Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4167
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door lindoke »

Hoe ik het op dit moment zie - en dat wil zeggen indien de kernen er hetzelfde blijven uitzien - dan wordt het volgens mij een duel tussen STVV, Westerlo en Waasland Beveren om de degradatieplaats te vermijden. Voetballend zijn dat de drie zwakste ploegen in eerste klasse. Ik schat Moeskroen, Eupen en zeker Lokeren sterker dan ons in.

Indien nonkel Roland de keikop gaat blijven uithangen en niet wil inzien dat STVV dringend flanken en 1 of 2 extra (DEFTIGE) spitsen nodig heeft dan vrees ik dat we er weer heel kort bij gaan zijn.

Gaan de zwartkijkers - waaronder ikzelf waarschijnlijk - dan toch gelijk hebben en dat het ieder seizoen de bedoeling is om (alweer) op een slappe koord te balanceren om zo weinig mogelijk te investeren om dan bij de winterstop of tegen de volgende zomerstop op die één of twee spelers te gokken waar een beetje belangstelling voor is maximaal te cashen???
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Since '54 »

den ief schreef:
smol schreef:
enrique schreef:
tbird schreef:1-0 was dat geen offside?
Een beetje verder was er ene op de achterlijn in slaap gevallen...
was inderdaad geen buitenspel, Sylla stond inderdaad wat te wandelen aan de cornervlag ..

Voor de rest zwak ... en dat is nog zacht uitgedrukt.

De flanken en diepe spits blijven cruciaal ... Ceballos zo hebben we er 10 in de eigen jeugd lopen (daarvoor moet Castro Montes die afblijven) en Tchenkoua, tja .... . In de spits Pros loopt constant buitenspel en als hij al een bal krijgt kan hij hem niet controleren
Niet dat het iets uitmaakt, maar gewoon omdat ik het me afvraag: op het moment dat de pass wordt gegeven staat Sylla volgens mij over de achterlijn, dus buiten het veld. Telt hij dan eigenlijk nog mee of is het dan wel buitenspel?
Ik wil ze niet goedpraten want hun match was slecht, trouwens ook die van Moeskroen, maar het is ook mijn gevoel dat Sylla nog hors terrain stond toen de assist vertrok. Dus normaliter geen 2-0. Bovendien De Petter moét scoren in de tweede helft. Dan winnen we die match met 1-2 en niemand had er enig probleem mee.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Since '54 »

Jack schreef: 1,5 maand? Sinds Sidibe al!
Volkomen mee eens!
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Brusselmans »

Since '54 schreef: Bovendien De Petter moét scoren in de tweede helft. Dan winnen we die match met 1-2 en niemand had er enig probleem mee.
Tuurlijk heeft er dan niemand een probleem ...
Maar door het gebrek aan kwaliteit heeft nu iedereen een probleem hier.
Want als je kwaliteit genoeg hebt, gaan de 2 er vlotjes in ....
voetballiefhebber
Berichten: 2694
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door voetballiefhebber »

Since '54 schreef:
Ik wil ze niet goedpraten want hun match was slecht, trouwens ook die van Moeskroen, maar het is ook mijn gevoel dat Sylla nog hors terrain stond toen de assist vertrok. Dus normaliter geen 2-0. Bovendien De Petter moét scoren in de tweede helft. Dan winnen we die match met 1-2 en niemand had er enig probleem mee.
Hier wil ik de scheids het voordeel van de twijfel geven. Het ging hier over een actie die bezig was en dus zou ik dit beschouwen als bezig zijn met de wedstrijd. Het is een vorm van interpretatie natuurlijk. Hij kon zowel afkeuren als goedkeuren. Natuurlijk moeten we nu niet doen alsof STVV verdiende te winnen. Moeskroen was de minst slechte ploeg en 15 minuten min of meer voor druk zorgen was genoeg om STVV uit te tellen.
enrique
Berichten: 2876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door enrique »

Hehe
Ik zie zojuist Lierse tegen Union
Die mannen hebben betere spitsen dan gij...
Zo rap mogelijk La Bamba en Kou... erin
Den Duits naar Siberie
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Brusselmans »

Maakt toch allemaal niet uit !
Volgende match tegen Kortrijk zijn er toch weer een dikke 4000 op de tribune's.
Dan moeten ze zich alvast geen zorgen maken over het al dan niet openstellen van de thema-tribune :lol:
Bespaart alleszins al de kosten van de schoonmaak !
:gek:
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door save-stvv »

match volledig gezien, een punt was wel verdiend geweest en dan was er minder negatieve kritiek geweest...
De Petter mist onbegrijpelijk

Volgende thuismatch tegen Kortrijk is belangrijk, Kortrijk heeft met Desmet, Mercier, Kage en consoorten wel wat techniek in huis.
We zullen hen moeten kloppen om uit de laatste 4 in de stand te blijven....

Kotysch ipv Pulido lijkt vast te staan.
Voorin zou ik starten met rechts Thenkoua, centraal Bezus en links Bamba
In punt zou ik Koubemba een kans geven

Pros leek me niet 100% fit, was een steekbal en kwam alleen voor doel... als hij zich daar smijt (sliding) was het een 100% kans maar hij blijft lopen, heel raar
Weet niet of iemand die fase ook nog in het achterhoofd heeft
Lijkt me op de bank te mogen starten, net als Swers, Ceballos en Ono
STVV-fan
Berichten: 6021
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door STVV-fan »

Eerste goal mag nooit goedgekeurd worden
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door lakie »

voetballiefhebber schreef: De trainer valt in tegenstelling tot vorig seizoen nu niets te verwijten.
Ik stel mij toch serieuze vragen bij zijn wissels...
Je staat 2-0 achter en je wisselt als volgt...
Tchenkoua eraf voor Koubemba... Da kan ik eventueel nog wel begrijpen...
Maar dan...
Janssens voor Proswitch... Is spits voor spits... Haal dan verdediger eraf he, of verdedigende middenvelder en speel met Koubemba op rechts en 2 spitsen...
Dan nog wachten tot de volgende wedstrijd bijna begonnen is om dan Gerkens in te brengen voor Ceballos??
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door lakie »

Since '54 schreef: Ik wil ze niet goedpraten want hun match was slecht, trouwens ook die van Moeskroen, maar het is ook mijn gevoel dat Sylla nog hors terrain stond toen de assist vertrok. Dus normaliter geen 2-0. Bovendien De Petter moét scoren in de tweede helft. Dan winnen we die match met 1-2 en niemand had er enig probleem mee.
Reglement is naart schijnt veranderd...
Wanneer je deelnam aan het spel, in dit geval was hij betrokken in de verdedigende actie, dan neem je ook nog deel aan het spel als je buiten de lijnen ligt/staat. Dus hier maakte het niet uit of Sylla al dan niet al terug in het veld stond.
En als De Petter scoort ist 2-2 en nie 1-2... Maar als als als... daar koop je niks mee. Ok, die bal moet erin, maar kansen worden nu eenmaal gemist, niet enkel door De Petter en STVV, maar door elke speler en door elke ploeg. Alleen, als je maar 2 kansen krijgt op een wedstrijd is het natuurlijk wel moeilijk en zuur als je die dan ook nog eens gaat missen. En het wordt dan ook aartsmoeilijk om een wedstrijd te winnen.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
tweety
Berichten: 880
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door tweety »

2 x gescoord in 4 wedstrijden zegt voldoende volgens mij.. :roll:
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Since '54 »

lakie schreef:
Since '54 schreef: Ik wil ze niet goedpraten want hun match was slecht, trouwens ook die van Moeskroen, maar het is ook mijn gevoel dat Sylla nog hors terrain stond toen de assist vertrok. Dus normaliter geen 2-0. Bovendien De Petter moét scoren in de tweede helft. Dan winnen we die match met 1-2 en niemand had er enig probleem mee.
Reglement is naart schijnt veranderd...
Wanneer je deelnam aan het spel, in dit geval was hij betrokken in de verdedigende actie, dan neem je ook nog deel aan het spel als je buiten de lijnen ligt/staat. Dus hier maakte het niet uit of Sylla al dan niet al terug in het veld stond.
En als De Petter scoort ist 2-2 en nie 1-2... Maar als als als... daar koop je niks mee. Ok, die bal moet erin, maar kansen worden nu eenmaal gemist, niet enkel door De Petter en STVV, maar door elke speler en door elke ploeg. Alleen, als je maar 2 kansen krijgt op een wedstrijd is het natuurlijk wel moeilijk en zuur als je die dan ook nog eens gaat missen. En het wordt dan ook aartsmoeilijk om een wedstrijd te winnen.
Inderdaad en ben akkoord.
Jones
Berichten: 3191
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Jones »

Koubemba en Bamba moeten nu een volledige match spelen tegen Kortrijk, anders kan je niet beoordelen of ze voldoen. En vooral met de 31ste in het achterhoofd, nog 3 dagen om iets deftigs te halen.
Voor mij is het simpel : ik haalde nog een diepe spits en iemand die bleke Ceballos in de vergetelheid kan spelen
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4167
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door lindoke »

lakie schreef:......als je maar 2 kansen krijgt op een wedstrijd is het natuurlijk wel moeilijk en zuur als je die dan ook nog eens gaat missen. En het wordt dan ook aartsmoeilijk om een wedstrijd te winnen.
Inderdaad, een ploeg die iets of wat aanvallende impulsen kan brengen komt normaal aan een 4-5 kansen per match waar er dan 1 of 2 echt dikke kansen bij zitten.

Van wat ik gezien heb tot nu toe ziet het er ook meer en meer naar uit dat STVV enkel kansen kan afdwingen doordat de tegenstander in de fout gaat. Maw zelf een goeie kans creëren door voetballend vermogen zit er zo goed als niet in. DAT is hetgeen dat zo verontrustend is. DAT is wat de sportieve staf moet inzien en moet aanpakken.

Zoals iemand in een andere post reeds opperde ben ik ook voorstander om volgende wedstrijd - van bij het begin - met je laatste aankopen te spelen om te kunnen beoordelen welk vlees je in de kuip hebt. Dan heb je nog 3 dagen om te anticiperen via de transfermarkt. Anders wordt het harken en moeten de investeringen in het tussenseizoen alsnog gedaan worden en is in het slechtste geval het kalf al half verdronken. Dan spreek ik nog niet over het feit dat heel wat spelers zullen afhaken moest STVV op dat moment al geïsoleerd laatste staan.

Soit, ik ben zeker dat ze aan de Tiense ook wel weten waar het schoentje wringt. Daar ben ik bijna zo goed als zeker van. Eeuwig terugkerende vraag blijft dan of RD het ziet en of hij er iets wil aan doen of dat hij zwaar wil gokken.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie