Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Brusselmans »

Het probleem van velen is simpel uit te leggen :
Steek grauwe middelmaat in een geel truitje, en plotsklaps zijn het toppers !
Ma mijn joenges toch, zien jullie het dan echt niet ?
Zoals al eerder gezegd, bekijk eens rustig een match op TV, en concentreer je op het speltechnische, in plaats van in het vlaggende zangkoor te gaan staan.
Doe gelijk ook de geel-blauwe bril eens uit, en U zal verbaasd zijn !

Welke neutrale voetballiefhebber zou deze match 45 minuten volgehouden hebben ?
Wat een zielloze vertoning, op en naast het veld !
Nauwelijks te vatten dat Proximus daar geld voor dokt !

Miserie miserie ...
Wat een knoeiboel !
:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Brusselmans op 21 aug 2016, 07:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Johan
Berichten: 406
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Johan »

Veel kwantiteit aangekocht.......weinig kwaliteit, zal niet veel geld gekost hebben RD kennende .Pros, Ceballos,Jansens en Peeters ,Thenkoua..... droevig ,erg droevig.Nog maar een paar zwarten erbij, die koopt ge tegenwoordig per kilo.Waarom eens niet een paar echte degelijke spelers kopen ipv al dat kern opvulsel.We gaan op die manier weer spelen tot de laatste minuut om erin te blijven of net niet.Wie dacht dat RD dit seizoen veranderd was, .... keep on dreaming.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door lindoke »

Inderdaad, op tv zie je het duidelijk. Achteraan en op het middenveld valt het nog mee, maar een speerpunt hebben ze van geen kanten. Proswitch, mijn lieve mensen, als ik dan terug denk aan M'bonabucya of Mitrovic......dat waren spitsen! Als ik terug denk aan de creativiteit van Boffin, Chimedza.....achteraan leiders als Cantaluppi of Kalisa.......waar zijn de tijden!

Ze hebben inderdaad veel kwantiteit en matige kwaliteit aangekocht en hopelijk zien ze dat aan de Tiense tijdig in en halen ze een echte, deftige spits binnen en nog enkele flankspelers. En misschien, heel misschien gaan we dan een rustig seizoen tegemoet.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Tompie »

Ik vind de reacties tov Ceballos sterk overdreven. Je hebt momenteel niets beter op de flanken, dus zijn basisplaats is terecht.

Ceballos probeerde tenminste nog eens wat, Tchenkoua was gewoon onzichtbaar.

Neen, sommigen zien liever een Swers zich voor de 95ste keer dood lopen op de flank om dan zich vast te lopen of een bedenkelijke voorzet te geven...

En wie Bezus geen meerwaarde vindt voor dit STVV, heeft stront in zijn ogen. Die man steekt er met kop en schouders bovenuit. Maar dat zal pas duidelijk worden als hij iets heeft wat op een aanspeelpunt lijkt ipv onze piemelspits die weer uitblonk in onzichtbaarheid en traagheid.

Volgende week tegen Kortrijk Koubemba in de spits graag, Bamba en Ceballos op de flanken. En Swers en Tchenkoua op de bank.

Dit STVV heeft voldoende kwaliteit achteraan en centraal, maar als je nooit wat langer op de helft v de tegenstrever kan kamperen door offensieve gebreken, dan wordt het moeilijk.

Maar nogmaals, dit STVV is ver van slecht. Er staat een systeem en de combinaties vertrekken vanuit een duidelijke visie. Leko levert goed werk, maar moet roeien met de riemen die hij heeft.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door BoemBoem »

Tompie schreef:Ik vind de reacties tov Ceballos sterk overdreven. Je hebt momenteel niets beter op de flanken, dus zijn basisplaats is terecht.

Ceballos probeerde tenminste nog eens wat, Tchenkoua was gewoon onzichtbaar.

Neen, sommigen zien liever een Swers zich voor de 95ste keer dood lopen op de flank om dan zich vast te lopen of een bedenkelijke voorzet te geven...

En wie Bezus geen meerwaarde vindt voor dit STVV, heeft stront in zijn ogen. Die man steekt er met kop en schouders bovenuit. Maar dat zal pas duidelijk worden als hij iets heeft wat op een aanspeelpunt lijkt ipv onze piemelspits die weer uitblonk in onzichtbaarheid en traagheid.

Volgende week tegen Kortrijk Koubemba in de spits graag, Bamba en Ceballos op de flanken. En Swers en Tchenkoua op de bank.

Dit STVV heeft voldoende kwaliteit achteraan en centraal, maar als je nooit wat langer op de helft v de tegenstrever kan kamperen door offensieve gebreken, dan wordt het moeilijk.

Maar nogmaals, dit STVV is ver van slecht. Er staat een systeem en de combinaties vertrekken vanuit een duidelijke visie. Leko levert goed werk, maar moet roeien met de riemen die hij heeft.
Akkoord, maar Koubemba gaat u geen 15 goals op een jaar maken ook nie.

Heeft er gisteren al een gemaakte laten liggen imo..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door omeloe »

Tompie schreef:Ik vind de reacties tov Ceballos sterk overdreven. Je hebt momenteel niets beter op de flanken, dus zijn basisplaats is terecht.

Ceballos probeerde tenminste nog eens wat, Tchenkoua was gewoon onzichtbaar.

Neen, sommigen zien liever een Swers zich voor de 95ste keer dood lopen op de flank om dan zich vast te lopen of een bedenkelijke voorzet te geven...

En wie Bezus geen meerwaarde vindt voor dit STVV, heeft stront in zijn ogen. Die man steekt er met kop en schouders bovenuit. Maar dat zal pas duidelijk worden als hij iets heeft wat op een aanspeelpunt lijkt ipv onze piemelspits die weer uitblonk in onzichtbaarheid en traagheid.

Volgende week tegen Kortrijk Koubemba in de spits graag, Bamba en Ceballos op de flanken. En Swers en Tchenkoua op de bank.

Dit STVV heeft voldoende kwaliteit achteraan en centraal, maar als je nooit wat langer op de helft v de tegenstrever kan kamperen door offensieve gebreken, dan wordt het moeilijk.

Maar nogmaals, dit STVV is ver van slecht. Er staat een systeem en de combinaties vertrekken vanuit een duidelijke visie. Leko levert goed werk, maar moet roeien met de riemen die hij heeft.
Niet alles wat Ceballos deed was slecht maar hoe belachelijk is zijn vallende ziekte . Swers en Tchenkoua zijn ook te licht en met Proschwitz gaat het van kwaad naar erger . Ik voorspel nog heibel met Proschwitz , die wil niet op de bank of in de tribune zitten . Djene vind ik ook niet goed , ik verwacht dat Bagayoko makkelijk zijn plaats zal terugkrijgen . Bezus speelt nog niet de pannen van het dak maar is net als De Petter een valabele speler .
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Vouch »

Ja... Goed was het niet, amai.

Proschwitz, voor lopen en inzet: 100/100 maar qua voetbal.... :roll: Hij begint serieus door de mand te vallen. Soit, positief punt is wel dat toen Koubemba opkwam er ineens wat dreiging uitging van STVV, want, eerlijk is eerlijk, het had altijd 2-2 moeten zijn met die bal van De Petter. Hij had gister minstens één keer moeten scoren.

Nja, er zal gewonnen moeten worden zaterdag. Dat kan, daar ben ik zeker van, maar het zal toch op een andere manier moeten dan gister.
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door enerkey »

Zijn uitleg achteraf klonk wel plausibel voor mij. Hard rechtdoor tussen de benen van een keeper is makkelijker te trappen. Je hebt idd +- 80% kans dat die gewoon zit. Als je naar de verste hoek mikt is de kans veel groter dat je bvb naast of op de paal trapt (Tenzij je Ibrahimovic bent of zo). Indien niet ver genoeg naar de verste hoek is een voetreflex daar makkelijker gemaakt dan de "benen toe reflex", waarbij de bal er bijna altijd toch door is van zo dichtbij. In dit geval maakt die keeper gewoon een vrij onorthodoxe beweging; hij laat zich vallen als een patattezak ipv zijn benen dicht te doen. De Petter is middenvelder die al een 30-tal keer gescoord heeft in zijn carrière. Ter vergelijking: Delorge maakte slecht 1/3. Dit is geen toeval. De Petter gaat dit seizoen ook nog scoren. Tenzij hij iets totaal anders begint te doen dat hij altijd al deed natuurlijk, door toedoen van anderen ;)
den ief
Berichten: 1347
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door den ief »

smol schreef:
enrique schreef:
tbird schreef:1-0 was dat geen offside?
Een beetje verder was er ene op de achterlijn in slaap gevallen...
was inderdaad geen buitenspel, Sylla stond inderdaad wat te wandelen aan de cornervlag ..

Voor de rest zwak ... en dat is nog zacht uitgedrukt.

De flanken en diepe spits blijven cruciaal ... Ceballos zo hebben we er 10 in de eigen jeugd lopen (daarvoor moet Castro Montes die afblijven) en Tchenkoua, tja .... . In de spits Pros loopt constant buitenspel en als hij al een bal krijgt kan hij hem niet controleren
Niet dat het iets uitmaakt, maar gewoon omdat ik het me afvraag: op het moment dat de pass wordt gegeven staat Sylla volgens mij over de achterlijn, dus buiten het veld. Telt hij dan eigenlijk nog mee of is het dan wel buitenspel?
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door toyotacorolla »

Achteraan zit het ook niet snor, bij een beetje druk wordt er niet meer uitgevoetbald, enkel ballen wegkeilen, die dan ook direkt terug in eigen strafschop gebied worden gedropt, en daardoor fouten in de verdediging met twee goals als resultaat.
Bij steriele druk, paniek achteraan en te vermijden doelpunten tegen. Op,Standard en nu op Moeskroen.
Geen ploeg die naam waardig. :gek:
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door voetballiefhebber »

Verdediging en middenveld zou ik niet top noemen, maar wel degelijk voor eerste klasse.

Flanken en spits zijn echt ondermaats. Combineren lukt nog wel, zolang we niet hoger dan 15 meter over de middenlijn komen, want dan stokt alles door een gebrek aan creativiteit en jongens die het niveau niet aankunnen. Ceballos doet zijn best en probeert wel initiatief te nemen, maar heeft o zo weinig talent en is daarenboven veel te licht in het duel. Tchenkoua is enkel goed als invaller, was gisteren duidelijk. Proschwitz begint hoe langer hoe slechter te voetballen. Hopelijk valt die jongen van St-Etienne nog mee.
Ik vraag me eigenlijk af of we Bagayoko geen rij naar voor kunnen schuiven als hij terug is. Djené vind ik verdedigend wel redelijk oke. Bagayoko kan ook nonchalant zijn in het uitverdedigen. Djené vooruit schuiven zou geen oplossing zijn, want die kan geen voorzet trappen. Gerkens en Valdivia zijn ook niet meteen mannen voor de flank. Ik zou graag oplossingen bedenken binnen de kern, maar ik vrees dat die er niet zijn.
Johan
Berichten: 406
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Johan »

Dit krijgt g als ge zoals Duchatelet transfers gaat doen,al dan niet ingefuisterd door al dan niet (duistere)figuren, en ge Uw trainer ,die het in mijn ogen behoorlijk doet,niet betrekt in de aankopen.Alles is zoals het vroeger was.Als het maar geen geld kost.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Tompie »

voetballiefhebber schreef:Verdediging en middenveld zou ik niet top noemen, maar wel degelijk voor eerste klasse.

Flanken en spits zijn echt ondermaats. Combineren lukt nog wel, zolang we niet hoger dan 15 meter over de middenlijn komen, want dan stokt alles door een gebrek aan creativiteit en jongens die het niveau niet aankunnen. Ceballos doet zijn best en probeert wel initiatief te nemen, maar heeft o zo weinig talent en is daarenboven veel te licht in het duel. Tchenkoua is enkel goed als invaller, was gisteren duidelijk. Proschwitz begint hoe langer hoe slechter te voetballen. Hopelijk valt die jongen van St-Etienne nog mee.
Ik vraag me eigenlijk af of we Bagayoko geen rij naar voor kunnen schuiven als hij terug is. Djené vind ik verdedigend wel redelijk oke. Bagayoko kan ook nonchalant zijn in het uitverdedigen. Djené vooruit schuiven zou geen oplossing zijn, want die kan geen voorzet trappen. Gerkens en Valdivia zijn ook niet meteen mannen voor de flank. Ik zou graag oplossingen bedenken binnen de kern, maar ik vrees dat die er niet zijn.
Dussaut lijkt me wel een oplossing voor aanvallende impulsen op de flank.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Jacques »

De offensieve onmondigheid wordt nog maar 1,5 maand aan de kaak gesteld. Herhaling van wat nu al 4 matchen overduidelijk is. Bezus is goed, de rest zijn bankzitters. Het is een nagel waar je op moet blijven kloppen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 4: Excel Moeskroen - STVV

Bericht door Jack »

1,5 maand? Sinds Sidibe al!

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Plaats reactie