Speeldag 7: STVV - Waasland Beveren

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Speeldag 7: STVV - Waasland Beveren

Bericht door Tompie »

Een belangrijke wedstrijd, die eigenlijk moet gewonnen worden.

Veel toeschouwers zullen echter niet komen opdagen voor dit treffen. Misschien kunnen ze op Stayen zaterdagavond wel opnieuw uitpakken met een primeur: het laagste toeschouwersaantal in een officiële competitiewedstrijd sinds ...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 7: STVV - Waasland Beveren

Bericht door Jacques »

Een mogelijk lage opkomst is ongetwijfeld de schuld van het warme weer. Mensen ontvluchten het land op zoek naar koelere oorden enzo. :ugeek:
:mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 7: STVV - Waasland Beveren

Bericht door Tompie »

Ik kreeg bij mijn herinneringen op Facebook een melding over STVV-Dessel van exact 4 jaar geleden.

2-2 werd het toen, op speeldag 5. Van die vier speeldagen daarvoor had STVV enkel de 1ste gewonnen (3-1 thuis tegen Oostende), om vervolgens drie keer op rij te verliezen.

Toch waren er tegen Dessel nog meer dan 5.000 toeschouwers aanwezig. Dat getal zullen we zaterdag niet halen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Momo
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2013, 14:56
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7: STVV - Waasland Beveren

Bericht door Momo »

Vooral niet komen, mannen. Heb ik meer plaats en nog meer op mijn gemak :lol:
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 7: STVV - Waasland Beveren

Bericht door pat@ »

Tompie schreef:Ik kreeg bij mijn herinneringen op Facebook een melding over STVV-Dessel van exact 4 jaar geleden.

2-2 werd het toen, op speeldag 5. Van die vier speeldagen daarvoor had STVV enkel de 1ste gewonnen (3-1 thuis tegen Oostende), om vervolgens drie keer op rij te verliezen.

Toch waren er tegen Dessel nog meer dan 5.000 toeschouwers aanwezig. Dat getal zullen we zaterdag niet halen.
In de nieuwsbrief wordt er gemeld dat er veel vraag naar tickets is. Ik heb wel ergens horen vallen dat ze bij gratis tickets aan het strooien waren, maar kan dit niet met zekerheid zeggen. Daarom misschien die melding van de grote vraag in de nieuwsbrief
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 7: STVV - Waasland Beveren

Bericht door smol »

pat@ schreef:
Tompie schreef:Ik kreeg bij mijn herinneringen op Facebook een melding over STVV-Dessel van exact 4 jaar geleden.

2-2 werd het toen, op speeldag 5. Van die vier speeldagen daarvoor had STVV enkel de 1ste gewonnen (3-1 thuis tegen Oostende), om vervolgens drie keer op rij te verliezen.

Toch waren er tegen Dessel nog meer dan 5.000 toeschouwers aanwezig. Dat getal zullen we zaterdag niet halen.
In de nieuwsbrief wordt er gemeld dat er veel vraag naar tickets is. Ik heb wel ergens horen vallen dat ze bij gratis tickets aan het strooien waren, maar kan dit niet met zekerheid zeggen. Daarom misschien die melding van de grote vraag in de nieuwsbrief
Ze strooien inderdaad met tickets :) één van de kids hier had meegespeeld met de wedstrijd voor VIP tickets op HbvL. Zonet een mail binnen gehad van onze allerliefste Cynthia, dat we niet gewonnen hadden met HbvL, maar dat STVV ons toch 2 tickets schenkt op de familietribune.

Nu rest mij de moeilijke taak : thuisblijven en op TV kijken met de mogelijkheid over te schakelen naar een andere wedstrijd of toch nog maar eens naar Stayen afzakken en me waarschijnlijk 90 minuten enerveren :)
Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

Re: Speeldag 7: STVV - Waasland Beveren

Bericht door Willy Roelands »

:stvv: met die ingesteldheid blijf je beter thuis en kijk je vanaf het begin naar een andere wedstrijd.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 7: STVV - Waasland Beveren

Bericht door Jacques »

smol schreef: Ze strooien inderdaad met tickets :) één van de kids hier had meegespeeld met de wedstrijd voor VIP tickets op HbvL. Zonet een mail binnen gehad van onze allerliefste Cynthia, dat we niet gewonnen hadden met HbvL, maar dat STVV ons toch 2 tickets schenkt op de familietribune.

Nu rest mij de moeilijke taak : thuisblijven en op TV kijken met de mogelijkheid over te schakelen naar een andere wedstrijd of toch nog maar eens naar Stayen afzakken en me waarschijnlijk 90 minuten enerveren :)
Komt behoorlijk wanhopig over. De ballon met gebakken lucht loopt leeg. Een lege familietribune is natuurlijk ook vervelend voor een familieclub die inzet op totaalbeleving. :oops:
Hebt ge al proberen te onderhandelen? Misschien kunt ge ook nog wat gratis bonnekes erbij krijgen. :lol:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 7: STVV - Waasland Beveren

Bericht door Halenaar »

Sylla uit de selectie voor Cuevas :zot:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7: STVV - Waasland Beveren

Bericht door STVV-fan »

Halenaar schreef:Sylla uit de selectie voor Cuevas :zot:
Misschien dat hij toch in een soort 3-5-2 gaat spelen ofzo?
Want als je Cuevas op de linksachter gaat zetten ipv Sylla, goed bezig dan....
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7: STVV - Waasland Beveren

Bericht door lindoke »

smol schreef:
pat@ schreef:
Nu rest mij de moeilijke taak : thuisblijven en op TV kijken met de mogelijkheid over te schakelen naar een andere wedstrijd of toch nog maar eens naar Stayen afzakken en me waarschijnlijk 90 minuten enerveren :)
Simpele keuze eigenlijk. Gewoon thuis blijven en lekker genieten van je zaterdagavond samen met vrienden of familie. Veeeeeel beter dan alweer 90 minuten enerveren en daarna met en slecht gevoel terug naar de wagen te wandelen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 7: STVV - Waasland Beveren

Bericht door Since '54 »

Aal het nog maar eens schrijven: 'Met deze kern van 30 spelers speel je nooit naar een geruststellende plaats in de rangschikking. 't Zal altijd 16, 15, 14 of 13 zijn, zelfs als we morgen winnen van Beveren.
Al zou hij volledig genezen én topfit geraken, ook Boli zal STVV niet redden. Het is pijnlijk maar wij als supporters staan er machteloos tegenover.

Ben blij dat ik geen abo meer heb gezien het lamentabele beleid van de laatste jaren maar STVV verloochenen dat zit niet in me integendeel. Ik kijk naar elke match op Proximus TV
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7: STVV - Waasland Beveren

Bericht door STVV-fan »

Since '54 schreef:Aal het nog maar eens schrijven: 'Met deze kern van 30 spelers speel je nooit naar een geruststellende plaats in de rangschikking. 't Zal altijd 16, 15, 14 of 13 zijn, zelfs als we morgen winnen van Beveren.
Al zou hij volledig genezen én topfit geraken, ook Boli zal STVV niet redden. Het is pijnlijk maar wij als supporters staan er machteloos tegenover.

Ben blij dat ik geen abo meer heb gezien het lamentabele beleid van de laatste jaren maar STVV verloochenen dat zit niet in me integendeel. Ik kijk naar elke match op Proximus TV
Dat vind ik nu niet se.
Boli is de tank en de afwerker die dit STVV mist.

De voorbije matchen hebben wij altijd wel kansen gehad, er is nog geen enkel match geweest waarbij ik dacht: doemme, nu gaan we hier kansloos onderuit (omdat we zelf geen kansen tot scoren afgedwongen hebben).
In elk van de voorbije matchen hadden we wel kansen om de scheve situatie recht te zetten en nog volledig recht te trekken ook nog.
STVV mist vooraan een afwerker.
Boli is zo een afwerker
"Als" hij fit blijft en wanneer hij ietwat zijn oude niveau heeft, is hij de afwerker die je nodig hebt.
Daarbij hebben we Koubemba nog niet in volle actie gezien.

Met deze groep zal je geen PO I spelen, inderdaad niet nee, maar met deze groep moet je hoger kunnen mikken dan de laatste/voorlaatste plaats.
Blablabla voorbije matchen verloren, blablablabla onderaan klassement, blablablablablabla Roland wil u in 2de Bla Bla Bla.

Met een afwerker (lees: Fitte Boli van int begin), stond je nu niet onderaan en zat iedereen de volledige groep nu niet af te breken, terwijl dat eigenlijk totaal niet nodig is, maar bon. Morgen moet er gewonnen worden, punt.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 7: STVV - Waasland Beveren

Bericht door toyotacorolla »

Ik wil het nog altijd zien.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7: STVV - Waasland Beveren

Bericht door lindoke »

STVV-fan schreef:
Since '54 schreef:Aal het nog maar eens schrijven: 'Met deze kern van 30 spelers speel je nooit naar een geruststellende plaats in de rangschikking. 't Zal altijd 16, 15, 14 of 13 zijn, zelfs als we morgen winnen van Beveren.
Al zou hij volledig genezen én topfit geraken, ook Boli zal STVV niet redden. Het is pijnlijk maar wij als supporters staan er machteloos tegenover.

Ben blij dat ik geen abo meer heb gezien het lamentabele beleid van de laatste jaren maar STVV verloochenen dat zit niet in me integendeel. Ik kijk naar elke match op Proximus TV
Dat vind ik nu niet se.
Boli is de tank en de afwerker die dit STVV mist.

De voorbije matchen hebben wij altijd wel kansen gehad, er is nog geen enkel match geweest waarbij ik dacht: doemme, nu gaan we hier kansloos onderuit (omdat we zelf geen kansen tot scoren afgedwongen hebben).
In elk van de voorbije matchen hadden we wel kansen om de scheve situatie recht te zetten en nog volledig recht te trekken ook nog.
STVV mist vooraan een afwerker.
Boli is zo een afwerker
"Als" hij fit blijft en wanneer hij ietwat zijn oude niveau heeft, is hij de afwerker die je nodig hebt.
Daarbij hebben we Koubemba nog niet in volle actie gezien.

Met deze groep zal je geen PO I spelen, inderdaad niet nee, maar met deze groep moet je hoger kunnen mikken dan de laatste/voorlaatste plaats.
Blablabla voorbije matchen verloren, blablablabla onderaan klassement, blablablablablabla Roland wil u in 2de Bla Bla Bla.

Met een afwerker (lees: Fitte Boli van int begin), stond je nu niet onderaan en zat iedereen de volledige groep nu niet af te breken, terwijl dat eigenlijk totaal niet nodig is, maar bon. Morgen moet er gewonnen worden, punt.
Ik denk dat jouw supportershart je blind maakt voor de gebreken en de zwaktes van STVV. Deze ploeg mist over de hele lijn de nodige kwaliteit om een probleemloos seizoen te draaien. Vooral individuele kwaliteit. En neen, het kunnen en moeten niet allemaal Messi's zijn. Maar als je eens naar het spel kijkt met neutrale ogen dan zie je dat veel spelers bijvoorbeeld geen oplossing vinden als ze aan de bal zijn en onder druk komen van de tegenstander. Een simpel wegdraaiende beweging om ruimte te maken voor hun pass is voor velen onder de STVV spelers te hoog gegrepen. Dan spreek ik nog niet over de snelheid van uitvoering. Het bewegen zonder bal, tussen de lijnen lopen, infiltreren in de 16 via 1-2, ruimte creëren voor anderen door een loopactie te maken......daar zie je bij STVV heel erg weinig van. En DAT is toch basis en minimum vereiste als je in eerste wil spelen. Dat zijn dingen die ook in provinciale gedaan worden zij het op een veel lagere snelheid van uitvoering. Iedereen die ooit gevoetbald heeft weet wat ik bedoel.

Als je dan schrijft dat Boli DE oplossing is voor het probleem dan ken je volgens mij echt wel heel weinig van het spelletje. Neen, Boli alleen kan dat niet oplossen. Ja, het kan wel eens zijn zijn dat hij EEN wedstrijd met een goal kan beslissen. Maar hij is niet het type spits dat zo een supertalent is dat hij het iedere wedstrijd zelf gaat forceren.

Voor het simpel te stellen, STVV heeft te veel spelers die 2e of zelfs 3e klasse niveau zijn. Dan bedoel ik niet alleen techniek maar ook spelinzicht, voetbalintelligentie (het zien) als snelheid van uitvoering. Allemaal maar heel gemiddeld. En ja, je kan hier en daar een wedstrijd winnen in eerste met zo een ploeg. Maar drop om het even welke stabiele tweedeklasser in de JPL en die gaat ook in een gans seizoen hier en daar punten sprokkelen.

Neen, STVV heeft gewoon te veel spelers met onvoldoende kwaliteit. Neem nu een ploeg als Mechelen of Kortrijk om er maar 2 te noemen. Daar zitten ook geen superspelers tussen. Maar daar is er wel een evenwicht in de ganse ploeg met voldoende individuele kwaliteit. Zo een ploeg kan in een slechte dag punten halen tegen een ploeg zoals ons en kan in een goeie dag punten halen tegen Anderlecht of Genk. MAW die halen constanter punten en draaien daarom meestal ook een rustig seizoen.

Ik denk dat het algemene gebrek aan individuele kwaliteit bij de STVV spelers hetgeen is dat vele forumgangers stoort en hen pessimistisch maakt over de toekomst van STVV. En terecht! Met een hoop geluk blijven we er misschien in dit seizoen. Dan zullen we een goede periode moeten hebben en eens een reeksje moeten kunnen neerzetten. Met een beetje ongeluk spelen we volgend seizoen terug in tweede.

Zoals Lon Polleunis ooit zei toen hij net naar tweede gedegradeerd was met STVV. In eerste moet je er maar één achter je laten en in tweede iedereen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie