Speeldag 14: Eupen-STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3065
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door Tompie »

Kunnen de kanaries eindelijk hun eerste overwinning pakken op verplaatsing? Of trekken de panda's aan het langste eind?
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door Dreke »

6-0. :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door Halenaar »

Dreke schreef:6-0. :-)
Die match herinner ik mij nog goed :) Ik ging tot dan nog elke uitmatch mee, maar tijdens die match zelf al had ik besloten om hiermee te stoppen. Ben sinds toen nog maar 6x ofzo naar een uitmatch gaan kijken.

De vlaggen en dergelijke die toen op Mark Volders werden gegooid zal ik ook nooit meer vergeten :mrgreen:
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door lakie »

De 2-3 van in 2008 vond ik leuker...

Eerst 0-1 voorkomen, Eupen die gelijk maakt, maar 10 minuten voor tijd maken we er toch 1-2 van. Echter, 3 minuten later staan de bordjes al weer gelijk, tot Wilmet in de slotminuut de 2-3 maakt!
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door Jacques »

Ik heb ze beiden meegemaakt.
De 2-3 was inderdaad veel leuker. Natuurlijk omwille van de uitslag, maar het was ook gewoon een heel leuke verplaatsing. Koud zoals het hoort in de Oostkantons, bakske vol in die kleine tribune achter doel, sympathieke mensen aan de tap en Truiens Deutsch mit viele große haren auf. Een 10 voor sfeer en gezelligheid. :D Eén van de vele memorabele verplaatsingen dat seizoen.
Die andere was de 1ste thuismatch voor Eupen, nadat ze door verbouwingen hun 1ste thuismatchen van dat seizoen hier kwamen afwerken. Je zou haast gaan denken dat die 6-0 nog mee in de huurprijs zat. En dan Mark Volders, wa ne kuul. Spelen als slappe vodden, na nog geen half uur al afgegaan zijn als een gieter (tussenstand 4-0 ofzo?) en dan nog wat gebaren maken naar de meegereisde supporters. Hij mocht nog blij zijn dat de pinten en vlaggenstokken veelal hun doel misten. Dat en zijn goed betaald abonnement op de ziekenkas zal het enige zijn waarvoor hij herinnerd zal worden. Ook een schone nalatenschap. :end:
Het was tevens de laatste keer dat ik aan de Kehrweg was. Het was ineens veel minder leuk.
Overdrijven is een kunst
pat@
Berichten: 1080
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door pat@ »

Ik ga voor de eerste keer dit seizoen een wedstrijd meepikken, bij een uitmatch heeft RD quasi niets van de opbrengsten of vergis ik mij? Tot nu toe de belangrijkste match vh seizoen, en één van de uitmatchen die redelijk kortbij zijn. Kan wel eens een leuke partij worden daar boven op de Frankendelle.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3065
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door Tompie »

De 6-0: http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... e/1.883215

Beelden van de 2-3 vind ik niet onmiddellijk terug. Wel de opstellingen en scoreverloop:

Doelpunten: 36' Siani 0-1, 51' Molnar 1-1, 79' Sidibe 1-2, 83' Mombongo 2-2, 90' Wilmet 2-3.

Eupen: Wins; Lebe, Milas (91' Fofo), Baratto, Bongard; Evertz, Gursever, Colinet, Keller, Colin (70' Mombongo); Molnar

STVV: Mignolet; Hendrickx, Cantaluppi, Vaesen, Deferm; Wilmet, Delorge, Chimedza, Siani, Charai (92' Appeltans); Sidibe
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door Jack »

Ik was er ook beide keren. Beiden ongelofelijk moment. :)
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door tesneusdoek »

't Is van te moeten precies! Pronostiek?

Ik gok op een nieuw gelijkspel (2-2 na weeral een redelijk goede wedstrijd, waarin er wordt getoond dat er best wel wat voetbal in de ploeg zit, maar dat we er niet in slagen om vanachter de deur dicht te houden en dat het grote moeite kost om te scoren) dat ons (heel) weinig verder helpt..., alhoewel het lijkt dat voor STVV op het einde van het seizoen elk punt gaat tellen.

:stvv: :stvv: :stvv:
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door scoormachine »

Denk dat je mag tevreden zijn dat je 1 punt gaat kunnen halen in Eupen. Je hebt tot nu toe nog maar 1 punt op verplaatsing gaan halen. Maar in ieder geval zal het nu van "moeten" zijn. Ik hoop op een overwinning ......maar indien niet zal het weer hetzelfde verhaal zijn .....geen geluk....en arbiter tegen....wat eigenlijk een gemakkelijk excuus is in voetbal. Je kan eens geen geluk hebben of de arbiter tegen.....maar als je voorlaatste staat ......is er meer aan de gang. Mijn prono ....1-1
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door Since '54 »

Tompie schreef:De 6-0: http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... e/1.883215

Beelden van de 2-3 vind ik niet onmiddellijk terug. Wel de opstellingen en scoreverloop:

Doelpunten: 36' Siani 0-1, 51' Molnar 1-1, 79' Sidibe 1-2, 83' Mombongo 2-2, 90' Wilmet 2-3.

Eupen: Wins; Lebe, Milas (91' Fofo), Baratto, Bongard; Evertz, Gursever, Colinet, Keller, Colin (70' Mombongo); Molnar

STVV: Mignolet; Hendrickx, Cantaluppi, Vaesen, Deferm; Wilmet, Delorge, Chimedza, Siani, Charai (92' Appeltans); Sidibe
Zo zie je nog maar eens hoe men zich kan vergissen in een transfer. Heel het forum van destijds, na de 2-3 schreef de schermen vol lof en glorie over Evertz. Het was een super speler, een belofte zoals we nog nooit een gezien hadden. STVV moest hem kopen, moest, moest!!
Gevolg: zwak spelertje, zonder fut, klasse en kracht. Als het nu bv Bormans was geweest die hem had aangebracht, was er al geen sprake meer van hem. Ter plaatse gefusilleerd! Zo zie je maar dat zelfs de beste matrozen niet eens meer aan de wal staan. :P

Een tijdje later, het ganse forum: 'Dufour!! Cerigioni!! Dufour! Cerigioni!' .... mijn God er zijn geen matrozen meer.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door Halenaar »

Since '54 schreef:
Tompie schreef:De 6-0: http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... e/1.883215

Beelden van de 2-3 vind ik niet onmiddellijk terug. Wel de opstellingen en scoreverloop:

Doelpunten: 36' Siani 0-1, 51' Molnar 1-1, 79' Sidibe 1-2, 83' Mombongo 2-2, 90' Wilmet 2-3.

Eupen: Wins; Lebe, Milas (91' Fofo), Baratto, Bongard; Evertz, Gursever, Colinet, Keller, Colin (70' Mombongo); Molnar

STVV: Mignolet; Hendrickx, Cantaluppi, Vaesen, Deferm; Wilmet, Delorge, Chimedza, Siani, Charai (92' Appeltans); Sidibe
Zo zie je nog maar eens hoe men zich kan vergissen in een transfer. Heel het forum van destijds, na de 2-3 schreef de schermen vol lof en glorie over Evertz. Het was een super speler, een belofte zoals we nog nooit een gezien hadden. STVV moest hem kopen, moest, moest!!
Gevolg: zwak spelertje, zonder fut, klasse en kracht. Als het nu bv Bormans was geweest die hem had aangebracht, was er al geen sprake meer van hem. Ter plaatse gefusilleerd! Zo zie je maar dat zelfs de beste matrozen niet eens meer aan de wal staan. :P

Een tijdje later, het ganse forum: 'Dufour!! Cerigioni!! Dufour! Cerigioni!' .... mijn God er zijn geen matrozen meer.
Dat is nu echt wel zever wat je hier verkondigt. Hier op dit forum heeft niemand ooit gesmeekt om Evertz. Dat hij toen een goede match speelde zag iedereen, en sommige haalde hem hier dan ook als potentiële transfer. Maar de krachttermen (moeten kopen, superspeler, ...) die jij hier gebruikt zijn hier nooit op het forum verschenen geweest. Idem Dufour.

Cerigioni (en Azevedo) werden hier wel veel geprezen, maar enkel als talentvolle jongeren en nooit als superspelers.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door Halenaar »

Ik kan mij volgende hypes herinneren op dit forum, die hier wel werden bestempeld als superspeler voor ons door de meesten hier: Depoitre (toen KV Oostende), Kums (toen KV Kortrijk), Trossard (Lommel/ Genk) en Sidibé (toen Upjest).
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door Jacques »

Ik was fan van Evertz en ik schaam me daar niet voor. Of ik ooit de term superspeler gebruikt heb, weet ik niet, maar jij hebt dat vast opgezocht. :) Evertz speelde toen een sterke match op rechts en bij uitbreiding een sterke heenronde. Wij waren heus niet de enigen die er achter zaten. Hij zat toen ook bij de nationale jeugdselecties. Die zullen het dan ook wel fout gezien hebben, net als ik, ja. Ik ben niet te beroerd om dat toe te geven. Als mensen die ervoor betaald worden om dit soort werk te doen er al eens langs zitten, zal het mij ook wel overkomen. Shit happens.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 14: Eupen-STVV

Bericht door Since '54 »

Halenaar, je hoeft niet gepikeerd te zijn, Jacques trouwens evenmin. Ik heb het hier, trouwens nooit, op iemand persoonlijk. Ik weet immers niet meer wie hier langs de forumzijlijn op Evertz, Dufour en Cerigioni geroepen heeft maar één zaak staat vast, het waren er velen en heel hard hebben ze geroepen. Laten we nu maar eens vaststellen hoever dat dit trio het gebracht heeft. Wie weet trouwens waar Evertz (nog) speelt?
Plaats reactie