Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Johan
Berichten: 406
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door Johan »

Hou mijn hart vast voor de opstelling van Leko, volgens hem moeten wij de eerste helft niet voetballen,het is wachten tot een eind in de tweede helft om volwaardige spelers op het terrein te zetten.EEN CERTITUDE: IEBE SWERS ,daar heeft Leko blijkbaar een boontje voor.Voor de rest :Cuevas, Kotysch,Sylla,Djene enz. wat met Valdivia,Koumemba, Tchenkoua, enz. Slappe trainer met veel uitleg.
STVV-fan
Berichten: 6016
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door STVV-fan »

BoemBoem schreef:
STVV-fan schreef:
stvvilvoorde schreef:Tegen westerlo moet je inderdaad de volle buit pakken.
Al is het maar omdat we de weken erna op Genk moeten, dan thuis tegen zulte en charleroi, dan naar eupen en dan thuis tegen brugge.
:o :shock: WOW, zwaar programma :|

Er moet thuis van Westel gewonnen worden. Het is alles of niets.
Op ons kunstgras gaat Westerlo waarschijnlijk komen betonneren en ga jij het spel moeten maken...
Dan is het een kwestie van het eerste kwartier vol vooruit te spelen en geen kutgoal te pakken zoals op Oostende.

Westerlo ligt ons inderdaad niet, maar ik kan mij niet herinneren dat ze ons vorig jaar gedomineerd hebben thuis... en toen vond ik die ploeg iets beter dan dees seizoen, dan die onnozele penalty voor Gounongbe.... .
Maar bon, nu alles geven tijdens de interlandbreak, de spelers inpeperen dat er MOET gewonnen worden van Westel en proberen te combineren zoals op Oostende en dan zien hoe de match evolueert.

@Boem: wij hebben dan tenminste zo geen armtierig stadion :grappig: wij hebben de RVUE :lol:
Ik zou kunnen zeggen dat wij in principe géén stadion hebben :Roland:

Maar die tour gaan we niemeer op liefst :lol:
Touché :)

@Johan: Tis een beetje een dubbeltje op zijn kant.
De keren dat Tchenkoua in de basis gestart heeft, vond ik hem niet zo bijster goed, maar hij valt wel heel goed in en we hebben meer schwung naar voren. Wie moet hem dan vervangen: Swers of Ceballos. Globaal genomen vind ik persoonlijk Ceballos dan nog beter dan Swers, maar het is nu ook weer niet die speler die je van la masia verwacht.... .
Oplossing hier zou zijn: Tchenkoua (en hopen dat hij goed start), Ono (eens terug uit blessure, hoewel hij meer tot zijn recht komt op de 10, waar je momenteel enkel Bezus hebt), Koubemba (hopelijk zit die in de selectie tegen Westel, anders begin ik wat boos te worden).

Achteraan is het puzzelen naar de beste 4.
Certitudes zijn: Fernandes en Djéné.
Pulido moeten we nu niet gaan demoniseren voor zijn mindere match tegen Mechelen.
Hoe bagayoko ooit speler van het jaar geworden is (of whatever) bij Bratislava is mij een raadsel.

Hoe ik vind dat je moet spelen achteraan.
LB: Cuevas (I know, ook niet DE verdediger, maar zijn voorzet is tenminste beter dan die van Sylla, die in een vormdip zit)
CB: Fernandes
CB: Pulido
RB: Djéné

Voor zij die Pulido wel degelijk demoniseren, heb ik een alternatief:
LB: Cuevas
CB: Fernandes
CB: Djéné
RB: Dussaut

Djéné centraal, die heeft dat niet slecht gedaan tegen Gent en Dussaut op rechts (om Bagayoko NIET hoeven op te nemen in de selectie).

Het middenveld blijft voor mij tot nader order de driehoek met Peeters, De Petter en Bezus.
De voorlijn: Bamba, Boli, Koubemba: die voorlijn wil ik eens zien
Mikman
Berichten: 3679
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door Mikman »

Volgens mij heeft Tchenkoua in de competitie enkel op Moeskroen gestart. Dus op basis van één slechte match als basisspeler daarom meteen besluiten dat hij beter is als invaller, is wel heel kort door de bocht. Als Leko Pros en/of Valdivia uit de wedstrijdkern laat, kan hij Koubemba en/of Ceballos op de bank of op de flank zetten. Er zijn ondanks de beperking van het aantal Belgen wel degelijk mogelijkheden om tot een goeie basisploeg te komen ( zonder Swers dus ) én voldoende kwaliteit op de bank te zetten die bij een invalbeurt nog wat extra kunnen brengen.
enrique
Berichten: 2873
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door enrique »

Alleen de rangschikking doet weer pijn aan mijn ogen
2 punten boven de laatste ...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door Brusselmans »

enrique schreef:Alleen de rangschikking doet weer pijn aan mijn ogen
2 punten boven de laatste ...
op 7 dagen van +6 naar +2 !!!!
:onfire:
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door voetballiefhebber »

Ik zie dat iemand hier naar de kalender wees.
Eigenlijk valt er dit seizoen echt geen pijl op de Pro League te trekken.
Om eerlijk te zijn zie ik geen enkele sterke en geen enkele zwakke ploeg in onze competitie. Eigenlijk kun je overal verliezen of winnen dit seizoen.
Stel nu Eupen, die echt wel een aanwinst zijn al voetballend voor eerste klasse. Zaterdag was het een ramp thuis tegen Moeskroen, maar als ze dan echt willen en in een begenadigde dag zijn, eten ze Moeskroen misschien met 5-0 op. Tegen Genk heb je dan wel meestal het nadeel dat ze tegen STVV altijd supergemotiveerd zijn.
den ief
Berichten: 1348
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door den ief »

enrique schreef:Alleen de rangschikking doet weer pijn aan mijn ogen
2 punten boven de laatste ...
En tegelijk houd je 3 ploegen achter je, sta je op 2 punten van de 11de en ben je nog nergens kansloos weggespeeld. Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.
Volgens de meerderheid hier hadden we geen ploeg voor eerste, gingen we geen 5 goalen maken dit seizoen en waren we dus bij voorbaat een vogel voor de kat.
STVV-fan
Berichten: 6016
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door STVV-fan »

den ief schreef:
enrique schreef:Alleen de rangschikking doet weer pijn aan mijn ogen
2 punten boven de laatste ...
En tegelijk houd je 3 ploegen achter je, sta je op 2 punten van de 11de en ben je nog nergens kansloos weggespeeld. Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.
Volgens de meerderheid hier hadden we geen ploeg voor eerste, gingen we geen 5 goalen maken dit seizoen en waren we dus bij voorbaat een vogel voor de kat.
Het is weer hetzelfde als vorig seizoen:
Als je daar 3 weken achter elkaar won, dan speelde je mee voor POI, verloor je drie weken achter elkaar, was je klaar om te degraderen.
Zonder zever, als wij vorig seizoen, 3 weken voor het einde 9/9 haalden, hadden wij nog kans om in de bovenste regionen terecht te komen.
Dit seizoen is dat niet anders.

Dus Brusselmans: voor jouw objectief verantwoorde kritiek, kijk maar naar de tussenstand ;)

haal je bij wijze van spreken 9/9 in de volgende matchen, speel je gewoon bovenaan mee. speel je echter daarna 0/9 ben je klaar om te degraderen... .

Als het geluk ons meezit zitten we weer niet te knoeien tot de laatste speeldag.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door Since '54 »

den ief schreef:
enrique schreef:Alleen de rangschikking doet weer pijn aan mijn ogen
2 punten boven de laatste ...
En tegelijk houd je 3 ploegen achter je, sta je op 2 punten van de 11de en ben je nog nergens kansloos weggespeeld. Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.
Volgens de meerderheid hier hadden we geen ploeg voor eerste, gingen we geen 5 goalen maken dit seizoen en waren we dus bij voorbaat een vogel voor de kat.

We hebben inderdaad geen ploeg die zich behoorlijk kan weren in 1ste klasse. Zoals ik al meerdere keren heb aangehaald hebben wij een ploeg om momenteel (dit seizoen) mee te draaien op plaatsen 13- 14 en 15. Het geluk is aan onze zijde omdat er maar één ploeg degradeert. Dus, alle optimisme van enkelen ten spijt, we zullen moeten spelen tot in mei 2017 'met de hand op het hart'. Deze situatie (jaarlijks) is alles behalve klantvriendelijke politiek en zal de abo-stand niet doen verbeteren, integendeel.
Laat ons toch afstappen van dat 'Giant killer'-schap. Dat brengt geen aarde aan de dijk. Wij moeten blijven winnen tegen onze rechtstreekse concurrenten: Westerlo, Beveren, Moeskroen, Eupen zelfs Mechelen. Zo blijf je in 1ste. Dat er nog zo velen blijven spreken over het kloppen van Anderlecht, Genk, Brugge en daar quasi een orgasme van krijgen, dat gaat er bij mij niet in.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door Jacques »

STVV-fan schreef: Als het geluk ons meezit zitten we weer niet te knoeien tot de laatste speeldag.
GEEN uitverkoop organiseren in januari zou ook al helpen...Dan zouden er misschien ook iets minder mensen gedegouteerd afhaken. Wij zijn vorig seizoen gestart met een ploeg voor PO1 en geëindigd met een ploeg voor PO3. Daar heeft ons bestuur voor gekozen. En die meeval of beter gezegd een akkoordje/vriendendienst met/van Lokeren was nodig om ons bestuurlijk geklungel niet in een totale catastrofe te laten uitmonden.

Goed beleid heeft geen nood aan geluk of vriendendiensten. Dat wij al vanaf de 1ste speeldag (moeten) hopen dat het allemaal wat meezit, is veelzeggend. Het zal inderdaad wel weer dicht op elkaar liggen, maar wie zich altijd uitsluitend richt op Moeskroen, Eupen, Beveren en Westerlo, weet dat hij mikt op plaats 10-16. Onze ambitie moet Zulte, Charleroi, Kortrijk, Mechelen zijn, niet enkel in woord, maar vooral ook in daad. Die ploegen moeten veel minder vaak een beroep doen op geluk.

Leko doet het momenteel behoorlijk met het beschikbare materiaal. Beter dan ik vooraf gedacht had. Echter, meer dan plaats 12 zal er niet inzitten met deze kern. Da kalender speelt trouwens niet in ons voordeel voor speeldag 25-30. Niet veel te kopen, niet veel (waarschijnlijke) eindeseizoensmatchen, wel enkele zwarte beesten. Dat wordt 9 kansen op 10 weer dichtgeknepen billen. Daar lok je geen volk mee.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 6016
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef:
STVV-fan schreef: Als het geluk ons meezit zitten we weer niet te knoeien tot de laatste speeldag.
GEEN uitverkoop organiseren in januari zou ook al helpen...Dan zouden er misschien ook iets minder mensen gedegouteerd afhaken. Wij zijn vorig seizoen gestart met een ploeg voor PO1 en geëindigd met een ploeg voor PO3. Daar heeft ons bestuur voor gekozen. En die meeval of beter gezegd een akkoordje/vriendendienst met/van Lokeren was nodig om ons bestuurlijk geklungel niet in een totale catastrofe te laten uitmonden.

Goed beleid heeft geen nood aan geluk of vriendendiensten. Dat wij al vanaf de 1ste speeldag (moeten) hopen dat het allemaal wat meezit, is veelzeggend. Het zal inderdaad wel weer dicht op elkaar liggen, maar wie zich altijd uitsluitend richt op Moeskroen, Eupen, Beveren en Westerlo, weet dat hij mikt op plaats 10-16. Onze ambitie moet Zulte, Charleroi, Kortrijk, Mechelen zijn, niet enkel in woord, maar vooral ook in daad. Die ploegen moeten veel minder vaak een beroep doen op geluk.

Leko doet het momenteel behoorlijk met het beschikbare materiaal. Beter dan ik vooraf gedacht had. Echter, meer dan plaats 12 zal er niet inzitten met deze kern. Da kalender speelt trouwens niet in ons voordeel voor speeldag 25-30. Niet veel te kopen, niet veel (waarschijnlijke) eindeseizoensmatchen, wel enkele zwarte beesten. Dat wordt 9 kansen op 10 weer dichtgeknepen billen. Daar lok je geen volk mee.
Geluk heeft er wel degelijk heel wat mee te maken. Wanneer je bouwt, maar de cement pakt niet rn het gebouw stort in (geluk). Natuurlijk kan je doen als vorig jaar en belangrijke bakstenen weghalen. Dit zie ik dees jaar niet gebeuren. Waarom ook? Je hebt nu geen ploeg voor POI, maar wel een ploeg om rustig in de middenmoot te draaien. Waarom lukt dat niet? ==> je mist geluk. Geen onkunde, gewoon geluk. Het tot nu toe geleverde spel.in vergelijking met de reacties (alweer) op het begin van het seizoen bewijzen (voorlopig) het ongelijk van die mensen. Dat die dus lastig zijn en wegblijven, daar applaudisseer ik voor. Wanneer ons spel punten gaat opleveren komen er wel anderen. Zo niet, dan kunnen we met opgeheven hoofd de aftocht zwaaien
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door toyotacorolla »

Indien Peeters zich blijft onderscheiden, en er elke match staat, vrees ik dat tijdens de wintermercado de kassa gaat rinkelen op Staaien, vorig seizoen indachtig.
Het wordt toch stilaan tijd dat je bepalende spelers langer bij Stvv kunt houden.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door Caravaggio »

HBVL zegt vandaag dat Sascha Kotysch 3 speeldagen aan z'n broek zou krijgen
Ik vind geen link op het internet
http://www.gva.be/cnt/dmf20160926_02487 ... kotysch-op

Gezien de belabberde prestatie van Kotysch op Oostende zal/zou hij waarschijnlijk toch vervangen worden
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
STVV-fan
Berichten: 6016
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door STVV-fan »

toyotacorolla schreef:Indien Peeters zich blijft onderscheiden, en er elke match staat, vrees ik dat tijdens de wintermercado de kassa gaat rinkelen op Staaien, vorig seizoen indachtig.
Het wordt toch stilaan tijd dat je bepalende spelers langer bij Stvv kunt houden.
Blijft u da zelf zeggen, van nu tot eind december dan ben je daar heilig van overtuigd en weet je zelfs al welke ploeg het wordt en hoeveel hem gaat kosten
STVV-fan
Berichten: 6016
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9: KV Oostende - STVV

Bericht door STVV-fan »

Caravaggio schreef:HBVL zegt vandaag dat Sascha Kotysch 3 speeldagen aan z'n broek zou krijgen
Ik vind geen link op het internet
http://www.gva.be/cnt/dmf20160926_02487 ... kotysch-op

Gezien de belabberde prestatie van Kotysch op Oostende zal/zou hij waarschijnlijk toch vervangen worden
Dan moet Fai er ook 3 krijgen. Dan moet Coulibaly er minstens 1 krijgen,....
Plaats reactie