Roland Duchatelet: terug van nooit weggeweest

Alles over de wedstrijden van STVV
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Roland Duchatelet: terug van nooit weggeweest

Bericht door voetballiefhebber »

De supporters roepen op om bij een eventuele degradatie het bestuur te doen opstappen.
Hopelijk komt het niet zover en blijft deze mooie club in de hoogste afdeling, waar ze thuishoort.

Het huidige bestuur zoekt momenteel totaal vruchteloos naar investeerders.
Dirk Degraen was bezig met het zoeken naar overnemers en als we de geruchten mogen geloven dan waren o.a. STVV, Lokeren en Westerlo die eersteklassers. De eerste club die hij hiermee hielp was Kortrijk.

Nu weet ik dat het voor vele supporters moeilijk zou liggen, maar ik denk dat Dirk Degraen de geknipte man zou zijn om STVV te leiden. Ooit kreeg hij als manager of wat zijn functie bij Genk ook was eens bijna slaag in de tribune op Stayen.
Uiteraard kiest die man voor het geld en via via is hij bij Genk terechtgekomen. Toch was Degraen eigenlijk van kindsbeen af supporter van STVV. De man is ook van Wellen, dus ook van de streek.
Wat in zijn voordeel speelt is dat hij als gewezen makelaar echt wel het wereldje kent en zelf toch wat van voetbal kent. Hij is een keiharde onderhandelaar, zowel met spelers als met clubs. Hij haalt het onderste uit de kan en heeft zo de club KRC Genk veel geld opgeleverd.

Volgens mij zou Dirk Degraen een betere keuze zijn dan het huidige bestuur, die echt niet weet waarover men spreekt en absoluut niet kordaat kan handelen. Een sterke leider is nodig om de club uit het slop te trekken.
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Bestuur

Bericht door DJ Amiga »

ik denk dat je degraen enkel maar kent vanuit de media en de daarbijhorende perceptie

degraen is een keiharde onderhandelaar in transfers maar zal wel eerst zijn fee onderhandelen bij een spelertransfer en dan pas belang van de club
hij kan 2 stenen laten vechten, wat in bestuurskringen de nodige spanningen met zich meebrengt
hij is steeds genk-supporter geweest, weinig affiniteit met stvv
hij geniet van zijn koffie op het terras van the century op de grote markt in Hasselt, hij zal niet snel een makelaarsfunctie/directeursfunctie bij een club opnemen. Indien dat hij dat wilde, had hij dat bij OHL gedaan, waar één van zijn betere vriendjes uit zijn studentenperiode mee in het bestuur zit. Hij heeft trouwens neen tegen OHL gezegd....
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Bestuur

Bericht door toyotacorolla »

Dat zou het nieuws van het jaar zijn, en misschien nog een goede oplossing ook.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Bestuur

Bericht door enrique »

Wat je nodig hebt, zijn mensen die willen investeren in spelers en die hen meerdere seizoenen bij de club laten
Dat ga je nooit vinden in de huidige constructie
Want er moet te veel afgedragen worden aan de dictatuur
Dat ze nu geen investeerders vinden, kan ik maar moeilijk geloven
Ofwel zoeken ze niet, ofwel haken die mensen gewoon af als ze horen wat de voorwaarden zijn
Centen afgeven om ze ze daarna in de zakken van iemand anders zien te verdwijnen, wie doet dat ?
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Bestuur

Bericht door Louis XIV »

Wat dat wij nodig hebben is een bestuur met kloten aan hun lijf ! Gene 2de rangs kaartjesknipper en een spons van ne voorzitter
In die gasten zit toch geen enkele visie, mijn bomma zaliger wist vroeger beter zaken te doen dan zulke omhoog gevallen kwezels :mrgreen:
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Bestuur

Bericht door save-stvv »

Ik heb het meer voor een bestuur zoals KV Mechelen, mensen die proberen probleemloze seizoen te draaien in 1ste klasse.
Zij waren ook bijna in degradatienood maar hebben wel Hanni niet verkocht. Enkel Kosanovic.

Er moet een nieuw bestuur gevormd worden zonder inmenging van hogerhand. De overeenkomst met RD voor het stadion kan perfect blijven bestaan.
Het is echt wel mogelijk met sportieve know-how en wat boerenverstand een stabiele eersteklasser te maken. Daarvoor hoef je zelfs geen 8-10 milj budget te hebben.
Goede scouting, niet teveel buitenlanders (stuk of 6/7 in een kern van 23-24)
Indien er mensen iets inzaten van het bestuur met de club was Schoofs altijd gebleven tot einde seizoen en hadden we zeker een 3-tal punten meer gehad.

Trainer: iemand die mentaliteit en vechtlust kan terugbrengen want dat mis ik de laatste wedstrijden

Ik vrees voor zondag. Ohl gaat echt wel door een muur lopen tegen Brugge. Preud-homme gaat wellicht Engels, Vormer, Rafaelov en Diaby (zowiezo) sparen voor de finale en play-off 1
Dat ziet er niet goed uit. Hopen op Butelle zou ik zo zeggen.
Westerlo gaat echt wel winnen tegen Waasland, die spelen ook met het mes zondag.
Bij ons denk ik dat het nog niet goed doordringt ... Leekens wil bovendien Peeters helpen na al wat er gebeurd is en zal zeker met zijn sterkste elf komen opdraven.

Ik vrees dat we volgend seizoen in 1B terecht komen.... De ploeg zal dan wellicht bestaan uit Velic, Kotysch, Swers, Hendrickx, Schils, De Norre, Meyssen.... Als die nog willen blijven zelfs...
Ik hoop van niet maar de kans is echt wel groot dat we zakken.
Ongelooflijk als je onze eerste 10 matchen zag met een ge-olied elftal!

In dat geval moet iedereen weg (ook technische staf) zodat we met een nieuwe lei en hopelijk nieuw bestuur kunnen beginnen.
Misschien zou dat nog niet zo slecht blijken....

Het potentieel supporters is er zeker om stabiel in eerste te spelen. Nu ook graag bekwaam volk om de ploeg uit te bouwen of in het slechtste geval een nieuwe start te geven zonder kanscontracten of dergelijke.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Bestuur

Bericht door enrique »

Daar wacht ik al 35 jaar op ...
Wie biedt hoger ?
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Bestuur

Bericht door Brusselmans »

Na al die jaren, ondertussen meer dan 50 ....
Ben ik tot 1 grote conclusie gekomen ....

STVV hoort niet thuis waar ze pretenderen thuis te horen.
Helemaal niets te zoeken op het hoogste niveau !
wva
Berichten: 323
Lid geworden op: 13 okt 2014, 08:16

Re: Bestuur

Bericht door wva »

Waar we in uitblinken ?

Randactiviteiten in de Revue - primeurs allerhande - thema-avonden - wanbeheer - amateurisme....

Waar schieten we tekort ?

Op de pelouse.....
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Bestuur

Bericht door STVV-fan »

wva schreef:Waar we in uitblinken ?

Randactiviteiten in de Revue - primeurs allerhande - thema-avonden - wanbeheer - amateurisme....

Waar schieten we tekort ?

Op de pelouse.....
Dat krijg je wel natuurlijk als je stadion niet van jouw is
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Bestuur

Bericht door Vouch »

Ach men jonge, als Lammens de handdoek in de ring moest werpen (gebeurd trouwens niet), dan stelt Roland toch gewoon de volgende lokale zakenman die "al jaren supporter" is aan (cfr. Morenne en Lammens).

Het vertrek van Lammens lost niks op. Roland beslist de grote doelstellingen, Lammens mag enkel zien dat hij die haalt.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Bestuur

Bericht door STimVV »

Goed item op TVL betreffende de ontevredenheid van de supporters, en de verklaring dat we vinden dat het bestuur moet opstappen bij degradatie.
Graag meer van dat.
MAAR, of we nu zaterdag een punt pakken of niet zou niets aan het gegeven mogen veranderen. Opstappen moeten ze sowieso. Dat puntje zal het verschil niet maken, wat gebeurt is dat is gebeurt. Amateurisme en/of slechte wil. En daar horen, wat mij betreft, consequenties aan vast. Er is géén gezonde basis meer om verder te doen met deze mensen. Degradatie of niet. Maakt geen verschil. Want op basis van 1 punt meer of minder kan je hun manier van "werken" niet goedpraten.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Bestuur

Bericht door enrique »

STVV-fan schreef:
wva schreef:Waar we in uitblinken ?

Randactiviteiten in de Revue - primeurs allerhande - thema-avonden - wanbeheer - amateurisme....

Waar schieten we tekort ?

Op de pelouse.....
Dat krijg je wel natuurlijk als je stadion niet van jouw is
Heeft er op zich niks mee te maken
Beiden zijn perfect combineerbaar
Maar als je niet wil ...
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Bestuur

Bericht door Dreke »

save-stvv schreef:Leekens wil bovendien Peeters helpen na al wat er gebeurd is en zal zeker met zijn sterkste elf komen opdraven.
Denkt ge nu echt dat Leekens zich daarmee gaat bezig houden? Want wat is er zoal gebeurd? Leekens zal doen wat het beste is voor Lokeren. En dat is zijn ploeg klaar stomen voor PO2. Dat is ook wat zijn voorzitter zal willen. En of dat keihard voor de overwinning gaan is of spelers laten rusten, who knows?
save-stvv schreef:Ik hoop van niet maar de kans is echt wel groot dat we zakken.
20%. Niet meer, niet minder.
A loyal football fan only supports the shirt...
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Bestuur

Bericht door enrique »

Trouwens, wie zegt dat ze volgend seizoen een licentie hebben
Misschien gaan ze wel in de super amateurliga spelen ... ;)
Plaats reactie