Speeldag 5: STVV - Kortrijk

Alles over de wedstrijden van STVV
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door enrique »

Hoeveel jaar zijn we dat aan 't vertellen?
Eigen aan ploegen die vanonder spelen
De verguisde ex-trainer en ingeweken Truienaar heeft gelijk
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door omeloe »

Bamba is bijlange geen Dompé . Hij zal de meubelen niet redden , de zoveelste tweederangs speler .
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door STVV-fan »

omeloe schreef:Bamba is bijlange geen Dompé . Hij zal de meubelen niet redden , de zoveelste tweederangs speler .
Ga toch fietsen. Dompé is dompe, Bamba is Bamba. Doe heeft dat niet slecht gedaan
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door toyotacorolla »

Dringend een kwaliteits injectie of het gaat niet goed komen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door STVV-fan »

darion schreef:Veel strijdlust maar ge koopt er weer niets mee. Koubemba verliest de match voor mij, hoeft nooit op die plaats zo zijn voet te planten.
Op naar Mechelen maar als je thuis ook niet kan winnen...
Vergeet het. In Mechelen hebben ze de vallende ziekte, zeker Verdier en nu we 2 rode kaarten op 4 matchen weer hebben, gaat dat nog erger zijn.... @ toyota: dat leidt jij af uit een match waar je na 75 min met 10 man mag stellen dat je een punt ontnomen was?
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door omeloe »

STVV-fan schreef:
omeloe schreef:Bamba is bijlange geen Dompé . Hij zal de meubelen niet redden , de zoveelste tweederangs speler .
Ga toch fietsen. Dompé is dompe, Bamba is Bamba. Doe heeft dat niet slecht gedaan
Heeft men bij de aankoop van Bamba niet de vergelijking met Dompé gemaakt ?
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door den ief »

omeloe schreef:Bamba is bijlange geen Dompé . Hij zal de meubelen niet redden , de zoveelste tweederangs speler .
Dat is echt gezever. Wat hij liet zien vond ik goed. En sowieso veel te kort om zo'n conclusies te trekken.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Louis XIV »

Bamba te weinig gespeeld om oordeel te kunnen vellen, lijkt op eerste zicht meerwaarde te bieden, echter 1 of laat ons stellen 4 zwaluwen maken de lente niet..geen kwaliteit bij zoals hierboven aangehaald = poker spelen
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Since '54 »

Maar wat doet Swers in 1ste klasse? Wie kan me dat eens uitleggen. Niemand van de staf of het bestuur kan inbrengen dat ze hem niet kennen. Allez, de z.g. voetbalanalisten op het forum.
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door den ief »

Peeters hopelijk niet ook nog eens voor de reviewcommissie.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Mikman »

Since '54 schreef:Maar wat doet Swers in 1ste klasse? Wie kan me dat eens uitleggen. Niemand van de staf of het bestuur kan inbrengen dat ze hem niet kennen. Allez, de z.g. voetbalanalisten op het forum.

Ik heb Swers 2-3 jaar geleden bij de beloften zien spelen en daar stak hij er echt bovenuit. Logisch dat hij toen doorgroeide naar de A-kern. Op het hoogste niveau kan hij echter amper of niet volgen. Deels technisch, maar deels ook mentaal denk ik. Alsof hij plots beseft dat hij in eerste klasse loopt te voetballen en hij helemaal blokkeert. Terwijl de Swers van de beloften een intelligente, nuchtere, klaarkijkende speler was, aanvoerder ook trouwens. Na vorig seizoen heeft men lang getwijfeld om zijn contract te verlengen maar zijn PO2 was goed genoeg om een nieuw contract af te dwingen. Hij is te voorspelbaar, te monotoom in zijn acties. Eerste helft een redelijk goeie center gegeven ( kans Ceballos ) , en het doelpunt begint ook bij hem. Maar is duidelijk niet goed genoeg voor dit niveau, zéker niet op die positie.

Over de match: jammer, jammer, jammer. Op basis van de tweede helft was een punt absoluut verdiend geweest. Enerzijds moeten we als supporter verontwaardigd zijn dat het bestuur er niet in slaagt om een kern met voldoende ( goeie ) Belgen samen te stellen, anderzijds is de eerste eis van een STVV-supporter dat de ploeg met inzet speelt en die is er nu wekelijks wel. Dus wat dat betreft mogen we niet klagen, qua inzet en mentaliteit is er echt wel veel veranderd op enkele maanden tijd. Kwaliteit is er ook, alleen passen de puzzelstukken momenteel nog niet in elkaar en zitten de omstandigheden nog wat tegen.

Djenné is defensief ( en qua mentaliteit ) echt voortreffelijk, opbouwend dan weer rampzalig. Ik zou hem centraal naast Pulido uitspelen, nu Dussaut en Bagayoko stilaan terug beschikbaar zijn.

Rood voor Koubemba was blijkbaar terecht, maar als je als scheidsrechter volgens het boekje wil fluiten moet je dat wel de hele match volhouden ( dus ook geel geven voor een speler die nog op doel trapt nadat hij is afgevlagd voor buitenspel bijvoorbeeld ). Kan er mij iemand trouwens uitleggen waarom je rood krijgt als je met gestrekt been richting voet van de tegenstander gaat, maar niet wanneer je dan met gestrekt been naar het hoofd gaat? Is toch ook het in gevaar brengen van de fysieke integriteit van de tegenstander?

Als Koubemba geschorst is in Mechelen, hoop ik dat Leko voor Wolke Janssens ipv de prutsende Pros kiest. En dat Boli dan zijn eerste speelminuten mag meepikken.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Since '54 »

Mikman schreef:
Since '54 schreef:Maar wat doet Swers in 1ste klasse? Wie kan me dat eens uitleggen. Niemand van de staf of het bestuur kan inbrengen dat ze hem niet kennen. Allez, de z.g. voetbalanalisten op het forum.

Ik heb Swers 2-3 jaar geleden bij de beloften zien spelen en daar stak hij er echt bovenuit. Logisch dat hij toen doorgroeide naar de A-kern. Op het hoogste niveau kan hij echter amper of niet volgen. Deels technisch, maar deels ook mentaal denk ik. Alsof hij plots beseft dat hij in eerste klasse loopt te voetballen en hij helemaal blokkeert. Terwijl de Swers van de beloften een intelligente, nuchtere, klaarkijkende speler was, aanvoerder ook trouwens. Na vorig seizoen heeft men lang getwijfeld om zijn contract te verlengen maar zijn PO2 was goed genoeg om een nieuw contract af te dwingen. Hij is te voorspelbaar, te monotoom in zijn acties. Eerste helft een redelijk goeie center gegeven ( kans Ceballos ) , en het doelpunt begint ook bij hem. Maar is duidelijk niet goed genoeg voor dit niveau, zéker niet op die positie.

Over de match: jammer, jammer, jammer. Op basis van de tweede helft was een punt absoluut verdiend geweest. Enerzijds moeten we als supporter verontwaardigd zijn dat het bestuur er niet in slaagt om een kern met voldoende ( goeie ) Belgen samen te stellen, anderzijds is de eerste eis van een STVV-supporter dat de ploeg met inzet speelt en die is er nu wekelijks wel. Dus wat dat betreft mogen we niet klagen, qua inzet en mentaliteit is er echt wel veel veranderd op enkele maanden tijd. Kwaliteit is er ook, alleen passen de puzzelstukken momenteel nog niet in elkaar en zitten de omstandigheden nog wat tegen.

Djenné is defensief ( en qua mentaliteit ) echt voortreffelijk, opbouwend dan weer rampzalig. Ik zou hem centraal naast Pulido uitspelen, nu Dussaut en Bagayoko stilaan terug beschikbaar zijn.

Rood voor Koubemba was blijkbaar terecht, maar als je als scheidsrechter volgens het boekje wil fluiten moet je dat wel de hele match volhouden ( dus ook geel geven voor een speler die nog op doel trapt nadat hij is afgevlagd voor buitenspel bijvoorbeeld ). Kan er mij iemand trouwens uitleggen waarom je rood krijgt als je met gestrekt been richting voet van de tegenstander gaat, maar niet wanneer je dan met gestrekt been naar het hoofd gaat? Is toch ook het in gevaar brengen van de fysieke integriteit van de tegenstander?

Als Koubemba geschorst is in Mechelen, hoop ik dat Leko voor Wolke Janssens ipv de prutsende Pros kiest. En dat Boli dan zijn eerste speelminuten mag meepikken.
Wat ben ik hier al twee seizoenen aan 't verkondigen van té weinig Belgen, maar ja het is prediken in de woestijn 'zucht' 'zucht'.
Als Swers er bij de beloften bovenuit stak dat zegt dat veel meer van onze beloften dan van Iebe Swers.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Mikman »

Since '54 schreef: Als Swers er bij de beloften bovenuit stak dat zegt dat veel meer van onze beloften dan van Iebe Swers.

Klinkklare onzin. Prestaties in de jeugdreeksen zijn hoogstens een indicatie, geen exacte wetenschap.
Sommigen groeien als ze bij de A-kern komen nu eenmaal door, anderen niet. Yorick Antheunis en Simon Mignolet zijn twee uitstekende voorbeelden van hoe prestaties bij de beloften nog geen indicatie geven van een latere carrière. Dat de ene maar bij Hasselt zou belanden en de andere bij een topclub als Liverpool zag je toen absoluut niet afkomen. 99 op 100 zou Antheunis toen een grotere carrière voorspeld hebben dan Simon.
Ander voorbeeld: Jeroen Appeltans hield bij de nationale jeugdploegen, met ook Hazard, Benteke... een zekere Kevin De Bruyne terecht op de bank( ik heb matchen gezien van die nationale ploeg) . Ofwel hebben ploegen als Real Madrid en Barcelona een huidige speler van het grote KESK Leopoldsburg nu al jarenlang domweg over het hoofd gezien, ofwel heeft hij gewoon nooit de nodige progressie gemaakt en klopt jouw bovenstaande stelling gewoon niet. Het is het tweede, vrees ik...

Iebe Swers maakte als enige tweedeklasser deel uit van de nationale U-19 onder leiding van Gert Verheyen. Als er nu één iemand in België een nuchtere kijk op de zaken heeft, is het toch wel Verheyen...


Slotsom is dan Iebe Swers wel degelijk volkomen terecht zijn kans kreeg bij de A-kern van STVV, maar dat hij die niet kan waarmaken. Dat ligt niet aan de mensen die hem een contract gaven.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door the fan »

Ons enige protest, hoe erg ik het ook vind, is thuis blijven. Ik zie dat velen eindelijk ons standpunt volgen...
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Jones »

Ik ga mijn laatste betoog nog eens houden :
Enkel Dutoit en Janssens waren vandaag op niveau. Sylla is traag, technisch te beperkt. Hij en ceballos kunnen amper een man voorbij. Iedereen nu overtuigd van de onkunde van Ceballos en Swers ?
Die jongens kunnen niks beginnen in eerste maar onze Leko stelt ze wel op. Moeten die spelen van hogerhand ? Die Ceballos kan en durft echt niks.
Peeters en Bezus zaten er na 60' echt door. Waarom zit Valdivia op de bank ? Mag zelfs nog niet opwarmen...
Dussaut op de linkerflank aub. Rechts Bagayoko. Pulido en Fernandez centraal. Midden links Bamba, centraal Valdivia en De Peter. Vooraan een nieuwe spits.
Al de rest op de bank. Peeters zakt veel te veel terug voor een 8.
Arm STVV, nadat ze 0-2 achter komen beginnen de heren pas grinta en inzet te tonen. Waarom kan dat geen 90' ?
Geen versterking voor 1/9 en je ziet me niet meer op Stayen. Amper 4900 toeschouwers ! En dat voor STVV, dat zegt genoeg. De mensen blijven zich niet met hun kloten laten spelen.
Is dat de kwaliteit van topvoetballer ? Nivellering en de buitenlanders brengen 0,0 bij.
Wat een kloteploeg dit STVV
Plaats reactie