Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door lakie »

Kijk he, het is heel simpel... opnieuw 0 punten en gedeeld laatste. Al die bedenken in de media dat dit STVV niet in de problemen mag komen leiden allemaal tot niets... Feit is dat je opnieuw geen punten pakt en hoe langer je beneden blijft staan hoe moeilijker het zal worden.
Ja, je speelt opnieuw een goede wedstrijd, net zoals op AA gent en op Oostende, maar je pakt hier 1/9. Tegen Westerlo thuis ook maar 1 puntje. Dan ga ik liever 3 keer serieus de boot in bij de "toppers" en win ik liever thuis tegen Westerlo.

Ik kan mij bovendien ook niet van de bedenking ontdoen dat de nederlaag gisteren rechtstreeks verbonden is met het "Belgen probleem" in de kern. Wanneer je ipv een Tchenkoua (of was deze disciplinair geschorst) of een Koubemba (iemand een idee wat er hier scheelt?) een Swers en Proschwitz moet inbrengen, dan krijg je problemen. Swers deed het nog wel redelijk, ging een paar keer zijn man voorbij en kon voorzetten, maar voorin was je alle slagkracht kwijt. Geen duelkracht, geen aanspeelpunt, geen snelheid, niks....

Als je daarbij ook nog eens je kansen niet afmaakt en in andere gevallen/wedstrijden individuele blunders gaan maken, dan krijg je dit scenario. Geen slechte ploeg, zeer degelijk voetbal, maar weinig punten.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door StvvBoy »

Ik denk echt dat Leko bewust gekozen heeft om Castro en/of de sart mee te nemen. Dit ondanks hun nationaliteit. Want gisteren zaten er 7 Belgen in de selectie dus is een bewuste keuze.

Vele oordelen rap maar vergeten dat de prestatie op het veld slechts een klein aandeel heeft voor een eventuele volgende selectie. Slechte prestatie op training, slechte attitude, kleine blessure, ... . Er kan zoveel meer aan de hand zijn dan dat je denkt.

Vele zeggen ook dat bv De Sart ten Castro te kort komt? Hoe weet je dat? Castro kan ik niet over oordelen. Maar de Sart speelde een sterke voorbereiding, speelde vorig jaar ook enkele goede wedstrijden (zelf 2 x in voetbal krant team van de week). De Sart is echt wel een goede voetballer. Mits wat ervaring kan die eerste klasse aan.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 510
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door KNRI »

Dat ge op Genk moeilijk iets ging halen stond in de sterren geschreven.
Maar waarom FFS speelden ze in het oranje? ORANJE???? :headbang:

:grappig:
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door lakie »

StvvBoy schreef:Ik denk echt dat Leko bewust gekozen heeft om Castro en/of de sart mee te nemen. Dit ondanks hun nationaliteit. Want gisteren zaten er 7 Belgen in de selectie dus is een bewuste keuze.
Ofwel is het een keuze omwille van het Belgen probleem.
Ofwel is het idd een bewuste keuze, maar dan eerder door het ontbreken van de anderen wegens gebrek aan inzet, dan op basis van kwaliteit.
StvvBoy schreef:Vele oordelen rap maar vergeten dat de prestatie op het veld slechts een klein aandeel heeft voor een eventuele volgende selectie. Slechte prestatie op training, slechte attitude, kleine blessure, ... . Er kan zoveel meer aan de hand zijn dan dat je denkt.
Inderdaad, maar dan mag dit ook gecommuniceerd worden...
StvvBoy schreef: Vele zeggen ook dat bv De Sart ten Castro te kort komt? Hoe weet je dat? Castro kan ik niet over oordelen. Maar de Sart speelde een sterke voorbereiding, speelde vorig jaar ook enkele goede wedstrijden (zelf 2 x in voetbal krant team van de week). De Sart is echt wel een goede voetballer. Mits wat ervaring kan die eerste klasse aan.
Ohja want dat is een referentie? :roll:
De Sart komt te kort.... En heeft zowel De petter, als Valdivia, als Gerkens, als Peeters voor zich staan...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door Since '54 »

Onze spitsen zijn geen killers. Schoten van Peeters en Bamba in de eerste helft waren spijtig genoeg slechts trainingsballen voor de keeper van Genk. In de tweede helft Boli én Proschwitz in de diepte. Die van Proschwitz moet zitten. Hij was een verse speler en moest toen nog kracht op overschot hebben gehad om de Genkse CV van zich af te houden. Kopbal Gerkens moet altijd zitten. Spijtig maar het is zo.

Zoals Lindoke zegt: 'STVV brengt aantrekkelijk voetbal'. Maar zoals wij allen weten is dat is niet voldoende.
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door StvvBoy »

lakie schreef:
StvvBoy schreef: Vele zeggen ook dat bv De Sart ten Castro te kort komt? Hoe weet je dat? Castro kan ik niet over oordelen. Maar de Sart speelde een sterke voorbereiding, speelde vorig jaar ook enkele goede wedstrijden (zelf 2 x in voetbal krant team van de week). De Sart is echt wel een goede voetballer. Mits wat ervaring kan die eerste klasse aan.
Ohja want dat is een referentie? :roll:
De Sart komt te kort.... En heeft zowel De petter, als Valdivia, als Gerkens, als Peeters voor zich staan...
Als je 5 - 6 wedstrijden maar mee gedaan hebt en 2x ben je uitblinker is dat toch niet slecht?

Ik zeg nergens dat hij basis speler of dergelijk dit jaar moet zijn. Maar vind het erg dat je hem al kunt afbreken zonder hem 1 min te zien spelen. Hij is nog jong en kan nog veel progressie maken. Ik zie hem hier ook ooit doorbreken. Hadden hem mss beter een jaar ervaring in 2de laten opdoen maar ik ben van mening dat hij genoeg kwaliteiten heeft om af en toe eens in te vallen en dus bankzitter te zijn.

Hij heeft inderdaad grote concurrentie maar als meerdere geblesseerd/geschorst zijn vind ik het niet erg dat de de sart op de bank zit aangezien ik hem een talent vind.
Laatst gewijzigd door StvvBoy op 24 okt 2016, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door StvvBoy »

lakie schreef:
StvvBoy schreef:Vele oordelen rap maar vergeten dat de prestatie op het veld slechts een klein aandeel heeft voor een eventuele volgende selectie. Slechte prestatie op training, slechte attitude, kleine blessure, ... . Er kan zoveel meer aan de hand zijn dan dat je denkt.
Inderdaad, maar dan mag dit ook gecommuniceerd worden...
Communicatie is een ramp bij stvv dat weten we helaas al jaren. Mss dat personen die de trainingen af en toe volgen hier eens wat over kunnen posten?
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door Bartman »

StvvBoy schreef:
lakie schreef:
StvvBoy schreef: Vele zeggen ook dat bv De Sart ten Castro te kort komt? Hoe weet je dat? Castro kan ik niet over oordelen. Maar de Sart speelde een sterke voorbereiding, speelde vorig jaar ook enkele goede wedstrijden (zelf 2 x in voetbal krant team van de week). De Sart is echt wel een goede voetballer. Mits wat ervaring kan die eerste klasse aan.
Ohja want dat is een referentie? :roll:
De Sart komt te kort.... En heeft zowel De petter, als Valdivia, als Gerkens, als Peeters voor zich staan...
Als je 5 - 6 wedstrijden maar mee gedaan hebt en 2x ben je uitblinker is dat toch niet slecht?

Ik zeg nergens dat hij basis speler of dergelijk dit jaar moet zijn. Maar vind het erg dat je hem al kunt afbreken zonder hem 1 min te zien spelen. Hij is nog jong en kan nog veel progressie maken. Ik zie hem hier ook ooit doorbreken. Hadden hem mss beter een jaar ervaring in 2de laten opdoen maar ik ben van mening dat hij genoeg kwaliteiten heeft om af en toe eens in te vallen en dus bankzitter te zijn.

Hij heeft inderdaad grote concurrentie maar als meerdere geblesseerd/geschorst zijn vind ik het niet erg dat de de sart op de bank zit aangezien ik hem een talent vind.
Uitblinker ? Ik heb vorig seizoen blijkbaar niet dezelfde wedstrijden gezien als u ...
Dat bijvoorbeeld een Schils plaats moest ruimen voor De Sart is een schande.
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door StvvBoy »

Bartman schreef:
StvvBoy schreef:
lakie schreef:
StvvBoy schreef: Vele zeggen ook dat bv De Sart ten Castro te kort komt? Hoe weet je dat? Castro kan ik niet over oordelen. Maar de Sart speelde een sterke voorbereiding, speelde vorig jaar ook enkele goede wedstrijden (zelf 2 x in voetbal krant team van de week). De Sart is echt wel een goede voetballer. Mits wat ervaring kan die eerste klasse aan.
Ohja want dat is een referentie? :roll:
De Sart komt te kort.... En heeft zowel De petter, als Valdivia, als Gerkens, als Peeters voor zich staan...
Als je 5 - 6 wedstrijden maar mee gedaan hebt en 2x ben je uitblinker is dat toch niet slecht?

Ik zeg nergens dat hij basis speler of dergelijk dit jaar moet zijn. Maar vind het erg dat je hem al kunt afbreken zonder hem 1 min te zien spelen. Hij is nog jong en kan nog veel progressie maken. Ik zie hem hier ook ooit doorbreken. Hadden hem mss beter een jaar ervaring in 2de laten opdoen maar ik ben van mening dat hij genoeg kwaliteiten heeft om af en toe eens in te vallen en dus bankzitter te zijn.

Hij heeft inderdaad grote concurrentie maar als meerdere geblesseerd/geschorst zijn vind ik het niet erg dat de de sart op de bank zit aangezien ik hem een talent vind.
Uitblinker ? Ik heb vorig seizoen blijkbaar niet dezelfde wedstrijden gezien als u ...
Dat bijvoorbeeld een Schils plaats moest ruimen voor De Sart is een schande.
Van de voorbereiding heb je dan ook wss weinig gezien zeker? Ook daar was hij vaak een van de betere spelers.

Persoonlijk vind ik De sart dan ook beter de Schils waardoor ik snap dat men voor hem kiest. Maar ieder zijn mening natuurlijk.
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door STVV-fan »

Alain schreef:Ik ben ook nog altijd positief tegenover Leko. Iets wat ik bij zijn komst trouwens helemaal niet was. Hij heeft mij dus gecharmeerd.
MAAR! Als de punten niet volgen wordt het met "we spelen toch wel goed voetbal" stilaan een karikatuur. Beetje zoals OHL inderdaad.
Ik verwacht ook een evaluatie na Eupen. Als we tegen dan niet zijn kunnen opschuiven in de ranglijst, vrees ik het ergste voor Leko.

P.S.: Ik hoop dat na gisteren De Petter geen vanzelfsprekendheid meer is in de basis.
Maar dat is net het probleem: Leko is niet het probleem.

Wat kan Leko nog meer doen dan dat hij nu al doet? Hij heeft het ongelijk bewezen van degene die op voorhand al aant zagen waren (alweer).
Maar wat kan de man nog meer doen?
Hij kan ze niet zelf er in gaan stampen.
Ik zou totzelfs meer zeggen: Leko levert goed werk. Want probeer zo een spelergroep maar eens week na week op te laden: "Jongens, jullie hebben goed voetbal gebracht, kansen gecreëerd, totaal niet onder gelegen, maar spijtig helaas hebben we weer nul punten".
Dit is toch al een week of 2 3 van dat. Dus Leko levert goed werk, maar hij kan niet meer doen.

Door zijn filosofie, creëren ons mannen kansen, iets wat we onder COL amper te zien kregen. Dat die kansen niet afgewerkt worden is een kwestie van geluk hebben.
En nee, geluk dwing je niet af, dat is je reinste zever. Kansen dwing je af en dan hoop je dat je die kansen kan afronden.

Wij dwingen kansen af, door Leko zijn visie, door het werken van de ploeg.

Je bent altijd bezig van dat ze van nul af aan terug beginnen, maar wat ga je dan doen? Midden seizoen een andere trainer voor een spelersgroep die nog maar juist de eerste gewoon is? :gek:
Nee, hier op verder bouwen, hier kijken waar de hiaten zijn en die in de wintermercato gericht proberen weg te werken.

Dit kan geen heel seizoen blijven duren, en dan nog.
Hier zijn er die beweren dat ze liever degraderen met een ploeg van onder de kerktoren, dan met een ploeg vol buitenlanders er juist in te blijven.
Awel, ik degradeer liever met een ploeg die voetbal brengt, dan punten te halen zoals Westel.
Alles betonneren, niet uit uw kot komen, goed wetende dat ge het anders niet gaat kunnen halen en met wat geluk op het einde van het seizoen juist boven degradatie uitkomen....

:stvv:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door Brusselmans »

STVV-fan schreef: het ongelijk bewezen van degene die op voorhand al aant zagen waren (alweer).
Ze staan nochtans laatste met amper 9 puntjes op 33, dus zoveel ongelijk was er niet !!!

30 spelers, maar als de klok moet luiden, toch die ene die er wel moest zijn, vergeten binnen te halen ...
De scorende spits !!!

Eén man is en blijft de grote schuldige !!!
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Alain schreef:Ik ben ook nog altijd positief tegenover Leko. Iets wat ik bij zijn komst trouwens helemaal niet was. Hij heeft mij dus gecharmeerd.
MAAR! Als de punten niet volgen wordt het met "we spelen toch wel goed voetbal" stilaan een karikatuur. Beetje zoals OHL inderdaad.
Ik verwacht ook een evaluatie na Eupen. Als we tegen dan niet zijn kunnen opschuiven in de ranglijst, vrees ik het ergste voor Leko.

P.S.: Ik hoop dat na gisteren De Petter geen vanzelfsprekendheid meer is in de basis.

Blijkbaar is het nooit goed !! de punten blijven inderdaad achterwege ,maar het voetbal dat ik vandaag zie op stayen heb ik nog nooit gezien hier ! :stvv: :stvv: :geelblauw: :geelblauw:
Op uitzondering van de wedstrijd tegen Westerlo was het prima. Een terechte dikke pluim voor Leko die met een bus vol nieuwelingen zulke ploeg
heeft neergepoot ,wetende dat de grootste hoop van de basisspelers pas van de partij was toen de rest reeds een aantal oefenpotten had gespeeld.
Een troost , als je tweemaal na mekaar kan winnen ziet alles er weer heeel anders uit. :stvv: :stvv:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door BoemBoem »

StvvBoy schreef:Ik denk echt dat Leko bewust gekozen heeft om Castro en/of de sart mee te nemen. Dit ondanks hun nationaliteit. Want gisteren zaten er 7 Belgen in de selectie dus is een bewuste keuze.

Vele oordelen rap maar vergeten dat de prestatie op het veld slechts een klein aandeel heeft voor een eventuele volgende selectie. Slechte prestatie op training, slechte attitude, kleine blessure, ... . Er kan zoveel meer aan de hand zijn dan dat je denkt.

Vele zeggen ook dat bv De Sart ten Castro te kort komt? Hoe weet je dat? Castro kan ik niet over oordelen. Maar de Sart speelde een sterke voorbereiding, speelde vorig jaar ook enkele goede wedstrijden (zelf 2 x in voetbal krant team van de week). De Sart is echt wel een goede voetballer. Mits wat ervaring kan die eerste klasse aan.
Ik denk dat gij de sart toch verward met ofwel zijn broer ofwel iemand anders zulle..
En Castro is ng véél te kwak om een rol van betekenis te spelen is eerste..
Ge staat laatste, ge hebt spelers ndig die erbovenuit steken.. geen meelopers
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door Jacques »

kenniksvanvoetbal schreef: Blijkbaar is het nooit goed !! de punten blijven inderdaad achterwege ,maar het voetbal dat ik vandaag zie op stayen heb ik nog nooit gezien hier !
:shock:

Gij komt pas zien sinds nieuwjaar ofzo?
Verzorgd voetbal ja, bij momenten, beste ooit, bijlange niet!
4de plaats onder Mathijssen met Kalisa, Boffin, Vrancken, Delorge, Désiré
4de plaats onder Brepoels met Mignolet, Odoi, Cantaluppi, Chimedza, Sidibe
Start vorig jaar onder Ferrera met Schoofs, Angban, Edmilson, Dompé en Boli.
Wa was da dan? Niveau Barcelona ofzo?

Wa ge hier soms leest. Ge staat laatste na 1/3de competitie, ma als ik sommigen hier moet geloven houdt enkel de nodige pech ons van een PO1 plaats. :o
Laatst gewijzigd door Jacques op 24 okt 2016, 17:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door StvvBoy »

BoemBoem schreef:
StvvBoy schreef:Ik denk echt dat Leko bewust gekozen heeft om Castro en/of de sart mee te nemen. Dit ondanks hun nationaliteit. Want gisteren zaten er 7 Belgen in de selectie dus is een bewuste keuze.

Vele oordelen rap maar vergeten dat de prestatie op het veld slechts een klein aandeel heeft voor een eventuele volgende selectie. Slechte prestatie op training, slechte attitude, kleine blessure, ... . Er kan zoveel meer aan de hand zijn dan dat je denkt.

Vele zeggen ook dat bv De Sart ten Castro te kort komt? Hoe weet je dat? Castro kan ik niet over oordelen. Maar de Sart speelde een sterke voorbereiding, speelde vorig jaar ook enkele goede wedstrijden (zelf 2 x in voetbal krant team van de week). De Sart is echt wel een goede voetballer. Mits wat ervaring kan die eerste klasse aan.
Ik denk dat gij de sart toch verward met ofwel zijn broer ofwel iemand anders zulle..
En Castro is ng véél te kwak om een rol van betekenis te spelen is eerste..
Ge staat laatste, ge hebt spelers ndig die erbovenuit steken.. geen meelopers
Ik verwar hem zeker niet met iemand anders ... . Maar zoals ik zeg ieder zijn mening. Toen ik Schoofs of Boli in het verleden goed vond waren ook weinig hiermee akkoord. We zullen zien als hij ooit kan doorbreken. Sorry dat ik geloof in een speler ?
Plaats reactie