Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Brusselmans »

Als ge u maar amuseert !
5 uur op ne bus zitten, vertroebeld door de drank in het vlaggende zangkoor ... waar zo een beetje "lalala" gebrald wordt.
Awel, ik amuseer mij ook, door uw "positieve" bijdrages :lol:
Vind het altijd fantastisch om de fata morgana's te lezen :mrgreen:
Geweldige humor dit forum, en ik wist dat dit een topjaar ging worden.
You make my day, elke dag opnieuw. Bedankt ervoor !
:grappig:
xenon
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 mar 2016, 18:52

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door xenon »

verdediging en middenveld geraakt ontmoedigd door zwakke flanken en aanval...

er moeten zeker 5 spelers bij stvv en 3 deftige versterkingen bij

Ono tchenkoua Proswitch cebaillos etc.. hebben toch bijna nix gekost en zijn eigenlijk toch maar zwak zenne ... doe ze dan gewoon weg
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door voetballiefhebber »

Voor mij zijn echte kansen ballen die een paar centimeter naast gaan en die hard genoeg binnen de doelpalen worden getrapt zodat ze binnen kunnen gaan.
Buiten het doelpunt heb ik enkel een kans gezien voor De Petter. De andere kans voor De Petter ging minstens 3 meter naast en over als het niet meer was.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door enrique »

Dus als ik naast trap voor een open doel, is dat volgens u geen kans?
De Petter, zelfde situatie voorbeeld
De ene keer schiet hij tussen de palen : kans
De andere keer naast ; geen kans
Raar...
Een spits die 10 keer alleen op doel afgaat en 10 keer naast schiet, dat zijn 10 kansen beste vriend
Sorry
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Vouch »

Brusselmans schreef:Als ge u maar amuseert !
5 uur op ne bus zitten, vertroebeld door de drank in het vlaggende zangkoor ... waar zo een beetje "lalala" gebrald wordt.
Awel, ik amuseer mij ook, door uw "positieve" bijdrages :lol:
Vind het altijd fantastisch om de fata morgana's te lezen :mrgreen:
Geweldige humor dit forum, en ik wist dat dit een topjaar ging worden.
You make my day, elke dag opnieuw. Bedankt ervoor !
:grappig:
Wat is nu weer juist het verschil met die gene die al lallend urenlang Frankrijk door reisden, de fata morgana der zelfverklaarde Europees kampioenen achterna? ;)
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Brusselmans »

Vouch schreef:
Brusselmans schreef:Als ge u maar amuseert !
5 uur op ne bus zitten, vertroebeld door de drank in het vlaggende zangkoor ... waar zo een beetje "lalala" gebrald wordt.
Awel, ik amuseer mij ook, door uw "positieve" bijdrages :lol:
Vind het altijd fantastisch om de fata morgana's te lezen :mrgreen:
Geweldige humor dit forum, en ik wist dat dit een topjaar ging worden.
You make my day, elke dag opnieuw. Bedankt ervoor !
:grappig:
Wat is nu weer juist het verschil met die gene die al lallend urenlang Frankrijk door reisden, de fata morgana der zelfverklaarde Europees kampioenen achterna? ;)
Zon, zee, vakantie, een uigeweken vriend opzoeken, en als tussendoortje ewa sfeer proeven in de fandorpen, en handtekeningen verzamelen ... Zweedse vrouwen .... om het eens allemaal gezien te hebben ... Ook hier dus dingen die helemaal niet met de overlevering kloppen :)
Meedoen met de hype !
Beetje grinta-show verkopen, en proberen de TV te halen ... :mrgreen:
Rode duivels boeien me weinig tot niet, vraag anders maar aan de reisgezel ...
En ik heb nie gelald, vraag ook maar aan de anderen :)
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Dreke »

Brusselmans schreef:Als ge u maar amuseert !
5 uur op ne bus zitten, vertroebeld door de drank in het vlaggende zangkoor ... waar zo een beetje "lalala" gebrald wordt.
Dit soort opmerkingen begrijp ik niet. Die gasten hebben hun manier om met voetbal om te gaan. Die amuseren zich te pletter. Wat is daar mis mee?

Wij waren er ook, maar dan op een andere manier. Iets relaxer, wat cynischer, beetje zeveren onder elkaar. Ondanks het verlies ons toch geweldig goed geamuseerd.

Daar draait het toch om?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Brusselmans »

Dreke schreef:
Brusselmans schreef:Als ge u maar amuseert !
5 uur op ne bus zitten, vertroebeld door de drank in het vlaggende zangkoor ... waar zo een beetje "lalala" gebrald wordt.
Dit soort opmerkingen begrijp ik niet. Die gasten hebben hun manier om met voetbal om te gaan. Die amuseren zich te pletter. Wat is daar mis mee?

Wij waren er ook, maar dan op een andere manier. Iets relaxer, wat cynischer, beetje zeveren onder elkaar. Ondanks het verlies ons toch geweldig goed geamuseerd.

Daar draait het toch om?
Yup ...
Maar sommigen zien dan andere dingen op een veld gebeuren !!!!
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Dreke »

Brusselmans schreef: Yup ...
Maar sommigen zien dan andere dingen op een veld gebeuren !!!!
Da's wat anders...

Ik heb nog maar twee matchen gezien: Anderlecht op tv en Moeskroen-Péruwelz ter plaatste. Hier en daar valt er een speler op, maar daar stopt het ook. Zeggen dat twee van de drie linies hoog niveau halen, is ver voorbij de waarheid.

Er is blijkbaar echt wel een verschil tussen een match in een redelijk gevuld stadion volgen tov de TV. Cfr de match tegen Anderlecht. Ik vond dat ook echt niet goed.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Jacques »

De laatste 2 pagina's van dit topic zijn even schrijnend als ons offensief vermogen.
Overdrijven is een kunst
PierreG
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2016, 17:06

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door PierreG »

Het is alweer even geleden maar ik heb ook nog eens zin om een "review" te schrijven.

Zoals eerder al aangehaald : Achteraan staat het redelijk goed. Ik zou enkel onze Portugees inwisselen voor Djene. Die laatste is puur verdedigend duidelijk sterk : goed positiespel, redelijke snelheid, de nodige ( gezonde ) agressie en het lijkt me ook wel te klikken met Pulido. Bagayoko mag het van mij nog eens proberen op de rechtsachter maar naar volgend jaar toe zie ik daar liever een andere speler.

Op het middenveld heeft De Petter duidelijk zijn plaats. Een beetje de opvolger van Delorge met nog iets meer aanvallende impulsen. Vaak een onopvallende speler maar erg nuttig. Stef Peeters ziet het spel wel, valt technisch ook nog wel mee maar zijn passing moet toch stukken beter hoor.Vooral dan de pass van een meter of 10. Die crossballen kan hij wel spelen. Ik zou hem ook liever iets hoger zien spelen. Nu staat hij vaak naast De Petter waardoor Bezus te vaak alleen komt te staan.

Bezus is voor mij incontournable. Ik heb ook het gevoel dat die nog altijd niet helemaal fit is. Ofwel is dat gewoon zijn stijl. De meeste dreiging naar voor kwam de laatste weken van hem.

Ik zou opteren voor een systeem zonder echte flanken. Swers en Tchenkoua blijven tegen de zijlijn geplakt waardoor ze veel te weinig in het spel betrokken worden. Dan liever iemand naast Bezus en iemand naast onzen Duits. Voor mijn part zoeken ze tijdens de omschakeling de lijn op maar nu lijkt het soms alsof, vooral, Swers en Tchenkoua gewoon de lijn aflopen en hopen dat er eens een bal in hun richting komt.

Ik vind Ceballos eigenlijk niet zo slecht. Technisch en qua controle samen met Bezus duidelijk een trapje hoger dan de rest. Zet Bezus en Ceballos naast elkaar, laat die ingespeeld geraken op elkaar en dat kan wel wat worden volgens mij.

Proschwitz komt duidelijk te kort als enige diepe spits. Maar veel heeft te maken met het feit dat die kerel 30km per match teveel aflegt. Hij wil het forceren, de bal komen ophalen, alle kopduels aangaan en nog een keer scoren ook. Als die kerel het gevoel heeft dat hij niet naast Bezus of Peeters moet komen staan om een bal te voelen, zie ik hem al veel beter draaien. Dat hij een goal kan maken hebben we al gezien. Alleen staat hij nog meer dan tijdens playoff II op een eiland.

Ik zie wel een rol voor Koubema of Bamba naast Proschwitz. Ik ken geen van beiden goed genoeg om er al concrete uitspraken over te doen maar Koubema vond ik erg goed invallen en wat ik van beeldmateriaal van Bamba gezien heb, zou dat wel eens een type Batshuayi kunnen worden.

Een Swers mag van mij zeker zijn kans krijgen dit seizoen maar als basisspeler is het toch wat kwak. Veel snelheid, redelijk wat werkkracht maar technisch toch wat weinig. Hem uitlenen zou ik echter ook niet doen. Het lijkt me wel een speler die met een goede loopactie als invaller het verschil kan maken.

Over Leko :

Dat er een organisatie staat : akkoord.
Dat er een bepaald idee in het spel zit : akkoord

Maar ik heb enorm veel moeite met zijn wissels.
Eerst en vooral grijpt hij steeds veel te laat in en hij gedraagt zich als een angsthaas.

Op het moment dat de 1-0 voor Moeskroen valt, had ik al gewisseld maar ik denk misschien iets te aanvallend.
Na de 1-0 begonnen we trouwens inderdaad iets beter te spelen.
Maar na de 2-0 moet hij gewoon ingrijpen.
Dan is het gewoon alles of niks. Ik krijg dan liever een derde terwijl ik ga voor het gelijkspel. Ja het doelsaldo kan een rol spelen op het einde van het jaar maar die gok is het mij wel waard.

De langverwachte wissel bleek dan ook nog eens Gerkens te zijn. Een verdedigend ingestelde middenvelder en bovendien pas in de laatste 5 minuten ( exact weet ik het niet meer).

Ik geef hem voorlopig het voordeel van de twijfel maar dat zal, wat mij betreft, toch moeten veranderen.
Flavus Caeruleus
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 sep 2014, 07:33

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Flavus Caeruleus »

PierreG schreef:Zoals eerder al aangehaald : Achteraan staat het redelijk goed. Ik zou enkel onze Portugees inwisselen voor Djene. Die laatste is puur verdedigend duidelijk sterk : goed positiespel, redelijke snelheid, de nodige ( gezonde ) agressie en het lijkt me ook wel te klikken met Pulido. Bagayoko mag het van mij nog eens proberen op de rechtsachter maar naar volgend jaar toe zie ik daar liever een andere speler.
Tegen Moeskroen vond ik Djene zeer zwak spelen hoor
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Verdediging en middenveld zijn zeker eerste klasse waard,
zelfs een pak beter dan wat we 2/3 van vorig seizoen hebben mogen aanschouwen.
Maar als het vooraaan niet loopt en we door onze offensieve onmacht zwaar terugzakken in het klassement, dan kunnen de andere linies ook aan zichzelf beginnen te twijfelen.

Aanvallend nijpt het schoentje echt momenteel, Proschwitz komt momenteel te kort en ik zie daar eigenlijk niet veel meer dan een pitchhitter in.
Koubema vond ik ook goed invallen, maar invallen tegen een vermoeide verdediging is soms makkelijker dan de match te beginnen.
Tchenkoua was de eerste twee matchen als invaller ook steeds opvallend en gevaarlijk, maar als basisspeler lijkt het toch wat minder.
Ceballos zie ik ook wel wat in, maar moet nog groeien en vertrouwen vinden, maar zoals eerder voorspeld, met die zijn gebrek aan matchen en voorbereiding, zal het nog wel even duren eer die op topniveau komt (zonder dat een blessure die groei weer afremt).
Voor swers zie ik ook geen basisplek weggelegd momenteel. Veel goede wil, veel volume, veel snelheid, maar te weinig variatie in zijn spel en ook niet de man van de actie.
Ik zie hem zoals een ander forumlid hier, eerder evolueren naar een flankspeler a la foket.

Boli is de man die iets meer kan en ik hoop dat ze die een seizoen fit kunnen houden, want die missen we echt wel voorin.
Hopelijk kan Bamba ook iets meer brengen dan de huidige flankspelers en Ono tja die moeten we zien te lozen binnen 10 dagen, dan is er nog ruimte voor iets extra.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door toyotacorolla »

Verdediging geeft 2 matchen na mekaar twee doelpunten weg, zwak, de nul houden is van belang daar je geen scorende spitsen hebt.
Aanvaller moet doms te ver in het midden veld tjerugvallen om de bal,te krijgen, zwak.
4 op 12 is zwak,
Het gaat degradatie voetbal blijven het ganse seizoen. :heil:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door STVV-fan »

toyotacorolla schreef:Verdediging geeft 2 matchen na mekaar twee doelpunten weg, zwak, de nul houden is van belang daar je geen scorende spitsen hebt.
Aanvaller moet doms te ver in het midden veld tjerugvallen om de bal,te krijgen, zwak.
4 op 12 is zwak,
Het gaat degradatie voetbal blijven het ganse seizoen. :heil:
De twee tegen Standard.
- een owngoal die iedere ploeg (zelfs de kampioen) kan tegenkrijgen
- Een penalty, een zwaar cadeau van Boucaut.

De twee tegen Moeskroen:
- De eerste: een zware buitenspelgeur, maar als de reglementen veranderd zijn, so be it. In die fase valt niemand iets te verwijten.
- De tweede: De enige goal die, volgens mij, op het conto van uw achterlijn geschreven kan worden.

Daarbij scoort Charleroi maar 1 doelpunt meer dan ons, maar hebben ze een 8/12.

Of: hoe relatief het aantal gemaakte doelpunten zijn. Maar dat vergeet je waarschijnlijk zo plotseling?
Plaats reactie