Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Louis XIV
Berichten: 1249
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door Louis XIV »

Johan schreef:goei post Bartman, nagel op de kop.Iedereen zou thuis moeten blijven,laat RD en zijn Hollandse trien verzuipen in hun voor de zoveelste keer ,zelf georchestreerde beerput.Wat betreft Leko, hiervoor hebben ze ons (twee Leuvense DIE HARD supporters ) gewaarschuwd, klagen en zagen en niets bereiken.Heeft nog nooit eens met dezelfde ploeg gespeeld en gooit alles door mekaar.Hopeloos ..... van Will Tura.
Nu dat we het over Roland hebben misschien beter Peter Blankaert ..'t is moeilijk bescheiden te blijven :mrgreen:
simon
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 sep 2012, 18:56
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door simon »

[quote="Bartman"]

Van Leko hoor je vooral dat je hem weinig kan verwijten. Wel, ik ben het hier niet mee eens. Het klopt dat er weinig kwaliteit is, maar ik heb toch ook serieuze vragen bij zijn keuzes voor de basiself én bij de uitgevoerde wissels (die trouwens steevast te laat komen).


Inderdaad Bartman,
weinig tot geen commentaar op Leko hier op het forum, raar... Ik kan ook niet begrijpen waarom hij zonder spits start...dikke blunder.
Waarom mag onze Duits niet meer meedoen of zelfs niet meer op bank zitten? Kom weer niet af over te veel buitenlanders, want dat is dikke zever. Als je Djene of Kotisch op de bank zet kan je één van de twee wisselen. Heeft hij te lang blijven hangen bij Sven Ornelis, of te veel pinten gezopen tijdens Garry Hagger, of te lang boogie woogie gedanst met de madamme van Roland....wie zal het zeggen maar dit is niet normaal... Dan had je hem moeten wegdoen twee weken geleden. Nu heb je helemaal niks aan hem. Ik zeg niet dat het een superspits is maar zonder starten is helemaal verkeerd.

Het woord 'kwaliteit' valt hier ook heel regelmatig, en dik terecht ! Leg mij eens uit waarom een kern van bijna 30 man ...
Wat is dan toegevoegde waarde van een De Sart, Dussout, Ceballos, Janssens, Tchenkoua, Ryckaert,Ono, ... daarvoor moet je uw eigen talenten niet bij de beloften zwieren zoals Castro Montes of uitlenen zoals De Norre . Van die 7 aangehaalde spelers haal je één goede spits, desnoods huur je er één als het financieel niet haalbaar is . Kwaliteit de hoogte in en een kleinere kern, 2 vliegen in één klap en tevens beter werkbaar voor Leko. Maar ja , ze leren het nooit...

De drie punten volgende week zijn een noodzaak !
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door Brusselmans »

simon schreef: De drie punten volgende week zijn een noodzaak !
Da lees ik elke week, omdat het de week ervoor niet gebeurd is ...
Het wekelijks wederkerend gezaag van een degradant, met elke keer nog de vermelding erbij dat ze kwaliteit genoeg
hebben :roll:
Al een geluk dat de punten niet moeten gehaald worden tegen de topploegen ! :lol:

Gelukkig was er de blunder van Davino ....
Sindsdien 1 op 15 en 2 goaltjes in 5 matchen tegen haalbare tegenstanders !
:onfire:
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door Oscar »

Triestig toch dat er geen fatsoenlijke spits is gekomen na zo een rampseizoen.
Pros is toch geen eerste klasse materiaal dat hebben we vorig seizoen allemaal
gezien.Bolli meer gekwetst dan gespeeld,en dan Wolke,een speler van een
ploeg uit tweede klasse die moeten vechten tegen degradatie.....
Daar moeten Leko het dan mee doen,wat een afgang van Duchâtelet voor de
zoveelste keer!!!
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door Since '54 »

Steven De Petter in HBvL: ER IS TALENT GENOEG!
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door Bartman »

Since '54 schreef:Steven De Petter in HBvL: ER IS TALENT GENOEG!
Dat is wat de minst getalenteerder altijd roepen ... Schrik dat er iets bijkomt dat beter is dan hen


Sent from my iPad using Tapatalk
simon
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 sep 2012, 18:56
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door simon »

Since '54 schreef:Steven De Petter in HBvL: ER IS TALENT GENOEG!
Tja als uwe kapitein niet ziet dat het op de flanken en vooraan het schoentje nijpt...

Waarom eens geen ander spelsysteem proberen ?

nl een 3-4-1-2

3 verdedigers uit : Fernandez, Pulido, Djene en Kotisch

4 : 1 lm : Syla of Cuevas + 2 centrale uit : De Petter, Gerkens, Valdivia en Peeters + 1 rm Bagayoko of Swerts

1 : bezus achter de twee spitsen

2 : spitsen met de keuze uit Bamba,Pros, Boli of Koubemba

De rest op de bank of in de tibune.

Vermits ons flanken systeem toch niet werkt zou ik het zo eens proberen... 3-4-1-2 dat ook een flexibele 5-2-1-2 kan zijn afhankelijk van de sterkte van de tegenstrever uiteraard. Cruciaal is wel het loopvermogen voor de lm en rm. Als de lm naar voor gaat moet de rm naar het midden knijpen en omgekeerd. Bezus zal ook beter in zijn spel komen.
Enfin maar een idee...roeien met de riemen die we hebben.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door Since '54 »

Och Simon, gaan we nu nog in Leko zijn plaats aan het systeem sleutelen? Ze kunnen het niet met hun 30 kernspelers, je mag het draaien en keren hoe je wilt. Gebrek aan individueel talent, niet meer of niet minder.
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door bert1924 »

Alleen de afwerking ontbreekt en dat tikkeltje geluk
Wij hebben nog bij geen enkele ploeg onder gelegen
Werden ook van een paar punten ontstolen
Het glas bij STVV is niet half leeg maar half vol
Btw: iemand de fout gezien van Ndidi op de voet van een Standard speler.Zelfs geen geel. I
Dezelfde fout als Koubemba. Ben eens benieuwd of hij iets van komt
Louis XIV
Berichten: 1249
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door Louis XIV »

bert1924 schreef:Alleen de afwerking ontbreekt en dat tikkeltje geluk
Wij hebben nog bij geen enkele ploeg onder gelegen
Werden ook van een paar punten ontstolen
Het glas bij STVV is niet half leeg maar half vol
Btw: iemand de fout gezien van Ndidi op de voet van een Standard speler.Zelfs geen geel. I
Dezelfde fout als Koubemba. Ben eens benieuwd of hij iets van komt
Ge hebt in godsnaam gespeeld tegen een ontzettend zwak kvm, tja als ge dan niks kunt pakken...wees aub realistisch
Je moet eens naar provinciale gaan kijken daar gebeurd passing dikwijls beter als wat ik gisteren gezien heb, slechts 1 woord VERSCHRIKKELIJK
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door Dreke »

bert1924 schreef:Alleen de afwerking ontbreekt en dat tikkeltje geluk
Wij hebben nog bij geen enkele ploeg onder gelegen
Werden ook van een paar punten ontstolen
Het glas bij STVV is niet half leeg maar half vol
Drie doelpunten in zes wedstrijden is geen zaak van "alleen de afwerking ontbreekt" of "dat tikkeltje geluk".
A loyal football fan only supports the shirt...
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door Bartman »

Dreke schreef:
bert1924 schreef:Alleen de afwerking ontbreekt en dat tikkeltje geluk
Wij hebben nog bij geen enkele ploeg onder gelegen
Werden ook van een paar punten ontstolen
Het glas bij STVV is niet half leeg maar half vol
Drie doelpunten in zes wedstrijden is geen zaak van "alleen de afwerking ontbreekt" of "dat tikkeltje geluk".
Inderdaad. Het kan altijd eens tegenzitten in een wedstrijd, maar na 6 wedstrijden zou het bijzonder naïef zijn om hieraan geen conclusies te verbinden.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door lakie »

Het is zeer duidelijk wat er scheelt... Je kan geen doelpunten maken...
Middenveld is op zich wel goed, verdediging is ook wel ok (tegen Mechelen wel minder)
Maar voorin en op de flanken ontbreekt kwaliteit.. Bezus en Bamba kunnen het niet alleen...
Aangezien we moeilijk scoren en op 1 flank toch wel wat kwaliteit missen zie ik ze na de terugkeer van Cuevas en Dussaut wel 3-5-2 gaan spelen...

---------------------------------------------------------------- Dutoit -----------------------------------------------------------

----------------------------- Djene ------------------------ Fernandez -------------------------- Sylla ------------------------

---- Dussaut ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Cuevas ----

------------------------------------------------- De Petter --------------- Peeters -----------------------------------------------

------------------------------------------------------------------ Bezus -------------------------------------------------------------

--------------------------------------------- Koubemba ------------------------- Bamba -----------------------------------------

Ik zeg NIET dat ik hier voorstander van ben, maar het zou mij niet verwonderen....
Dussaut en Cuevas zijn 2 spelers voor in dit systeem... Of de kwaliteit groot genoeg is is een andere vraag...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Ik zou ook het systeem hierboven eens proberen.
De kwaliteit van de flanken is gewoon te laag om met echte flankaanvallers te spelen.

Anyway, nu zaterdag tegen beveren meer dan ooit Moneytime.
Westerlo en moeskroen spelen een onderling duel en onze volgende matchen zijn uit op gent en oostende.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door miel »

Dreke schreef:
bert1924 schreef:Alleen de afwerking ontbreekt en dat tikkeltje geluk
Wij hebben nog bij geen enkele ploeg onder gelegen
Werden ook van een paar punten ontstolen
Het glas bij STVV is niet half leeg maar half vol
Drie doelpunten in zes wedstrijden is geen zaak van "alleen de afwerking ontbreekt" of "dat tikkeltje geluk".
Dat is juist , wanneer je dotten van kansen mist wordt het moeilijk om punten te halen .
Anderzijds , met wat geluk in onze laatste twee wedstrijden hadden die 2 ballen op de paal ons 2 punten kunnen opleveren .
Een prachtig doelpunt van KVM , een blinde maar mooie voorzet van Schouterden pan klaar in de voeten van Verdier hoeveel keer lukt dat in een seizoen ??? 1-0 en Mechelen op rozen
Wanneer een fysieke ploeg als Mechelen dan nog eens voor zijn 16 gaat parkeren weet je het wel
Niet tegenstaande dit hebben we kansen genoeg gehad om resultaat te halen maar ze werden de nek omgewrongen .
Het enige gevaar van KV was door geklungel in de verdediging
Zij die dachten dat Stvv zomaar even Mechelen in eigen huis konden opzij zetten zijn toch wel :gek:
Wij zullen het tegen elke tegenstander moeilijk hebben als er niet of weinig gescoord wordt .
Was het een goede wedstrijd tegen KVM , zeker niet dat illustreerde de dramatische wedstrijd van Pulido
Feit is wel dat tot nog toe geen enkele tegenstander ons heeft kunnen overklassen , en dat voor een ploeg die volgens velen niet eens 2de klasse waardig is .
De kansen zijn er geweest om punten te oogsten , wat nu ook dringend moet gebeuren op welke manier dan ook .
Maar wat mij enorm stoort is het allesvernietigend commentaar van sommigen die niet eens de wedstrijd hebben gezien , of hooguit de samenvatting .
En aan allen die er voor pleiten om niet meer te gaan kijken , deze moet ik teleurstellen want volgende match zal ik er zijn .
Plaats reactie