Speeldag 3: STVV - RSCA

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door Tompie »

Je pakt in eigen huis 4 op 6 maar voor sommigen ligt dat precies enkel aan de zwakte van de tegenstanders.

Nochtans had Anderlecht 6 op 6 en won ook Lokeren vorige week.

Nochtans was Anderlecht vorig seizoen zeker ook niet geweldig, maar ging je wel de boot in, zoals in bijna elke thuiswedstrijd na de sterke start.

Nochtans was ook Standard vorige week niet beter dan onze kanaries.

Soms mag je ook gewoon toegeven dat het goed is, zoals Brusselmans nu terecht doet.

STVV speelde een prima wedstrijd, met de middelen die het nu heeft.

Je moet een onderscheid maken tussen objecief gezien een leuke pot voetbal en het voetbal dat je met deze kern kan brengen.

Leko haalt daar momenteel het maximum uit. Ik had dat niet verwacht, maar voorlopig levert hij topwerk.

Enkel moet hij met ons mee hopen dat er op de flanken en in de spits nog wat bij komt. Want dat is te weinig momenteel.

Lukt dat, dan zullen er hier weinig komen winnen op Stayen. Lukt dat niet, dan zal het moeilijk blijven.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door stvv'er »

De organisatie staat er al ongelooflijk goed.
Ik heb een serieuze 'facepalm' geslagen bij de aanstelling van Leko, maar die man verdient voorlopig alle lof.
De mentaliteit en wil-om-er-iets-van-te-maken in deze ploeg, wat een verademing in vergelijking met de sjakosse-voetballers van vorig seizoen onder COL.
Iets meer offensieve input voorin, en je komt van zijn leven niet in de problemen dit seizoen.

Nog dit:
- De voorzetten van Anderlecht :shock: Daar kan je een lachcompilatie van maken voor op YouTube te zetten. Zelden zoveel ballen op 1 match de tribunes zien invliegen.
- De matig gevulde tribunes. 10.000 verkochte tickets, misschien wel ja. Maar het aantal aanwezigen zal niet hoger dan 8.500 geweest zijn. Doodjammer.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door Jack »

Het was een vrij zwakke match, maar als 1 ploeg zou moeten winnen waren wij het net nog.

Inderdaad alle lof voor Leko momenteel. Bewijst tot nu toe alvast mijn ongelijk. Heeft er een mooi geheel van gemaakt waarin iedereen weet wat ze moeten doen en er ook voor gaat.

Voor de rest gaat het absoluut gebrek aan scorend vermogen ervoor zorgen dat winnen wel moeilijk gaat blijven.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door Willy Roelands »

:: Toch raar dat de afbrekers een slechte match van STVV hebben gezien.Ik heb heel wat anders gezien met een amusementswaarde die stukken hoger lag dan 0,0.
Als Boli er nog eens bij komt zullen de doelpunten snel volgen.
Proficiat mannen mij heb je kunnen bekoren!
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door enrique »

Als STVV volgers zijn we tevreden
4 op 9 en het geleverde spel met dit materiaal is niet slecht
Maar stel
Ik ben neutrale toeschouwer en ik heb 35 euro betaald voor een ticket
Nu, ik weet dat neutrale toeschouwers of mensen die af en toe komen kijken voor sommigen maar moeten wegblijven
Maar ik betwijfel toch of die mensen blij naar huis gegaan zijn
Amusementswaarde (voor mij is dat 15 kansen, goals, voorzetten die aankomen en niet in niemandsland...) ligt in Belgie zo bedroevend laag
Inkomprijzen veel te hoog voor wat je te zien krijgt
Heb de indruk dat het elk jaar minder wordt
Jammer
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door Caravaggio »

Since '54 schreef:STVV speelde eerste drie matchen tegen PO I kandidaten en liggen alleen onder in de eerste helft tegen Standard.

Vandaag een sterk STVV gezien dat op geen enkel gebied moest onderdoen voor het kapitaalkrachtige Anderlecht. De verdediging stond als een rots, absoluut goed georganiseerd (spijtig voor Pulido) Ook het middenveld was niet slecht met Peeters en Bezus. In de aanval hebben we écht geen killer ondanks de inzet en goede bedoelingen van Proswitch, Swers, Tchenkoua. Zelfs Swers speelde zijn beste match totnutoe.
²
Jack schreef:Het was een vrij zwakke match, maar als 1 ploeg zou moeten winnen waren wij het net nog.

Inderdaad alle lof voor Leko momenteel. Bewijst tot nu toe alvast mijn ongelijk. Heeft er een mooi geheel van gemaakt waarin iedereen weet wat ze moeten doen en er ook voor gaat.

Voor de rest gaat het absoluut gebrek aan scorend vermogen ervoor zorgen dat winnen wel moeilijk gaat blijven.
²

Heb de match vanuit m'n luie zetel gezien en zag bij momenten een aardig STVV, de bal ging soms heel vlot van man-tot-man/leuke combinaties, meer inzet/grinta dan RSCA (en onder COL). Iets meer gevaar had er mogen zijn, maar er staat een sterk geraamte. STVV roeit met de middelen die het heeft, met 2 goede flanken draai je gewoon mee rond plaats 7-8.

Weet iemand of Pierrick Valdivia op de bank zat? is ook nog een wapen
Volgens mij heeft die Koubemba wel wat in z'n mars, was zeker niet traag
Tchenkoua begint er ook precies zowat door te komen
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door BoemBoem »

Caravaggio schreef:
Since '54 schreef:STVV speelde eerste drie matchen tegen PO I kandidaten en liggen alleen onder in de eerste helft tegen Standard.

Vandaag een sterk STVV gezien dat op geen enkel gebied moest onderdoen voor het kapitaalkrachtige Anderlecht. De verdediging stond als een rots, absoluut goed georganiseerd (spijtig voor Pulido) Ook het middenveld was niet slecht met Peeters en Bezus. In de aanval hebben we écht geen killer ondanks de inzet en goede bedoelingen van Proswitch, Swers, Tchenkoua. Zelfs Swers speelde zijn beste match totnutoe.
²
Jack schreef:Het was een vrij zwakke match, maar als 1 ploeg zou moeten winnen waren wij het net nog.

Inderdaad alle lof voor Leko momenteel. Bewijst tot nu toe alvast mijn ongelijk. Heeft er een mooi geheel van gemaakt waarin iedereen weet wat ze moeten doen en er ook voor gaat.

Voor de rest gaat het absoluut gebrek aan scorend vermogen ervoor zorgen dat winnen wel moeilijk gaat blijven.
²

Heb de match vanuit m'n luie zetel gezien en zag bij momenten een aardig STVV, de bal ging soms heel vlot van man-tot-man/leuke combinaties, meer inzet/grinta dan RSCA (en onder COL). Iets meer gevaar had er mogen zijn, maar er staat een sterk geraamte. STVV roeit met de middelen die het heeft, met 2 goede flanken draai je gewoon mee rond plaats 7-8.

Weet iemand of Pierrick Valdivia op de bank zat? is ook nog een wapen
Volgens mij heeft die Koubemba wel wat in z'n mars, was zeker niet traag
Tchenkoua begint er ook precies zowat door te komen
Zat op de bank ja..
Heb eigenlijk geen idee of dat een wapen is om nog in te brengen aangezien ik die nog geen minuut heb zien spelen..

Hoop dat dat niet een Artabe verhaal wordt..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door miel »

Hoe je het ook draait of keert , de beleving van een wedstrijd is toch heel anders op TV dan in een stadion .
In het stadion was de amusementswaarde er zeker en ook voor de neutrale toeschouwer ,
STVV speelde goed voetbal en dwong Anderlecht tot slordigheden .
Wanneer een ploeg als Anderlecht na een half uur tactisch al moet bij sturen en zich aanpast aan het spel van STVV dan zet je een puike prestatie neer . Neem er nog bij dat wij al vlug met een kaarten last zaten volgens mij waren die wel terecht , maar aan de andere kant werden ze niet gegeven .
Het enige wat ontbrak was het kersje op de taart , en dat zou verdiend geweest zijn .
Aanvallend vond ik de flanken gisteren toch niet slecht , alleen de Pros heeft het toch zo moeilijk om even een bal bij te houden
werken en wroeten dat wel ,dat is ook verdienstelijk ,maar technisch toch vrij onbeholpen zelfs in het kaatsen , laat staan zijn man uitschakelen , mede daardoor komt Bezus niet genoeg in stelling en daar wringt volgens mij het schoentje .
Koubemba , zijn invalbeurt was te kort , maar de actie die hij deed waar hij zijn man op snelheid nam , en het overzicht bewaarde mocht er toch wel zijn , jammer van die rode kaart toen moesten we even terugplooien
Maar laat ons wel wezen , onze 3 laatste tegenstanders zouden op papier althans wel goede aanvallers hebben .
Maar tegen ons hebben zij het er aanvallend niet beter vanaf gebracht .
Wat ik tot nog toe heb gezien , staat deze ploeg op zo een korte tijd toch wel stevig , met dank aan Leko
simon
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 sep 2012, 18:56
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door simon »

Willy Roelands schreef::: Toch raar dat de afbrekers een slechte match van STVV hebben gezien.Ik heb heel wat anders gezien met een amusementswaarde die stukken hoger lag dan 0,0.
Als Boli er nog eens bij komt zullen de doelpunten snel volgen.
Proficiat mannen mij heb je kunnen bekoren!
Tja Willy,
jij bent blijkbaar wel héél snel tevreden...
Hoeveel doelpogingen zijn er geweest ? Hoeveel ballen hebben Roef en Dutoit moeten pakken ? Toch wel héél weinig mijn gedacht. Je moet zo een match eens als neutrale supporter bekijken, veel succes dat die volgende keer nog eens 30 euro komen dokken...
Anderlecht was gisteren wel heel zwak en was dat de verdienste van STVV ...daar heb ik toch mijn twijfels bij. Het zal de komende matchen tegen de mindere 'goden' moeten blijken. De organisatie stond goed daar niet van maar ik heb toch serieus mijn bedenkingen in de voorste linies.
Hoeveel matchen heeft Boli vorig jaar meegedaan en hoeveel gaat hij er dit jaar spelen ...wie zal het zeggen, maar daar op hopen is toch wel een zeer groot risico. Er moet vooraan kwaliteit bijkomen...anders ga je net al vorig jaar het minste doelpunten maken van de reeks...
Een realist wordt tegenwoordig een afbreker genoemd...ferm...
darion
Berichten: 1493
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door darion »

Als je een Anderlecht dat 9 op 9 behaalde, en de week ervoor Kortrijk afdroogde met 5-1 op 0-0 kan houden, dan mag je wel stellen dat je een goede match hebt afgewerkt. De wissel van N'sakala bevestigt gewoon dat STVV Anderlecht het moeilijk maakte. En je kan het altijd negatief inzien maar deze keer is het positief.
Sylla toch twee keer zeer gevaarlijk geweest. Tchenkoua ook goede kans gehad.
Nog wat geduld, die goalen vallen nog wel. Koubemba viel ook veelbelovend in.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door Brusselmans »

simon schreef: Anderlecht was gisteren wel heel zwak en was dat de verdienste van STVV ...daar heb ik toch mijn twijfels bij.
dat bedoel ik met een slordig en zwak Anderlecht !
Aan de onbeholpen flankvoorzetten van Anderlecht, die haast elke keer in de bovenste Jonagoldbak vielen, heeft STVV geen enkele verdienste. Kunstgras misschien ?
Idem voor de schoten op doel in de 2de helft. Niet gekadreerd, en vanop ideale afstand erover. Ook door het kunstgras ? Zou kunnen.

Maar ook : geen grinta. Niet verwonderlijk dat ze uit de CL liggen.
Deze 3 zaken hebben niks met de tegenstander te maken, dat is louter en alleen hunzelf aan te rekenen.

Jammer dan dat je het dan zelf niet kan afmaken.
Meer zeg ik niet, iedereen weet best we daar verantwoordelijk voor is !!!

In de rand :
- is "Staaien laat je horen" afgeschaft ?
- nooit of te nimmer 10.049 aanwezig. Waarom toch altijd die leugens ?
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door StvvBoy »

Ik heb thans al van vele neutrale supporters gehoord dat dit stvv probleemloos top 10 haalt. Maar ja dat zullen allemaal optimisten zijn ondanks dat ze niets met stvv te maken hebben.

Laat de klagers toch maar klagen :) wat interesseert het ons. Zolang wij maar tevreden zijn met het geleverde spel ;) .

3 wedstrijden ver, op die 3 wedstrijden hebben we amper een uitgespeelde aanval tegen gehad. 2 doelpunten tegen waarvan 1 onterechte penalty en een ongelukkige ongoal. Dus eigenlijk is er nog geen een ploeg geweest die een "normale" goal heeft kunnen scoren door een actie van een eigen speler. Dus ons verdediging is echt wel sterk.

Aanvallend blijft het matig maar heb wel het gevoel dat de goal gaan komen. De Spanjaard lijkt me een leuke speler. Snel, kan zijn man voorbij en heeft wel een goede voet. Natuurlijk niet iemand zoals Junior maar ik zie er wel wat in. Lijkt ook nog veel progressie te kunnen maken dus heb er wel vertrouwen in.

Aan de andere kant zou ik eens willen dat Fabien start. Valt telkens goed in en zou niet slecht zijn om wat minder druk op Swers te zetten.

Onze nieuwe spits viel behoorlijk in maar je kunt niet veel doen op 10 minuten.

Middenveld was zoals gewoonlijk weer sterk.

4/9 , had eigenlijk 5/9 kunnen/moeten zijn. En dat voor een ploeg die op voorhand degradatie kandidaat nummer 1 was volgend de media. Ducha heeft goed werk geleverd tot nu toe (ook al zullen vele dit niet kunnen toegeven) enkel aanvallend mag er nog iets bij maar er zijn nog 2 weken. Als hij de komende weken nog ergens een koopje kan doen bv bij Conté dan gaan we een heel mooi seizoen tegemoet. Plaats 10 moet haalbaar zijn .

Maar niet te vlug vooruit kijken. Hopen dat Moeskroen verliest en dan kunnen we op Moeskroen al een voorsprong van 7(!) punten pakken.

Leko en zijn mannen doen het goed en dat mag gezegd worden. Hopelijk kunnen we dit nog binnen enkele maanden zeggen :) .
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door Brusselmans »

StvvBoy schreef: 3 wedstrijden ver, op die 3 wedstrijden hebben we amper een uitgespeelde aanval tegen gehad. 2 doelpunten tegen waarvan 1 onterechte penalty en een ongelukkige ongoal.
<--->
Zonder de "ongelukkige" tussenkomst van Davino stond je nog steeds blank.

Onterecht, ongelukkig .... het telt ... simpel !
Ik heb op 270 minuten nog geen enkele keeper echt in aktie moeten zien treden.
Het ergste tot nu toe was Roef op het schot van Peeters ...

Zeer positief : er is blijkbaar niemand die Ono gemist heeft !
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door StvvBoy »

Brusselmans schreef:
StvvBoy schreef: 3 wedstrijden ver, op die 3 wedstrijden hebben we amper een uitgespeelde aanval tegen gehad. 2 doelpunten tegen waarvan 1 onterechte penalty en een ongelukkige ongoal.
<--->
Zonder de "ongelukkige" tussenkomst van Davino stond je nog steeds blank.

Onterecht, ongelukkig .... het telt ... simpel !
Ik heb op 270 minuten nog geen enkele keeper echt in aktie moeten zien treden.
Het ergste tot nu toe was Roef op het schot van Peeters ...

Zeer positief : er is blijkbaar niemand die Ono gemist heeft !
Dat klopt, daarom dat er ook bijstaat dat er voorin best nog ene bij komt. Al vond ik onze 2 nieuwe aanwinsten niet slecht spelen. Zullen binnen enkele weken pas weten als ze een meerwaarde gaan zijn.

Maar het is ook zo dat Dutoit nog amper een echete redding heeft moeten doen. Dus verdedigend/middenveld moeten we voor niemand buiten de top 5 onder doen.

We kunnen elke week op een 0-0 spelen dan hebben we uiteindelijk 30 punten en zijn we gered :D
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door Jacques »

- Degelijk tot goed STVV. Hard werkend, goeie organisatie, aanvallend onmondig. Pulido en Fernandes voor mij een sterk duo. Triestig dat clown Joeri Pulido onterecht van het veld stuurt. In geen 100 jaar is dat rood, fout en geel ja, geen rood. Zag er spectaculairder uit dan het was. Bezus toch ook duidelijk dat die meer kan dan de rest. Zonde dat je telkens Gerkens voor die inbrengt. Met het risico afgeknald te worden: Ono zou een zoveel betere back-up zijn. Valdivia mogelijk ook, al is die eerder een 6 of 8. In Gerkens zie ik hoe langer, hoe minder. Het pijnpunt blijft hoe dan ook vooraan. Zo geweldig vond ik Ceballos helemaal niet. Tchenkoua erg monotoon, steeds de actie naar binnen makend, makkelijk te verdedigen door een club die haar huiswerk maakt. Proschwitz, mja, hardwerkend, maar toch ook net te weinig voor mij om een heel seizoen basisspeler te zijn. Swers idem. Koubemba wel degelijk ingevallen. Zit wat in, maar je kan hem niet beoordelen op zijn schot/afwerken, want een schietkans heeft hij niet gehad. Er moet vooraan nog altijd minstens 1 dikke speler bij, liefst 2. Zoniet gooi je de kans op een zorgeloos seizoen zelf te grabbel. Met de aanval van vorig jaar (Junior, Dompé, Boli) hadden we nu minstens 7 op 9 en hadden we de Anderlecht-verdediging gewoon kapot gespeeld. Enfin, herhaling van wat al 2 weken gezegd wordt. De trend is duidelijk. Je gaat weinig doelpunten slikken op deze manier, maar je gaat er ook niet veel maken. Dan kom je vroeg of laat toch in de problemen.

- Anderlecht was wel degelijk rotslecht. Exact dezelfde hoop suggeleers die ik tegen Rostov bezig zag. Ik heb de match tegen Kortrijk niet gezien, maar ik heb me wel een ganse week in de haren zitten krabben over al dat gejammer à la "het wordt een afstraffing". Ja m'n jongens, 1 zwaluw maakt nog geen lente. Dat geldt trouwens ook voor ons. Als ik Anderlecht gisteren zag sukkelen en vechten tegen de bal, kan ik alleen maar denken dat Kortrijk niet fel verdedigd zal hebben vorige week. Dennis Praet wil naar het buitenland? 't Is vooral Dennis Prut op dit moment. Ik voorspel een carrière à la Defour: 1 keer naar het buitenland, niet van de bank komen en met hangende pootjes terugkeren. Zal pappie misschien ook met de voeten op de grond zetten, want die denkt nog altijd dat zijn familienaam Messi is. Hanni speelde ons vorig jaar op een hoopje, maar gaf gisteren niet thuis. Sylla is hoogstens een spits voor een club van ons niveau, komt gewoon te kort voor een basisplaats bij Anderlecht. Nsakala, mijn god, de Carré gaat hem en Defour missen, het Anderlechtpubliek zeker niet. Wie ze wel missen, is Anthony VDB. Niet om zijn mentale stabiliteit, zoveel is duidelijk, maar wat sindsdien op de rechtsachter loopt, mag Anthony zijn veters nog niet strikken. Centraal is al helemaal om te janken. Die Nuytinck verdient gewoon een klap, omdat het zo'n etter is. De Maio, ja jongens, ons transferbeleid is niet altijd wat het zijn moet, maar als je moet vaststellen dat Anderlecht in 12 maanden tijd 8,5 miljoen op tafel legt voor het duo Kara-De Maio. :lol: Ik geloof oprecht dat de beste centrale verdediger bij Anderlecht Deschacht is. Dan weet je het wel.

- Joeri en zijn vrienden...Ik heb me voorgenomen om niet teveel te kankeren op de scheidsrechters dit seizoen dus hou ik het kort: Joeri is een clown die zo snel mogelijk op pensioen moet.

Conclusie: gisteren was een degelijk wedstrijd van STVV, maar vanuit neutraal standpunt gezien zeker geen mooie wedstrijd. Daar voor was Anderlecht veel te slecht, daar voor waren wij aanvallend te onmondig en daar voor was er een clownskwartet dat al te graag in de schijnwerpers liep. Een punt is een terechte uitslag, al hadden wij misschien net iets meer aanspraak kunnen maken op de zege.


In de marge: de omkadering blijft toch een amateuristisch zootje. Geluid bij wissels kwam er niet of amper door. En waar ze hun 10 000 bezoekers verzonnen hebben, is mij een raadsel. Ze hebben misschien de pokemons in het stadion erbij geteld. :lol: Op hun paradepaardje op West zat er amper volk. De perstribune was een eiland in een zee van lege stoeltjes. Bovenste ring niet geopend. Staanplaatsen niet geopend. Alleen op het onderste zitgedeelte zat wat volk. Totale bezetting, ik schat, 25% ofzo? En dat is dan in een topmatch. Misschien zouden ze zich daar beter zorgen maken i.p.v. over het wegblijven van een groot deel van TSG uit de Rebu. Clowns. :yes:
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie