Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door STVV-fan »

Halenaar schreef:
enrique schreef:In 2008 hebben ze Mario overgenomen
Het is dus mogelijk om een klasseverdediger te vinden
Graag zo ene tijdens de winterstop
Maar Roland en zijne portemonnee he
Djene gewoon centraal zetten. Er is wat werk aan, maar hij heeft alle kwaliteiten hiervoor. Dan nog gewoon eindelijk eens 2 deftige backs (Dion Cools aub), en 2 deftige flankspelers en het zit vrij goed. En dan nog wat overbodige, middelmatige nest verlappen.
Cools? waar haal je die draak uit?
BoemBoem
Berichten: 2953
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door BoemBoem »

enrique schreef:
BoemBoem schreef:
enrique schreef:Ge moet nu, en echt moet, winnen van Westerlo
Dan heb je een derde van de competitie al gehad
Al kan je nog niks zeggen wat het vervolg betreft
Het gaat alweer een dubbeltje op zijn kant worden
Als ze zich kunnen redden, zal het waarschijnlijk weer niet voor speeldag 28 of 29 zijn
Zo is het natuurlijk verre van plezant
Westerlo MOET winnen van ons..
Wij hebben nog wel ruimte tov westerlo..

Wat nie wilt zeggen dat ik nie vind dat we beter maar winnen he ;)
Als ze morgen winnen ... 1 punt ... zo veel ruimte is dat niet volgens mij ;)
Als in morgen de lotto win kant mij niks meer schelen ;)

Als als als..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
enrique
Berichten: 2869
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door enrique »

:clap: :clap: :clap:
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door miel »

Since '54 schreef:Halenaar, schrijf ik misschien niet dat hij zijn geluk moet zoeken in 2de klasse??
Inderdaad afserveren is de boodschap maar enkele anderen ook zoals Sylla, Djené, Cuevas, Ceballos. Je kan er niks mee doen in 1ste klasse.
Het ware beter dat Tompie het forum zou afserveren
Dat heeft nog minder kwaliteit dan de aller slechtste STVV speler ooit .
Laat VERDOMME de trainer zijn werk doen .
Wij zijn een ploeg in opbouw , die dit seizoen van bijna 0 is moeten beginnen .
Ik zie deze ploeg elke week groeien , en zeker in het collectief , jammer dat er elke week wel iemand is die de forme van de dag mist en daardoor fouten maakt die duur betaald worden . Dat zijn werkpunten die niet zo gemakkelijk op te lossen zijn
en de trainer heeft ook geen glazen bol om dat te voor komen .

Maar wat deze ploeg heeft gebracht de laatste 2 matchen mocht toch gezien worden tegen tegenstanders die een stuk verder staan .
Voor een kern die volgens sommigen geen eerste klasse waardig is , vertonen ze wel een enorme veerkracht je bent er nooit klaar mee en dat is toch al lang geleden .
Wat dan te denken van de verdediging van KVO , was die dan zoveel beter .
Ik ben zeker niet blind voor de gebreken , maar hier zitten een paar nest bevuilers die hun gelijke niet kennen :gek:
A.C.
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 feb 2015, 13:35

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door A.C. »

Volledig akkoord
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door voetballiefhebber »

Op zich zeker geen slechte wedstrijd en een verdiend punt werd behaald. Alleen ontbreekt het vaak aan die laatste pass. De bal gaat toch zo moeizaam tussen de palen. Gelukkig is Boli weer fit, hij weegt toch wat meer op een verdediging dan Pros.

De rechterflank is een echt drama met Swers. Hij is de man die de meeste ruimte krijgt en dan geeft hij nog constant slechte passen. Gerkens is dan een man die ik als eerste naam op het scheidsrechtersblad zou schrijven. Als je ziet dat die jongen STVV eigenlijk op het hoogste niveau heeft gehouden. Hij was zowat de enige op niveau met O'Loughlin, samen met Dutoit wellicht. Die jongen wilt echt niet meer blijven als hij de bank moet blijven warm houden en hij heeft dat nog wat scorend vermogen.

Toekomstgericht zou ik wat meer gaan scouten in België, want er lopen heus wel talenten rond die bij de grote clubs en zelfs subtoppers hun kans niet echt krijgen. Jammer eigenlijk dat de eigen jeugd precies tekort komt. Als versterking moet je gaan kijken bij spelers die al in de A-kern zitten in de Pro League.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door Vouch »

Ik begrijp écht niet hoe het komt dat er zoveel domme penaltyfouten gemaakt worden in eerste nationale. Deze, vb. ook de fout van de Eupen-verdediger op Club Brugge bij een 0-1 voorsprong en je kan er nog zoveel opnoemen. Je ziet het van mijlenver afkomen, je denkt: "die gaat zo stom toch niet zijn, zeker?" en toch doet hij het.

Bij de tweede goal, waar is daar de rugdekking van Sylla?

Als je 1-1 kan houden tot de rust, wil ik het nog wel eens zien want dan moet Oostende komen... Maar soit, dat is voetbal. Vorige week in de laatste minuut een punt verloren, nu in de laatste minuut één gepakt. Het bewijst nog maar eens dat je op het einde van het seizoen, het aantal punten hebt dat je verdiend.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door Caravaggio »

voetballiefhebber schreef: Toekomstgericht zou ik wat meer gaan scouten in België, want er lopen heus wel talenten rond die bij de grote clubs en zelfs subtoppers hun kans niet echt krijgen. Jammer eigenlijk dat de eigen jeugd precies tekort komt. Als versterking moet je gaan kijken bij spelers die al in de A-kern zitten in de Pro League.
² niet alleén in de Pro League... in 1B zitten er ook een paar 2 follow o.a. Nicolas Rajsel -Dylan De Belder-Aurélien Joachim-Alexandre DeBruyn-Geert Berben -Yassin Gueroui ... ook in de 1ste amateurliga regelmatig scouten..leuke reeks

on topic:
* plus: Dutoit-Stef Peeters..2 beste Truienaren op Oostende. Peeters gevaarlijk/stevige strakke pas/vista/techniek/stilstaande fases. Dutoit is terug naar zijn "oude" niveau aan het keren na een minder seizoensbegin. Bij een 2-1 stand houd hij STVV in de race met 'n paar knappe tussenkomsten.
STVV voetbalde heel verzorgd / Stvv was de betere ploeg / jammer van de "domme" fouten in de verdediging
*min: Bezus eens even laten rusten; taffelde gisteren teveel; is misschien de talentvolste speler maar wou wat veel gstrn; sneller afspelen na z'n goede dribbel. Gerkens-Valdivia zijn opties
Sylla zou ik laten staan ten nadele van Cuevas, nog steeds; mss wel eens aan Dussaut of Ryckaert denken
Kotysch, als back-up want met inzet en sympathie alleen kom je er niet, tekort voor 1ste klas
Djéne wisselt goede dingen af met slechte; toch een veel betere voetballer dan Bagayoko (dat die maar met zn hoverboard gaat spelen :-)

Al-bij-al een mooi punt(je), stvv voetbalde echt verzorgd en combineerde fijn, een enorm contrast met het tijdperk-O'Loughlin
Oostende vond ik echt niet goed gisteren.... staan die zo hoog? Het leek eerder omgekeerd
Rara wissels maar ze draaiden goed uit (fernandes gekwetst / uit voorzorg naar de kant?) Gerkens zie ik niet als een 10 maar soit hij scoort
Laatst gewijzigd door Caravaggio op 01 okt 2016, 12:52, 2 keer totaal gewijzigd.
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door omeloe »

miel schreef:Wij zijn een ploeg in opbouw , die dit seizoen van bijna 0 is moeten beginnen .
Na elke transferperiode zijn we een ploeg in opbouw . De betere spelers willen weg en RD wil ze niet tegenhouden . Voor Stef Peeters bvb. zullen er aanbiedingen komen , het zal niet gemakkelijk worden om hem bij STVV te houden . De beste spelers zullen bij een ploeg als STVV altijd weggeplukt worden .
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door bert1924 »

Proficiat MIEL dit is eens iets anders dan het eeuwig afbreken en gezaag
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door bert1924 »

Bij het tweede doelpunt gaat Sylla in de fout,hij moet gewoon bijblijven ipv te tacklen
Ook kotysch moet de voorzet onderscheppen.l
truieneer
Berichten: 107
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:37
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door truieneer »

bert1924 schreef:Bij het tweede doelpunt gaat Sylla in de fout,hij moet gewoon bijblijven ipv te tacklen
Ook kotysch moet de voorzet onderscheppen.l
effe deze citeren, had ook anderen kunnen selecteren:

iedereen Fernandes die zich door de benen laat spelen bij die voorzet, gemist?

greetz
stvv'er
Berichten: 2443
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door stvv'er »

bert1924 schreef:Proficiat MIEL dit is eens iets anders dan het eeuwig afbreken en gezaag
:grappig:

Zegt degene die jaren lang lang het bloed kon drinken van een zekere Guy Mangelschots.
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door omeloe »

stvv'er schreef:
bert1924 schreef:Proficiat MIEL dit is eens iets anders dan het eeuwig afbreken en gezaag
:grappig:

Zegt degene die jaren lang lang het bloed kon drinken van een zekere Guy Mangelschots.
" Er zijn twee mensen die altijd de club afbreken ..." :grappig:
https://www.youtube.com/watch?v=bfJ6FtRjnUI&gl=BE
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door Tompie »

voetballiefhebber schreef:Op zich zeker geen slechte wedstrijd en een verdiend punt werd behaald. Alleen ontbreekt het vaak aan die laatste pass. De bal gaat toch zo moeizaam tussen de palen. Gelukkig is Boli weer fit, hij weegt toch wat meer op een verdediging dan Pros.

De rechterflank is een echt drama met Swers. Hij is de man die de meeste ruimte krijgt en dan geeft hij nog constant slechte passen. Gerkens is dan een man die ik als eerste naam op het scheidsrechtersblad zou schrijven. Als je ziet dat die jongen STVV eigenlijk op het hoogste niveau heeft gehouden. Hij was zowat de enige op niveau met O'Loughlin, samen met Dutoit wellicht. Die jongen wilt echt niet meer blijven als hij de bank moet blijven warm houden en hij heeft dat nog wat scorend vermogen.

Toekomstgericht zou ik wat meer gaan scouten in België, want er lopen heus wel talenten rond die bij de grote clubs en zelfs subtoppers hun kans niet echt krijgen. Jammer eigenlijk dat de eigen jeugd precies tekort komt. Als versterking moet je gaan kijken bij spelers die al in de A-kern zitten in de Pro League.
In dat stukje over Gerkens heb ik me toch bijna even verslikt. STVV op het hoogste niveau heeft gehouden? Heb ik wat gemist? Ik heb hem enkele degelijke wedstrijden zien spelen, om erna al snel mee te verzuipen in het O'Loughlin zootje van vorig seizoen.

Dit seizoen waren zijn invalbeurten ook zeer pover, zeker in Gent. Ook gisteren kwam hij eigenlijk gewoon zwak in, maar hij scoort wel een belangrijk doelpunt.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Plaats reactie