Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door Jacques »

stofke schreef:
Jacques schreef:Schoofs wou wel pas weg nadat Flippo en Lammens Junior en Dompé voor een appel en een ei aan de Luikse "vrienden" cadeau gedaan hadden.* En dan komt Flippo nog eens zeggen dat de concurrentie jaloers op ons is, omdat we net 2 van onze beste spelers verkocht hadden. Inderdaad een gebrek aan ambitie, een gebrek dat van hogerhand gevoed wordt. Velen willen vooruit met deze club. Het bestuur helaas helemaal niet. Ge zou voor minder weg willen.

* ben eens benieuwd hoeveel ze opgebracht hebben. Ik gok op nog geen 3 miljoen samen.

Transfer opbrengsten:

Dompé : 1.500.000 + 35% netto doorverkoop

Edmilson : 1.200.000 + 40% netto doorverkoop (+ dusaut en de Sart ) + voorkooprecht 60% transfersom.

Schoofs : 1.000.000 + 50% doorverkoop meerwaarde
Bij verkoop < 3.000.000 voorkooprecht.

Bron : ik heb de contracten zelf gezien.
Ik zal het kort houden, anders raakt Since den draad weer kwijt: ervan uitgaande dat de cijfers kloppen (we zullen het enigszins kunnen zien bij de jaarrekening), zijn dit bedragen om van te wenen, maar niet verbazend. Het enige goede zijn de hoge percentages (netto) op doorverkoop. De bedragen op zich hadden in alle 3 de gevallen het dubbel moeten zijn. Ter vergelijking: Mignolet en Odoi brachten 6 en 5 jaar geleden meer op. Zo blijf je aanmodderen. Nul ambitie en nog minder competentie. Bormans: "De concurrentie benijdt ons deze transfers". Ga toch wa kaartjes knippen, arm schaap. :roll:

@ Kotysch: Niet nodig om de zaak te verbloemen, dit hoort niet. Niet nodig om de zaak te dramatiseren, dit gebeurt bij elke club. Waarom doet hij zoiets? Lijkt me duidelijk, om de tegenaanval eruit te halen. Dat vraagt iedere trainer van een speler die terugloopt. Dat moet je gewoon doen. Alleen moet je het ook wat beter uitvoeren. Het is niet dat hij een elleboog in het gezicht van Rinne plant, het is maar een charge met de schouder. Veel geblaas en gejammer in de gazetten, maar er gebeurt wekelijks erger. Je kan en mag hem oproepen, maar alles in acht genomen, is het hoogstens 1 speeldag schorsing waard. Dit is spelbederf, geen aanslag.
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door enrique »

Mmm
Misschien heel misschien
Het gebeurt bij elke club wordt wel altijd als excuus gebruikt
Er zijn veel zaken die bij elke club gebeuren, die uit het voetbal moeten
Maar ze doen er niks aan
Er zullen altijd discussies blijven
Zowel wat betreft ernst van de fout als de bestraffing ervan
Wat je tegenwoordig allemaal moet uitsteken om nog maar een rode kaart te krijgen, is mij een raadsel
Het gaat de verkeerde kant op
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door StvvBoy »

Op basis van de videobeelden zit daar wat in. Kotysch raakte het hoofd van de Gentse doelman met zijn schouder, toen die wou inwerpen.

Het slachtoffer, de Zweedse doelman Jacob Rinne, verklaarde na afloop echter dat Sascha Kotysch wat hem betreft weinig of geen schuld treft.

"Ik wou de bal snel naar Schoofs gooien, maar ik bedacht me, draaide de andere kant op en botste tegen Kotysch", stelde Rinne na afloop.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door STVV-fan »

stofke schreef:
STVV-fan schreef:
voetballiefhebber schreef:
stofke schreef:
Jacques schreef:Schoofs wou wel pas weg nadat Flippo en Lammens Junior en Dompé voor een appel en een ei aan de Luikse &quot;vrienden&quot; cadeau gedaan hadden.* En dan komt Flippo nog eens zeggen dat de concurrentie jaloers op ons is, omdat we net 2 van onze beste spelers verkocht hadden. Inderdaad een gebrek aan ambitie, een gebrek dat van hogerhand gevoed wordt. Velen willen vooruit met deze club. Het bestuur helaas helemaal niet. Ge zou voor minder weg willen.

* ben eens benieuwd hoeveel ze opgebracht hebben. Ik gok op nog geen 3 miljoen samen.

Transfer opbrengsten:

Dompé : 1.500.000 + 35% netto doorverkoop

Edmilson : 1.200.000 + 40% netto doorverkoop (+ dusaut en de Sart ) + voorkooprecht 60% transfersom.

Schoofs : 1.000.000 + 50% doorverkoop meerwaarde
Bij verkoop < 3.000.000 voorkooprecht.

Bron : ik heb de contracten zelf gezien.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Straf dat jij dat hier durft te verkondigen. Die contracten zou ik helemaal niet betwisten, maar ik denk eerder dat veel geld niet naar de club vloeit. Misschien moet Roland een groot stuk zelf hebben of is een stuk voor Lammens die ook naar verluidt geld in de club zou hebben gestoken. Misschien vloeit er nog extra geld naar Venanzi ivm bepaalde contracten met Roland.
Jij denkt.
Als Stof die contracten gezien heeft, is het om jou te counteren op die "appel en ei'.
Dat counter jij dan met "ik denk".

Zo kunnen we bezig blijven.
Het is niet persoonlijk zo tegen jou, maar dat zijn beweringen die niet te staven zijn, zonder dat iemand dat effectief gezien heeft.
Het wil niet zeggen omdat degenen met de roze bril niet kunnen bewijzen dat het niet zo is, dat het daadwerkelijk wel zo is (dat is de grote denkfout van de complottheoristen).
Daarenboven zijn al die assumpties maar gebaseerd op gedachtenkronkels, die bij alles wat er gebeurt, bevestigd worden blijkbaar. Daar moet je mee oppassen als je geen tastend bewijs (of toch iets meer dan wat veronderstelling gegeven door mensen die de man sowieso niet moeten hebben)

Hoe kun je een voorkooprecht hebben op een percentage van de transfersom?
Welke transfersom? De geboden transfersom van kandidaat overnemers? of de transfersom die voor Junior is gegeven door Standard?
een voorkooprecht/belofte is toch dat men, mocht er een ploeg Junior willen overnemen, STVV ten belope van datzelfde bedrag een voorrang heeft om Junior terug over te nemen?

2de vraag: is % netto doorverkoop niet hetzelfde als doorverkoop op meerwaarde? Gaat het niet beiden over het percentage op de winst van de doorverkoop die de verkopende clubs maken?
Gewoon om wat verwarring recht te zetten :D

% netto doorverkoop is inderdaad hetzelfde als doorverkoop op meerwaarde

Het voorkooprecht bij junior is aan 60% van de geboden transfersom. Stel dat een club 3.500.000€ bied voor hem dan zou STVV hem terug kunnen kopen voor 2.100.000€ als ik goed begrepen heb wat in het contract stond. Ik ben geen jurist dus ik kan het fout begrepen hebben.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Merci, dan is het wel just dan. Over die charge. Je ziet Sascha een charge maken met se schouder. Dat hoort niet, maar je moet hey niet (alweer) melodramatisch opblazen. Wasilewski deed erger in zijn tijd
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door Mikman »

Mannekes, kunnen jullie een beetje juist quoten zodat het overzichtelijk blijft en we nog weten wie wat heeft gezegd? Eventueel ook het overbodige gedeelte weglaten?

Ivm Kotysch: duidelijk wat zijn intentie was maar dat het uiteindelijk gewoon veel harder aankwam dan hij eigenlijk had bedoeld. Hij wou de keeper genoeg hinderen om een snelle hervatting te belemmeren, niet hem de grond inboren. Spelbederf is geel, zoals het er nu uitzag had hij zeker rood kunnen krijgen.
Los van de actie: er zijn alternatieven dus een eventuele schorsing is geen ramp. En ik heb toch al ergere intenties niét naar de reviewcommissie zien gaan. Defour tegen ons vorig seizoen, om iets te noemen wat meteen in mij opkomt. Maar neemt niet weg dat zijn doorverwijzing objectief bekeken correct is. En dat ik de elleboog van Coulibaly onopzettelijk vond.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door bert1924 »

Na het verscheidene maal zien van de beelden :het is een duidelijke elleboogstoot in het gezicht van Kotysch
De keeper van gent spreekt Kotysch vrij van alle schuld
De verdediging centraal met Kotysch en Fernandes is het beste wat er de laatste weken te zien was.
BTW Enrique indien u persoonlijke problemen heeft met Kotysch ,spreek hem dan persoonlijk aan.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door enrique »

Belachelijke opmerking
Objectief in uw analyses zijt ge wel niet
Nooit geweest
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door STVV-fan »

enrique schreef:Belachelijke opmerking
Objectief in uw analyses zijt ge wel niet
Nooit geweest
Gij ook niet, dus daar staat het 1-1.
Ik vaak ook niet hoor, maar ik besef dat zelf

Dat van Sascha was fout, dat zie je duidelijk in de herhaling.
Dat van Coulibaly was fout, wist duidelijk dat Sascha in zijn rug zat en zwaait zijn linkerelleboog los achteruit.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door enrique »

Proficiat
Geen enkel probleem mee
Plaats reactie