Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Alles over de wedstrijden van STVV
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door omeloe »

Mikman schreef: Vandaag een verdiende overwinning voor STVV. Stef Peeters is een klasbak. Beter dan wat Robke hier vorig seizoen toonde hoor.
Niet alles van Peeters was goed .
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door metser »

Ik denk dat since een andere bril draagt dan ik. ! Vond pros niet slecht, gevaarlijk in de box en biedt bovendien boli een niet te misse kans aan ! Boli was zwakker dan pros vandaag, mist ook 2 geweldige kansen . Onze andere Duits was ook weer behoorlijk, deed een paar cruciale interventies . Maar idd, met een ei in de broek na de goal... terugzakken was de opdracht van leko als ik kijk naar zijn manoeuvres aan de zijlijn. Toch 3 gouden punten ondanks dat waas en westel er ook 1 sprokkelen .
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door Jacques »

Extreem belangrijke punten. En voor het eerst sinds lang geen doelpunt in cadeauverpakking geslikt.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door Since '54 »

Jacques schreef:Extreem belangrijke punten. En voor het eerst sinds lang geen doelpunt in cadeauverpakking geslikt.
Inderdaad, Djené, sinds het doelpunt niet meer aan de bal geweest en nog minder aan de man en maar goed ook :)
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door Jones »

Vandaag geen 3 maar 6 ptn genomen. Een nieuwe opsteker ! Alleen moet Boli er minstens een tegen de netten leggen. Wat scoren we toch moeilijk ! En Pros gezien ? Die man is al weg : weg lopen ipv te vieren na de match en dan toch een flauw bedankje, nauwelijks de goal vieren. Laten gaan aub. Is hier duidelijk tegen zijn zin !
We missen flitsen, snelheid van uitvoering en goals
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door Since '54 »

Boli is een spits met diepgang maar het ontbreekt hem aan afwerking. Proschwitz een mislukking over gans de lijn. In geen enkele andere match kreeg hij ooit zo'n ruimte. Bitte zurück nach Paderborn und zo schnell wie möglich.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door metser »

Toch wel wat zeveraars hier op dit forum. Zij moeten een taulemesse hebben van de bank van Eupen , of een rebelse vleminck van de antwerp. Of denken jullie nu echt dat een Suarez of Theodorick hier willen komen spelen ! Doe eens uw ogen open , kijk bij de concurrentie en je zal zien dat er niet veel beter rondloopt in België. Marcovic was er ook zo ene die hier welkom was, wel heb hem niet gezien!..
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door Geel-Blauw »

Belangrijke punten, spijtig dat de rest ook (onverwacht) punten haalt.
Eerst en vooral mooie tifo! Top dat er ook eens een tifo wordt gemaakt voor een degradatiematch ipv altijd de 'top'matchen want deze was veel belangrijker.
Ono heeft me positief verrast, pros kan nog wel handig zijn bij een 2 spitsen systeem maar hoe sneller hij weg is voe beter om eerlijk te zijn.
Djene toch weer zijn wekelijkse fout, gelukkig was Pirard nog optijd..
Nie zievere, speile!
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door voetballiefhebber »

omeloe schreef:
Mikman schreef: Vandaag een verdiende overwinning voor STVV. Stef Peeters is een klasbak. Beter dan wat Robke hier vorig seizoen toonde hoor.
Niet alles van Peeters was goed .
9 ballen op 10 waren goed, maar de rest deed er toch weinig mee. Proschwitz op karakter vond ik wel, maar toch zo weinig techniek.
Boli is een zeer goede speler, maar je hebt toch soms de indruk alsof hij het moeilijk heeft met overbelasting. Probleem is dat je hem geen rust kunt gunnen omdat er geen vervangers zijn. Als hij er niet is, is de ploeg veel zwakker. Ik denk dat als je zonder Peeters en Boli moest spelen, je nog geen 5 punten had op dit ogenblik.
Ono is sterk teruggekeerd en werkt hard. Het enige spijtige is dat hij niet scoort, maar hij is wel nuttig.
Ik verschoot wel van de ploegopstelling met Djené centraal, Bagoyoko op rechts en zowaar Fernandes als linksback, met Cuevas een rijtje hoger.
Kotysch krijgt hier vaak kritiek, maar die jongen is een echte krijger. Tegen KV Mechelen ging hij erg diep en ook nu was hij niet van zijn stuk te brengen. Al vreesde ik wel voor een blessure op een bepaald moment.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door smol »

omeloe schreef:
Mikman schreef: Vandaag een verdiende overwinning voor STVV. Stef Peeters is een klasbak. Beter dan wat Robke hier vorig seizoen toonde hoor.
Niet alles van Peeters was goed .
Noem mij eens een voetballer op die wel alles goed doet. Zonder Stef had je geen 5 punten.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door enrique »

Ze hebben nu gewonnen, maar als het weer zolang gaat duren voor de volgende zege er komt, gaat het toch moeilijk worden
Voor de rest, als ze erin blijven, zal ik content zijn
Maar vind het wel jammer dat je met zo'n voetbal in een eerste klasse van een land als België kan blijven
Dat geldt natuurlijk voor andere clubs ook
Het niveau zakt elk jaar
De clubs worden echt niet beter
Zelfs de zelfverklaarde topclubs niet
Maar dat interesseert de bestuurders niet
Het zijn de personen die tellen, niet de clubs
Ten koste van ...
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door miel »

Mikman schreef:
miel schreef: De 5-3-2 is zeker niet mijn geliefkoosd systeem , daar hebben wij de spelers niet voor om via vlotte counters te scoren .
Dit systeem is voor de spelers die wij voorhanden hebben te defensief en vooral in thuismatchen , amusementswaarde is dan ook nihil
Wanneer het vorig systeem geen resultaten brengt kan ik het begrijpen dat de trainer een punt wil veilig stellen .
Ook al trekt het voetbal op niks , wij bevinden ons momenteel in een situatie dat elk punt telt .
Tegen Brugge en Lokeren was dat zonder die belachelijke beslissingen van de refs ook gelukt .
Als ge dat niet snapt vraag ik me toch af wie hier het kieken is :oops:

De doelpunten die we in de 4-3-3 slikten hadden weinig met het systeem te maken. Het ging om individuele fouten ( Djené ) die in een 5-3-2 ook kunnen gebeuren of om stilstaande fases ( Gent, Genk, Zulte-Waregem...) . Het voetbal is in de 5-3-2 gewoon niet goed meer, er is nu één centrale verdediger meer om de bal achteraan rond te spelen zodat het allemaal nog wat trager gaat. In de 4-3-3 werden er nog kansen gecreëerd, nu zo goed als geen meer ( uit het veldspel ).
Volkomen mee eens dat het voetbal niet goed meer is .
Maar het is denk ik wel de bedoeling dat een extra verdediger eventuele individuele fouten nog kan ongedaan maken .
Tegen Brugge en Lokeren werd er op die tegen doelpunten geen individuele fouten gemaakt , alleen de scheids maakte een grove beoordelingsfout punt .
Ondanks het slechte spel en een defensievere aanpak hadden we 5 op 9 moeten hebben
Gisteren hebben we meer dan genoeg kansen gehad , maar in welk systeem je ook speelt en ge blijft dat allemaal missen
krijg je het altijd moeilijk .
Wanneer je de nul kunt houden heb je altijd een punt , in mijn ogen is dat de laatste 3 competitie matchen gelukt .
Ik ben zeker geen fan van de defensieve aanpak , laat dat duidelijk zijn , maar het doel heiligt de middellen
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door Mikman »

miel schreef:
Mikman schreef:
miel schreef: De 5-3-2 is zeker niet mijn geliefkoosd systeem , daar hebben wij de spelers niet voor om via vlotte counters te scoren .
Dit systeem is voor de spelers die wij voorhanden hebben te defensief en vooral in thuismatchen , amusementswaarde is dan ook nihil
Wanneer het vorig systeem geen resultaten brengt kan ik het begrijpen dat de trainer een punt wil veilig stellen .
Ook al trekt het voetbal op niks , wij bevinden ons momenteel in een situatie dat elk punt telt .
Tegen Brugge en Lokeren was dat zonder die belachelijke beslissingen van de refs ook gelukt .
Als ge dat niet snapt vraag ik me toch af wie hier het kieken is :oops:

De doelpunten die we in de 4-3-3 slikten hadden weinig met het systeem te maken. Het ging om individuele fouten ( Djené ) die in een 5-3-2 ook kunnen gebeuren of om stilstaande fases ( Gent, Genk, Zulte-Waregem...) . Het voetbal is in de 5-3-2 gewoon niet goed meer, er is nu één centrale verdediger meer om de bal achteraan rond te spelen zodat het allemaal nog wat trager gaat. In de 4-3-3 werden er nog kansen gecreëerd, nu zo goed als geen meer ( uit het veldspel ).
Volkomen mee eens dat het voetbal niet goed meer is .
Maar het is denk ik wel de bedoeling dat een extra verdediger eventuele individuele fouten nog kan ongedaan maken .
Tegen Brugge en Lokeren werd er op die tegen doelpunten geen individuele fouten gemaakt , alleen de scheids maakte een grove beoordelingsfout punt .
Ondanks het slechte spel en een defensievere aanpak hadden we 5 op 9 moeten hebben
Gisteren hebben we meer dan genoeg kansen gehad , maar in welk systeem je ook speelt en ge blijft dat allemaal missen
krijg je het altijd moeilijk .
Wanneer je de nul kunt houden heb je altijd een punt , in mijn ogen is dat de laatste 3 competitie matchen gelukt .
Ik ben zeker geen fan van de defensieve aanpak , laat dat duidelijk zijn , maar het doel heiligt de middellen
Gisteren liep het ietsje beter in de 5-3-2 maar daar kan de tegenstander ook voor veel tussen zitten natuurlijk. Met Djene als 3e centrale verdediger heb je er veel snelheid bij tov Pulido en je kan zelfs zeggen dat je dan een vrij complementair drietal hebt, maar het blijft steeds vrezen voor die domme fout bij hem natuurlijk.
Stef Peeters komt ook goed uit de verf in dit systeem omdat hij makkelijk en snel de crosspass naar de andere flank kan geven waar je nu een lopende ipv een stilstaande flankspeler hebt. De driehoek op het middenveld ziet er nu ook vrij complementair uit omdat Ono niet de grote passeur is maar de twee mannen achter hem wel een goeie pass in de voeten hebben zodat je dat van Ono niet echt meer hoeft te verwachten.

Maar die driehoek op het middenveld kon evengoed in een 4-3-3 natuurlijk. Grote pijnpunt is nu dat je 2 flankspelers ( bv Bamba en Ceballos ) opoffert voor een extra verdediger en voor Pros, dus er staat minder creativiteit tussen de lijnen. Het is jammer dat Bamba zo ver uit beeld is verdwenen want hij haalt inderdaad geen noog niveau meer ( zie bekermatch ) maar we weten ook dat hij wél de kwaliteiten heeft en dat die mindere prestaties vooral een kwestie van vorm zijn, niet van gebrek aan kwaliteit. Tenzij er privé-zaken meespelen waar wij niks van afweten.
Voor mij had Leko Bamba of Ceballos de laatste 20 minuten mogen ( moeten ) opbrengen als 2e spits, zij konden veel meer dreigen op de counter dan Pros. Ik denk dat hij Pros liet staan omwille van zijn lengte bij defensieve standaardfases.

Ik ben niet per sé tegen een 5-3-2 want uiteindelijk bepalen de spelers hoe je speelt maar net daar klemt dus het schoentje. Zet een volwaardige spits naast Boli ( bv zoals we in de terugronde Raman hadden maar die stond er toen alleen voor ) en je kan wel wat aanvangen met dat systeem. Maar nu offer je te veel kwaliteit op.


On a sidenote: Pirard moest geen bal pakken en liet toch nog een voorzet los, maar op de één of andere manier straalt hij wel iets uit. Hij is meer het prototype van een doelman dan Dutoit.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door scoormachine »

Eerste klasse voetbal in Belgie is qua niveau het laagste in Europa. Winnen tegen Moeskroen is mooi, maar ook niet opeens alles door een geel-blauwe bril zien. Na de 1-0 raak je geen bal meer (enkel de kans van Boli). Moeskroen is volgens mij nog zwakker dan stvv. Maar toch zal je moeten bikkelen voor elk punt. Het is erg dat ik hier moet lezen "ik zal content zijn als ze hun redden". Wie had dat gedacht toen RD hier de macht heeft genomen. Niveau van andere ploegen is niet beter......., niemand op Stayen was beter als ons lees ik dan. Maar om de 1 of andere reden sta je daar maar onderaan. En Peeters beter dan Robke voor jaar !!!!!!! Erg als je zulke zaken moet lezen...... zal misschien nog de adrenaline zijn van de overwinning. Laten we eerst nog een paar weken afwachten.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door Jones »

Valdivia 5e geel, dus geschorst op Kortrijk...
De petter wrijft in zijn handen zeker ?
Plaats reactie