Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Alles over de wedstrijden van STVV
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door BoemBoem »

Louis XIV schreef:Weer ne primeur die ze kunnen opschrijven in de
geschiedenis boeken van Stvv

http://www.voetbalprimeur.be/mobile/677 ... izoen.html
Zou het beginnen doordringen?
Kan al tellen voor een ploeg waarvan altijd gezegd werd dat hoe slecht en schandalig het ook was, de volgende match toch weer iedereen aanwezig is ..

Langs de andere kant, de gedane transfers zijn stuk voor stuk versterkingen tegen vorig jaar.
De ploeg is terug een ploeg ipv een loshangende groep en de trainer is geen lamme vod.

Geef ons nog 1 dikke flank en een spits, en t stadion zal snel terug gevuld zijn ;)..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Since '54 »

enrique schreef:
Halenaar schreef: Je hebt misschien gelijk, maar dan is het wel lachwekkend dat je met Schouterden op de proppen komt in het transfertopic.
Ik vind daar niks lachwekkend aan
Laat die de flank maar afdweilen en voorzetten rondstrooien en vrije trappen nemen
Hoeveel spelers met dat profiel prijs/kwaliteit voor STVV lopen er zo rond ?
Ge kunt niet akkoord gaan
Maar lachwekkend is dat allerminst
Geen enkele Halenaar!
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door miel »

Mikman schreef:Voor zowel Ono, Proswitch als Swers geldt: goed genoeg om in de kern te zitten maar niet goed genoeg om basisspeler/steunpilaar te zijn bij STVV. Ono kan doublure zijn op de 10 ( al is hij daar waarschijnlijk te duur voor ) , Proswitch kan met zijn specifieke kwaliteiten een goeie invaller zijn als je druk maakt bij een achterstand of als je tactisch eens naar 2 spitsen grijpt, Swers kan flankspeler zijn in een 3-5-2. Maar als je op die spelers telt als volwaardige basisspeler, moet je niet verbaasd zijn dat je een zeer lastig seizoen tegemoet gaat.
Dat was Siani ook niet bij ons
Maar kijk nu is hij wel de patron bij KVO
Ik kan er mee akkoord gaan dat zij niet het ganse seizoen basis speler moeten zijn
Maar wanneer je kunt vervangen hoeft dat geen probleem te zijn
Het is nooit goed om spelers te vroeg af te schrijven
trouwens wanneer deze spelers hun form hebben , zijn ze voor ons goed genoeg
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door BoemBoem »

miel schreef:
Mikman schreef:Voor zowel Ono, Proswitch als Swers geldt: goed genoeg om in de kern te zitten maar niet goed genoeg om basisspeler/steunpilaar te zijn bij STVV. Ono kan doublure zijn op de 10 ( al is hij daar waarschijnlijk te duur voor ) , Proswitch kan met zijn specifieke kwaliteiten een goeie invaller zijn als je druk maakt bij een achterstand of als je tactisch eens naar 2 spitsen grijpt, Swers kan flankspeler zijn in een 3-5-2. Maar als je op die spelers telt als volwaardige basisspeler, moet je niet verbaasd zijn dat je een zeer lastig seizoen tegemoet gaat.
Dat was Siani ook niet bij ons
Maar kijk nu is hij wel de patron bij KVO
Ik kan er mee akkoord gaan dat zij niet het ganse seizoen basis speler moeten zijn
Maar wanneer je kunt vervangen hoeft dat geen probleem te zijn
Het is nooit goed om spelers te vroeg af te schrijven
trouwens wanneer deze spelers hun form hebben , zijn ze voor ons goed genoeg
Siani speelde ook in een andere rol/positie bij ons dacht ik..
Heb Siani trouwens altijd ne schitterende speler gevonden..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Crazy Horse
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jul 2015, 21:26

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Crazy Horse »

Eindelijk weer competitie en ja : Ik ben toch vooral blij met de drie punten - gegeven de grote onzekerheid vòòr de wedstrijd aangaande onze ploeg en onze kwaliteit ...
Nu weten we meer : zes nieuwe spelers in het fanionelftal t.o.v. vorig jaar en een redelijk goede wedstrijd zonder al te veel doelgevaar aan weerszijden .. maar wel de overwinning tegen een middelmatige tegenstander.
Minder individuele sterren, meer collectief. Ondanks de zes nieuwe spelers. Enkele duidelijke meevallers : Bezus en Peeters.

Hopelijk iets om op verder te bouwen, niet alleen dit seizoen, maar ook volgend jaar, en het jaar nadien ?
Zonder telkens zes nieuwe spelers. Dit valt dan af te wachten. Versterk je op je zwakke plaatsen i.p.v. telkens bijna je volledige ploeg om te gooien.
Maar dat is nog allemaal nog hèèl veraf....
Crazy Horse may be crazy, but he's not stupid.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Halenaar »

Since '54 schreef:
enrique schreef:
Halenaar schreef: Je hebt misschien gelijk, maar dan is het wel lachwekkend dat je met Schouterden op de proppen komt in het transfertopic.
Ik vind daar niks lachwekkend aan
Laat die de flank maar afdweilen en voorzetten rondstrooien en vrije trappen nemen
Hoeveel spelers met dat profiel prijs/kwaliteit voor STVV lopen er zo rond ?
Ge kunt niet akkoord gaan
Maar lachwekkend is dat allerminst
Geen enkele Halenaar!
Dus volgens u is Schouterden beter dan Ono? Ok dan. Schouterden is hier van waarde geweest in 2de klasse, maar dat was het dan ook.

Schouterden was hier lui, werd daarom ook vaak uitgejouwd door het publiek. Hij had veel diepgang in zijn spel, is redelijk snel en op een goede dag kan hij een paar degelijke voorzetten trappen. En dat zijn dan al zijn positieve punten. Schouterden is de middelmatigheid zelve, zo vind je er nog genoeg in 2de klasse, daar waar hij eigenlijk thuis hoort.

En ja, Ono is stukken beter, ook al vind ik hem geen flankspeler. Van zijn technisch vermogen kan Schouterden alleen maar dromen. Of heb je hem ooit al zo'n schitterende pana zien doen zoals Ono deed met zijn tegenstander zaterdag? Ik heb Schouterden alleen maar zien sukkelen vrijdag, speelde een erg slechte match. Net zoals heel Malinwa overigens.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Caravaggio »

Crazy Horse schreef: Minder individuele sterren, meer collectief. Ondanks de zes nieuwe spelers. Enkele duidelijke meevallers : Bezus en Peeters.
Djené / Pulido / Sylla krijgen blijkbaar ook wel lof. (ik heb enkel samenvatting gezien) Dus al-bij-al heeft men in het verdedigend/middenveld - compartiment goed werk geleverd, dat mag ook gezegd worden
Maar, STVV heeft nog werk op de flank en in de spits. Laten we hopen dat het niet bij Christian Ceballos blijft
Deze jongen kan mee- of tegenvallen, hij lijkt me als versterking in de breedte.
Crazy Horse schreef: Hopelijk iets om op verder te bouwen, niet alleen dit seizoen, maar ook volgend jaar, en het jaar nadien ?
Zonder telkens zes nieuwe spelers. Dit valt dan af te wachten. Versterk je op je zwakke plaatsen i.p.v. telkens bijna je volledige ploeg om te gooien.
Maar dat is nog allemaal nog hèèl veraf....
"raar" ... als de STVV-top slim is trekken ze gewoon 2 à 3 goede spelers aan, en de zever is opgelost... maar daar nijpt waarsch. het schoentje
Roland z'n stadion hoeft niet vol te zitten; Eldi-Kruidvat-Lidl-Action en consoorten betalen dat stadion wel af

Mikman schreef:Proswitch kan met zijn specifieke kwaliteiten een goeie invaller zijn als je druk maakt bij een achterstand of als je tactisch eens naar 2 spitsen grijpt,
Vind jij een Vesolinovic/Taulemesse sterker dan Nick? Nick staat er wel steeds alleen voor. In de moeilijke periode vorig seizoen was hij één van de enige die nog vocht en ervoor ging... als Nick de voorzetten van Edmilson/Dompé krijgt pompt hij er ook 10-15 binnen.
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Halenaar »

Caravaggio schreef:
Mikman schreef:Proswitch kan met zijn specifieke kwaliteiten een goeie invaller zijn als je druk maakt bij een achterstand of als je tactisch eens naar 2 spitsen grijpt,
Vind jij een Vesolinovic/Taulemesse sterker dan Nick? Nick staat er wel steeds alleen voor. In de moeilijke periode vorig seizoen was hij één van de enige die nog vocht en ervoor ging... als Nick de voorzetten van Edmilson/Dompé krijgt pompt hij er ook 10-15 binnen.
Daar ben ik ook van overtuigd.

Nick is evenwel geen topper, maar dat zijn Veselinovic en consoorten ook niet.

Opvallend trouwens dat hij nog specifiek natrapt over vorig seizoen, zie je nog maar zelden bij voetballers. http://www.voetbalnieuws.be/news/220546 ... zijn_eruit
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door STVV-fan »

Halenaar schreef:
Caravaggio schreef:
Mikman schreef:Proswitch kan met zijn specifieke kwaliteiten een goeie invaller zijn als je druk maakt bij een achterstand of als je tactisch eens naar 2 spitsen grijpt,
Vind jij een Vesolinovic/Taulemesse sterker dan Nick? Nick staat er wel steeds alleen voor. In de moeilijke periode vorig seizoen was hij één van de enige die nog vocht en ervoor ging... als Nick de voorzetten van Edmilson/Dompé krijgt pompt hij er ook 10-15 binnen.
Daar ben ik ook van overtuigd.

Nick is evenwel geen topper, maar dat zijn Veselinovic en consoorten ook niet.

Opvallend trouwens dat hij nog specifiek natrapt over vorig seizoen, zie je nog maar zelden bij voetballers. http://www.voetbalnieuws.be/news/220546 ... zijn_eruit
Bewijst nog maar eens dat Nick een rasecht Duits werkpaard is en heeft eindelijk de naam genoemd waar ik vorig jaar al om vroeg
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door enrique »

Halenaar schreef:
Since '54 schreef:
enrique schreef:
Halenaar schreef: Je hebt misschien gelijk, maar dan is het wel lachwekkend dat je met Schouterden op de proppen komt in het transfertopic.
Ik vind daar niks lachwekkend aan
Laat die de flank maar afdweilen en voorzetten rondstrooien en vrije trappen nemen
Hoeveel spelers met dat profiel prijs/kwaliteit voor STVV lopen er zo rond ?
Ge kunt niet akkoord gaan
Maar lachwekkend is dat allerminst
Geen enkele Halenaar!
Dus volgens u is Schouterden beter dan Ono? Ok dan. Schouterden is hier van waarde geweest in 2de klasse, maar dat was het dan ook.

Schouterden was hier lui, werd daarom ook vaak uitgejouwd door het publiek. Hij had veel diepgang in zijn spel, is redelijk snel en op een goede dag kan hij een paar degelijke voorzetten trappen. En dat zijn dan al zijn positieve punten. Schouterden is de middelmatigheid zelve, zo vind je er nog genoeg in 2de klasse, daar waar hij eigenlijk thuis hoort.

En ja, Ono is stukken beter, ook al vind ik hem geen flankspeler. Van zijn technisch vermogen kan Schouterden alleen maar dromen. Of heb je hem ooit al zo'n schitterende pana zien doen zoals Ono deed met zijn tegenstander zaterdag? Ik heb Schouterden alleen maar zien sukkelen vrijdag, speelde een erg slechte match. Net zoals heel Malinwa overigens.
Niet akkoord
Weet niet waarom je er Ono bij sleurt
De kwaliteiten van Schouterden zijn ruim voldoende
Heeft dat onder Brepoels zelfs bewezen in 1e klasse
Maar
Ik respecteer uw mening
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door stvvilvoorde »

Rendement van Ono is gewoon te laag.
Technische hoogstandjes ja, efficientie nee.
Leg gewoon de cijfers van schouterden en ono van de laatste 5 seizoenen langseen en je merkt toch al een verschil.
Schouterden had een hoog potentieel toen wij hem kochten, speelde goed tot uitstekend tot die blessure in POI.
Daarna heb ik nooit nog het gevoel gehad dat er nog meer in zat.
Was geen basispion bij Westerlo en ik was ietwat verrast dat hij nog naar mechelen ging.
Ono is veruit de betere voetballer, hij heeft de snelheid, hij heeft de gave techniek, maar totaal geen doelgerichtheid (en dat is toch uiteindelijk wat telt op die posities).
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Since '54 »

enrique schreef:
Halenaar schreef:
Since '54 schreef:
enrique schreef:
Halenaar schreef: Je hebt misschien gelijk, maar dan is het wel lachwekkend dat je met Schouterden op de proppen komt in het transfertopic.
Ik vind daar niks lachwekkend aan
Laat die de flank maar afdweilen en voorzetten rondstrooien en vrije trappen nemen
Hoeveel spelers met dat profiel prijs/kwaliteit voor STVV lopen er zo rond ?
Ge kunt niet akkoord gaan
Maar lachwekkend is dat allerminst
Geen enkele Halenaar!
Dus volgens u is Schouterden beter dan Ono? Ok dan. Schouterden is hier van waarde geweest in 2de klasse, maar dat was het dan ook.

Schouterden was hier lui, werd daarom ook vaak uitgejouwd door het publiek. Hij had veel diepgang in zijn spel, is redelijk snel en op een goede dag kan hij een paar degelijke voorzetten trappen. En dat zijn dan al zijn positieve punten. Schouterden is de middelmatigheid zelve, zo vind je er nog genoeg in 2de klasse, daar waar hij eigenlijk thuis hoort.

En ja, Ono is stukken beter, ook al vind ik hem geen flankspeler. Van zijn technisch vermogen kan Schouterden alleen maar dromen. Of heb je hem ooit al zo'n schitterende pana zien doen zoals Ono deed met zijn tegenstander zaterdag? Ik heb Schouterden alleen maar zien sukkelen vrijdag, speelde een erg slechte match. Net zoals heel Malinwa overigens.
Niet akkoord
Weet niet waarom je er Ono bij sleurt
De kwaliteiten van Schouterden zijn ruim voldoende
Heeft dat onder Brepoels zelfs bewezen in 1e klasse
Maar
Ik respecteer uw mening
Die pana van zaterdag is het beste dat ik van Ono ooit gezien heb en dit is dus bijzonder weinig. Bovendien na de gelukte pana gaf hij een slechte center pfff
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Mikman »

Caravaggio schreef: Vind jij een Vesolinovic/Taulemesse sterker dan Nick? Nick staat er wel steeds alleen voor. In de moeilijke periode vorig seizoen was hij één van de enige die nog vocht en ervoor ging... als Nick de voorzetten van Edmilson/Dompé krijgt pompt hij er ook 10-15 binnen.
Veselinovic is beter, ja, omdat hij technisch toch een stuk sterker is. En dus geschikter voor het hoogste niveau. Bij onze piemelspits willen de simpele controles al eens iets te vaak mislukken en de voortzetting van zijn acties getuigen ook niet altijd van bijzonder veel inzicht. Dat hij veel inzet toont compenseert een beetje maar lang niet alles. Logisch dat hij het lastig heeft wanneer verdedigers weten dat ze geen schrik van de snelle kaats of de ruimte in de rug moeten hebben, dan kan je agressiever spelen in het duel.Waarmee ik er meteen bij zeg dat Proswitz een bijzonder effectieve speler zou geweest zijn in tweede klasse. Met hem erbij twee jaar geleden...
Maar eigenlijk gaat het mij niet om de vergelijking met wat andere clubs hebben. Wel over de kwaliteitsverhouding binnen het eigen elftal. De drie offensieve posities zijn individueel momenteel het zwakst ingevuld met spelers die nauwelijks voldoen op dit niveau, dus is het logisch dat daar versterking moet komen.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Caravaggio »

Mikman schreef:
Veselinovic is beter, ja
Maar eigenlijk gaat het mij niet om de vergelijking met wat andere clubs hebben. Wel over de kwaliteitsverhouding binnen het eigen elftal. De drie offensieve posities zijn individueel momenteel het zwakst ingevuld met spelers die nauwelijks voldoen op dit niveau, dus is het logisch dat daar versterking moet komen.
Ok dat is uw mening, het mag verschillend zijn van de mijne daar is niks mis mee
Ik ben pro Proswitch, ik ben van mening dat STVV na Sidibé niet veel beter gehad heeft, op Reza na maar dat vond ik GEEN echte diepe spits/kaatser
Soit, daar mag ook wat bij in de spits; Boli duurt toch lang, er wordt niet eens gecommuniceerd wanneer we hem kunnen verwachten
Dus nu heb je Nick&Wolke tot... eind september/oktober?
stvvilvoorde schreef:Rendement van Ono is gewoon te laag.
Technische hoogstandjes ja, efficientie nee.
Ik heb enkel de samenvattingen op TVL&VTM gezien; in het begin van STVV-Lokeren zag je toch weer het typische aan Ono.... mooie actie Bezus, legt terug op Ono, die eigenlijk oog-in-oog met Verhulst staat maar zijn controle compleet mist en Verhulst raapt op
Zouden ze met Ono niet trainen op afwerken? ik zou die ieder training 50 ballen vanop de baklijn laten trappen; dan 20 keer alleen op de kieper laten af dribbelen..
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Jacques »

Sommigen hebben het niet voor Ono. Dat is hun goed recht. Zijn rendement is gewoon (te) laag. Hij is echter wel een betere voetballer dan Schouterden ooit zal zijn. Ono is geen flankspeler. Schouterden is evenmin de flankspeler waar we naar op zoek zijn.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie