Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door stvvilvoorde »

eerste keer dat ik de openingsmatch van achter de tv heb gevolgd, best wel onwennig.
Ik vond het wel een goed signaal naar het bestuur toe, die lege tribunes, ik moest spontaan denken aan Geert Smets en zijn uitleg van de hondstrouwe supporter.

Anyway de match zelf.
Verdediging en middenveld stonden er, de aanval nog te plat.
Ono en Swers toch te min om als titularis op die positie te staan.
Proschwitz scoort wel, maar heeft toch nogal een onbehouwen stijl.
Nuja, Gert Verheyen en Thomas Muller hebben dat ook al heel hun carriere gehad...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Mikman »

STVV-fan schreef: "Zou 2,5 miljoen moeten kosten" ;)
Ik denk, nu Roland terug is, dat het niet zo snel gaat gaan meer in de winter (qua uitgaande transfers).
Prachtig voorbeeld van hoe een uitspraak volledig uit de context wordt gerukt en het verhaal een eigen leven gaat leiden.

Commentator zei letterlijk: "2,5 miljoen zou zijn prijs zijn." Jij maakt daarvan: "zou 2,5 miljoen moeten kosten." Dat is niet hetzelfde.

Commentator had het hoogstwaarschijnlijk over wat hij dacht dat STVV betaald had. Hoe kwam hij daaraan? Simpel:
http://www.transfermarkt.nl/roman-bezus ... eler/97567

Toevallig staat daar dat Bezus 2,5 miljoen zou gekost hebben aan STVV, terwijl ondertussen toch duidelijk is dat Bezus enkel door STVV gehaald kon worden na de financiële problemen van zijn vorige club. Dus transfervrij of kleine vergoeding. Dat men de website van transfermarkt nog altijd een betrouwbare bron vind, zéker als professional ( journalist ) blijf ik verbazingwekkend vinden.

Een luie commentator en een supporter die een uitspraak anders interpreteert dan dat ze bedoelt is, meer heb je niet nodig om een gerucht een eigen leven te laten leiden.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Since '54 »

stvvilvoorde schreef:Eerste keer dat ik de openingsmatch van achter de tv heb gevolgd, best wel onwennig.
Ik vond het wel een goed signaal naar het bestuur toe, die lege tribunes, ik moest spontaan denken aan Geert Smets en zijn uitleg van de hondstrouwe supporter.

Anyway de match zelf.
Verdediging en middenveld stonden er, de aanval nog te plat.
Ono en Swers toch te min om als titularis op die positie te staan.
Proschwitz scoort wel, maar heeft toch nogal een onbehouwen stijl.
Nuja, Gert Verheyen en Thomas Muller hebben dat ook al heel hun carriere gehad...
Snelle, korte en goede analyse van stvvilvoorde. Ploeg heeft vertrouwen nodig en kan dat krijgen met niet té veel te verliezen, zeker niet op eigen veld en met automatismen aan te kweken door competitiematchen te spelen. Djené en Pulido vond ik voor hun eerste match goed presteren. Tchenkoua viel vrij goed in en Proswitchz is en blijft de werkmier. Hij is nog helemaal geen Sidibé maar misschien op weg. Sidi won veel meer kopduels en kon de bal veel beter bijhouden. Ongelukkige wissel van Gerkens die amper een bal raakte. Hoedanook goed samenspel van verdediging en middenveld en dat geeft hoop. Verdiende overwinning meer toch moeten er twee ervaren voorspelers bij.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Jones »

Ik vind Djene van Mechelen-Bovelingen :D nen dikke speler
Verder een solide verdediging, centraal op t middenveld okee maar Swerts en Ono daar moet beter komen. Proschwitz wil en werkt maar mist iets.
Ik en mijn voetbalmaat vroegen zich af hoe het zou klinken in het Oekraiens als Bezus in de micro zou roepen : yellow blue army ? Iets als : "ischniechna jnosnee " ? :grappig:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door STVV-fan »

pat@ schreef:
STVV-fan schreef:
Henri is de man schreef:Nog niet genoemd :
De Petter. Echt een speler voor stvv - 100% inzet en altijd goed de ruimte kiezen, prima afwisselend met Peeters. Dat zit goed !

Ik vond voorts ook Djene erg sterk. Bezus wordt moeilijk om na nieuwjaar te houden
Wat die man van stadion ook al zei.

"Zou 2,5 miljoen moeten kosten" ;)
Ik denk, nu Roland terug is, dat het niet zo snel gaat gaan meer in de winter (qua uitgaande transfers).

3 beste spelers waren: Djéné, Bezus en Peeters.
Slechtste was Gerkens: met zijn fratsen Lokeren een tegenaanval laten opzetten, maar bon.

Zet hier nog een deftige voorlijn bij en we komen niet in de problemen
Ik gok op een lucratieve transfer richting Luik deze winter of volgende zomer
Dan kan hij dus Dutoit een hand geven? Die is ook al 3 transferperiodes naar Luik aan het gaan :roll:

@Mikman: volledig correct.
We kunnen het er allemaal over eens zijn dat het centraal en achteraan snor zit en dat, als we een voorlijn bijhalen (spits+flankspelers) dat we normaal niet zo in de problemen gaan komen gelijk vorig jaar
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Jacques »

Verdiende overwinning, waar weliswaar een blunder van formaat van Verhulst voor nodig was. Anders was deze match gewoon op 0-0 geëindigd, want geen van beide ploegen was in staat om de ander met de rug tegen doel te plakken en veel uitgespeelde kansen af te dwingen.
Het pijnpunt (aanval) werd daarmee nogmaals geïllustreerd. Ze deden hun best hoor, Swers ijverig maar veelal ongelukkig, Ono wel verdienstelijk op een positie die de zijne niet is en Proschwitz die de verdediging van Lokeren van de praat houdt, maar daarmee kom je er geen heel seizoen. Twee flankaanvallers en een extra diepe spits blijven absoluut noodzakelijk als je een rustig seizoen wil ambiëren.
De organisatie was daarentegen ok. Ik zag een paar fases waar het niet helemaal top stond, maar alvast veel minder gaten in de kaas dan vorig jaar.
Van de nieuwkomers viel er niemand door de mand. Djene kwam meer in het spel voor dan Sylla. Pulido was ook best ok, al had hij een gelukje dat de bal niet op de stip ging na een aangeschoten handsbal in de 1ste helft. Peeters heeft een leuke pass in de voeten. Verdedigend werd hij wel niet echt getest. Benieuwd of hij overeind blijft tegen een sterkere tegenstander. Bezus heeft gewoon dat tikkeltje extra. Als je die optimaal kan laten renderen...

Voor het overige noteer ik dat er ruim 3000 (bijna 50%) ondankbare en verwende supporters zijn. Op Noord, op West en al zeker op Oost. Dat moet vast wel een primeur zijn, 50% van uw publiek wegjagen op 6 maanden tijd. Who cares? Nou, de boekhouder cares. De sponsor cares. Nu het bestuur nog. Misschien toch eens tijd om niet alles kapot te relativeren?
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door voetballiefhebber »

Mikman schreef: Commentator had het hoogstwaarschijnlijk over wat hij dacht dat STVV betaald had. Hoe kwam hij daaraan? Simpel:
http://www.transfermarkt.nl/roman-bezus ... eler/97567

Toevallig staat daar dat Bezus 2,5 miljoen zou gekost hebben aan STVV, terwijl ondertussen toch duidelijk is dat Bezus enkel door STVV gehaald kon worden na de financiële problemen van zijn vorige club. Dus transfervrij of kleine vergoeding. Dat men de website van transfermarkt nog altijd een betrouwbare bron vind, zéker als professional ( journalist ) blijf ik verbazingwekkend vinden.

Een luie commentator en een supporter die een uitspraak anders interpreteert dan dat ze bedoelt is, meer heb je niet nodig om een gerucht een eigen leven te laten leiden.
Volgens mij zei commentator Stefaan Van Loock wel dat zijn waarde via transfermarkt 2,5 miljoen euro zou zijn. Helaas gaat STVV niet veel aan hem verdienen omdat hij maar een contract heeft tot het einde van het seizoen. Er is nog wel een optie geloof ik.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door STVV-fan »

voetballiefhebber schreef:
Mikman schreef: Commentator had het hoogstwaarschijnlijk over wat hij dacht dat STVV betaald had. Hoe kwam hij daaraan? Simpel:
http://www.transfermarkt.nl/roman-bezus ... eler/97567

Toevallig staat daar dat Bezus 2,5 miljoen zou gekost hebben aan STVV, terwijl ondertussen toch duidelijk is dat Bezus enkel door STVV gehaald kon worden na de financiële problemen van zijn vorige club. Dus transfervrij of kleine vergoeding. Dat men de website van transfermarkt nog altijd een betrouwbare bron vind, zéker als professional ( journalist ) blijf ik verbazingwekkend vinden.

Een luie commentator en een supporter die een uitspraak anders interpreteert dan dat ze bedoelt is, meer heb je niet nodig om een gerucht een eigen leven te laten leiden.
Volgens mij zei commentator Stefaan Van Loock wel dat zijn waarde via transfermarkt 2,5 miljoen euro zou zijn. Helaas gaat STVV niet veel aan hem verdienen omdat hij maar een contract heeft tot het einde van het seizoen. Er is nog wel een optie geloof ik.
1+1.
Optie zal wel gelicht worden in de winter om hem in de zomer te verkopen
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door enrique »

Jep
Nog maar eens veel te rap verkopen dan
Bouwen aan een ploeg kan je dat moeilijk noemen
Het zou de zoveelste keer zijn dat we dit constateren
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Henri is de man »

STVV-fan schreef:
pat@ schreef:
STVV-fan schreef:
Henri is de man schreef:Nog niet genoemd :
De Petter. Echt een speler voor stvv - 100% inzet en altijd goed de ruimte kiezen, prima afwisselend met Peeters. Dat zit goed !

Ik vond voorts ook Djene erg sterk. Bezus wordt moeilijk om na nieuwjaar te houden
Wat die man van stadion ook al zei.

"Zou 2,5 miljoen moeten kosten" ;)
Ik denk, nu Roland terug is, dat het niet zo snel gaat gaan meer in de winter (qua uitgaande transfers).

3 beste spelers waren: Djéné, Bezus en Peeters.
Slechtste was Gerkens: met zijn fratsen Lokeren een tegenaanval laten opzetten, maar bon.

Zet hier nog een deftige voorlijn bij en we komen niet in de problemen
Ik gok op een lucratieve transfer richting Luik deze winter of volgende zomer
Dan kan hij dus Dutoit een hand geven? Die is ook al 3 transferperiodes naar Luik aan het gaan :roll:

@Mikman: volledig correct.
We kunnen het er allemaal over eens zijn dat het centraal en achteraan snor zit en dat, als we een voorlijn bijhalen (spits+flankspelers) dat we normaal niet zo in de problemen gaan komen gelijk vorig jaar
Als Dutoit weg wou, was hij dat deze zomer geweest. T wordt stillekes tijd om te stoppen met die zever
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door STVV-fan »

enrique schreef:Jep
Nog maar eens veel te rap verkopen dan
Bouwen aan een ploeg kan je dat moeilijk noemen
Het zou de zoveelste keer zijn dat we dit constateren
?
Ik snap niet wat iedereen zo een "fuzz" aan het maken is.
Nog nooit hebben wij spelers verkocht. Vorige winter was het iets "speciaals" met 3 transfers waar aan alle drie een reukje zat.

Dutoit is ook al 3 periodes aan het vertrekken....
Als je Bezus zijn contract niet verlengt is hij in de zomer gratis weg, in de winter zal zijn optie wel gelicht worden.
Als je hem dan in de zomer verkoopt krijg je er nog het meeste voor.
1 speler verkopen is niet uw ploeg afbreken om volledig opnieuw te beginnen. Voor hetzelfde geld wil Bezus wel blijven (zeer onwaarschijnlijk, maar bon)
Overdrijven is nu ook weer te precies.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door enrique »

Volgens mij heb jij geheugenverlies
Maar we gaan hetzelfde verhaal niet weer verteĺlen
We zullen wel zien wat er gebeurt
xenon
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 mar 2016, 18:52

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door xenon »

Axel asem die verkoopt a 2.5 miljoen voor ne andere te kopen en de rest gebruikt voor budget in evenwicht te houden is nog zo dom nie van hem van die 3000 Abos krijgt ge uw budget niet rond ze
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Jacques »

STVV-fan schreef: ?
Ik snap niet wat iedereen zo een "fuzz" aan het maken is.
Nog nooit hebben wij spelers verkocht. Vorige winter was het iets "speciaals" met 3 transfers waar aan alle drie een reukje zat.
Afbeelding
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Speeldag 1 : STVV - Sporting Lokeren

Bericht door Iniesta »

STVV-fan schreef:Ik snap niet wat iedereen zo een "fuzz" aan het maken is.
Nog nooit hebben wij spelers verkocht. Vorige winter was het iets "speciaals" met 3 transfers waar aan alle drie een reukje zat.
:grappig:

Kunnen we STVV-fan niet transfereren naar Geert Hoste FC? Er mag zelfs uitzonderlijk een reukje aan zitten.
Plaats reactie