Speeldag 5: STVV - Kortrijk

Alles over de wedstrijden van STVV
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Jones »

Brusselmans schreef:Hoe was Gary Hagger ?
:ugeek:
Ik denk niet dat het " het mooiste moment was" :lol:
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Since '54 »

Mikman schreef:
Since '54 schreef: Als Swers er bij de beloften bovenuit stak dat zegt dat veel meer van onze beloften dan van Iebe Swers.

Klinkklare onzin. Prestaties in de jeugdreeksen zijn hoogstens een indicatie, geen exacte wetenschap.
Sommigen groeien als ze bij de A-kern komen nu eenmaal door, anderen niet. Yorick Antheunis en Simon Mignolet zijn twee uitstekende voorbeelden van hoe prestaties bij de beloften nog geen indicatie geven van een latere carrière. Dat de ene maar bij Hasselt zou belanden en de andere bij een topclub als Liverpool zag je toen absoluut niet afkomen. 99 op 100 zou Antheunis toen een grotere carrière voorspeld hebben dan Simon.
Ander voorbeeld: Jeroen Appeltans hield bij de nationale jeugdploegen, met ook Hazard, Benteke... een zekere Kevin De Bruyne terecht op de bank( ik heb matchen gezien van die nationale ploeg) . Ofwel hebben ploegen als Real Madrid en Barcelona een huidige speler van het grote KESK Leopoldsburg nu al jarenlang domweg over het hoofd gezien, ofwel heeft hij gewoon nooit de nodige progressie gemaakt en klopt jouw bovenstaande stelling gewoon niet. Het is het tweede, vrees ik...

Iebe Swers maakte als enige tweedeklasser deel uit van de nationale U-19 onder leiding van Gert Verheyen. Als er nu één iemand in België een nuchtere kijk op de zaken heeft, is het toch wel Verheyen...


Slotsom is dan Iebe Swers wel degelijk volkomen terecht zijn kans kreeg bij de A-kern van STVV, maar dat hij die niet kan waarmaken. Dat ligt niet aan de mensen die hem een contract gaven.

Klinkklare onzin! Hou toch zo geen betoog van hier tot Scherpenheuvel Mikman. Swers kan het niet of niet meer. M.a.w. als hij het gekund heeft of niet, speelt geen rol. Hij kan het nu niet (meer) en hoort niet in de eerste ploeg.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door smol »

Since '54 schreef:
Mikman schreef:
Since '54 schreef: Als Swers er bij de beloften bovenuit stak dat zegt dat veel meer van onze beloften dan van Iebe Swers.

Klinkklare onzin. Prestaties in de jeugdreeksen zijn hoogstens een indicatie, geen exacte wetenschap.
Sommigen groeien als ze bij de A-kern komen nu eenmaal door, anderen niet. Yorick Antheunis en Simon Mignolet zijn twee uitstekende voorbeelden van hoe prestaties bij de beloften nog geen indicatie geven van een latere carrière. Dat de ene maar bij Hasselt zou belanden en de andere bij een topclub als Liverpool zag je toen absoluut niet afkomen. 99 op 100 zou Antheunis toen een grotere carrière voorspeld hebben dan Simon.
Ander voorbeeld: Jeroen Appeltans hield bij de nationale jeugdploegen, met ook Hazard, Benteke... een zekere Kevin De Bruyne terecht op de bank( ik heb matchen gezien van die nationale ploeg) . Ofwel hebben ploegen als Real Madrid en Barcelona een huidige speler van het grote KESK Leopoldsburg nu al jarenlang domweg over het hoofd gezien, ofwel heeft hij gewoon nooit de nodige progressie gemaakt en klopt jouw bovenstaande stelling gewoon niet. Het is het tweede, vrees ik...

Iebe Swers maakte als enige tweedeklasser deel uit van de nationale U-19 onder leiding van Gert Verheyen. Als er nu één iemand in België een nuchtere kijk op de zaken heeft, is het toch wel Verheyen...


Slotsom is dan Iebe Swers wel degelijk volkomen terecht zijn kans kreeg bij de A-kern van STVV, maar dat hij die niet kan waarmaken. Dat ligt niet aan de mensen die hem een contract gaven.

Hou toch zo geen betoog van hier tot Scherpenheuvel Mikman. Swers kan het niet of niet meer. M.a.w. als hij het gekund heeft of niet speelt geen rol. Hij kan het nu niet (meer) en hoort niet in de eerste ploeg.
Akkoord met je stelling maar dat is eveneens van toepassing voor onze grote groep buitenlanders in onze kern ... en als ik dan mag kiezen tussen Swers of Ceballos dan kies ik voor Swers. Noem ze maar op Ceballos, Pros, Tchenkoua, Bagayoko en co allemaal niet beter dan onze eigen jeugd ... maar eigen jeugd afbreken is nu éénmaal makkelijker dan een buitenlander afkraken ... ik herinner me nog dat Simon in zijn eerste seizoen ook uitgefloten werd in zijn eigen Stayen ... maar gelukkig kreeg hij toen het nodige krediet van de trainer. Een collega van mij is hevige fan van Genk .. en tevens zwaar racist, maar tijdens het weekend wel volle bak klappen voor de zwarte mannekes op het veld, waar is de logica
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door STVV-fan »

smol schreef:
Since '54 schreef:
Mikman schreef:
Since '54 schreef: Als Swers er bij de beloften bovenuit stak dat zegt dat veel meer van onze beloften dan van Iebe Swers.

Klinkklare onzin. Prestaties in de jeugdreeksen zijn hoogstens een indicatie, geen exacte wetenschap.
Sommigen groeien als ze bij de A-kern komen nu eenmaal door, anderen niet. Yorick Antheunis en Simon Mignolet zijn twee uitstekende voorbeelden van hoe prestaties bij de beloften nog geen indicatie geven van een latere carrière. Dat de ene maar bij Hasselt zou belanden en de andere bij een topclub als Liverpool zag je toen absoluut niet afkomen. 99 op 100 zou Antheunis toen een grotere carrière voorspeld hebben dan Simon.
Ander voorbeeld: Jeroen Appeltans hield bij de nationale jeugdploegen, met ook Hazard, Benteke... een zekere Kevin De Bruyne terecht op de bank( ik heb matchen gezien van die nationale ploeg) . Ofwel hebben ploegen als Real Madrid en Barcelona een huidige speler van het grote KESK Leopoldsburg nu al jarenlang domweg over het hoofd gezien, ofwel heeft hij gewoon nooit de nodige progressie gemaakt en klopt jouw bovenstaande stelling gewoon niet. Het is het tweede, vrees ik...

Iebe Swers maakte als enige tweedeklasser deel uit van de nationale U-19 onder leiding van Gert Verheyen. Als er nu één iemand in België een nuchtere kijk op de zaken heeft, is het toch wel Verheyen...


Slotsom is dan Iebe Swers wel degelijk volkomen terecht zijn kans kreeg bij de A-kern van STVV, maar dat hij die niet kan waarmaken. Dat ligt niet aan de mensen die hem een contract gaven.

Hou toch zo geen betoog van hier tot Scherpenheuvel Mikman. Swers kan het niet of niet meer. M.a.w. als hij het gekund heeft of niet speelt geen rol. Hij kan het nu niet (meer) en hoort niet in de eerste ploeg.
Akkoord met je stelling maar dat is eveneens van toepassing voor onze grote groep buitenlanders in onze kern ... en als ik dan mag kiezen tussen Swers of Ceballos dan kies ik voor Swers. Noem ze maar op Ceballos, Pros, Tchenkoua, Bagayoko en co allemaal niet beter dan onze eigen jeugd ... maar eigen jeugd afbreken is nu éénmaal makkelijker dan een buitenlander afkraken ... ik herinner me nog dat Simon in zijn eerste seizoen ook uitgefloten werd in zijn eigen Stayen ... maar gelukkig kreeg hij toen het nodige krediet van de trainer. Een collega van mij is hevige fan van Genk .. en tevens zwaar racist, maar tijdens het weekend wel volle bak klappen voor de zwarte mannekes op het veld, waar is de logica
Als onze jeigd toch zo goed is, zet doe in de plaats van de buitenmanders en dan zullen we zien op het einde van de rit. Doe toch normaal. Ceballos was prut ja. Maar daarom moet je geen spelers erbij trekken die het in mijn ogen niet verdienen de grond ingeboord te worden. Dat je Simon erbij haalt vind ik goed, dat is het bewijs dat er op het forum veeeeeeel te snel geoordeeld wordt. Sidibé was dat eerste seizoen in eerste ook geen kloten waard, maar groeide in 2 seizoenen wel uit tot 1 van de betere STVV spitsen
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door toyotacorolla »

Het is steeds andermans schuld, als er geen punten worden gehaald.
Het wordt al meerdere keren aangehaald, teweinig kwaliteit. :zot:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Mikman »

Since '54 schreef:
Mikman schreef:
Since '54 schreef: Als Swers er bij de beloften bovenuit stak dat zegt dat veel meer van onze beloften dan van Iebe Swers.

Klinkklare onzin. Prestaties in de jeugdreeksen zijn hoogstens een indicatie, geen exacte wetenschap.
Sommigen groeien als ze bij de A-kern komen nu eenmaal door, anderen niet. Yorick Antheunis en Simon Mignolet zijn twee uitstekende voorbeelden van hoe prestaties bij de beloften nog geen indicatie geven van een latere carrière. Dat de ene maar bij Hasselt zou belanden en de andere bij een topclub als Liverpool zag je toen absoluut niet afkomen. 99 op 100 zou Antheunis toen een grotere carrière voorspeld hebben dan Simon.
Ander voorbeeld: Jeroen Appeltans hield bij de nationale jeugdploegen, met ook Hazard, Benteke... een zekere Kevin De Bruyne terecht op de bank( ik heb matchen gezien van die nationale ploeg) . Ofwel hebben ploegen als Real Madrid en Barcelona een huidige speler van het grote KESK Leopoldsburg nu al jarenlang domweg over het hoofd gezien, ofwel heeft hij gewoon nooit de nodige progressie gemaakt en klopt jouw bovenstaande stelling gewoon niet. Het is het tweede, vrees ik...

Iebe Swers maakte als enige tweedeklasser deel uit van de nationale U-19 onder leiding van Gert Verheyen. Als er nu één iemand in België een nuchtere kijk op de zaken heeft, is het toch wel Verheyen...


Slotsom is dan Iebe Swers wel degelijk volkomen terecht zijn kans kreeg bij de A-kern van STVV, maar dat hij die niet kan waarmaken. Dat ligt niet aan de mensen die hem een contract gaven.

Klinkklare onzin! Hou toch zo geen betoog van hier tot Scherpenheuvel Mikman. Swers kan het niet of niet meer. M.a.w. als hij het gekund heeft of niet, speelt geen rol. Hij kan het nu niet (meer) en hoort niet in de eerste ploeg.

Of hij in de ploeg hoort of niet is NIET datgene waarover de discussie ging. Wel of hij ooit terecht een contract kreeg voorgeschoteld door de beleidsmakers. Op basis van veel betere informatie dan die van jou heb ik aangetoond dat dat wel degelijk het geval was. Ik vind ook helemaal niet dat Swers in het eerste elftal thuishoort ( en zonder opgelegde Belgen-norm zat hij misschien niet eens in de kern ) maar dat was dus niét waar het hier over ging.

Op deze manier heeft verdere discussie over dit onderwerp dan ook geen zin, ik heb mijn punt gemaakt.



Voor de rest vind ik dat er over het verloop en de evaluatie van de match in deze topic heel wat dingen staan die werkelijk kant noch wal raken. Misschien dat Tompie of Jacques de moeite nemen om toch nog een goede nabeschouwing te schrijven.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Since '54 »

Maar waarom moet de rest van het forum nu eigenlijk LUISTEREN naar Jacques, Tompie en Mikman? Omdat jullie zo ellenlange betogen schrijven met woorden van €10 met Engelstalige woordspelingen.? Andere forumleden hebben een veel kortere versie van wat er gebeurd is. Hebben toch evenveel recht om spreken. Wat is me dat hier toch dat hulpgeroep op mekaar?

Nog éénmaal als Swers een nieuw contract gekregen heeft of niet doet niets terzake. Hij kan het niet en Leko heeft hem dat contract niet gegeven en toch staat hij er in. Trouwens het gaat me hier niet over Swers alleen maar ook over Ceballos e.a. Trouwens, gisteren onder de rust schreef ik dat Swers en Ceballos geen voet van plaats konden en enkel minuten later waren zij
inderdaad de eersten die vervangen werden. Vanaf toen bleef de match zwak maar het ging er wat geanimeerder aan toe.

Einde voor mijn part.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door enrique »

Die evaluatie van de laatste 2 matchen is anders vlug gemaakt...
:lol:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Jacques »

Ik heb geen match gezien en ga me dus aan geen verslag wagen. Anders zou ik het ook niet meer doen.

Wat maakt het immers nog uit? Post je reglementen over voetbalbelgen, lees je een pagina verder iets dat daar lijnrecht tegenin gaat. Dat gaat n.b. niet over de vraag van stvv-fan gisteren, wel over een post in exact dezelfde topic, 1 pagina en 1 dag nadat ik de reglementen er gepost had. Tja, laat zitten dan. Ga je een discussie aan over de voorbije 2 jaar van Swers, toen hij volgens mij toch vooral op de bank, de tribune of bij de kine zat, enfin overal behalve op het voetbalveld, word je afgeserveerd met "klinkklare onzin". Waarom dan nog moeite doen?
Laat het ons dan maar gewoon bij een paar dwaze dooddoeners houden: voetbal speel je maar met 11, de waarde van doelpunten scoren, is relatief en 't is de schuld van de scheidsrechters dat we maar 4/15 en geen 10/15 hebben. En ik snap ook niet waarom 50% van de mensen ineens afgehaakt heeft. Allez, Roland heeft ons toch gered, doet zoveel goed voor de stad, nodigt nu ook al regelrechte toppers als Garry Hagger uit in danstempel Rebu en de spelers zetten zich toch in. Wil je voetbal zien, moet je maar naar Barcelona. Dit is STVV, waar "goed voetbal" tegenwoordig op de laatste plaats komt.

:fuck:
Overdrijven is een kunst
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door bert1924 »

Volgens sommigen mag er niets over de scheidsrechters gezegd worden.Ik heb juist de match club -standard gezien.
Driemaal een club speler op een voet van een Standard speler zien staan zonder sanctie,zelfs geen geel.
De Bock trapt op de benen van een Standard speler zonder bal,geen bestraffing ipv geel of rood.Resultaat brughhe gaat aan de haal met de bal en scoort in de laatste seconden. Armzalige scheidsrechters.
De actie van Koubemba is fout maar zeker geen rood.De sup.die zeggen met goede scheidsrechters hadden we minstens drie
punten meer geef ik groot gelijk.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door STVV-fan »

bert1924 schreef:Volgens sommigen mag er niets over de scheidsrechters gezegd worden.Ik heb juist de match club -standard gezien.
Driemaal een club speler op een voet van een Standard speler zien staan zonder sanctie,zelfs geen geel.
De Bock trapt op de benen van een Standard speler zonder bal,geen bestraffing ipv geel of rood.Resultaat brughhe gaat aan de haal met de bal en scoort in de laatste seconden. Armzalige scheidsrechters.
De actie van Koubemba is fout maar zeker geen rood.De sup.die zeggen met goede scheidsrechters hadden we minstens drie
punten meer geef ik groot gelijk.
Maar dat is hier taboe voor sommigen, want dan zou je durven zeggen dat STVV redelijk bezig is.
Natuurlijk is de scheidsrechter resultaatbepalend geweest, 3/5 matchen zelfs.
Laat Koubemba op het veld, dan krijgt het vertrouwen geen deuk, moet je niet achteruit hollen en bal wegkeilen en kreeg je nog voetbal te zien in de eerste helft.... .

Maar nee rood...

Over de verdediging:
- goal 1 Standard: owngoal, overkomt iedereen
- goal 2 Standard: scheidsrechterlijke dwaling
-Goal 1 Moeskroen: buitenspel voor mij, maar bon, daar kan je niet iemand iets verwijten vind ik
- Goal 2 Moeskroen: op het conto van onze verdediging
- Goal 1 Kortrijk: Kotysch zijn fout, heeft enkel oog voor De Smet, terwijl Djene bij hem was, maar goed ==> conto onze verdediging
- Goal 2 Kortrijk: voor hetzelfde geld ontzet Fernandes de bal, is even ongelukkige tussenkomst als d owngoal van Pulido.

Al bij al vind ik dat je persoonlijk maar 2 doelpunten op het conto van onze verdediging kan zetten
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Since '54 »

bert1924 schreef:Volgens sommigen mag er niets over de scheidsrechters gezegd worden. Ik heb juist de match Club -Standard gezien.
Driemaal een Club-speler op een voet van een Standard speler zien staan zonder sanctie, zelfs geen geel.
De Bock trapt op de benen van een Standard-speler zonder bal, geen bestraffing ipv geel of rood. Resultaat Brughhe gaat aan de haal met de bal en scoort in de laatste seconden.
Inderdaad Albert, lees mijn bijdrage eens op de topic Jupiler Pro League over deze match aub.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door lindoke »

Ik heb de laatste pagina's eens op mijn gemakske gelezen. Voor alle duidelijkheid, ik heb de match NIET gezien omdat ik gisteren op het vliegtuig Malaga-Eindhoven zat toen de match gespeeld werd. Ik heb me trouwens in tegenstelling tot vorig seizoen met pijn in het hart dit seizoen geen abonnement genomen. Puur gebaseerd op ons transferbeleid. Moesten "ze" in de volgende 3 dagen mij nog kunnen verwonderen met minstens 3 transfers waar ik me in kan vinden.........wie weet. Maar ik weet ook dat dit "wishful thinking" is en ik dus zoals die andere 3 a 4000 supporters dit seizoen de club ga boycotten!!!

Soit, met wat ik hier allemaal lees is het gewoonweg hetzelfde als wat ik de voorbije weken zelf op livestream heb kunnen zien. Samengevat in een heel kleine notedop: we missen gewoonweg kwaliteit. Simpel as that!!! En dan mogen we nog mekkeren dat de scheidsrechters tegen ons zijn, dat de bond ons eruit wil - ik denk dat ook wel eens kijkend door mijn geel-blauwe bril - maar dan moet er gezorgd worden dat de ploeg sterk genoeg is om dat te compenseren. Maw, zorg ervoor dat je ploeg sterk genoeg is om zo zijn wil op te leggen en zo'n resultaat kan neerzetten dat de scheidsrechter geen kans heeft om het te "verbrotten". De club moet ervoor zorgen dat er een ploeg op het veld staat die niet iedere match afhankelijk is van twijfelachtige beslissingen. Ik heb zelf voetbal gespeeld en geloof me, als je sterk genoeg bent mag de scheidsrechter op zijne kop gaan staan maar dan pak je op het einde de punten!

Het feit is er dat we geen competitieve ploeg hebben en dat het krasselen en bibberen zal blijven tot op het einde van het seizoen en hopen dat er minstens één ploeg is die nog meer krasselt als ons en we dn zo op het einde van het seizoen niet op plaats 16 staan.

Ge moogt hier allemaal nog discussiëren en ruzie maken onder mekaar zoveel als ge wilt. Het zal niks veranderen. Jullie weten toch allemaal wat het beleid en de ambities van deze club zijn onder het bewind van RD. Maak uzelf toch allemaal niks wijs. Jullie weten toch ook dat het geen kwestie van centen is want die heeft hij! Wel, dan is de rekening rap gemaakt. Voor een club - die een voorzitter heeft die geen ambities heeft en een club gevangen houd met zijn "alleen geen plaats 16 is goed" mentaliteit - kan ik niet live gaan supporteren. En ik ben blij dat dit seizoen er een groot aantal zijn die hetzelfde denken. Spijtig voor onze club. Spijtig voor de sponsors. Maar NOG spijtiger voor de supporters die daar toch iedere 14 dagen naar toe gaan en iedere keer met een triest gevoel naar hun auto stappen om 21:45.

Maar om mijn betoog hier te beëindigen. Het ligt niet aan het weer, niet aan het geluk, niet aan de trainer, niet aan de arbiter niet aan dit of dat. Het ligt aan het beleid en de ambities van de club (lees RD) en het daaruit voortvloeiende gebrek aan kwalitatieve spelers. Niks meer of niks minder.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door enrique »

Daar sluit ik mij bij aan
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door tweety »

Man, man ,man, degenen die dit geen rode kaart vinden, moeten hun gele bril eens afzetten en de beelden nog eens goed bekijken. Voor hetzelfde geld is die kerel zijn enkel in stukken van éen...
Voor de rest is stvv een triestige ploeg.. Kotysch heeft nog maar eens laten zien waarom hij al jaren tekort komt. En die Sylla, wa is mich da? Zoeen gesukkel. Uitvoetballen ? Nooit van gehoord, meneer. Hengst de bal nog maar eens blind weg. Dutoit mag de 2e op zn rekening schrijven. Die bal moet hij gewoon hebben. Middenveld dan, de petter en vooral bezus zijn meer dan ok. Waarom valdivia geen kans krijgt, snap ik niet. Niet eens een invalbeurt op 5 matchen ? :roll: Die zou nochtans veel beter moeten zijn dan peeters. OVer swers en ceballos ga ik zwijgen. Daar is al genoeg over geschreven. Enkel bamba, zie ik wel iets in. En Leko ? Waarom zo lang wachten om in te grijpen ? We hebben op eigen veld dus een uur gespeeld zonder een spits, hè :zot: Er zal de komende dagen nog wat met geld gegooid moeten worden of het seizoen is half maart gedaan.
Plaats reactie