Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Tompie »

Geen tijd om stil te staan bij de ongelukkige derbynederlaag. Woensdag wacht ZW, zaterdag Charleroi.

Puntenwinst is een must. Makkelijk wordt dat niet, zowel Zulte Waregem als Charleroi doen het voorlopig uitstekend.

Bij de kanaries is het al van tegen Beveren geleden dat er nog eens een velddoelpunt gescoord werd (en dus niet na een stilstaande fase).
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door StvvBoy »

Tompie schreef:Geen tijd om stil te staan bij de ongelukkige derbynederlaag. Woensdag wacht ZW, zaterdag Charleroi.

Puntenwinst is een must. Makkelijk wordt dat niet, zowel Zulte Waregem als Charleroi doen het voorlopig uitstekend.

Bij de kanaries is het al van tegen Beveren geleden dat er nog eens een velddoelpunt gescoord werd (en dus niet na een stilstaande fase).
We spelen altijd beter tegen aanvallende ploegen. Een 4/9 is een must, eigenlijk zelf een 6/9 zou moeten in de komende 3 duels (2 thuis en op Eupen ) om daarna met een goed gevoel te stunten tegen Brugge.

Nog niets is verloren, 1 keer winnen en je kan 3 plaatsen stijgen. Het maakt me momenteel niet uit hoe, maar we moeten punten pakken. Al spelen we onze slechtste wedstrijd van het seizoen en winnen we onverdiend.

Ik vrees een beetje voor Boli, tegen G*nk pakte hij opvallen veel naar zijn been. Toch geen terugkomende blessure? Want met of zonder Boli is echt een groot verschil (kijk maar naar de kansen/doelpunten met of zonder boli in de basis). Hij weegt op een verdediging en zorgt voor aansluiting want kan de bal goed bijhouden.

Middenveld mag blijven staan. Zowel Peeters, gerkens als Valdivia speelden goed. Dan mag Bezus en/of de petter terug komen. Beide mogen van mij op de bank.

Ook Ceballos mag blijven staan. Speelde echt een goede wedstrijd zowel aanvallend als verdedigend. In het algemeen zou ik gewoon met exact de zelfde ploeg beginnen en ook zoals tegen G*nk vanaf minuut 1 drukken en ze vast zetten.

Bezus en tchenkoua beide terug op de bank . Beide kunnen het verschil maken als ze invaller (iets wat je toch miste tegen G*nk).
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Tompie »

Wat mij betreft mag het ook wat minder voetbal zijn, en wat meer punten.

Je moet niet telkens opnieuw de fout maken om te mooi te willen voetballen, om dan het deksel op de neus te krijgen. Als je net wat te weinig kwaliteiten hebt om op die manier punten te pakken, ga je steeds achter blijven met het gevoel dat er meer in zat, maar nooit effectief wat rapen.

Tegen Zulte Waregem moet je ook niet blind naar voren lopen, want dat is een ploeg die niks liever heeft. Hetzelfde geldt voor Charleroi.

Aan de opstelling zou ik ook niet veel wijzigen, daar is op zich weinig reden toe. Al mag het van mij ook eens met 2 spitsen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Brusselmans »

Tegen nrs. 1 en 3 ...
Het is niet tegen de top dat je punten moet halen ...
:cool:
STVV-fan
Berichten: 6011
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door STVV-fan »

Aartsmoeilijk 2-luik.

Over de trainer: gaat het spelleke weer beginnen?
Na Ferrera was iedereen er heilig van overtuigd dat Roland Luzon hier ging posteren, of Riga.
Na COL begon de carrousel opnieuw.
Nu ook, maar nu heb je nog de naam van Fraeye erbij gekletst.

Als Roland toch zoveel van trainers wisselt en als iedereen er heilig van overtuigd was dat Roland hier vorig seizoen de plak zwaaide, waarom liep COL hier dan nog rond na desastreuze resultaten?

Of MOETEN we degraderen van :Roland: ? Is het dat?.

On-topic terug: Ik hoop echt dat Koubemba gewoon een kans krijgt om zich te bewijzen. Pros is op dit moment niet veel beter, het is ook hij die de bal tegen de benen van Karelis heeft geduwd.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Brusselmans »

STVV-fan schreef:desastreuze resultaten?
De resultaten nu zijn even desastreus !
9 op 33 !!!
Dat zijn de feiten, is de realiteit, al de rest zijn doeken om het bloeden te stelpen !
Ik weet niet meer precies hoeveel COL haalde in 11 matchen, misschien iemand ?

Goed voetbal betekent voor mij : verzorgde opbouw, snelle tegenaktie, geen blunders achterin, assists en goals ...
Als je dat kan brengen, sta je nooit laatste !
Dus klopt er iets niet in de beweringen, vul zelf maar in !
Louis XIV
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Louis XIV »

Brusselmans schreef:
STVV-fan schreef:desastreuze resultaten?
De resultaten nu zijn even desastreus !
9 op 33 !!!

Yup dat klopt, echter bij COL zag je totaal geen beleving en had hij als T1 totaal geen grip op spelerspotentieel
(op/naast het veld)...vod van nen trainer niveau Van Der Elst
Leko heeft idd niet onmiddellijk de resultaten mee, maar je kan niet zeggen dat er geen vooruitgang te merken valt
Collectief zit het m.i. goed , bewijs werd afgelopen zondag gegeven...ik kan geen speler opnoemen die er zondag niet
voor gegaan is hetgeen voor mij het schoonste bewijs is dat wisselwerking tussen technische staf, speelers en virce versa
prima verloopt <-> Kijken we naar SKB dan is het hoog tijd dat er daar andere trainer komt want de magie van Vreven is
uitgewerkt....
Als je bij de technische kwaliteiten en spel technisch inzicht komt, moet je ook durven vaststellen dat
dit bij sommigen te beperkt is om 1st niveau vlot te kunnen draaien (buiten het feit dat men soms op maximale presteert)

Besluit : gelijk welke trainer hier arriveert, van sommigen ezels kan je geen paarden maken ...quod erat demonstrandum
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Jacques »

Louis XIV schreef: Besluit : gelijk welke trainer hier arriveert, van sommigen ezels kan je geen paarden maken ...quod erat demonstrandum
Idd. hoewel ik allesbehalve voorstander was van Leko is hij momenteel het probleem niet.
Gebrek aan kwaliteit in de breedte, leepheid en scorend vermogen zijn voor mij grotere pijnpunten op dit ogenblik. De doelpunten van Westerlo, dat van Genk, dat zijn domme cadeaus die je dure punten kosten in een competitie waarin de onderlinge verschillen klein zijn. Met Dury en Mazzu treffen we wat mij betreft tactisch de beste coaches (samen met Hein). Ik vrees dan ook een beetje hetzelfde scenario als tegen Genk: hard werken, verdienstelijk spelen maar finaal afgetroefd worden en met lege handen achterblijven.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door AirMontella »

Feit is gewoon dat je voor doelpunten te afhankelijk bent van Stef Peeters.

Zijn assists en vrije trapdoelpunten maskeren het onvermogen in de spits van in het begin van het seizoen, want dat is er nog steeds.
Ik ben een ongelofelijke fan van de voetballer Bezus, maar zijn statistieken schieten tekort. 0 assists en 0 goals. Hetzelfde geldt volgens mij voor Swers en Ceballos.

Boli, Bamba, Peeters en zelfs De Petter... Tot zover het scorend vermogen.

Daarom graag nog eens Koubemba ipv Pros, liet veelbelovende dingen zien tot aan zijn rode kaart. Mag de kans krijgen om te bevestigen.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door lakie »

Leko doet het inderdaad niet slecht.... Hij levert beter werk dan dat ik op voorhand had gedacht.
Zowel op tactisch vlak (zie Genk waar hij met de punt naar achter speelt) als op voetballend vlak. We voetballen echt wel zeer degelijk met een verzorgde opbouw.
Alleen, zijn wissels vind ik niet altijd overtuigend. Integendeel.
Hij brengt bv een aantal keer Proschwitz in terwijl het nog 0-0 staat. Dat je dit doet tegen een ploeg die je tegen het doel aan het drukken bent ok!
Maar de wedstrijden tegen Gent en genk bv, daar had ik Bamba bv naar de punt geschoven, om dan op de counter vooraan de snelle man te hebben.
Ook zijn gematigde liefde voor Swers snap ik niet.

Wat mij betreft voor woensdag trouwens gewoon dezelfde 11!
Alleen hoop ik dat Tchenkou en Koubemba wel in de kern zullen zitten deze keer.

-------------------------------------------------------------------- Dutoit --------------------------------------------------------------

-------------- Djene -------------------------- Fernandez --------------------- Pulido ------------------------------ Cuevas --------

-------------------------------------------------------------------- Valdivia --------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------- Gerkens --------------------- Peeters ---------------------------------------------

-------------------- Ceballos -------------------------------------------------------------------------------------------- Bamba -----------

----------------------------------------------------------------------- Boli --------------------------------------------------------------------

Bank: Pirard, Dussaut, Swers, De Petter, Bezus, Tchenkoua, Koubemba

Vooral de bank is hier belangrijk. Hier is nog wel wat kwaliteit dat je kan brengen met De Petter, Bezus en dan Tchenkoua en Koubemba.
Dussaut kan op beide flanken spelen en Djene kan eventueel centraal spelen.
Geen plaats in de 18: Kotysch, Sylla, Bagayoko, De sart, Castro Montes, Janssens, Proschwitz
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Alain »

STVV-fan schreef:Aartsmoeilijk 2-luik.

Over de trainer: gaat het spelleke weer beginnen?
Na Ferrera was iedereen er heilig van overtuigd dat Roland Luzon hier ging posteren, of Riga.
Na COL begon de carrousel opnieuw.
Nu ook, maar nu heb je nog de naam van Fraeye erbij gekletst.

Als Roland toch zoveel van trainers wisselt en als iedereen er heilig van overtuigd was dat Roland hier vorig seizoen de plak zwaaide, waarom liep COL hier dan nog rond na desastreuze resultaten?

Of MOETEN we degraderen van :Roland: ? Is het dat?.

On-topic terug: Ik hoop echt dat Koubemba gewoon een kans krijgt om zich te bewijzen. Pros is op dit moment niet veel beter, het is ook hij die de bal tegen de benen van Karelis heeft geduwd.
:gek:
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Mikman »

lakie schreef:Leko doet het inderdaad niet slecht.... Hij levert beter werk dan dat ik op voorhand had gedacht.
Zowel op tactisch vlak (zie Genk waar hij met de punt naar achter speelt) als op voetballend vlak. We voetballen echt wel zeer degelijk met een verzorgde opbouw.
Alleen, zijn wissels vind ik niet altijd overtuigend. Integendeel.
Hij brengt bv een aantal keer Proschwitz in terwijl het nog 0-0 staat. Dat je dit doet tegen een ploeg die je tegen het doel aan het drukken bent ok!
Maar de wedstrijden tegen Gent en genk bv, daar had ik Bamba bv naar de punt geschoven, om dan op de counter vooraan de snelle man te hebben.
Ook zijn gematigde liefde voor Swers snap ik niet.

Wat mij betreft voor woensdag trouwens gewoon dezelfde 11!
Alleen hoop ik dat Tchenkou en Koubemba wel in de kern zullen zitten deze keer.

-------------------------------------------------------------------- Dutoit --------------------------------------------------------------

-------------- Djene -------------------------- Fernandez --------------------- Pulido ------------------------------ Cuevas --------

-------------------------------------------------------------------- Valdivia --------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------- Gerkens --------------------- Peeters ---------------------------------------------

-------------------- Ceballos -------------------------------------------------------------------------------------------- Bamba -----------

----------------------------------------------------------------------- Boli --------------------------------------------------------------------

Bank: Pirard, Dussaut, Swers, De Petter, Bezus, Tchenkoua, Koubemba

Vooral de bank is hier belangrijk. Hier is nog wel wat kwaliteit dat je kan brengen met De Petter, Bezus en dan Tchenkoua en Koubemba.
Dussaut kan op beide flanken spelen en Djene kan eventueel centraal spelen.
Geen plaats in de 18: Kotysch, Sylla, Bagayoko, De sart, Castro Montes, Janssens, Proschwitz

Helemaal, van de eerste tot de laatste letter, eens met deze post.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Since '54 »

Min of meer eens. Ceballos in de basis? Heeft één time op een min of meer niveau gespeeld. Bezus, Tchenkoua en De Petter zijn sterker.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Brusselmans schreef:
STVV-fan schreef:desastreuze resultaten?
De resultaten nu zijn even desastreus !
9 op 33 !!!
Dat zijn de feiten, is de realiteit, al de rest zijn doeken om het bloeden te stelpen !
Ik weet niet meer precies hoeveel COL haalde in 11 matchen, misschien iemand ?

Goed voetbal betekent voor mij : verzorgde opbouw, snelle tegenaktie, geen blunders achterin, assists en goals ...
Als je dat kan brengen, sta je nooit laatste !
Dus klopt er iets niet in de beweringen, vul zelf maar in !
Onze vorige toptrainer haalde in de laatste 11 wedstrijden 6 op /33 en 9 op /39 !!!
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door voetballiefhebber »

Since '54 schreef:Min of meer eens. Ceballos in de basis? Heeft één time op een min of meer niveau gespeeld. Bezus, Tchenkoua en De Petter zijn sterker.
Bezus zou nog steeds licht geblesseerd zijn. Tchenkoua is nog disciplinair geschorst. Koubemba komt terug bij de kern.
De Petter zou weer kunnen opdraven.
Plaats reactie