PO2 - speeldag 5 - KV Mechelen - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

PO2 - speeldag 5 - KV Mechelen - STVV

Bericht door Halenaar »

De sfeer zit al goed in de kleedkamers :lol:
William Dutoit staat zaterdag niet onder de lat tegen KV Mechelen. De Franse aanvoerder wordt niet opgenomen in de selectie!

Van onze reporter in Sint-Truiden

Volgens de clubleiding viel er op training een incident te betreuren tussen William Dutoit en één of meerdere ploegmaten. Vanwege disciplinaire redenen valt Dutoit daarom naast de kern. STVV wenst geen verdere toelichting te geven.

De Sloveen Emil Velic staat zo voor het eerst onder de lat in eerste klasse.
Gebruikersavatar
tbird
Berichten: 530
Lid geworden op: 10 nov 2010, 16:09

Re: KV Mechelen - K.STVV

Bericht door tbird »

Het verwondert mij niet. Wil weer een transfer forceren en haalt weer wa truuken van de foor boven.
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: KV Mechelen - K.STVV

Bericht door Caravaggio »

tbird schreef:Het verwondert mij niet. Wil weer een transfer forceren en haalt weer wa truuken van de foor boven.
Tja dat is het huidige voetbal zeker
Keur zeker niet goed wat Dutoit nu doet, mss wou hij zijn medespelers eens wakker schudden
Mah geen probleem volgend jaar heeft STVV een coach die van aanpakken weet op disciplinair vlak en voor de nodige stabiliteit zal zorgen
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1083
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: KV Mechelen - K.STVV

Bericht door weekenders »

De selectie: May Mahlangu, Alexis De Sart, Gaëtan Hendrick, Benito Raman, Emil Velic, Pieter Gerkens, Cristian Cuevas, Mamadou Bagayoko, Yvan Erichot, Damien Dussaut, Mathias Schils, Allan Rodrigues de Souza, Salomon Nirisarike, Yuji Ono, Ruben Fernandes, Iebe Swers, Victorien Angban, Nick Proschwitz en Yanno Vanwelkenhuysen.
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=107510
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: KV Mechelen - K.STVV

Bericht door Jan Bulder »

Onduidelijk wat er gebeurde, maar Dutoit is een van de weinige "winnaars" in een ambitieloze club, met verschillende ploegmaats die er de kantjes vanaf lopen. Niet onlogisch dat zulke dingen dan gebeuren.
Louis XIV
Berichten: 1249
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: KV Mechelen - K.STVV

Bericht door Louis XIV »

Jan Bulder schreef:Onduidelijk wat er gebeurde, maar Dutoit is een van de weinige "winnaars" in een ambitieloze club, met verschillende ploegmaats die er de kantjes vanaf lopen. Niet onlogisch dat zulke dingen dan gebeuren.
Klopt, is één van de enige echte 'profs' de naam waardig , enigste deftige speler die ze nog hebben - zal waarschijnlijk zijn gedacht eens gezegd hebben zeker
Is het om transfer uit te lokken ? ...zou kunnen , maar dan nog , kunt ge hem iets verwijten met een gedrocht van dergelijke ploeg :vomit:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: KV Mechelen - K.STVV

Bericht door Jacques »

Dat Schoofs (voor nieuwjaar), Dutoit (al het hele seizoen) en Proschwitz (sinds nieuwjaar) regelmatig hun onvrede en frustratie over de mentaliteit van hun ploegmaats in de media ventileren, is veelzeggend.

Je kan veel zeggen en terecht) over Dutoits gedrag op sociale media, maar als het over zijn prestaties en inzet op het terrein gaat, is hij zowat de laatste die dit seizoen kritiek verdient. Ik verwacht dan ook niet dat "het incident" er één is waarbij William te soft of ongeïnteresseerd was. Het zou me daarentegen niets verbazen, moest hij één of meerdere ploegmaats verbaal hebben aangepakt, omdat zij te soft of niet geïnteresseerd erbij liepen.
Of wie weet is het wel gewoon een operatie beschadiging. Niemand is rouwig om een zgn. rotte appel die de club verlaat. Sterkhouder nummer 5 op 6 maanden tijd daarentegen...Speculatief, maar zou het iemand verbazen?

Enfin, de mensen die zaterdag gaan zien, zijn zo toch alweer zeker van minstens 1 gemotiveerde speler minder. Dat brengt het totaal aantal gemotiveerde spelers nog op 2 ofzo, gok ik. Een hoop patattenzakken op het veld, een lamstraal op de bank en wat leurders in de eretribune. STVV anno 2016. :fuck:
Overdrijven is een kunst
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: KV Mechelen - K.STVV

Bericht door Caravaggio »

Deze ochtend nadat ik een doelpunt moest toestaan heb ik een slechte reactie gehad in de richting van een ploegmaat.
Ik ben een winnaar die ook op training alle partijvormen wil winnen. Ik zoek geen excuses, als Kapitein moet ik het voorbeeld geven. Er is niets ernstigs gebeurd maar ik had rustiger moeten blijven.
De club heeft beslist om mij niet te selecteren voor de wedstrijd van morgen. Dit respecteer ik en sta morgen volledig achter het team en mijn vervanger Emile, die zijn eerste wedstrijd zal spelen.
Ik hoop de laatste wedstrijd opnieuw tot de selectie te behoren om het seizoen goed te kunnen afsluiten.


Facebook bericht van Dutoit
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: KV Mechelen - K.STVV

Bericht door Jan Bulder »

Het lijkt me nogal straf dat je daarvoor iemand een wedstrijdselectie ontneemt. Zoals Dutoit het beschrijft, die dingen gebeuren wel meer.
luc de kanarie
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 dec 2010, 17:58

Re: KV Mechelen - K.STVV

Bericht door luc de kanarie »

hij heeft een foute reactie gedaan ten opzichte van Ono
omeloe
Berichten: 1166
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: KV Mechelen - K.STVV

Bericht door omeloe »

luc de kanarie schreef:hij heeft een foute reactie gedaan ten opzichte van Ono
Hij had met handgebaren duidelijk gemaakt dat Ono maar een klein manneke is . :cool:
PierreG
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2016, 17:06

Re: KV Mechelen - K.STVV

Bericht door PierreG »

Dat men playoff 2 is gestart met de huidige kern, daar kan ik inkomen. De kans dat de ploeg plots zou ontploffen en toch goede resultaten zou neerzetten was bijzonder klein maar er hebben al eerder ploegen op dergelijke manier voor een verassing kunnen zorgen. Nu is het echter pijnlijk duidelijk dat enkel een figurantenrol nog tot de mogelijkheden behoort. ( Dit was eigenlijk al duidelijk na speeldag 1 van playoff-2 maar soit, bij een overwinning vorige week was alles nog mogelijk. De u-19 is kampioen geworden. De resultaten maken ook voor hen dus geen verschil meer.

Laat die mannen in godsnaam allemaal aantreden! Wat maakt het uit of er gewonnen of verloren wordt. Wat maakt het zelfs uit of er met 10-0 wordt verloren.

Geef die mannen ( jongens ? ) een kans.

- Gaan ze een pak voor de broek krijgen ? Waarschijnlijk.

- Wordt het moeilijk voor die gasten om zich te tonen in een match waar ze zich wellicht tot verdedigen moeten beperken ? Ja

-> Maar het is ook een manier om de laatste 2 wedstrijden het kaf van het koren te scheiden in de jeugd. Niet persé op voetballend vlak want ik verwacht dat men tijdens het seizoen tegen leeftijdsgenoten genoeg analyses heeft gemaakt van het potentieel van de jeugd. ( Rephrase : Ik hoop dat men tijdens het seizoen tegen leeftijdsgenoten genoeg analyses heeft gemaakt van het potentieel van de jeugd).

Tijdens een dergelijke match valt er daarentegen wel af te leiden of er een " kop " op het voetballijf staat. Kunnen dergelijke spelers met de druk om, zijn het spelers die ongeacht de tegenstander hun ding doen of zijn er spelers die op zulke momenten volledig door de mand vallen?

Tijdens oefenwedstrijden in de voorbereiding trachten ze jonge spelers op deze manier te brengen om te kijken of ze iets waard zijn op een hoger niveau. Het probleem is dat zulke oefenwedstrijden worden gespeeld tegen ( met alle respect ) Herk FC. Bovendien is het een match zonder inzet.

Kijk naar een Dedoncker van Anderlecht. Hij werd gedurende zijn hele jeugdcarrière beschouwd als een redelijke speler maar de mindere van zogenaamde toptalenten. Wat de kerel echter wel bezit is ' een goeie kop '. Hij slaagt er voorlopig in om " één van de grootste talenten ter wereld" met name Tielemans op de bank te houden.

Zijn voetbaltechnische kwaliteiten belangrijk ? Absoluut.

Maar minstens even belangrijk is de mens ipv de voetballer.


-> Dus : Laat de u-19 aantreden of vervang in ieder geval alle spelers waarover twijfel bestaat dat ze hier volgend jaar niet meer rondlopen. Dat een Tchité hier nog aan speelminuten geraakt is godgeklaagd.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: KV Mechelen - K.STVV

Bericht door Caravaggio »

weekenders schreef:De selectie: May Mahlangu, Alexis De Sart, Gaëtan Hendrick, Benito Raman, Emil Velic, Pieter Gerkens, Cristian Cuevas, Mamadou Bagayoko, Yvan Erichot, Damien Dussaut, Mathias Schils, Allan Rodrigues de Souza, Salomon Nirisarike, Yuji Ono, Ruben Fernandes, Iebe Swers, Victorien Angban, Nick Proschwitz en Yanno Vanwelkenhuysen.
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=107510
HLN 30/04/2016
Velic - Bagayoko - Erichot (?) - Fernandez - Cuevas - Angban - Gerkens - Mahlangu - Swers - Raman - Proswitch
invallers: Van Welkenhuysen-Nirisarike(?)-Dussaut-De Sart-Schils-Hendrikx-Allan-Ono
geblesseerd: De Winter-Kotysch-De Norre-Tchenkoua-Soumahoro

-> ik begrijp niet dat Angban altijd mag starten, wil zelf geen jaar langer op stayen blyven? waarom dan niemand anders 'testen' in PO II ?
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
STVV-fan
Berichten: 6016
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: KV Mechelen - K.STVV

Bericht door STVV-fan »

Caravaggio schreef:
weekenders schreef:De selectie: May Mahlangu, Alexis De Sart, Gaëtan Hendrick, Benito Raman, Emil Velic, Pieter Gerkens, Cristian Cuevas, Mamadou Bagayoko, Yvan Erichot, Damien Dussaut, Mathias Schils, Allan Rodrigues de Souza, Salomon Nirisarike, Yuji Ono, Ruben Fernandes, Iebe Swers, Victorien Angban, Nick Proschwitz en Yanno Vanwelkenhuysen.
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=107510
HLN 30/04/2016
Velic - Bagayoko - Erichot (?) - Fernandez - Cuevas - Angban - Gerkens - Mahlangu - Swers - Raman - Proswitch
invallers: Van Welkenhuysen-Nirisarike(?)-Dussaut-De Sart-Schils-Hendrikx-Allan-Ono
geblesseerd: De Winter-Kotysch-De Norre-Tchenkoua-Soumahoro

-> ik begrijp niet dat Angban altijd mag starten, wil zelf geen jaar langer op stayen blyven? waarom dan niemand anders 'testen' in PO II ?
Chelsea plezieren?
Anders ligt Angban een week of 3 stil, zonder matchritme, is niet goed voor de marktwaarde van de speler :D
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: KV Mechelen - K.STVV

Bericht door Alain »

Mooi doelpunt!
Plaats reactie