Speeldag 10: STVV - Westerlo

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Speeldag 10: STVV - Westerlo

Bericht door Tompie »

Belangrijke wedstrijd. Mits winst hebben we weer wat meer ademruimte.

In eigen huis zijn dit wedstrijden waarin we de punten moeten pakken. Erna volgt de verplaatsing naar Genk.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 10: STVV - Westerlo

Bericht door STVV-fan »

Ik ben benieuwd wie de selectie zal halen.
Gaat Dussaut het halen door tegenvallende Sylla/Cuevas?
Komt Pulido terug in de basis, of komt Bagayoko erin?
Blijft Iebe nu eens eindelijk op de bank zitten?
Zit Koubemba in de selectie?
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 10: STVV - Westerlo

Bericht door StvvBoy »

STVV-fan schreef:Ik ben benieuwd wie de selectie zal halen.
Gaat Dussaut het halen door tegenvallende Sylla/Cuevas?
Komt Pulido terug in de basis, of komt Bagayoko erin?
Blijft Iebe nu eens eindelijk op de bank zitten?
Zit Koubemba in de selectie?
Cuevas terug in de ploeg, Djene opschuiven en Bagayoko er in.

Dutoit
Bagayoko - Djene - Fernandes - Cuevas
De petter - peeters
Tchenkoua - Bezus - Bamba
Boli

Bank: Pirard, Pulido, Sylla, Gerkens, swers,Ceballos,Proschwitz

Geen idee wat er van koubemba is. Maar ik denk zelf dat hij de oefenwedstrijd tegen MVV niet meedeed. En daar speelde bijna iedereen die weinig speeltijd kreeg tot nu toe (De sart, Gerkens,Ceballos , Dussaut,... )

Dus er is ofwel een blessure waar we niet van af weten of er is een ruzie of hij toont geen inzet op training.

PS als Bezus niet beter begint te presteren mag van mij Gerkens in de ploeg komen en Peeters een rij vooruitschuiven.

Want Peeters zorgt voor veel meer gevaar en zijn inzet is ook een pak beter. Ik denk dat Bezus vooral te weinig concurrentie heeft waardoor hij begint te slabakken. Mss als ono terug ooit fit geraakt en anders in de winter ne Aanvallende middenvelder erbij halen.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 10: STVV - Westerlo

Bericht door STimVV »

Koubemba speelde wel mee in de oefenwedstrijd tegen MVV. Wel enkel tijdens de laatste 20 a 30 minuten. Een blessure lijkt hij me dus niet te hebben.
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 10: STVV - Westerlo

Bericht door StvvBoy »

STimVV schreef:Koubemba speelde wel mee in de oefenwedstrijd tegen MVV. Wel enkel tijdens de laatste 20 a 30 minuten. Een blessure lijkt hij me dus niet te hebben.
Goed om te horen dat hij toch mee deed. Mag van mij gerust zijn kans nog eens krijgen. Want met korte inval beurt en een basis plaats die bijna even kot was kan ik hem nog niet goed inschatten hoe goed hij is.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 10: STVV - Westerlo

Bericht door enrique »

Dussaut LB
Nieuwe nr 8
Peeters naar 10
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 10: STVV - Westerlo

Bericht door Since '54 »

Wat is eigenlijk een nr. 6, 8, 10 ?

Ik weet dat de nummers in een elftal dateren van uit het WM-systeem maar ik kan begrijpen dat amper nog iemand daar van gehoord heeft laat staan het goed heeft gekend. Zo weet ik wat de nrs. van 1 tot 11 betekenen en voor welke posities zij staan. De spelers droegen hun gepast nummer achteraan op hun shirt en je kon meteen en op voorhand al zeggen die gaat straks linksback spelen of hij rechtsbuiten. Maar als men nu, vandaag de dag spreekt van en 6, een 8, een 10, oké maar wat is er van de rest? Waar heeft men dat geleerd?
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 10: STVV - Westerlo

Bericht door StvvBoy »

Since '54 schreef:Wat is eigenlijk een nr. 6, 8, 10 ?

Ik weet dat de nummers in een elftal dateren van uit het WM-systeem maar ik kan begrijpen dat amper nog iemand daar van gehoord heeft laat staan het goed heeft gekend. Zo weet ik wat de nrs. van 1 tot 11 betekenen en voor welke posities zij staan. De spelers droegen hun gepast nummer achteraan op hun shirt en je kon meteen en op voorhand al zeggen die gaat straks linksback spelen of hij rechtsbuiten. Maar als men nu, vandaag de dag spreekt van en 6, een 8, een 10, oké maar wat is er van de rest? Waar heeft men dat geleerd?
In het systeem dat wij spelen (een 4-2-3-1 of een 4 -3 -3) is dat :

Doelman 1,
Rechterflank verdediger 2, centrale verdediger rechterkant 3, centrale verdediger linkerkant 4. linker flank verdediger 5
Rechter middenvelder 6, linker middenvelder 8, aanvallende middenvelder 10
Flank aanvaller rechterkant 7, flank aanvaller linkerkant 11
Spits 9

Of bv bij onze spelers

Dutoit 1
Bagayoko 2, Djene 3, Fernandes 4, Cuevas 5
De petter 6, Peeters 8
Swers 7, Bezus 10, Bamba 11
Boli 9

Maar zoals je zegt ken je het al en als ik over een 6 , 8 of 10 praat dan gaat het nog steeds over het "oude" systeem .(ik denk toch dat je bedoelt wat hierboven staat? _ Ik denk dat je ook verbaasd zult staan hoeveel mensen dit toch kennen.
Bv op de voetbal als wij over posities praten als supporters gebruiken wij ook meestal nummers. Bv Ono is een ramp als nummer 11 maar als 10 zie ik er wat in. .
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 10: STVV - Westerlo

Bericht door Since '54 »

Ja natuurlijk je bedoelt het goed maar waar staat dat gereglementeerd geschreven. Trouwens met de verdediging ben ik volledig akkoord maar met de rest ... Waar staat ergens geschreven dat in het moderne voetbal een rechtsbuiten een 7 wordt genoemd of een linksbuiten een 11 of een spits een 9? Ik weet het nergens te vinden hoor.

Het WM-systeem van vroeger let daarover niks aan de twijfel over:

------------ 1-----------------

2 ---------------------------3
.....4 .......5 ......6 .......

...... 8 ............ 10 ......
7 .......... 9 ............ 11


De 8 en de 10 werden rechts en linkse insides (binnenspelers) genoemd. De 2 en 3 full backs. De 5 centerhalf en de 4 en 6 halfbacks. De 7 en 11 respectievelijk rechts- en linksbuiten (extremes).
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 10: STVV - Westerlo

Bericht door StvvBoy »

Since '54 schreef:Ja natuurlijk je bedoelt het goed maar waar staat dat gereglementeerd geschreven. Trouwens met de verdediging ben ik volledig akkoord maar met de rest ... Waar staat ergens geschreven dat in het moderne voetbal een rechtsbuiten een 7 wordt genoemd of een linksbuiten een 11 of een spits een 9? Ik weet het nergens te vinden hoor.

Het WM-systeem van vroeger let daarover niks aan de twijfel over:

------------ 1-----------------

2 ---------------------------3
.....4 .......5 ......6 .......

...... 8 ............ 10 ......
7 .......... 9 ............ 11


De 8 en de 10 werden rechts en linkse insides (binnenspelers) genoemd. De 2 en 3 full backs. De 5 centerhalf en de 4 en 6 halfbacks. De 7 en 11 respectievelijk rechts- en linksbuiten (extremes).
Heb je wel een goed punt. Geen idee waar dit staat. Beetje van kinds af aan gewoon geworden en nooit bij stilgestaan.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 10: STVV - Westerlo

Bericht door enrique »

Sorry, mijn schuld
Ik ga uit van een 4-3-3
Dan is de 6, de meest verdedigende middenvelder of de middenvelder die het laagst staat
De 8 is eventueel de 2e centrale middenvelder, iets hoger, box to box(?)
De 10 is de aanvallende middenvelder, spelverdeler
Als Louis over voetbal praat, gebruikt hij die nrs voor die posities
De 3 spitsposities : gebruikte nrs 7, 9 en 11
Heb ik niet uitgevonden
Vind het niet zo moeilijk
Naargelang uw veldbezetting kunnen die nrs veranderen, maar dat is niet belangrijk
En daar ging het eigenlijk niet over
Ik wou Peeters een rij naar voor en op zijn plaats een vervanger
Bijkomende vraag, hoeveel goals heeft Bezus al gemaakt? Beter dan Ono?
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 10: STVV - Westerlo

Bericht door Tompie »

Bezus staat nog droog in competitieverband. En zijn laatste twee prestaties (in Gent en Oostende) waren bijzonder pover. Zeker in Oostende leek het alsof de man aan de aftrap verscheen na eerst drie liters zeewater-vodka tot zich te hebben genomen.

Jammer, want talent heeft hij meer dan voldoende, dat liet hij in de eerste wedstrijden al zien.

Hopelijk herpakt hij zich tegen Westerlo.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Speeldag 10: STVV - Westerlo

Bericht door Caravaggio »

STimVV schreef:Koubemba speelde wel mee in de oefenwedstrijd tegen MVV. Wel enkel tijdens de laatste 20 a 30 minuten. Een blessure lijkt hij me dus niet te hebben.
echt veel wedstrijd-ritme heeft hij dus niet
"Raar" in eerste instantie (voor zijn rode kaart) leek hij de voorkeur te krijgen op Proswitch
Hij kan ook als rechts-buiten fungeren.... er scheelt toch iets mijn gedacht... jammer want we kunnen nu niet echt een mening over hem hebben..

Bezus; eerste matchen waren echt hoopvol, mss normaal dat hij even een terugval krijgt? (nieuwe omgeving/competitie/taalbarriére..)
Tegen Oostende vond ik dat hij teveel hooi op z'n vork nam... 2-3 mannetjes voorbij en dan nog ene volgende proberen dribbelen zonder succes
zo taffelen...treuzelen.. precies het spel vertragen
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 10: STVV - Westerlo

Bericht door Jacques »

Oordeel van een scout tijdens Gent-STVV: Bezus is een speler die op zijn best rendeert in een ploeg die offensief/dominant voetbal brengt.
Dan zijn uitwedstrijden op Gent en Oostende natuurlijk niet ideaal. Benieuwd of het tegen Westerlo beter wordt.

Zijn manier van spelen komt soms nogal laconiek over, maar dat hebben wel meer Oost-Europese spelers. Daardoor kan een mindere match al snel ongeïnteresseerd of ongemotiveerd overkomen. Daar moet je als fan wel voorbij kijken. Bezus is een stylist, geen koerspaard of werkpaard.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 10: STVV - Westerlo

Bericht door STimVV »

Bezus is in principe uw beste speler. We gaan hem toch niet afrekenen op die gemiste kans tegen Oostende zeker? Akkoord dat hij tijdens de 2 voorbije moeilijke verplaatsingen minder opvallend was, maar dat komt ook omdat je tegenstanders ondertussen weten dat hij de man is die ze in het oog moeten houden. Als je dan tegen trainers speelt zoals Vanhaezebrouck en Vanderhaeghe weet je dat die hun spelers op dat vlak de juiste opdrachten geven. Iemand als Peeters zal dan wel weer iets meer ruimte krijgen en moet dan maar een tandje bijsteken, en dat deed hij ook.
In een cruciale match tegen een rechtstreekse degradatiekandidaat ga je, in potentie, uw beste speler toch niet op de bank zetten?

De 3-hoek op het middenveld is sowieso ok. De posities waar we problemen hebben zijn vooral linksback en rechtsbuiten. Dus op beide flanken zit je met een situatie waar nog werk is. Als die wat beter zouden zijn en minder balverlies zouden hebben zullen anderen, zoals Bezus, ook weer beter uit de verf komen. Het is tijd aan het worden dat we op die flanken eens gaan werken met vaste duo's die automatismen kunnen kweken. Op links Sylla-Bamba. Op rechts Bagayoko-Tchenkoua.
Plaats reactie