Speeldag 14: Eupen-STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door Jack »

Ik vind Dutoit toch ook maar een kleine meneer.
Ook al heeft hij gelijk, je zet je ploeggenoten niet zo te kakken in het openbaar.
Vorig jaar deed hij dat ook, van zodra het link begon te worden onderaan het klassement gaf hij bijna wekelijks uitbranders aan de ploeg en het bestuur. Een beetje om op een goed blaadje te komen bij de supporters en zelf buiten schot te blijven. Niet mijn stijl en bovendien met het verschil dat hij vorig jaar ten minste wel nog zelf presteerde. Dit jaar staat hij zelf ook maar wat te zwalpen.
de Jos
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 jul 2015, 02:30

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door de Jos »

scoormachine schreef:Van ezels geen koerspaarden maken.......zegt de man die te traag is bij het vierde doelpunt !!!! Problemen los je nie op in de media. Eerst zelf in de spiegel kijken.
Als ik me niet vergis, dan heeft hij die woorden zelfs helemaal niet gebruikt en heeft de commentator er gewoon maar een nogal 'vrije' vertaling van gemaakt. Hij het had het namelijk over 'chats' en 'chiens', wat al meer aansluit bij de rest van zijn betoog over durf, vechtersmentaliteit enzovoort. Dat de media (en bij uitbreiding bepaalde supporters) vervolgens de ezel-retoriek maar al te graag overnemen is niets nieuws. Het is ook algemeen geweten bij diezelfde media dat het makkelijker is om iemand straffe uitspraken (nuja... over poezen) te ontlokken wanneer iemand nog dampt van het zweet na een verliesmatch dan wanneer hij nog nadampt van het warme water uit de douche, wanneer de hevigste emoties al zijn bekoeld.

Moest het inderdaad over ezels en koerspaarden zijn gegaan (wat meer in de richting van een gebrek aan intrinsieke kwaliteit zou wijzen), dan was het een heel andere kwestie en zou hem een gebrek aan collegialiteit kunnen worden aangewreven. Nu zag ik vooral een ontgoochelde doelman die het niet had over kwaliteit, maar over mentaliteit. Een wereld van verschil.

Much ado about nothing.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door scoormachine »

de Jos schreef:
scoormachine schreef:Van ezels geen koerspaarden maken.......zegt de man die te traag is bij het vierde doelpunt !!!! Problemen los je nie op in de media. Eerst zelf in de spiegel kijken.
Als ik me niet vergis, dan heeft hij die woorden zelfs helemaal niet gebruikt en heeft de commentator er gewoon maar een nogal 'vrije' vertaling van gemaakt. Hij het had het namelijk over 'chats' en 'chiens', wat al meer aansluit bij de rest van zijn betoog over durf, vechtersmentaliteit enzovoort. Dat de media (en bij uitbreiding bepaalde supporters) vervolgens de ezel-retoriek maar al te graag overnemen is niets nieuws. Het is ook algemeen geweten bij diezelfde media dat het makkelijker is om iemand straffe uitspraken (nuja... over poezen) te ontlokken wanneer iemand nog dampt van het zweet na een verliesmatch dan wanneer hij nog nadampt van het warme water uit de douche, wanneer de hevigste emoties al zijn bekoeld.

Moest het inderdaad over ezels en koerspaarden zijn gegaan (wat meer in de richting van een gebrek aan intrinsieke kwaliteit zou wijzen), dan was het een heel andere kwestie en zou hem een gebrek aan collegialiteit kunnen worden aangewreven. Nu zag ik vooral een ontgoochelde doelman die het niet had over kwaliteit, maar over mentaliteit. Een wereld van verschil.

Much ado about nothing.
Het gaat echter niet over wat hij zegt. Hij heeft commentaar/kritiek op collega's. Dat mag je hebben, maar niet in de media.
Denk wel dat hij het direct besefte. Daarmee zijn directe reactie erna. Ik kan de teleustelling verstaan bij Dutoit.
Maar het is niet zijn collega's die hij moet aanvallen.
Denk wel dat de meeste spelers geven wat ze kunnen,maar dat dit te weinig is voor 1ste klasse,anders sta je nu niet op die plaats.
Het is bij het bestuur waar hij moet zijn. Maar helaas zal er daar niet veels gebeuren denk ik......
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door smol »

Jack schreef:Ik vind Dutoit toch ook maar een kleine meneer.
Ook al heeft hij gelijk, je zet je ploeggenoten niet zo te kakken in het openbaar.
Vorig jaar deed hij dat ook, van zodra het link begon te worden onderaan het klassement gaf hij bijna wekelijks uitbranders aan de ploeg en het bestuur. Een beetje om op een goed blaadje te komen bij de supporters en zelf buiten schot te blijven. Niet mijn stijl en bovendien met het verschil dat hij vorig jaar ten minste wel nog zelf presteerde. Dit jaar staat hij zelf ook maar wat te zwalpen.
Volledig eens met je Jack ... hij voelt tevens dat hij zichzelf effe in de schijnwerpers moet plaatsen nu er enkele teams op zoek zijn naar een doelman na de winterstop (KVM, AA Gent, ....)
de Jos
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 jul 2015, 02:30

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door de Jos »

scoormachine schreef: Het gaat echter niet over wat hij zegt. Hij heeft commentaar/kritiek op collega's. Dat mag je hebben, maar niet in de media.
Denk wel dat hij het direct besefte. Daarmee zijn directe reactie erna. Ik kan de teleustelling verstaan bij Dutoit.
Maar het is niet zijn collega's die hij moet aanvallen.
Denk wel dat de meeste spelers geven wat ze kunnen,maar dat dit te weinig is voor 1ste klasse,anders sta je nu niet op die plaats.
Het is bij het bestuur waar hij moet zijn. Maar helaas zal er daar niet veels gebeuren denk ik......
Klopt volgens mij ook wel wat je daar zegt over spelers die op voetballend vlak geven wat ze kunnen, maar ik geloof ook de club (bij monde van Leko) dat er eerst een doorlichting en opkuisactie moet gebeuren. Het waarheidsgehalte van dat laatste zal blijken tijdens de winterstop. Er is in het tussenseizoen al heel wat gebeurd, en Rome is ook niet op één dag gebouwd etc. etc. Maar laat me duidelijk zijn: als ze dan (of in de zomer) een Peeters of een Bezus verpatsen voor een kist appelen geloof ook ik niet meer in dat verhaaltje (tenzij er weer putten moeten worden gedicht waar supporters en analisten geen weet van hebben). Het blijft natuurlijk wel een (bemoedigend) feit dat twee van de door het forum hier tot 'Beste spelers' gebombardeerde aankopen tijdens het tussenseizoen werden binnengehaald. Ik heb al transferperiodes meegemaakt waar er meer kwantiteit dan kwaliteit werd binnengehaald vergeleken met afgelopen zomer.

Met andere woorden: wie er voor februari niét vertrekt, vind ik belangrijker dan wie er nog zou bijkomen (cf. de Tchité's van deze wereld). Een moderne voetbalclub moet om leefbaar te zijn/blijven eerder functioneren als een bedrijf en rekening houden met enkele economische wetmatigheden. Eén daarvan is dat in het moderne voetbal het beschikbare budget nog steeds één van de beste voorspellers is voor de eindklassering en als dat nu eenmaal hoger ligt dan dat van de rechtstreekse concurrenten, dan begrijp ik perfect moest de clubleiding handelen als een goede huisvader en geen zotte uitgaven doen tijdens de winterperiode om zo tijdens de zomer meer geld in kas te hebben met het oog op volgend seizoen - ik besef dat sommigen al het budget van Leicester tijdens het afgelopen jaar aan het googelen zijn, maar dat zijn uitschieters. Dat blijft natuurlijk het pijnpunt, zolang je het bv. op de achterkant moet doen met de Geba's en andere Heidevinken van deze wereld. Een wissel in het compartiment dat de nodige kapitaalkrachtige sponsors moet binnenhalen vind ik bv. dan ook veel dringender, want heb de indruk dat ze zich de afgelopen jaren meer hebben laten leiden door wie er de goedkoopste (en niet eens de beste) deuren/bakstenen kon leveren dan wat anders. Zo proberen ze intern ook al enkele jaren een paar grote vissen van achter de taalgrens binnen te halen, maar daar falen ze telkenmale jammerlijk in om allerlei redenen. Verder dan enkele goedgelovigen met als vestigingsplaats Schurhovenveld of de Grote Markt en aanpalende straten zijn ze nooit geraakt. Dan heb ik op basis van daadwerkelijke realisaties zelfs meer vertrouwen in de sportieve cel dan in de commerciële.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door Brusselmans »

ik krijg heimwee naar de tijd toen Geert Smets één van de rijkste Belgen als sponsor naar hier haalde ...
:roll:
de Jos
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 jul 2015, 02:30

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door de Jos »

Eén van die andere economische wetmatigheden is natuurlijk dat de rol van sponsor en eigenaar wezenlijk van elkaar verschillen. Het is een beetje zoals in de georganiseerde drugshandel: "Don't get high on your own supply," of voor je het weet kan je de boeken definitief toe doen.

:roll:
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door scoormachine »

Soit.....Eupen is voorbij....volgende week thuis knap voetbal en de 3 punten tegen Brugge...... en dan....dan ging mijne wekker af godverdekke....
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door Oscar »

Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door Dreke »

Oscar schreef:http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=115347
Voila,problemen weer opgelost.
Denk je dat?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door Jacques »

Zal zijn mond houden in ruil voor een transfer in januari. Eerder zoiets?
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie