Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door toyotacorolla »

En de elleboog van Coulibaly?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door Mikman »

Een basisplaats voor Swers ten nadele van Tchenkoua kan Leko echt niet meer verantwoorden.

Het is niet de eerste keer dat Gent uit zo'n vrije trap scoort, waarbij men de bal afschermt zodat de doelman hem niet ziet vertrekken. Ze ( Milicevic ) deed het ook al eerder in de Champions League tegen Lyon. Het is een ingeoefend nummertje en dus afhankelijk van een goeie timing, zodat de keeper zo weinig mogelijk tijd heeft om te reageren. STVV had dit moeten counteren door één of twee mannetjes op de doellijn te plaatsen. Dan werd het voordeel dat Schoofs had ( zijn onzichtbaarheid ) plots een nadeel, omdat hij niet weet wat er achter de 2 muren gebeurd. Gent kan dit counteren door enkele spelers mee op de doellijn te laten schuiven maar dat verstoort de timing van de vrije trap dan weer.


Wat de betwiste fases betreft: na x-aantal herhalingen was ik geneigd te zeggen dat de corner correct was. Sowieso had Djene dat risico niet moeten nemen. Kan iemand hem ook eens leren inwerpen?

Elleboog Coulibaly: leek me onopzettelijk.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door Alain »

Mikman schreef:Een basisplaats voor Swers ten nadele van Tchenkoua kan Leko echt niet meer verantwoorden.

Het is niet de eerste keer dat Gent uit zo'n vrije trap scoort, waarbij men de bal afschermt zodat de doelman hem niet ziet vertrekken. Ze ( Milicevic ) deed het ook al eerder in de Champions League tegen Lyon. Het is een ingeoefend nummertje en dus afhankelijk van een goeie timing, zodat de keeper zo weinig mogelijk tijd heeft om te reageren. STVV had dit moeten counteren door één of twee mannetjes op de doellijn te plaatsen. Dan werd het voordeel dat Schoofs had ( zijn onzichtbaarheid ) plots een nadeel, omdat hij niet weet wat er achter de 2 muren gebeurd. Gent kan dit counteren door enkele spelers mee op de doellijn te laten schuiven maar dat verstoort de timing van de vrije trap dan weer.


Wat de betwiste fases betreft: na x-aantal herhalingen was ik geneigd te zeggen dat de corner correct was. Sowieso had Djene dat risico niet moeten nemen. Kan iemand hem ook eens leren inwerpen?

Elleboog Coulibaly: leek me onopzettelijk.
Vergeet ook de ronduit smerige charge van Kotysch op hun keeper niet... Die staat al op HLN.be, dus met een beetje pech en slechte wil worden onze reviewvrienden ook wakker.
Die corner was moeilijk te zien. Een 'honest mistake' van de scheids dus. Ik ergerde mij meer aan de manier waarop De Petter die verdedigde.
Bij de vrije trap vraagt Cuevas volgens mij (met armbewegingen, ik kan niet liplezen) nog aan Dutoit of hij op de lijn moet komen staan. Dat was toch de indruk die ik had toen ik het live op tv zag.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door toyotacorolla »

Dan mag de elleboog van Coulibaly ook rood. Linker elleboog gaat vlot naar het gezicht van Kotysch. Onvrijwillig?????? Arm duidelijke beweging.
Moet ook worden bestraft.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door enrique »

Ik vind het jammer dat er hier altijd zo weinig neutrale reacties terug te vinden zijn
Wat natuurlijk eigen is aan een clubforum, maar toch ... Het zou een klein beetje anders kunnen
Het zijn altijd dezelfden die van alles de schuld krijgen
En altijd dezelfden waarvoor de ogen gesloten worden
Namen ga ik niet noemen ...
Het is niet omdat de corner niet terecht is, dat je de bal maar moet laten binnen koppen
Het is niet omdat uw vrienden aan het kanon staan, dat je de bal zomaar moet laten binnen gaan ... ;)
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door vdl »

Waarom mag Sylla niet meer spelen ?Die jongen was toch goed,wat Cuevas gisteren aan het aanmodderen was was niet om aan te zien.
Voetballend brengt een De Petter dus nul komma nul bij he, breng dan Valdivia of Gerkens.
Gerkens nu op de plaats van Bezus laten invallen is ook geen geschenk ,das helemaal zijn positie niet.
Koubemba is die al helemaal afgeschreven of wat, want die krijgt geen kans meer?
luc de kanarie
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 dec 2010, 17:58

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door luc de kanarie »

sylla niet goed genoeg en prosw beter dan koubemba en de petter eruit voor Gerkens dan halen we nog genoeg punten
Gebruikersavatar
droopy
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jul 2011, 19:35

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door droopy »

toyotacorolla schreef:2-1 eindstand.
Cuevas de kloef kapper van de match.
niet akkoord
Peeters verliest knullig de bal en cuevas moest ingrijpen


Sent from my iPhone using Tapatalk
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door STVV-fan »

Kort samengevat: STVV was gewoonweg niet goed genoeg vandaag. Simpel.
Met wat geluk staan we geen 2-0, 3-0 achter bij de rust.
De 1-0 na de rust is dan ook compleet naar het spelbeeld van de wedstrijd.

Sascha gaat pech hebben, dat gaan 2 a 3 matchen aan de kant worden (want je zie hem echt de beweging maken).
dit moet je niet doen in minuut 72. Mocht je het dan echt willen doen en u niet kunnen inhouden, doe dit dan in minuut 93.... .

Wat de goal van Rob betreft: voor hetzelfde geld stampt hij die de tribune in of trapt hij te zwak of in de muur.
Wat erger is, is dat die vrije trap niet mag komen. Die bal (voor hij bij Rob terechtkomt) moet weggestampt worden, rats naar voor, want je zit in de allerlaatste seconden (ik betwijfel zelfs of nog gespeeld mocht worden).

Maar goed.
STVV verdient verloren, op naar Oostende
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door miel »

Nogmaals het maakte niet uit wie er in de basis stond
We hebben de wet van de sterkste moeten onder gaan punt
Deze ploeg is een klasse te sterk , alleen ontbreekt de efficiëntie momenteel
Anders overklassen ze iedereen , ook op Oostende moest de match in de eerste helft al lang gespeeld zijn .
Gent dwong ons van te verdedigen , Swers en Bamba stonden meer links en rechts achter dan hen lief was , en dat was nodig om de organisatie te bewaren .
Ik vind dat STVV daar aardig in geslaagd is en ei zo na had het ons een punt opgeleverd .
We hebben geprobeerd om te voetballen , maar de pressie van Gent vond ik wel indrukwekkend , daardoor kwamen we niet aan voetballen toe , laat staan om kansen af te dwingen .
Is het dan zo moeilijk om u daar bij neer te leggen zonder dat er weer van alles in vraag moet gesteld worden .
BTW Cuevas , Swers en Kotisch waren zeker niet de slechtste gisteren , trouwens vanuit de organisatie en het collectief was het niet eens zo slecht . Jammer van het late tegen doelpunt .
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door den ief »

STVV-fan schreef:Kort samengevat: STVV was gewoonweg niet goed genoeg vandaag. Simpel.
Met wat geluk staan we geen 2-0, 3-0 achter bij de rust.
De 1-0 na de rust is dan ook compleet naar het spelbeeld van de wedstrijd.

Sascha gaat pech hebben, dat gaan 2 a 3 matchen aan de kant worden (want je zie hem echt de beweging maken).
dit moet je niet doen in minuut 72. Mocht je het dan echt willen doen en u niet kunnen inhouden, doe dit dan in minuut 93.... .

Wat de goal van Rob betreft: voor hetzelfde geld stampt hij die de tribune in of trapt hij te zwak of in de muur.
Wat erger is, is dat die vrije trap niet mag komen. Die bal (voor hij bij Rob terechtkomt) moet weggestampt worden, rats naar voor, want je zit in de allerlaatste seconden (ik betwijfel zelfs of nog gespeeld mocht worden).

Maar goed.
STVV verdient verloren, op naar Oostende
In principe is die fout van sascha geen reviewmateriaal. Het is niet zo dat hij hier de fysieke integriteit van Rinne in gevaar brengt he. Het is vuil, spelbederf, maar gewoon een fikse duw.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door Jan Bulder »

den ief schreef:
STVV-fan schreef:Kort samengevat: STVV was gewoonweg niet goed genoeg vandaag. Simpel.
Met wat geluk staan we geen 2-0, 3-0 achter bij de rust.
De 1-0 na de rust is dan ook compleet naar het spelbeeld van de wedstrijd.

Sascha gaat pech hebben, dat gaan 2 a 3 matchen aan de kant worden (want je zie hem echt de beweging maken).
dit moet je niet doen in minuut 72. Mocht je het dan echt willen doen en u niet kunnen inhouden, doe dit dan in minuut 93.... .

Wat de goal van Rob betreft: voor hetzelfde geld stampt hij die de tribune in of trapt hij te zwak of in de muur.
Wat erger is, is dat die vrije trap niet mag komen. Die bal (voor hij bij Rob terechtkomt) moet weggestampt worden, rats naar voor, want je zit in de allerlaatste seconden (ik betwijfel zelfs of nog gespeeld mocht worden).

Maar goed.
STVV verdient verloren, op naar Oostende
In principe is die fout van sascha geen reviewmateriaal. Het is niet zo dat hij hier de fysieke integriteit van Rinne in gevaar brengt he. Het is vuil, spelbederf, maar gewoon een fikse duw.
Gewoon een fikse duw? Dit was totaal onnodig en 100% intentioneel. Als hij daar rood voor krijgt heeft niemand iets te zeggen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door lindoke »

We verdienden misschien op basis van organisatie een punt. Wat betreft stoutmoedigheid en afgedwongen kansen verdienden we absoluut NIKS! Ik weet dat het op twee gedachten hinken is maar ik vond dat na de 1-0 STVV (alweer) dan pas zijn eigen spel begon te spelen en dan pas begon mee te spelen met als logisch gevolg de 1-1. Misschien volgende week Oostende eens proberen te verrassen door vrank en vrij voor aanvallend voetbal te kiezen in plaats van puur op defensieve organisatie.

Los van het feit dat Gent verdiend gewonnen heeft, had ik de indruk dat de ref desnoods tot minuut 100 had laten doorspelen om Gent toch maar de overwinning te geven. Vraag me af of er echt 6 minuten overgespeeld moesten worden!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door StvvBoy »

lindoke schreef:We verdienden misschien op basis van organisatie een punt. Wat betreft stoutmoedigheid en afgedwongen kansen verdienden we absoluut NIKS! Ik weet dat het op twee gedachten hinken is maar ik vond dat na de 1-0 STVV (alweer) dan pas zijn eigen spel begon te spelen en dan pas begon mee te spelen met als logisch gevolg de 1-1. Misschien volgende week Oostende eens proberen te verrassen door vrank en vrij voor aanvallend voetbal te kiezen in plaats van puur op defensieve organisatie.

Los van het feit dat Gent verdiend gewonnen heeft, had ik de indruk dat de ref desnoods tot minuut 100 had laten doorspelen om Gent toch maar de overwinning te geven. Vraag me af of er echt 6 minuten overgespeeld moesten worden!
De fout van cuevas was dacht ik in minuut 93 en 20-30 seconde dus nog binnen te tijd. Dus de vrijetrap moest hij wel geven en dat heeft wel even geduurd woordoor de goal pas in de 95 minuut valt.
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Speeldag 8 : AA Gent - STVV

Bericht door den ief »

Jan Bulder schreef:
den ief schreef:
STVV-fan schreef:Kort samengevat: STVV was gewoonweg niet goed genoeg vandaag. Simpel.
Met wat geluk staan we geen 2-0, 3-0 achter bij de rust.
De 1-0 na de rust is dan ook compleet naar het spelbeeld van de wedstrijd.

Sascha gaat pech hebben, dat gaan 2 a 3 matchen aan de kant worden (want je zie hem echt de beweging maken).
dit moet je niet doen in minuut 72. Mocht je het dan echt willen doen en u niet kunnen inhouden, doe dit dan in minuut 93.... .

Wat de goal van Rob betreft: voor hetzelfde geld stampt hij die de tribune in of trapt hij te zwak of in de muur.
Wat erger is, is dat die vrije trap niet mag komen. Die bal (voor hij bij Rob terechtkomt) moet weggestampt worden, rats naar voor, want je zit in de allerlaatste seconden (ik betwijfel zelfs of nog gespeeld mocht worden).

Maar goed.
STVV verdient verloren, op naar Oostende
In principe is die fout van sascha geen reviewmateriaal. Het is niet zo dat hij hier de fysieke integriteit van Rinne in gevaar brengt he. Het is vuil, spelbederf, maar gewoon een fikse duw.
Gewoon een fikse duw? Dit was totaal onnodig en 100% intentioneel. Als hij daar rood voor krijgt heeft niemand iets te zeggen.
Hij kan daar zeker rood voor krijgen, maar valt volgens mij toch niet binnen het toepassingsgebied van de review.
Plaats reactie