gehypete, geblesseerde speler en een ongelukkige peuter. Kon je toch niet veel meer mee aanvangen.

Toen er interesse was voor Dompé en ze deze aan zo'n meerwaarde van de hand konden doen hebben ze eieren voor hun geld gekozen. Niks mis mee, de jongen had ocharme een handvol matchen en nog minder echt goede matchen gespeeld. Dat was zelfs uitstekende koopmansgeest.

Toen er concrete interesse was voor peuter Edmilson, hebben ze naar mijn gedacht ook de juiste beslissing genomen. Weg met dat omhooggevallen snotterke. De uitvoering kon echter veel beter, je had er een veel grotere som voor moeten krijgen en hem op de trein naar Gent moeten zetten. Daar heb je je in het zak laten zetten door de entourage. En waarom eigenlijk?

Hadden ze bovenstaande gedaan, dan zat Schoofs waarschijnlijk nog hier en zaten we nu nooit in de miserie waar we nu inzitten. Gent was immers nooit in januari zowel Edmilson als Schoofs hier komen halen. Voor de transfer van Schoofs voor die peulschil zijn geen excuses. Simpel. Als je als bestuur STVV centraal had gesteld had je hier een berekend risico genomen en zijn contract opengebroken. Dan was hij waarschijnlijk nog deze zomer weg, maar was je nu veilig en had je na het seizoen aan winstmaximalisatie kunnen doen bij zijn transfer. Nu heb ik zelfs het gevoel dat we Schoofs naar Gent hebben gestuurd als zoenoffer en excuse omwille van de mislukte Edmilson tranfer. We hadden zelfs onze ex-trainer en Standard een kloot kunnen aftrekken door ons been stijf te houden.

Dat men al deze zaken veel te laat heeft zien aankomen en dan nog eens te lang gewacht heeft met niet fitte versterkingen. Dat noem ik geen berekende gok meer, Dat is wandelen op een slappe koord boven een ravijn zonder beveiliging. Het kan goed komen ja. maar in 9 van de 10 gevallen komt dat niet goed en lig je met je klikken en je klakken in tweede klasse.

@bestuur: Stop nu eens eindelijk met de sympathieke pummels uit te hangen en stel je eigen belang, sorry club, centraal en boven alles!!!
Tournée Générale, mijn gedacht!!! :beer:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 29: Club Brugge-STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Ik verwacht/hoop niet dat we gaan zakken. Ik zie ons dat punt tegen lokeren wel pakken.
Als Lambrecht vorige week een driedubbele premie aan zijn spelers uitkeerde om van Bob Peeters te winnen, denk ik dat ie er ook alles aan zal doen dat Westerlo met Peeters zal degraderen.
Als we erin blijven dan liefst als 15de, dan kan het bestuur niet anders dan COL zijn bedankje geven en voor volgend seizoen iemand anders aanstellen.
De poules van POII zijn oefenmatchen van een nog lager allooi dan de voorbereidingsmatchen op het seizoen.
Hier COL aan het roer laten en eventueel een matchke of drie winnen kan een compleet vertekend beeld geven en zo kan ie dan toch nog zijn hachje redden.
Als we erin blijven liefst als 15de voor mij dan, POII hoeft echt niet meer.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 29: Club Brugge-STVV

Bericht door Tompie »

PO1 via het BAS, voor minder doen we het niet! :cool:
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 29: Club Brugge-STVV

Bericht door Jack »

15de eindigen...groot voordeel om voor de rest met het huiswerk te kunnen beginnen zullen ze zeggen. Om dan richting einde transferperiode te zeggen dat spelers halen voor een club als STVV moeilijk is omdat de spelers afwachten en dat op het einde de koopjes te doen zijn die een club als STVV anders nooit zou kunnen halen.
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Speeldag 29: Club Brugge-STVV

Bericht door Oscar »

Jack schreef:15de eindigen...groot voordeel om voor de rest met het huiswerk te kunnen beginnen zullen ze zeggen. Om dan richting einde transferperiode te zeggen dat spelers halen voor een club als STVV moeilijk is omdat de spelers afwachten en dat op het einde de koopjes te doen zijn die een club als STVV anders nooit zou kunnen halen.
Als ze vijftiende eindigen kunnen ze begin april al beginnen met de verkoop van de nieuwe abonnementen voor het seizoen
2016-2017.Denk maar aan vorig seizoen,toen waren ze er ook zo vroeg bij de paljassen.
Plaats reactie