Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door Vouch »

Het is hier al geschreven, maar het is een waarheid als een koe: je bent zo goed als je bank. Als je elke keer kwaliteit moet inboeten als je wisselt, kan je niet winnen. Als onze Duits opkomt, speelt je met 10, hij valt serieus door de mand.
Wat is er toch gebeurd met Koubemba? Bezus, die moet toch altijd op de bank zitten? Ik ben akkoord dat hij de laatste weken een serieuze terugval heeft. Maar wij kunnen ons toch niet permiteren om zo'n speler thuis te laten, als je dan ook nog eens Tchenkoua thuis laat heb je nog 0,0 creativiteit op de bank zitten.

Leko lijkt me nog 3 weken te hebben om zijn vel te redden, na Eupen is er de interlandstop, ideaal voor een trainerswissel en zoals Waasland nu speelt zou Vreven tegen dan wel eens vrij kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Vouch op 23 okt 2016, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door Tompie »

voetballiefhebber schreef:Buitenlanders of Belgen maakt mij op zich niets uit, alleen moet je 6 voetbalbelgen op het scheidsrechtersblad hebben staan en dat baart wel wat zorgen.

Bizar vond ik wel dat Tchenkoua en Bezus niet eens op de bank zaten. Dat zijn toch wel 2 spelers die je kunt inbrengen en die meer brengen dan je vandaag allemaal op de bank had zitten. Een Bezus had de bal wat meer in de ploeg kunnen houden en was de oplossing geweest om een vermoeide Gerkens in de loop van de tweede helft te vervangen. Tchenkoua had dan meer diepgang op de flanken kunnen brengen.

Weet er iemand wat er met Koubemba is gebeurd? Na zijn domme rode kaart en schorsing is er nergens nog een spoor van hem te bekennen in de selectie.
Koubemba zou om extrasportieve redenen zijn. Onprofessioneel gedrag, zeg maar.

Maar de wissels maken vandaag idd het verschil. Kwaliteit inboeten vs kwaliteit toevoegen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door lindoke »

Toch even nuanceren. Ik hoor hier dat STVV toch zo goed voetbal speelt. Ik heb daar een andere mening over. Als je goed voetbal speelt haal je ook punten en dat doet STVV niet. STVV speelt aantrekkelijk voetbal met een zeer laag rendement. Dat is de realiteit. Ik blijf erbij dat we nog altijd een pak kwaliteit te kort komen om een zorgeloos seizoen te draaien. Je mag een ploeg hebben die zoals Barcelona speelt en in een match 90 % balbezit hebben. Als je niemand hebt die de bal over de doellijn van de tegenstander krijgt win je geen enkele wedstrijd.

Ik vrees dat we nu al moeten beginnen hopen dat den onnozele Duchatelet tijdens de winterstop alweer de gierigaard niet gaat uithangen en een paar echte versterkingen binnen haalt. Als het kalf tegen dan al niet verdronken is.......
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 637
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door Sacruzsa »

Wa zou het bestuur toch gaan ingrijpen , vorig seizoen hebben da ook niet gedaan en ze zullen het nu ook weer niet doen.
Goed voetbal , maar geen goals
Tzal nog maar eens een seizoen zijn om van te janken en kretsen om erin te blijven
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door Jones »

voetballiefhebber schreef:Buitenlanders of Belgen maakt mij op zich niets uit, alleen moet je 6 voetbalbelgen op het scheidsrechtersblad hebben staan en dat baart wel wat zorgen.

Bizar vond ik wel dat Tchenkoua en Bezus niet eens op de bank zaten. Dat zijn toch wel 2 spelers die je kunt inbrengen en die meer brengen dan je vandaag allemaal op de bank had zitten. Een Bezus had de bal wat meer in de ploeg kunnen houden en was de oplossing geweest om een vermoeide Gerkens in de loop van de tweede helft te vervangen. Tchenkoua had dan meer diepgang op de flanken kunnen brengen.

Weet er iemand wat er met Koubemba is gebeurd? Na zijn domme rode kaart en schorsing is er nergens nog een spoor van hem te bekennen in de selectie.
Exact hoe ik er ook over denk. Er moeten 2 goede Belgen bijkomen en 2 buitenlanders wegjagen. De sart en Castro-montes op de bank...zonde. Belgen of voetbalbelgen die geen kans krijgen in t butenland halen zou ik zeggen.
Daar zit het hem ook.
Peeters krijgt vandaag 2 kansen. Eentje moet altijd tegen de netten hangen. 0-1 na 5' was realistisch geweest (kansen Boli en Peeters)
Met Zulte en Charleroi vrees ik voor 0/6 en los laatste.
Het gaat ons nog lang achtervolgen dat we thuis tegen Westerlo maar een 2-2 gelijkspel haalden en verloren tegen Moeskroen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door Brusselmans »

Goede match gespeeld, maarrrrrrr ....

Op 3 weken tijd is het van +7 naar 0 gegaan ...
Voetballend OK, de laatste pass/assist is het levensgrote probleem !
Niet alleen vandaag, maar al het hele seizoen ...
You can't win ....
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door Jones »

Tot en met de ploeg die plaats 10 bekleedt verdient in 1A te spelen. De rest aan te vullen met 1B of het is niet leefbaar op termijn.
Dit STVV moet constanter en dominanter zijn. Westerlo naar huis spelen bv.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door Brusselmans »

Voor efficiëntie in assists en goals, gelieve zich te wenden tot onze ex-en ...
Junior en Benito :clap:
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door Vouch »

Jones schreef:Tot en met de ploeg die plaats 10 bekleedt verdient in 1A te spelen. De rest aan te vullen met 1B of het is niet leefbaar op termijn.
Dit STVV moet constanter en dominanter zijn. Westerlo naar huis spelen bv.
Spelen in 1B of in tweede klasse is net hetzelfde. Gaat het niveau stijgen als je van Charleroi, Mechelen en Kortrijk degradatiekandidaten maakt? Ik denk het niet, integendeel zelfs. Kijk maar eens naar Dundee United of Hibs. Je kan trouwens blijven afslanken, want in eender welke format ga je zwakke broertjes hebben die "het niveau omlaag trekken". Niet in het minst de Belgische clubs in de Champions League.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Sacruzsa schreef:Wa zou het bestuur toch gaan ingrijpen , vorig seizoen hebben da ook niet gedaan en ze zullen het nu ook weer niet doen.
Goed voetbal , maar geen goals
Tzal nog maar eens een seizoen zijn om van te janken en kretsen om erin te blijven
En toch is er een levensgroot verschil met vorig seizoen, toen heb je een half seizoen geteerd op de eerste helft gehaalde punten,
en was je blij .........toen Proswitch gehaald werd.
Als je nu ziet op welke plaats hij staat in de kern weet je het wel..
Bovendien heb je een massa piet gehad (anders speelde we nu tegen Lierse en Antwerp)remember Standaard en Lokeren en de rest .. :x
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door the fan »

Ik vond STVV verrassend sterk in Genk, maar voetbal draait om doelpunten!
Helaas hebben wij geen scorend vermogen en dat gaat het ganse seizoen zo zijn...
Leuk voetbal, nergens weggedrukt, maar zoals ik al ergens las... We zijn het OHL van dit seizoen.
Je kan beter 2 scorende spitsen kopen en de lange bal hanteren, als je zo een klein budget hebt.
Mooi? Neen, maar je haalt wel meer punten...
En voor wie er nog aan twijfelde .... ELK seizoen is het kretsen om erin te blijven!
Louis XIV
Berichten: 1247
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door Louis XIV »

Vouch schreef:Het is hier al geschreven, maar het is een waarheid als een koe: je bent zo goed als je bank. Als je elke keer kwaliteit moet inboeten als je wisselt, kan je niet winnen. Als onze Duits opkomt, speelt je met 10, hij valt serieus door de mand.
Wat is er toch gebeurd met Koubemba? Bezus, die moet toch altijd op de bank zitten? Ik ben akkoord dat hij de laatste weken een serieuze terugval heeft. Maar wij kunnen ons toch niet permiteren om zo'n speler thuis te laten, als je dan ook nog eens Tchenkoua thuis laat heb je nog 0,0 creativiteit op de bank zitten.

Leko lijkt me nog 3 weken te hebben om zijn vel te redden, na Eupen is er de interlandstop, ideaal voor een trainerswissel en zoals Waasland nu speelt zou Vreven tegen dan wel eens vrij kunnen zijn.
Leko doet het m.i. verre van slecht met het materiaal dat hij ter zijn beschikking heeft ...mentaliteit zit goed , haalt veel uit een groep met relatief beperkte kwaliteit ...enigste opmerking zijn idd de bizarre wissels en al dan niet hun timing
Wat Vreven betreft , meester motivator maar de mayonaise bij SKB pakt niet meer...zie eerlijk gezegd niet wat hij hier zou kunnen komen doen en schat Leko met zijn surplus aan ervaring als speler toch hoger vs Vreven...om dan nog maar te zwijgen over die laatste zijn houding tov STVV de laatste jaren
Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door Willy Roelands »

:stvv:
Dikke proficiat aan alle 11 spelers + trainer. Ik heb genoten van de wedstrijd en als er een ploeg moest winnen was het STVV.
Het ontbreekt ons alleen aan een beetje geluk.
Eeerste kans Boli kon net zo goed binnenkant paal zijn gegaan , kopbal Gerkens pure pech, kans Peeters, als dit op links was altijd goal.
Waarom valt zo'n floddergoal als die van Genk ons niet eens te beurt.
Ondanks alles toch van de match genoten!
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door Alain »

Ik ben ook nog altijd positief tegenover Leko. Iets wat ik bij zijn komst trouwens helemaal niet was. Hij heeft mij dus gecharmeerd.
MAAR! Als de punten niet volgen wordt het met "we spelen toch wel goed voetbal" stilaan een karikatuur. Beetje zoals OHL inderdaad.
Ik verwacht ook een evaluatie na Eupen. Als we tegen dan niet zijn kunnen opschuiven in de ranglijst, vrees ik het ergste voor Leko.

P.S.: Ik hoop dat na gisteren De Petter geen vanzelfsprekendheid meer is in de basis.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 11: Racing Genk - STVV

Bericht door Jacques »

Na STVV-Westerlo zei stvv-fan dat Meyssen of Bourard goed genoeg zijn om op de bank te zitten tegen Genk.
Dat zijn ze dus niet. Dat zijn Castro-Montes en De Sart ook niet. Dat zijn Swers, Proschwitz amper. Drie van de zeven zitten daar alleen maar omdat ze toevallig de juiste nationaliteit hebben.
Weet je wie wel goed genoeg zijn om op een bank te zitten? Karelis, Walsh, Dewaest en Heynen.
(het stuk vuil Buffel daarentegen zouden ze een levenslang stadionverbod moeten geven)

STVV hardwerkend en verdienstelijk. Zeker in de 1ste helft verdien je op voorsprong te komen. Maar naarmate de wedstrijd vorderde en er meer gewisseld werd, voelde je de wedstrijd kantelen. Finaal worden we nogmaals met de neus op de feiten gedrukt. Al het hele seizoen is iedere wissel, met uitzondering van Tchenkoua, een verzwakking en nu sta je daarmee finaal laatste.
Want ja, waarom je in godsnaam 18 1ste klasse waardige spelers in je kern willen hebben? Daarom dus... :x

Het ontbreekt ons niet aan geluk. Het ontbreekt ons aan kwaliteit in de breedte.

Nu is het enkel nog wachten op een dooddoener over hoe relatief de waarde van het aantal gemaakte doelpunten is. :roll:
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie