Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Louis XIV
Berichten: 1250
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door Louis XIV »

lindoke schreef:We zijn nu misschien een beetje sterker dan de terugronde vorig seizoen. Groot verschil is dat we dit seizoen de punten niet zullen/kunnen vergaren als vorig seizoen voor de winterstop.

We zullen hier en daar nog een match winnen en nog wat punten halen. Ik ben geen toekomstvoorspeller maar "iets" in mij zegt dat we het dit seizoen "vlaggen" hebben. En daar hou ik maar 1!!!! iemand verantwoordelijk voor. Jullie weten allemaal wie dat is.
Eeuh Marc Coucke , had die zijn centen in Stvv gestoken -in plek van in die achterlijke kuststad waar er altijd veel te veel wind staat- dan stonden we nu veeeel verder :beer:
Heb ik gelijk of heb ik gelijk?
Cheers
voetballiefhebber
Berichten: 2694
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door voetballiefhebber »

Bij mij persoonlijk is het erg gekomen. Zelfs om naar dat geklungel op tv te kijken heb ik zelfs niet meer veel zin. Heb van de 90 minuten tegen Mechelen er ongeveer 35 gekeken. En dat is allemaal te danken aan dat bestuur.

Er is echt niemand op de hoogste niveaus van de club die iets van voetbal kent. En dan kunnen managers te wijsmaken wat je wilt. Mensen om te scouten hebben ze ook niet eens.
Er is gewoon niks waar je je kunt aan optrekken. Heb wel in de samenvatting nog gezien dat Boli vrij goed inviel, dus is het te hopen dat de spieren nu eens stand houden. Bezus en Bamba lijken me meer dan behoorlijke spelers, maar die lopen zich constant vast, want er is ook niemand met diepgang. De enige die je eens diep zou kunnen sturen is Boli, maar dat is een zeer groot vraagteken.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door miel »

Brusselmans schreef:
Louis XIV schreef:
Brusselmans schreef:
Vorig jaar rond deze tijd had Dompé al 8 keer ofzo op de paal geschoten
En blijft dat ook dit seizoen doen !
:o
Op zich ook een kunst als ge meer dan 7 m hebt om tussen de palen te schieten , ieder zijn hobby :drunk:
Ja, en die van hier gebruiken de andere ruimte, tussen paal en cornervlag links en rechts ...
Doos miejr plak wor !
Och nen hobby !
:party:

Junior en Dompé elk een assist, Schoofs 3 pré-assists ....
Kapaza, Kringloop en Tweedehands.be bleven ondertussen hier !!!!
:zot:
Ge moet eens gaan lezen wat er vorig seizoen voor het competitie begin door velen werd geschreven over
Edmilson en Schoofs ( werden zelfs genoemd als afval )
Ik heb er alvast nooit aan getwijfeld dat het steen goede voetballers waren .
Dompé is hier beland door toeval en ik denk dat iedereen snel overtuigd was wat hij in zijn mars had .
Maar de vraag is konden we deze spelers echt houden als Belgische topclubs zich aandienen
Als je eerlijk bent weet jij dat ook , ze zijn weg hoe jammer we dat ook vinden .
Maar Bamba heeft och arme één wedstrijd gespeeld niet eens zo slecht
Koubemba ook amper gespeeld en Boli nog minder
Als ge het mij vraagt is dat een volledige aanval , hoe kan men deze spelers nu al beoordelen als zijnde
Kapaza , Kringloop , en Tweedehands
---------------- Boli (Pros)----------
Bamba ----- Bezus -------- Koubemba
Een aanval die zo nog niet heeft kunnen spelen door verschillende omstandigheden
Pas als alle mogelijk heden zijn opgebruikt gooi ik de handdoek :lol:
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door miel »

Jacques schreef:Alle goeie wil en al dan niet terechte uitvluchten over pech in de afwerking ten spijt, is de vaststelling dat je 0/9 haalt tegen Moeskroen, Kortrijk en KV. Een drieluik dat altijd 4/9 moet opleveren. Ik heb de samenvatting gezien en ja, we verdienen absoluut minstens een punt, met een beetje afwerking zelfs 3, maar het zijn er finaal wel 0. Ze doen wel hard hun best, maar als je week na week vaststelt dat je aanvallend tekort komt, is het meer dan pech of een off-day. Het gebrek aan creativiteit en scorend vermogen is niks nieuw, het werd zelfs al voor de 1ste speeldag aangehaald. Dan moet je nu niet komen janken en je achter pech verschuilen. Alle druk rust nu alweer op Boli, die nog maar amper terug is en nog geen 90 min aankan. Men heeft dus absoluut niks geleerd uit vorig seizoen. Hopelijk houden zijn spieren het ditmaal wel, anders wordt het nog erger dan nu al het geval is, nu Pros zo goed als aan de kant geschoven is. Leko heeft volledig gelijk als hij zegt dat we aan het eind v.d. rit wel voor de punten spelen en dat die er niet zijn. We spelen niet in het liefhebbersverbond, geen jeugdvoetbal op zondagmiddag tegen janneke en mieke. Dit is een resultatenbusiness en wij halen ze momenteel gewoon niet.
Een 2de vaststelling is dat we nog 19 speeldagen hebben om 26 punten te pakken. Ons seizoenseinde is immers van die aard dat je moet zorgen dat je rond speeldag 25 gered bent. Sus je geweten gerust met ballen op de paal of niet onder liggen in het spel. Het zal wel voor een stuk(je) kloppen. We zullen ook wel (een beetje) beter zijn dan onder COL, het zou er nog aan mankeren na zowat de slechtste terugronde in de geschiedenis van de club. Feit is en blijft dat het 5 voor 12 is. Als je niet wint tegen W-B ben je goed op weg om de reputatie van RD (sportieve achteruitgang t.o.v. de voorganger) nogmaals te bevestigen. Er hoeft geen tekeningske bij waar dat eindigt.
Met deze post kan ik mij in grote lijnen verzoenen .
Het gebrek aan scorend vermogen is natuurlijk niks nieuws , en dat zal vlug moeten veranderen willen we geen heel lang en moeizaam seizoen tegenmoet gaan , het is inderdaad 5 voor 12
We spelen inderdaad niet tegen Janneke en Mieke , maar dat gaat hier wel aan velen voorbij
Er zijn er die denken dat STVV alles en iedereen zo maar even moet inpakken of het kot is te klein .
Maar onze aanval die het zou moeten doen hebben door omstandigheden nog geen enkele match samen kunnen spelen
Alle druk hoeft niet op Boli te liggen , den Duits is er ook nog al zal het nooit mijn favoriet zijn
Maar als Bamba en Koubemba vanaf de flanken kunnen spelen kan hij ons misschien nog van pas komen.
Wat de creativiteit betreft ben ik het er niet helemaal mee eens , toch niet in de wedstrijd tegen Mechelen
Tegen vrijwel een betonnen muur werden er toch een aantal mooie aanvallen met opgelegde kansen bij elkaar gevoetbald
Helaas werden ze gemist . Het is wel zo dat ik mijn geweten sus met ballen op de paal of niet onderliggen
Maar zo lang er kansen worden afgedwongen heb ik hoop dat het tij zal keren , mag het ;)
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door Brusselmans »

Kom Miel, fee gon inne dreinke :drunk:
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door miel »

Brusselmans schreef:Kom Miel, fee gon inne dreinke :drunk:
Das goed vur mich , moe gon fe ????
In de revue ? :lol:
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door Bartman »

miel schreef:
Brusselmans schreef:
Louis XIV schreef:
Brusselmans schreef:
Vorig jaar rond deze tijd had Dompé al 8 keer ofzo op de paal geschoten
En blijft dat ook dit seizoen doen !
:o
Op zich ook een kunst als ge meer dan 7 m hebt om tussen de palen te schieten , ieder zijn hobby :drunk:
Ja, en die van hier gebruiken de andere ruimte, tussen paal en cornervlag links en rechts ...
Doos miejr plak wor !
Och nen hobby !
:party:

Junior en Dompé elk een assist, Schoofs 3 pré-assists ....
Kapaza, Kringloop en Tweedehands.be bleven ondertussen hier !!!!
:zot:
Ge moet eens gaan lezen wat er vorig seizoen voor het competitie begin door velen werd geschreven over
Edmilson en Schoofs ( werden zelfs genoemd als afval )
Ik heb er alvast nooit aan getwijfeld dat het steen goede voetballers waren .
Dompé is hier beland door toeval en ik denk dat iedereen snel overtuigd was wat hij in zijn mars had .
Maar de vraag is konden we deze spelers echt houden als Belgische topclubs zich aandienen
Als je eerlijk bent weet jij dat ook , ze zijn weg hoe jammer we dat ook vinden .
Maar Bamba heeft och arme één wedstrijd gespeeld niet eens zo slecht
Koubemba ook amper gespeeld en Boli nog minder
Als ge het mij vraagt is dat een volledige aanval , hoe kan men deze spelers nu al beoordelen als zijnde
Kapaza , Kringloop , en Tweedehands
---------------- Boli (Pros)----------
Bamba ----- Bezus -------- Koubemba
Een aanval die zo nog niet heeft kunnen spelen door verschillende omstandigheden
Pas als alle mogelijk heden zijn opgebruikt gooi ik de handdoek :lol:
Akkoord, maar dat is dan ook de enige strohalm waar ik me aan vastklamp momenteel om op beterschap te hopen.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door STimVV »

Dat is in mijn ogen ook onze beste aanval die we kunnen brengen, indien iedereen fit is toch. Probleem is dan dat alles staat en valt met de fitheid van Boli. Koubemba speelde bij zn vorige ploeg ook als flankaanvaller. Niet onlogisch dat zn statistieken dus niet zo super zijn. Dat zijn die van Dompé ook niet.
In onderstaande typeploeg zit wél muziek, probleem is dat we NU punten moeten pakken of we zullen heel het seizoen onder druk staan en dan is de kans groot dat spelers als Koubemba en Bamba hun vertrouwen verliezen en dan kan een ploeg in een negatieve spiraal terecht komen.
---------------------------Dutoit-----------------------
--Bagayoko--------Djéné-----Fernandes-----Sylla--
------------------De Petter----Peeters---------------
--Koubemba------------Bezus-------------Bamba---
----------------------------Boli-------------------------

Met Tchenkoua, Ono, Ceballos en Proschwitz (Janssens, Swers) hebben we dan 4 spelers die misschien te kort komen als basispion maar wel goede vervangers kunnen zijn voor die 4 aanvallende posities.
Bidden voor Boli en dan komt alles in orde. ;)
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door Brusselmans »

STimVV schreef:Dat is in mijn ogen ook onze beste aanval die we kunnen brengen, indien iedereen fit is toch. Probleem is dan dat alles staat en valt met de fitheid van Boli. Koubemba speelde bij zn vorige ploeg ook als flankaanvaller. Niet onlogisch dat zn statistieken dus niet zo super zijn. Dat zijn die van Dompé ook niet.
In onderstaande typeploeg zit wél muziek, probleem is dat we NU punten moeten pakken of we zullen heel het seizoen onder druk staan en dan is de kans groot dat spelers als Koubemba en Bamba hun vertrouwen verliezen en dan kan een ploeg in een negatieve spiraal terecht komen.
---------------------------Dutoit-----------------------
--Bagayoko--------Djéné-----Fernandes-----Sylla--
------------------De Petter----Peeters---------------
--Koubemba------------Bezus-------------Bamba---
----------------------------Boli-------------------------

Met Tchenkoua, Ono, Ceballos en Proschwitz (Janssens, Swers) hebben we dan 4 spelers die misschien te kort komen als basispion maar wel goede vervangers kunnen zijn voor die 4 aanvallende posities.
Bidden voor Boli en dan komt alles in orde. ;)
Ge moet 6 Belgskes hebben hè pipke !!!
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door STimVV »

I know, die zitten op de bank he. Net zoals nu het geval is. In de basisploeg staan er trouwens al 3: De Petter, Peeters, Boli (is voetbalbelg want speelde voor zn 23e al minstens 3j in belgie).
De reservekeeper is nr4. Gerkens is nr5. Nr6 zal dan de plaats in nemen van iemand die meer kwaliteiten heeft. (Swers of Janssens ipv Ono bijvoorbeeld) Op dat vlak blijft alles zoals het nu is, en ook op dat vlak is de fitheid van Boli cruciaal. Want als hij er niet bij is heb je weer een "belg" minder.
Jones
Berichten: 3191
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door Jones »

Thuis moet je altijd offensief durven spelen. Spelen met een 4-4-2 of een 4-3-3 met Bamba en Koubemba. Eigenlijk is Boli gekocht bij Verviers als linksvoor.
Pros, Ono en Ceballos wegsturen in de winter en bijkopen wat nodig is maar dan is het kalf al half verdronken.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door Jack »

We wisten toch al op voorhand dat het schoentje knelde in de voorlinie. Men heeft er niks aan gedaan. Tja, nu zweten hé, nog maar eens.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door Brusselmans »

Jack schreef:We wisten toch al op voorhand dat het schoentje knelde in de voorlinie. Men heeft er niks aan gedaan. Tja, nu zweten hé, nog maar eens.
Ach, achteraan ook, want je krijgt er elke week 2 binnen ...
Maar men heeft dikwijls genoeg geroepen dat het achteraan OK stond, dus gaat iedereen een beetje papagaaien ... NOT dus !
Je kan wel de 0 houden, qua punten althans, dat is wel een feit !
voetballiefhebber
Berichten: 2694
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door voetballiefhebber »

Waarom Djené is niet centraal achteraan opstellen vraag ik me dan af.

Een jongen als Bamba lijkt me een groot talent, maar die wil alleen maar dribbelen en de bal er zo precies in dribbelen. Hij brengt ook geen diepgang op de flank, zoals een Edmilson bijvoorbeeld wel deed vorig seizoen.
En Bezus ziet het spel, maar kan nooit een aanspeelpunt vinden en je moet hem zeker niet in de spits opstellen, want dan zakt hij toch te veel terug.
Als Boli helemaal fit zou worden en blijven én je Bezus hem kan laten bedienen, dan heb je een mogelijkheid om niet te degraderen.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 6: KV Mechelen - STVV

Bericht door Since '54 »

Nog veel te vroeg om Bamba en Boli te beoordelen. Van één nieuwe speler kunnen we zeggen dat hij mede met anderen, die er niet voorhanden zijn weliswaar, STVV mede zou kunnen dragen.
Plaats reactie