Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Alles over de wedstrijden van STVV
enrique
Berichten: 2871
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door enrique »

Mij valt iets op
De thuisfluiters hebben weer goed hun werk gedaan (algemeen eerste klasse - penaltygevallen)
Meer ga ik er niet over zeggen
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door lindoke »

Wat een enorm verschil met vorig jaar qua toeschouwers. Ik had de indruk dat er maar de helft zat tov de eerste thuismatch van vorig seizoen!! Was te verwachten hé met zo een zwak transferbeleid.

Voor alle duidelijkheid. Ik ben ook nog aan het afwachten. Ik hoop wel ergens dat ik geen heel seizoen moet afwachten :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door vdl »

lindoke schreef:Wat een enorm verschil met vorig jaar qua toeschouwers. Ik had de indruk dat er maar de helft zat tov de eerste thuismatch van vorig seizoen!! Was te verwachten hé met zo een zwak transferbeleid.

Voor alle duidelijkheid. Ik ben ook nog aan het afwachten. Ik hoop wel ergens dat ik geen heel seizoen moet afwachten :grappig:
Volgende thuismatch zal het wel vol zitten dan zijn al de nep supporters ook daar.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Jack »

voetballiefhebber schreef:Wat ook meteen opviel was het nieuwe kunstgras. Lijkt me echt wel een verbetering. Volgens mij is het verschil met echt gras toch al kleiner geworden.
Op tv zag het er net slecht uit van bovenaf.
Sommige stroken zien er ineens heel anders uit en er zitten gewoon bruine stukken tussen, als het echt gras was zou je denken dat 't rotte plekken waren.
Ik kreeg ook een smsje erover van iemand die stvv niet volgt met de vraag of 't niet stilaan eens tijd is voor een nieuwe mat.
Maar oké, schijn bedriegt dan blijkbaar? Des te beter!
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Henri is de man »

Die bruine plekken zijn de "zand"-opvulling vna het gras dat niet overal egaal verspreid is - vorige week was dat nog veel erger
maar dus niet erg
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door tweety »

Eerste keer dat ik ze aan het werk zag dit seizoen en ik moet zeggen dat het me nog best meeviel. Niet dat het heel goed was, het was vooral veel "wurrege", maar er valt wel wat van te maken, denk ik. Mits er nog minstens een heel goeie flank en een goeie spits bijkomt. Er staat meer een ploeg tussen de lijnen dan vorig seizoen. Op dat vlak is er toch al vooruitgang.
Het moet gezegd dat lokeren wel heel zwak was. We zullen in de komende weken zien wat deze wedstrijd waard was. Het zal vooral van Bezus moeten komen, denk ik. Samen met Peeters (goeie pass in de voeten), beste man op't veld, vond ik. Maar met Ono en Swers op de flank gaat het niet lukken.
Hele slechte invalbeurt van Gerkens overigens. Wat was dat ? :shock:

Laagste toeschouwersaantal ooit voor een openingsmatch, denk ik. Tweede klasse meegerekend. Hopelijk komt de boodschap aan.
Jebus4life
Berichten: 1273
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Jebus4life »

Ik vond het geen slechte match van STVV (zeker na wat ik gehoord had de voorbije weken)

Was maar 1 ploeg die recht had op de punten, Lokeren was enorm zwak (opvallend eigenlijk, want Lokeren ligt ons totaal niet).
Grote uitgespeelde kansen hebben we maar eentje gehad (Proswitch op slag van rust); maar toch een aantal kleinere kansen, denk aan de eerste minuut waar Bezus zich goed doorzet maar Ono slecht controleer, het schot van Bezus, de kans van Proswitsch op slag van rust.

De bal ging bij momenten (heel) goed rond, maar je merkte inderdaad dat wat hier langer gezegd werd klopte, de flanken komen echt wel tekort.
Ono vond ik bij momenten erg goed, maar is duidelijk geen flankspeler; Swers had ook veel inzet maar komt toch wel tekort. Jammer genoeg werd dat aangevuld door de backs die wel goed meekwamen maar niet altijd veel ermee konden doen (ik denk spontaan aan 2 dramatische voorzetten van onze linksback in de eerste helft). Tchenkoua deed wel enkele leuke dingen toen hij net inkwam (paar erg goede controles bv) dus daar zit blijkbaar toch iets meer in dan wat ik vorig jaar had gezien.

Verdediging en middenveld lijken me er wel te staan (de driekhoek Bezus - Peeters - De Petter lijkt me bovendien een goede combinatie)

Ik verwacht niet dat ik nu een abo ga halen (ik hou het op play sports), maar ik heb wel genoten van de wedstrijd.
*Grootste minpunt vond ik wel het dramatische spel de laatste 10 minuten; dat was identiek aan vorig jaar, als we een goal gemaakt kregen konden we plots niet meer voetballen...
enrique
Berichten: 2871
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door enrique »

vdl schreef:
lindoke schreef:Wat een enorm verschil met vorig jaar qua toeschouwers. Ik had de indruk dat er maar de helft zat tov de eerste thuismatch van vorig seizoen!! Was te verwachten hé met zo een zwak transferbeleid.

Voor alle duidelijkheid. Ik ben ook nog aan het afwachten. Ik hoop wel ergens dat ik geen heel seizoen moet afwachten :grappig:
Volgende thuismatch zal het wel vol zitten dan zijn al de nep supporters ook daar.
Dus, iedereen die er gisteren niet was, is een nep supporter ?
Voor welke reden dan ook, vakantie, belet, signaal, ...
Knap
Als ge 20 jaar zijt, snap ik zo'n uitlaat
Als ge al 30 jaar naar Staaien ;) gaat, neigt het weer meer naar het op gang trekken van een eindeloze discussie
En van een polemiek
Daar gaan we ons niet aan laten vangen

Ik heb vier titels meegemaakt in 2e klasse
Heb de jaren met Danny Boffin, Desire enerzijds en Simon, Cantaluppi ... anderzijds ook beleefd
Tot daar het succes in 30 jaar

En nu wacht ik af
Als ik en vele anderen nu voor u successupporters zijn, zegt dat veel meer over u dan over mij en die anderen
Waarvan akte
Case closed
Laatst gewijzigd door enrique op 31 jul 2016, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Henri is de man »

Nog niet genoemd :
De Petter. Echt een speler voor stvv - 100% inzet en altijd goed de ruimte kiezen, prima afwisselend met Peeters. Dat zit goed !

Ik vond voorts ook Djene erg sterk. Bezus wordt moeilijk om na nieuwjaar te houden
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door omeloe »

vdl schreef:
lindoke schreef:Wat een enorm verschil met vorig jaar qua toeschouwers. Ik had de indruk dat er maar de helft zat tov de eerste thuismatch van vorig seizoen!! Was te verwachten hé met zo een zwak transferbeleid.

Voor alle duidelijkheid. Ik ben ook nog aan het afwachten. Ik hoop wel ergens dat ik geen heel seizoen moet afwachten :grappig:
Volgende thuismatch zal het wel vol zitten dan zijn al de nep supporters ook daar.
Ik ben vele jaren een "echte" supporter geweest van een nepteam , het mag eens andersom ! :mad:
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door miel »

Toch aangenaam verrast wat Leko met al die nieuwelingen heeft neergezet in deze korte tijd
Stvv speelde gisteren met veel maturiteit en heeft dan ook verdiend gewonnen ook al kregen we wat hulp van Verhulst
Bij momenten werd er toch verzorgd voetbal gespeeld en werden er enkele halve en hele kansen bijeen gevoetbald
Was het een hoogstaande wedstrijd ? zeker niet , daarvoor word er tegenwoordig veel te tactisch gespeeld met de nadruk op organisatie.
Deze overwinning toeschrijven aan de zwakte van Lokeren is typisch , als wij winnen is de tegenstander altijd ondermaats
Ik ga er vanuit dat de ploeg dat heeft afgedwongen.
Vergeet niet dat Lokeren 2 ex topschutters in de rangen had , neem daar Patosi nog bij dan heeft stvv het er aanvallend toch iets beter vanaf gebracht
Versterking op offensief vlak is zeker nog nodig ,want bij blessures komen we daar in de problemen , maar Swerts en Ono zomaar afserveren zoals sommigen hier stellen zou enorm dom zijn .
Ibe is nog zeer jong en heeft nog alle mogelijkheden om progressie te maken
Wat Ono betreft , zo een speler is voor elke trainer een geschenk , Ok zijn statistieken spreken het wat tegen , maar hij doet anderen wel beter spelen , ik ben er ook van overtuigd moest Ono vorig seizoen niet zijn uitgevallen met een blessure wij niet zolang op de redding hadden moeten wachten .
Stef Peeters speelde inderdaad een puike wedstrijd , maar speelde dan ook in een zetel , ben benieuwd hoe het hem zal vergaan wanneer we onderdruk komen te staan .
Bezus , nog wat conditionele achterstand , maar aan deze speler gaan we nog veel plezier beleven , voor stvv normen een topper
Eén zwaluw maakt de lente niet , hopen op een fitte Boli en nog een paar offensieve versterkingen dan zie ik dit STVV toch niet in de problemen komen .
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Mikman »

Het was redelijk goed, met de nadruk iets meer op redelijk dan op goed. Dat er nu twee backs staan voor wie dat ook echt hun beste positie is, geeft stabiliteit aan de defensie.
Stef Peeters kon me vooral na de rust bekoren met zijn verzorgde passing en spelintelligentie.
Bezus heeft klasse, viel wel terug naarmate de match vorderde ( en hij uiteindelijk vervangen werd). Het lijkt erop dat de verdediging en het middenveld er staat, ook qua invulling van de specifieke profielen.
Er leek een organisatie te staan en er zat ook een idee achter de opbouw ( bv korte passing bij doeltrappen van Dutoit ).

OP de offensieve posities mag er nog een serieuze schep bij, daar is er echt te weinig individuele klasse. Met veel inzet kan je een beetje maar lang niet alles goed maken. Hopelijk is deze verdiende overwinning geen teken voor RD om nog wat extra af te wachten op de transfermarkt.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door STVV-fan »

Henri is de man schreef:Nog niet genoemd :
De Petter. Echt een speler voor stvv - 100% inzet en altijd goed de ruimte kiezen, prima afwisselend met Peeters. Dat zit goed !

Ik vond voorts ook Djene erg sterk. Bezus wordt moeilijk om na nieuwjaar te houden
Wat die man van stadion ook al zei.

"Zou 2,5 miljoen moeten kosten" ;)
Ik denk, nu Roland terug is, dat het niet zo snel gaat gaan meer in de winter (qua uitgaande transfers).

3 beste spelers waren: Djéné, Bezus en Peeters.
Slechtste was Gerkens: met zijn fratsen Lokeren een tegenaanval laten opzetten, maar bon.

Zet hier nog een deftige voorlijn bij en we komen niet in de problemen
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Tompie »

Ik kan hier bijna mijn spelersanalyse v tegen Mallorca overnemen.

Defensief prima, opbouwend mag het soms nog wel wat verzorgder. Djene is zeer sterk maar soms te onzuiver. Sylla beperkt zich vooral tot verdedigen maar doet dat goed. Centraal ok.

De Petter, Peeters en Bezus: sterk. En mss wel het belangrijkste: intelligente voetballers. Iets wat vorig seizoen echt wel ontbrak.

Flanken en spits is onvoldoende. Ik zie Swers eerder als invaller en Pros in feite ook. De verhalen die ik hoor over Boli (onevenwichtige spiermassa met zeer sterke en bijna onbestaande spieren) maken dat een extra spits echt wel nodig is.

Een spits en flanken, en het kan een rustig seizoen worden.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door pat@ »

STVV-fan schreef:
Henri is de man schreef:Nog niet genoemd :
De Petter. Echt een speler voor stvv - 100% inzet en altijd goed de ruimte kiezen, prima afwisselend met Peeters. Dat zit goed !

Ik vond voorts ook Djene erg sterk. Bezus wordt moeilijk om na nieuwjaar te houden
Wat die man van stadion ook al zei.

"Zou 2,5 miljoen moeten kosten" ;)
Ik denk, nu Roland terug is, dat het niet zo snel gaat gaan meer in de winter (qua uitgaande transfers).

3 beste spelers waren: Djéné, Bezus en Peeters.
Slechtste was Gerkens: met zijn fratsen Lokeren een tegenaanval laten opzetten, maar bon.

Zet hier nog een deftige voorlijn bij en we komen niet in de problemen
Ik gok op een lucratieve transfer richting Luik deze winter of volgende zomer
Plaats reactie