WANTED / GEZOCHT

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: WANTED / GEZOCHT

Bericht door Mikman »

nedr@ schreef:
Wie zijn fout is dat het er maar weinig leden aangesloten zijn bij een supportersclub? Is dat onze fout? We proberen nochtans genoeg manier uit te zoeken opdat de mensen zich aansluiten bij een supportersclub. Maar om de een of andere reden slaat dit niet aan.

Supportersclubs hebben historisch altijd zwak gestaan bij STVV. Enerzijds door de zeer wisselvallige resultaten ( probeer maar eens een nieuwe supportersclub te beginnen als na een paar matchen 75% afhaakt om mee op verplaatsing te gaan ) , anderzijds omdat de mobiliteit en verkeersinfrastructuur dat zo hebben doen evolueren. De reisroute voor iemand die in Vlaams-Brabant woont is voor een verplaatsing vaak heel anders dan voor iemand die in Zuid-Haspengouw woont, en de bus in Sint-Truiden nemen is dan gigantisch tijdsverlies ( zeker als je na de match zo snel mogelijk naar huis wil na een snertprestatie ). En voor lokale supportersclubs met eigen bussen is er dus te weinig aanhang. Het financiële verlies van zo'n busreis komt dan op kap van de initiatiefnemers terecht. Dus als je als Supportersverbond wil groeien moet je misschien lokale opstapplaatsen voorzien. Maar natuurlijk ligt dat moeilijk want dat moet in feite gefinancierd worden door de huidige supportersclubs die daarmee eigenlijk zichzelf concurrentie aandoen.

Wat is dan de meerwaarde nog van een supportersclub? In Duitsland is het zo dat je als lid van een supportersclub korting krijgt op je abo, dat is al een ander gegeven. Dan heeft het ook nut in de thuismatchen. Maar daarvoor moet je dan wel met het bestuur aan tafel gaan zitten en afspraken maken.
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: WANTED / GEZOCHT

Bericht door omeloe »

Mikman schreef:
nedr@ schreef:
Wie zijn fout is dat het er maar weinig leden aangesloten zijn bij een supportersclub? Is dat onze fout? We proberen nochtans genoeg manier uit te zoeken opdat de mensen zich aansluiten bij een supportersclub. Maar om de een of andere reden slaat dit niet aan.

Supportersclubs hebben historisch altijd zwak gestaan bij STVV. Enerzijds door de zeer wisselvallige resultaten ( probeer maar eens een nieuwe supportersclub te beginnen als na een paar matchen 75% afhaakt om mee op verplaatsing te gaan ) , anderzijds omdat de mobiliteit en verkeersinfrastructuur dat zo hebben doen evolueren. De reisroute voor iemand die in Vlaams-Brabant woont is voor een verplaatsing vaak heel anders dan voor iemand die in Zuid-Haspengouw woont, en de bus in Sint-Truiden nemen is dan gigantisch tijdsverlies ( zeker als je na de match zo snel mogelijk naar huis wil na een snertprestatie ). En voor lokale supportersclubs met eigen bussen is er dus te weinig aanhang. Het financiële verlies van zo'n busreis komt dan op kap van de initiatiefnemers terecht. Dus als je als Supportersverbond wil groeien moet je misschien lokale opstapplaatsen voorzien. Maar natuurlijk ligt dat moeilijk want dat moet in feite gefinancierd worden door de huidige supportersclubs die daarmee eigenlijk zichzelf concurrentie aandoen.

Wat is dan de meerwaarde nog van een supportersclub? In Duitsland is het zo dat je als lid van een supportersclub korting krijgt op je abo, dat is al een ander gegeven. Dan heeft het ook nut in de thuismatchen. Maar daarvoor moet je dan wel met het bestuur aan tafel gaan zitten en afspraken maken.
Om met STVV mee op verplaatsing te gaan , moet je bereid zijn om je verstand op nul te zetten . :? Voor degenen die weinig verstand hebben is dat al gemakkelijker . :grappig: :grappig:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: WANTED / GEZOCHT

Bericht door Jacques »

STVV-fan schreef:
Jacques schreef:
omeloe schreef:
Dreke schreef:For once something is happening and I won't be at the game...

Die mannen verdienen een grote opkomst van onze zijde. :heil:
Twee truienaars , er was wel onze joker bij . :toppie:
Iets meer, maar ook niet heel veel meer. Ik telde er 5, mezelf inclusief.
Belachelijk.

Bij deze: kust ze en stik erin, m'n joenges. We hebben het bestuur dat deze bende tamzakken verdient. Laat u broek maar zakken en buk alvast voorover. Dat maakt het genaaid worden makkelijker. :oops: :fuckyou:
Dus omdat het merendeel van de mensen zich niet hebben aangesloten met wat jij "het van het" vindt, moeten ze vooroverbuigen en hun droog in de kakker laten nemen, hoe voller van jezelf kan je zijn?

Die reactie vind ik over the top eigenlijk.
Neen, dit heeft niets met (donker)roze brillen te maken, dit is er gewoon over.

Daarenboven degradeert Charlton naar 3de klasse, wat een mokerslag in het gezicht is van die supporters, heel erg voor die mensen, maar blijven wij (weliswaar met hakken over de sloot) in 1ste.

Daarenboven zou ik maar niet al te hoog van de toren blazen als ik jou was, al die jaren van leugens en dit en dat en dan zou je nu plots Sint-Truiden en omstreken willen gemobiliseerd zien omdat jij het nu plots genoeg vindt? Jaqcues, al jaren zie je STVV achteruit gaan, het ene jaar erger dan het andere.
Had dan al iets ondernomen? Stel kritische vragen of ging naar de pers ofzo? Want tot voor kort behoorde ook jij tot die bende tamzakken, dus ik zou maar wat minderen eerlijk gezegd en andere mensen, die niet over-emotioneel reageren zoals jij, niet zo schofferen
Over the top, dat mag je best vinden, valt zeker wat voor te zeggen, maar wel ironisch dat uitgerekend jij dat moet zeggen. Qua mensen schofferen, doe jij hier anders ook geregeld je best. :D
Je legt me wat woorden in de mond. Ik denk bv. niet dat ik ergens gezegd heb dat ik dit het van het vind, ma bon, niet erg belangrijk.

Waarom de reactie? Frustratie punt. Frustratie omdat velen hier wel steen en been klagen, terecht, maar helaas stopt het daar ook. 13 pagina's op 1,5 maand volschrijven in 1 topic en waarschijnlijk nog eens even veel verspreid over andere topics, maar wel niet thuis geven als er in de praktijk wat gedaan wordt. Nu niet, anders evenzeer niet. Iedereen zal wel weer zijn excuus klaar hebben, net zoals bij vorige pogingen tot protest. Het is altijd hetzelfdeliedje. Dan mag je voor mijn part die topics sluiten en stoppen met klagen over het bestuur (dat moet jou ongetwijfeld als muziek in de oren klinken). Dat is wat ik bedoel met "buk dan maar voorover".
Zaterdag stonden we daar met 5 of 2 of 6, maakt niet uit hoeveel exact. Gewoon een belachelijk laag aantal, niet eens een elftal. Die jonge gast was de enige die ik niet bij naam ken. Geen verbond (maar dat was aangekondigd), geen TSG, geen forum-volk, nada. Zoals ik al voor de match zei: die van Charlton steken (niet goed georganiseerd) het Kanaal over om hun ongenoegen kenbaar te maken, voor die van ons is (het einde van) de Fabriekstraat tot Stayen nog te ver. Een appausje van een handvol mensen aan de Kanarie, dat was het dan. Stop er dan maar gewoon mee.

Mijn eigen tamzakken-track record:
- Supportersavonden: been there, done that. 't Is omdat ik het niet fijn vind om vol met opgespelde leugens en kilo's stroop thuis te komen, dat ik er niet meer naartoe ga.
- Eerste gesprek met Lammens destijds in de Klok: mee aan de kar getrokken, eigenlijk begonnen als reactie op afzetten Morenne, die avond gekaapt door Lammens. Nadien op de terugweg naar Gent eigen verslag gemaakt met heel wat kritische bedenkingen. Hier gepost met vertraging, want Lammens wou niet dat zijn verhaaltjes de buitenwereld zouden bereiken. Zie gerust de parallel met het laatste gesprek van Lammens met het supportersverbond, 't is behoorlijk duidelijk. Again, been there, done that.
- Thuisblijven: ik ben zaterdag niet binnen gegaan, ik ben niet eens tot aan het stadion gegaan (vandaar misschien de verschillende cijfers, omeloe), maar ben gewoon in de Kanarie gaan kijken. Eerste keer, want is niet wat ik eigenlijk wil doen.
Dat ik het nu plots genoeg zou vinden, is echt wel een (slechte) grap. Azijnpisser, slechte supporter, klaagmuur, rode ridder... Ik heb het allemaal al mogen horen als reactie op mijn bij momenten heftige kritiek op de hele cirk. Degenen die op dit forum en vorige fora al langer rondhangen dan jij, kunnen het bevestigen. Ja, ook al toen Roland hier nog officieel en niet achter de schermen voorzitter was.
Ik heb een grote muil (af en toe), geef ik gerust toe, maar ik zal nadien ook mijn best doen om er te staan. Dat geldt helaas niet voor iedereen. Dat is een vaststelling. Voor alle duidelijkheid, dit gaat niet over mijn persoontje, zo vol van mezelf ben ik heus niet. Het gaat erover dat het altijd dezelfde 5 of 10 mensen zijn die je ziet en de rest nooit thuis geeft. Zaterdag was daarvan de zoveelste bevestiging.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: WANTED / GEZOCHT

Bericht door Halenaar »

Jacques schreef:
STVV-fan schreef:
Jacques schreef:
omeloe schreef:
Dreke schreef:For once something is happening and I won't be at the game...

Die mannen verdienen een grote opkomst van onze zijde. :heil:
Twee truienaars , er was wel onze joker bij . :toppie:
Iets meer, maar ook niet heel veel meer. Ik telde er 5, mezelf inclusief.
Belachelijk.

Bij deze: kust ze en stik erin, m'n joenges. We hebben het bestuur dat deze bende tamzakken verdient. Laat u broek maar zakken en buk alvast voorover. Dat maakt het genaaid worden makkelijker. :oops: :fuckyou:
Dus omdat het merendeel van de mensen zich niet hebben aangesloten met wat jij "het van het" vindt, moeten ze vooroverbuigen en hun droog in de kakker laten nemen, hoe voller van jezelf kan je zijn?

Die reactie vind ik over the top eigenlijk.
Neen, dit heeft niets met (donker)roze brillen te maken, dit is er gewoon over.

Daarenboven degradeert Charlton naar 3de klasse, wat een mokerslag in het gezicht is van die supporters, heel erg voor die mensen, maar blijven wij (weliswaar met hakken over de sloot) in 1ste.

Daarenboven zou ik maar niet al te hoog van de toren blazen als ik jou was, al die jaren van leugens en dit en dat en dan zou je nu plots Sint-Truiden en omstreken willen gemobiliseerd zien omdat jij het nu plots genoeg vindt? Jaqcues, al jaren zie je STVV achteruit gaan, het ene jaar erger dan het andere.
Had dan al iets ondernomen? Stel kritische vragen of ging naar de pers ofzo? Want tot voor kort behoorde ook jij tot die bende tamzakken, dus ik zou maar wat minderen eerlijk gezegd en andere mensen, die niet over-emotioneel reageren zoals jij, niet zo schofferen
Over the top, dat mag je best vinden, valt zeker wat voor te zeggen, maar wel ironisch dat uitgerekend jij dat moet zeggen. Qua mensen schofferen, doe jij hier anders ook geregeld je best. :D
Je legt me heel wat woorden in de mond. Ik denk bv. niet dat ik ergens gezegd heb dat ik dit het van het vind, ma bon, ik ga niet de moeite doen om op alles te reageren.

Waarom de reactie? Frustratie punt. Frustratie omdat velen hier wel steen en been klagen, terecht, maar helaas stopt het daar ook. 13 pagina's op 1,5 maand volschrijven in 1 topic en waarschijnlijk nog eens even veel verspreid over andere topics, maar wel niet thuis geven als er in de praktijk wat gedaan wordt. Nu niet, anders evenzeer niet. Iedereen zal wel weer zijn excuus klaar hebben, net zoals bij vorige pogingen tot protest. Het is altijd hetzelfdeliedje. Dan mag je voor mijn part die topics sluiten en stoppen met klagen over het bestuur (dat moet jou ongetwijfeld als muziek in de oren klinken). Dat is wat ik bedoel met "buk dan maar voorover".
Zaterdag stonden we daar met 5 of 2 of 6, maakt niet uit hoeveel exact. Gewoon een belachelijk laag aantal, niet eens een elftal. Die jonge gast was de enige die ik niet bij naam ken. Geen verbond (maar dat was aangekondigd), geen TSG, geen forum-volk, nada. Zoals ik al voor de match zei: die van Charlton steken (niet goed georganiseerd) het Kanaal over om hun ongenoegen kenbaar te maken, voor die van ons is het (einde van) de Fabriekstraat tot Stayen nog te ver. Een appausje van een handvol mensen aan de Kanarie, dat was het dan. Stop er dan maar gewoon mee.

Mijn eigen tamzakken-track record:
- Supportersavonden: been there, done that
- Eerste gesprek met Lammens destijds in de Klok: mee aan de kar getrokken, eigenlijk begonnen als reactie op afzetten Morenne, die avond gekaapt door Lammens. Nadien op de terugweg naar Gent eigen verslag gemaakt (hier gepost met vertraging) met heel wat kritische bedenkingen.
- Thuisblijven: ik ben zaterdag niet binnen gegaan, ik ben niet eens tot aan het stadion gegaan (vandaar misschien de verschillende cijfers, omeloe), maar ben gewoon in de Kanarie gaan kijken. Eerste keer, want is niet wat ik eigenlijk wil doen.
Zeg maar wat ik als individu meer moet doen.
Ik heb een grote muil af en toe, geef ik gerust toe, maar ik zal nadien ook mijn best doen om er te staan. Dat geldt helaas niet voor iedereen. Dat is een vaststelling. Voor alle duidelijkheid, dit gaat niet over mij. Ik ben heus niet zo vol van mezelf, als jij meent. Het gaat erover dat het altijd dezelfde 5 of 10 mensen zijn die je ziet en de rest nooit thuis geeft.
Ik was er ook bij, maar zo jong ben ik nu ook niet. Als je de juiste voorhebt tenminste ;)

En ik kon eigenlijk zelfs niet aanwezig zijn toen, aangezien ik die dag een afspraak had. Vorige of volgende thuismatch zou veel beter voor mij geweest zijn, maar zoals Nedra en anderen hier meer dan terecht aangaven moet je ook irl uw kritiek durven uiten ipv alleen een grote mond op te zetten achter uw scherm. Ik ben dus alleen naar Stayen geknald, je kan uittellen: om 20 voor 7 ben ik vertrokken in Genk, om op 20 na 7 geparkeerd te staan aan de Flam. Ik heb dus serieus mijn gas ingeduwd om er toch maar bij te kunnen zijn. Jullie waren net vertrokken toen ik me bij jullie aansloot, maar mijn verbazing was groot om te zien met hoe weinig we maar waren. De schaamte ver voorbij.

Enja, het was slecht gecommuniceerd, maar dan nog. TSG zette de laatste speeldag van de reguliere competitie een grote mond op bij het affluiten van de match, maar ze waren wel te tam om het te delen op hun Facebook pagina, laat staan om mee te doen. Om daarna voorbij de kanarie en dus een heleboel TSG mannen voorbij te wandelen, en een klein applaus te krijgen. Nogmaals: de schaamte ver voorbij.

Als je dan ziet wat die mannen van Charlton doen, hulde daarvoor. Ik heb nog even met een Charlton supporter gepraat (die zwarte krullenbol), en als je hoort wat die mannen al voor acties op poten hebben gezet kan je daar alleen maar respect voor opbrengen. Ik vond deze week de conclusie van Jacques nog heel streng na alle kritiek die het bestuur kreeg, maar na zaterdag ben ik het volledig met hem eens: de supporters krijgen de leiders die ze verdienen.
Plaats reactie