Speeldag 3: STVV - RSCA

Alles over de wedstrijden van STVV
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door Vouch »

Als supporter was het (voor mij alleszins) een aangename match, zij het inderdaad dat er wat weinig doelkansen waren. Een verademing na het debacle van vorig seizoen! Terug strijd, er waren zelfs combinaties in één tijd die over verschillende stations gingen, en looplijnen! Mijn God, hoe lang is het geleden dat er nog eens looplijnen waren!

Al moet er inderdaad toegegeven worden dat er nog veel werk is. Die looplijnen in aanvallende zin zijn zeker nog niet perfect. Koubemba heeft te weinig gespeeld om iets deftig over te kunnen zeggen, maar snelheid heeft hij duidelijk wel. Maar vooraan moet er nog iets bij.
Gerkens, nja, wat Leko er in ziet om hem steeds te laten invallen weet ik niet. Waarom onze Fransman niet eens laten invallen?
Swerts, verdienstelijk, maar op dit moment nog niet goed genoeg om vast in de ploeg te staan. Vooraan is er inderdaad nog werk, in verdedigende zin staat de ploeg er. Als Pulido vb. zo een heel seizoen speelt, zal hij hier niet lang rondlopen.

Anderlecht was zeker niet top, maar voor alle duidelijkheid, als Anderlecht top is kunnen wij geen punt pakken, laat staan winnen! STVV heeft nog nooit gewonnen (of een punt gepakt) tegen een goed spelend Anderlecht, ook niet in '65-'66 (we verloren er dat seizoen zelfs met 6-0!). Wij moeten altijd rekenen op een superdag van ons en op een Anderlecht dat minder presteert (maakt niet uit om welke reden). Net als Anderlecht nog nooit tegen een perfect spelend Man U of Real Madrid heeft kunnen winnen.
Maar soit, laat ons anders afspreken dat vanaf nu elke tegenstander waar STVV iets tegen pakt sowieso slecht gespeeld heeft, dan zijn we van die discussie al af. :roll:

4 op 9, ik had er voor getekend! Maar nu is er wel minstens een 3 op 6 nodig tegen Moeskroen en Kortrijk om te kunnen spreken van een goede start. Met een 7 op 15 zijn we vertrokken, met een 4 op 15 blijf je naar onder kijken...
xenon
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 mar 2016, 18:52

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door xenon »

8 op 15 of degradatie is een feit
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door vdl »

xenon schreef:8 op 15 of degradatie is een feit
Zeveraar
xenon
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 mar 2016, 18:52

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door xenon »

Zeveraar , ge kunt geen goal maken tga nie altijd 0 0 zijn zenne
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door Ozzy »

Dit STVV is zeker geen degradatiekandidaat
Op de flanken heb je met Ceballos en Tjenkoua snelheid en techniek
Wat Koubemba betreft is het natuurlijk afwachten
Maar er staat een fundament
Peeters zie ik naar verloop van tijd uitgroeien tot een van de revelaties
Hij wordt in mijn ogen de nieuwe Teppers
Lang geleden dat we iemand gehad hebben op het middenveld die het spel kan verleggen met een splijtende crosspass
En hij heeft een geweldige voorzet dito vrije trap
Achteraan heeft STVV een muur staan waar weinig ploegen door geraken
Eindelijk staat er een echt team
Een blok
Ik sta achter deze ploeg enkel spijtig dat we wat weinig Belgen in ons team hebben
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door vdl »

xenon schreef:Zeveraar , ge kunt geen goal maken tga nie altijd 0 0 zijn zenne
volgens uw redenatie zijn westerlo en moeskroen dus al een vogel voor de kat,want die hebbben helemaal niks gepresteerd tot nu toe en tegen mindere tegenstanders.
updatedb
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 dec 2010, 10:52

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door updatedb »

vdl schreef:
xenon schreef:Zeveraar , ge kunt geen goal maken tga nie altijd 0 0 zijn zenne
volgens uw redenatie zijn westerlo en moeskroen dus al een vogel voor de kat,want die hebbben helemaal niks gepresteerd tot nu toe en tegen mindere tegenstanders.

Ge kunt toch moeilijk verwachten dat hij zo ver gaat nadenken hé? Laat hem toch wat simplistische redeneringen op het forum gooien, dan heeft hij ook een leven.
xenon
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 mar 2016, 18:52

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door xenon »

die twee zijn ook niet voor niets degradatiekandidaten ... trouwens volgende wedstrijd is op moeskroen .. Als je tegen Moeskroen en Kortrijk geen 4/6 kunt halen vind je zelf dan niet dat er weer een groot gevaar op ons afkomt?
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door StvvBoy »

xenon schreef:die twee zijn ook niet voor niets degradatiekandidaten ... trouwens volgende wedstrijd is op moeskroen .. Als je tegen Moeskroen en Kortrijk geen 4/6 kunt halen vind je zelf dan niet dat er weer een groot gevaar op ons afkomt?
Klopt, op Moeskroen kun je best een punt pakken om ze zover mogelijk te houden.

MAAR het is niet omdat je daar verliest dat degradatie een feit is (zoals jij zegt) ... Dat is gewoon zever ;) .

Thuis moet je uw punten pakken. Uit af en toe eens een punt of 3 punten. Maar vooral thuis elke week de 3 punten halen. 3/6 zou dus al een goede prestatie zijn. Al hoop ik op 4/6.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door miel »

[quote="Jacques"]- . Met de aanval van vorig jaar (Junior, Dompé, Boli) hadden we nu minstens 7 op 9 en hadden we de Anderlecht-verdediging gewoon kapot gespeeld.

De Junior , de Dompé en de Boli van vorig jaar wel ja ,
Boli en Dompé hebben voor ons toch weinig gespeeld, wat ze speelden was inderdaad top.
Junior was vorig seizoen bij ons een lust en wij hebben hem zeker gemist .
Maar dit jaar ???
Boli nog steeds aan het revalideren , hopelijk voor ons komt het goed .
Maar de prestaties van Junior en Dompé in de eerste 3 matchen van dit seizoen voor Standard
zijn tot nog toe ook geen hoogvliegers .Hoewel wij weten dat ze veel beter kunnen is hun niveau momenteel niet hoger dan dat van onze spelers .
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door vdl »

Hopelijk is pulido niet te lang geschorst,hoop op 1 wedstrijd ,vind die echt sterk spelen.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door miel »

xenon schreef:die twee zijn ook niet voor niets degradatiekandidaten ... trouwens volgende wedstrijd is op moeskroen .. Als je tegen Moeskroen en Kortrijk geen 4/6 kunt halen vind je zelf dan niet dat er weer een groot gevaar op ons afkomt?
Zoals elk seizoen , zijn er een tiental degradatie kandidaten , zoals er een tiental kandidaten voor PO1 zijn .
Met het aantal punten van vorig seizoen kom je normaal nooit in de problemen , maar we hebben het allemaal gezien dat het kan .
Tussen plaats 6 en 16 gaat het vaak om details .
Zo simpel is het allemaal niet om een 4 op 6 te halen
Gisteren heeft het GROTE KVO toch heel wat hulp gekregen om Moeskroen uit te tellen .
Wat ik dit seizoen al heb gezien van de arbitrage stemt toch tot nadenken , voor mij zijn die al resultaat bepalend geweest
en dat mag nooit , het zal u maar in enkele matchen overkomen , dan krijg je het inderdaad moeilijk .
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door Vouch »

xenon schreef:8 op 15 of degradatie is een feit
:toppie: :grappig:
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door StvvBoy »

Jorge Pulido 2 speeldagen geschorst ... wat is dat voor zever. Moest RSCA een identieke fout maken krijgen ze geel :rood: :mad: :x .
stvv'er
Berichten: 2445
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 3: STVV - RSCA

Bericht door stvv'er »

Inderdaad, belachelijk.

Is STVV in beroep gegaan?
Plaats reactie