Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Alles over de wedstrijden van STVV
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Caravaggio »

De 'voorbereiding' zit erop zaterdag om 20u00 staat de eerste match van het seizoen op het programma.

HBVL 26/07/16
BEZUS & SWERS AAN DE KANT
De Kanaries trainden gisteren één keer. Iebe Swers en Roman Bezus, die tegen Mallorca allebei met een knieblessure het veld moesten verlaten, bleven aan de kant. Zij trokken voor verder onderzoek naar het ziekenhuis en zijn twijfelachtig voor de openingsmatch zaterdag tegen Lokeren.
Boli, Bagayoko en Dussaut werken hun apart programma af.

Welke 11 zullen gaan starten?
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Halenaar »

De Sutter geblesseerd uitgevallen, zoals gewoonlijk :)
STVV-fan
Berichten: 6019
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door STVV-fan »

Caravaggio schreef:De 'voorbereiding' zit erop zaterdag om 20u00 staat de eerste match van het seizoen op het programma.

HBVL 26/07/16
BEZUS & SWERS AAN DE KANT
De Kanaries trainden gisteren één keer. Iebe Swers en Roman Bezus, die tegen Mallorca allebei met een knieblessure het veld moesten verlaten, bleven aan de kant. Zij trokken voor verder onderzoek naar het ziekenhuis en zijn twijfelachtig voor de openingsmatch zaterdag tegen Lokeren.
Boli, Bagayoko en Dussaut werken hun apart programma af.

Welke 11 zullen gaan starten?
Ik gok:

DM: Dutoit
RA: Djene
LA: Sylla
CV: Pulido
CV: Fernandes
VM: De Petter
CM: Peeters
CM: Gerkens
LB: Ono
RB: Tchenkoua
SP: Proschwitz
xenon
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 mar 2016, 18:52

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door xenon »

Ono moet echt verkocht worden want kan geen assists geven en geen goal maken dus wat heb je eraan?
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3066
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Tompie »

Ik heb enkel de wedstrijd tegen Mallorca gezien, en die deed behoorlijk pijn aan de ogen.

Hoewel iedereen tevreden lijkt met de defensie en het centrale middenveld, ben ik daar ook nog niet van overtuigd.
Goed, ik heb maar één wedstrijd gezien dus misschien weinig recht van spreken.

Djene lijkt me op rechts wel een stevige speler met de nodige snelheid, Sylla speelde op links zeer sober en ging geen enkele keer de flank af. Niet mogen of niet kunnen, dat laat ik in het midden. Eenmaal over de speelhelft zijn het in ieder geval hooguit balletjes van drie meter breed of achteruit.

Wat ik hier eerder las, over opkomende backs, zag ik zaterdag dus zeker niet terug. Centraal in de defensie zit het nog wel oké, al vond ik de speler naast Fernandes (Pulido?) niet meteen snel of overtuigend.

Puur defensief (daarvoor staan ze er in de eerste plaats) valt dat goed mee, opbouwend heb ik mijn vraagtekens, laat staan dus aanvallende impulsen.

Centraal op het middenveld vond ik Peeters een lichtpunt. Een zeer goede passing, altijd aanspeelbaar, leest het spel goed. En minstens even belangrijk: hij trapt uitstekende corners en vrije trappen. Zowat iedere corner kwam op een gevaarlijke positie terecht. Dat hebben we al anders geweten.

De Petter is een onopvallende maar nuttige waterdrager, iemand die wel voorop kan gaan in de strijd. En als de creativiteit van een Gerkens moet komen, tja...

Dat brengt ons meteen bij het grootste euvel, de flanken + spits. Ono speelde bijzonder pover tegen Mallorca en aan de overzijde staat dan een jongen uit eigen streek (Swers) met veel goede bedoelingen, maar waar je nooit een heel seizoen lang kan op teren.

Als je op de flanken geen grondige versterking bijhaalt, dan wordt het een bijzonder frustrerend seizoen voor wie er dan ook in de spits zal rondlopen. Proschwitz gaf me niet die gedreven indruk van vorig seizoen, maar goed, die zal zaterdag zijn truitje wel nat maken. Al is een fitte Boli in mijn ogen 5x zo goed als onze piemelduits, die ik minder hoog inschat dan sommige andere forumleden.

Ik verwacht zaterdag dan ook een gesloten kijkstuk. Lokeren zal loeren op de tegenaanval, STVV zal het spel moeten maken maar de creativiteit ontberen om kansen te creëren. Ik gok op een 0-0 of 1-1, tegen een ploeg die sowieso al kampioen is in het gelijkspelen.

Nog een lichtpuntje ten slotte: ik denk dat de huidige kern wel meer een "team" vormt dan de individualisten van vorig seizoen. Maar je hebt ook jongens nodig die het verschil kunnen maken, die misschien al eens iets minder makkelijk in de omgang zijn. De huidige spelers zullen wel samen strijden, dus als er nog kwaliteit bij komt, geloof ik wel dat het nog goed kan komen.

Maar zonder een drietal serieuze offensieve versterkingen, zie ik het eerder somber in.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door toyotacorolla »

Het zal zaterdag ook pijn aan de ogen doen.
Johan
Berichten: 406
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Johan »

Ik maak mij ook zorgen over gestalte.Ben naar een training geweest en het viel mij op dat de gemiddelde lengte 1.75 m bedraagt en zij alle eerder tenger mannekes zijn.De verdediging stelt ook niet veel postuur uit.Zie ik dat verkeerd?
xenon
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 mar 2016, 18:52

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door xenon »

snelheid en beweeglijkheid techniek zijn ook belangrijk en vooral op kunstgras , een verzorgd passenspel is zéér belangrijk voor een goede bal circulatie
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Caravaggio »

Halenaar schreef:De Sutter geblesseerd uitgevallen, zoals gewoonlijk :)
https://www.belgiumsoccer.be/nieuws/lee ... ingen-zien
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
STVV-fan
Berichten: 6019
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door STVV-fan »

Johan schreef:Ik maak mij ook zorgen over gestalte.Ben naar een training geweest en het viel mij op dat de gemiddelde lengte 1.75 m bedraagt en zij alle eerder tenger mannekes zijn.De verdediging stelt ook niet veel postuur uit.Zie ik dat verkeerd?
Ik geloof eerder dat we meer lengte hebben dan ander seizoenen.

Fernandes, Pulido, Valdivia, Peeters, Proschwitz...
Het is nu inderdaad niet dat we hier zitten met reuzen, maar de ploeg is toch groter dan vorig jaar.

Sidibé was ook een panlat, maar eens hij gesprongen had, weinig nog aan te doen :D
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Jack »

Sidibe was 1m93.
STVV-fan
Berichten: 6019
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door STVV-fan »

Jack schreef:Sidibe was 1m93.
Proschwitz 1 m90.
Valdivia en Pulido en Fernandes rond de meter 85.
Peeters rond de meter 88...

Ik had het over het feit dat Sidibé een panlat was, omdat Johan terecht twijfelde aan de stevigheid van de "grote" jongens.
Als voorbeeld nam ik Sidibé. Groot (1m 93 blijkbaar), een panlat, maar eenmaal hij sprong... .
Ondanks de lengte, kan je door (iets) kleinere, stevigere jongens wel afgetroefd worden in de lucht
xenon
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 mar 2016, 18:52

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door xenon »

hoe hoog springen De Camargo & Batschuayi ... daar heb je je antwoord
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Caravaggio »

HBVL 28/07/16
STVV -SWERS & BEZUS WEER OP HET VELD
Goed nieuws van de kant van Iebe Swers en Roman Bezus. Beide pionnen verschenen gisteren op het trainingsveld. Als ze vandaag geen reactie ondervinden, zijn ze inzetbaar tegen Lokeren zaterdag. Aan de zijlijn werkte Yohan Boli naarstig aan zijn terugkeer. Wilfried Schiemsky onderwierp hem aan een stevige individuele sessie.

LOKEREN-Ticinovic fit voor STVV
Mario Ticinovic (hamstrings) bleef gisteren binnen voor verzorging, maar normaal komt de eerste competitiewedstrijd tegen STVV niet in gedrang. De Serviër Marko Miric (knie) is volledig hersteld
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

wedstrijden en clubnieuws.

Bericht door Willy Roelands »

:stvv: STVV is er beter klaar voor dan sommigen denken.
Wie er niet klaar voor is zijn de supporters! en een ploeg staat of valt met zijn achterban.
Wij hebben veel te veel doemdenkers.
Neem eens een les aan Antwerp en Beerschot die geen fatsoenlijk stadion hebben en al jaren krasselen om te staan waar wij staan. Maar toch hebben ze meer dan 8000 abonnees en staan ze onvoorwaardelijk achter hun ploeg.
Die van ons zijn te veel verwend en te ondankbaar.
Wees verdorie blij dat je iemand als Duchatelet hebt of ge zoudt ocharme veel toontjes lager moeten zingen. Nee die man is een boeman omdat hij rijk is en niet al zijn geld in STVV stopt.
Wees toch eens een beetje realistisch en ga verdorie achter uw ploeg staan.
Leve de achterban van weleer!
Plaats reactie