Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Alles over de wedstrijden van STVV
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door smol »

Om het weekend af te sluiten wint Lokeren bij onze Genkse vrienden :)
Lokeren ontspringt zo de dans van de degradatiekandidaten en zo blijven er nog 5 teams over.
Eupen, Waasland Beveren, Moeskroen, Westerlo en wijzelf.
Ik hoop alvast op een Waals onderonsje tussen Eupen en Moeskroen :P
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door Smurf »

Met nog 13 wedstrijden te gaan, is het misschien wat vroeg om dit te zeggen. Maar persoonlijk denk ik ook dat Lokeren zich niet meer gaat laten meeslepen in de degradatiestrijd. Ze hebben toch iets meer kwaliteit in huis, al is dat er dit seizoen nog niet uitgekomen. Ik vrees eerlijk gezegd ook dat Eupen nog wel wat punten gaat rapen. Aanvallend beschikken ze over enkele spelers die het verschil kunnen maken. Blijven er vier over.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door scoormachine »

Komt wel allemaal in orde......van de ploegen onderaan is stvv de ploeg met de meeste ervaring om tegen degradatie te voetballen. Net er in blijven en iedereen is tevreden.....groot feest op het einde van het seizoen....en alles is vergeten.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door tesneusdoek »

scoormachine schreef:Eerste klasse voetbal in Belgie is qua niveau het laagste in Europa. Winnen tegen Moeskroen is mooi, maar ook niet opeens alles door een geel-blauwe bril zien. Na de 1-0 raak je geen bal meer (enkel de kans van Boli). Moeskroen is volgens mij nog zwakker dan stvv. Maar toch zal je moeten bikkelen voor elk punt. Het is erg dat ik hier moet lezen "ik zal content zijn als ze hun redden". Wie had dat gedacht toen RD hier de macht heeft genomen. Niveau van andere ploegen is niet beter......., niemand op Stayen was beter als ons lees ik dan. Maar om de 1 of andere reden sta je daar maar onderaan. En Peeters beter dan Robke voor jaar !!!!!!! Erg als je zulke zaken moet lezen...... zal misschien nog de adrenaline zijn van de overwinning. Laten we eerst nog een paar weken afwachten.
Het niveau is inderdaad heel laag gezakt...maar dat is een probleem dat niet alleen STVV betreft. Gezien hoe het seizoen begonnen is, denk ik dat het beste is je zo snel mogelijk te redden door één of twee matchen meer te winnen dan Westerlo (voor mij degradatiekandidaat nº 1 ook o.v. het gerommel in de bestuurskamer en met de sponsor). Dan, naar volgend seizoen toe, verder bouwen op de huidige kern, Boli, Peeters, Valdivia en Ono (de vier spelers waarvoor er volgens mij aanbiedingen kunnen binnenlopen) behouden, met drie à vier echte versterkingen, op de plaatsen waar het nodig is (spits en flankspelers die verdedigen en ook in de aanval kunnen opduiken en een goede voorzet geven). Een beetje geduld is nodig om niet elk jaar opnieuw te moeten beginnen met een hele nieuwe ploeg en techniche staf... Dat werpt uiteindelijk resultaten af en dat hebben we de laatse tijd -spijtig genoeg- niet kunnen meemaken door gehuurde spelers, paniekaankopen van oude gloriëen tijdens de winterstop... Ik vond en vind het nog steeds positief dat ze tot dat inzicht zijn gekomen en dat er een koerswijziging is geweest om de basis te leggen voor een ploeg voor meerdere seizoenen. Nu nog afwachten of er ook een kwaliteitssprong komt en dan pas kunnen we de (goede) intenties van :Roland: evalueren. Indien de (relatief) jonge spelers die dit seizoen een voldoende halen behouden worden en er een viertal kwaliteitsinjecties (jonge, goede spelers,...geen oudjes op de terugweg) komen, dan kan je van een goed project spreken. Indien dat het idee is, kan je je afvragen waarom dat niet aan de bezorgde, ontgoochelde, boze...supporters wordt medegedeeld... Afwachten dus, hoe we de situatie moeten inschatten en ondertussen zo snel mogelijk het behoud verzekeren, want anders trek je moeilijk beloftevolle spelers aan. :stvv:
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door Alain »

tesneusdoek schreef:Het niveau is inderdaad heel laag gezakt...maar dat is een probleem dat niet alleen STVV betreft.
Ik vind het algemene niveau ook steeds erger worden...Verklaring is volgens mij het feit dat clubs steeds meer in de greep geraken van makelaars, die overal een internationaal bont allegaartje van tweede- en derderangsspelers droppen. Van de Badji's bij Anderlecht tot en met de Koubemba's bij ons... Bij elke club zie je spelers opduiken waarvan je je afvraagt: hoe zijn ze daar in godsnaam bij uitgekomen?
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door STVV-fan »

Alain schreef:
tesneusdoek schreef:Het niveau is inderdaad heel laag gezakt...maar dat is een probleem dat niet alleen STVV betreft.
Ik vind het algemene niveau ook steeds erger worden...Verklaring is volgens mij het feit dat clubs steeds meer in de greep geraken van makelaars, die overal een internationaal bont allegaartje van tweede- en derderangsspelers droppen. Van de Badji's bij Anderlecht tot en met de Koubemba's bij ons... Bij elke club zie je spelers opduiken waarvan je je afvraagt: hoe zijn ze daar in godsnaam bij uitgekomen?
Idd.

Over speeldag 17. Als je ziet wat een penalty in cadeauverpakking Brugge weer krijgt,... .
darion
Berichten: 1509
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door darion »

Voetbal een feest...
Onaanvaardbaar wat de supporters van Standard en Charleroi daar allemaal doen...
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door Dreke »

Exit De Boeck. Was te verwachten...
A loyal football fan only supports the shirt...
Coelmoes
Berichten: 136
Lid geworden op: 05 dec 2010, 23:20

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door Coelmoes »

Mikman schreef:
miel schreef:
Mikman schreef:
miel schreef: De 5-3-2 is zeker niet mijn geliefkoosd systeem , daar hebben wij de spelers niet voor om via vlotte counters te scoren .
Dit systeem is voor de spelers die wij voorhanden hebben te defensief en vooral in thuismatchen , amusementswaarde is dan ook nihil
Wanneer het vorig systeem geen resultaten brengt kan ik het begrijpen dat de trainer een punt wil veilig stellen .
Ook al trekt het voetbal op niks , wij bevinden ons momenteel in een situatie dat elk punt telt .
Tegen Brugge en Lokeren was dat zonder die belachelijke beslissingen van de refs ook gelukt .
Als ge dat niet snapt vraag ik me toch af wie hier het kieken is :oops:

De doelpunten die we in de 4-3-3 slikten hadden weinig met het systeem te maken. Het ging om individuele fouten ( Djené ) die in een 5-3-2 ook kunnen gebeuren of om stilstaande fases ( Gent, Genk, Zulte-Waregem...) . Het voetbal is in de 5-3-2 gewoon niet goed meer, er is nu één centrale verdediger meer om de bal achteraan rond te spelen zodat het allemaal nog wat trager gaat. In de 4-3-3 werden er nog kansen gecreëerd, nu zo goed als geen meer ( uit het veldspel ).
Volkomen mee eens dat het voetbal niet goed meer is .
Maar het is denk ik wel de bedoeling dat een extra verdediger eventuele individuele fouten nog kan ongedaan maken .
Tegen Brugge en Lokeren werd er op die tegen doelpunten geen individuele fouten gemaakt , alleen de scheids maakte een grove beoordelingsfout punt .
Ondanks het slechte spel en een defensievere aanpak hadden we 5 op 9 moeten hebben
Gisteren hebben we meer dan genoeg kansen gehad , maar in welk systeem je ook speelt en ge blijft dat allemaal missen
krijg je het altijd moeilijk .
Wanneer je de nul kunt houden heb je altijd een punt , in mijn ogen is dat de laatste 3 competitie matchen gelukt .
Ik ben zeker geen fan van de defensieve aanpak , laat dat duidelijk zijn , maar het doel heiligt de middellen
Gisteren liep het ietsje beter in de 5-3-2 maar daar kan de tegenstander ook voor veel tussen zitten natuurlijk. Met Djene als 3e centrale verdediger heb je er veel snelheid bij tov Pulido en je kan zelfs zeggen dat je dan een vrij complementair drietal hebt, maar het blijft steeds vrezen voor die domme fout bij hem natuurlijk.
Stef Peeters komt ook goed uit de verf in dit systeem omdat hij makkelijk en snel de crosspass naar de andere flank kan geven waar je nu een lopende ipv een stilstaande flankspeler hebt. De driehoek op het middenveld ziet er nu ook vrij complementair uit omdat Ono niet de grote passeur is maar de twee mannen achter hem wel een goeie pass in de voeten hebben zodat je dat van Ono niet echt meer hoeft te verwachten.

Maar die driehoek op het middenveld kon evengoed in een 4-3-3 natuurlijk. Grote pijnpunt is nu dat je 2 flankspelers ( bv Bamba en Ceballos ) opoffert voor een extra verdediger en voor Pros, dus er staat minder creativiteit tussen de lijnen. Het is jammer dat Bamba zo ver uit beeld is verdwenen want hij haalt inderdaad geen noog niveau meer ( zie bekermatch ) maar we weten ook dat hij wél de kwaliteiten heeft en dat die mindere prestaties vooral een kwestie van vorm zijn, niet van gebrek aan kwaliteit. Tenzij er privé-zaken meespelen waar wij niks van afweten.
Voor mij had Leko Bamba of Ceballos de laatste 20 minuten mogen ( moeten ) opbrengen als 2e spits, zij konden veel meer dreigen op de counter dan Pros. Ik denk dat hij Pros liet staan omwille van zijn lengte bij defensieve standaardfases.

Ik ben niet per sé tegen een 5-3-2 want uiteindelijk bepalen de spelers hoe je speelt maar net daar klemt dus het schoentje. Zet een volwaardige spits naast Boli ( bv zoals we in de terugronde Raman hadden maar die stond er toen alleen voor ) en je kan wel wat aanvangen met dat systeem. Maar nu offer je te veel kwaliteit op.


On a sidenote: Pirard moest geen bal pakken en liet toch nog een voorzet los, maar op de één of andere manier straalt hij wel iets uit. Hij is meer het prototype van een doelman dan Dutoit.
Dat is ook mijn mening. Dus toch nog even terug komen op het feit dat ik een kieken zou zijn, nadat ik eerder onze José Mourinho een kieken noemde. Mijn vaststelling is gebasseerd op hetgeen ik live tegen Brugge gezien heb:
- in een 3-5-2 of 5-3-2 speel je met enkele flanken. Doorgaans spelen de flanken eerder als vleugelverdediger kwestie van niet te veel ruimte in de rug te laten. Dat is ook hetgeen Leko doet natuurlijk en dus posteert hij daar 2 backs. De versies die wij daar moeten zetten geraken met moeite over de middellijn (Bagayoko geraakt er al eerder dan de chileen). En als ze de bal dan toch krijgen, komen ze adem en talent te kort om er nog iets deftig mee te doen. Bamba, ceballos en andere aanvallender ingestelde flankspelers kunnen dat in mijn ogen even min.
- dit systeem werkt mijns inziens enkel als je vanvoor kwaliteit hebt. De backs geraken er niet over de flank dus heb je best ook een spits die de hoeken in duikt. Kijk naar Wales die met Bale & Ramsey toch 2 goeie spelers in die aanvallende driehoek hadden. Hun backs stonden er in eerste instantie om de boel dicht te houden
- tegen Brugge was er eerste helft de flank. Pas toen Boli er in kwam als aanspeelpunt en Koubemba wat kon gaan bewegen, onstond er wat gevaar. Toen kregen de backs ook de kans om op te schuiven.

Zoals Mikman al aanhaalt, die 3-5-2 zorgt er eerder voor dat je kwaliteit inboet (minder voetballend vermogen op de flank) terwijl ge er zeer weinig mee wint, namelijk een extra (matige) centrale verdediger en een minstens even matige spits (Pros/koubemba). Wat ik er van gezien heb(tegen Brugge) luidt de nieuwe taktiek: niks weggeven, hopen dat er eens toevallig een bal goed valt en vooral hopen dat niemand van die 5 verdedigers een nieuwe stommiteit uithaalt.

Dus ik zou ook het systeem van het begin van de competitie boven halen maar met Boli vanvoor, Valdivia-Peeters & Bezus/Ono op het midden, Bamba & Ceballos op de flank. Ik vind dat ge met uw sterkste ploeg moet beginnen.

Tot slot, wat Pirard betreft. Qua présence is dat inderaad echt wel in orde. Een imposante verschijning ook. Zijn eerste actie tegen Brugge was wel zeer bedenkelijk. De flater tegen Moeskroen heb ik niet gezien ...
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door Mikman »

scoormachine schreef:Eerste klasse voetbal in Belgie is qua niveau het laagste in Europa.
Als je gezever statistisch kunt bewijzen: http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... f2017.html

En Peeters beter dan Robke voor jaar !!!!!!! Erg als je zulke zaken moet lezen......
Er zijn erger zaken ( zie hierboven ). Ook hier zou ik statistieken kunnen boven halen, maar het gaat erom wat je op het veld ziet. Rob had veel en ook andere kwaliteiten ( was niet voor niks kapitein ) maar uit de linker van Peeters komen momenteel waarschijnlijk de beste passes van België, zéker de lange passes. Ik zou niet weten wie anders...


We zijn er bij STVV natuurlijk wel heel goed in om onze eigen spelers op de grond te houden. En daarna te klagen dat we er niet genoeg voor krijgen...
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door Alain »

darion schreef:Voetbal een feest...
Onaanvaardbaar wat de supporters van Standard en Charleroi daar allemaal doen...
Over drie weken waarschijnlijk in de thuisvakken op Stayen...
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door Mikman »

Vandaag in HBVL de opmerking van journalist Gunther Schoofs dat Djené enkel mag spelen omdat hij een netwerkspeler is. Dat vind ik wat kort voor de bocht, tenzij hij over informatie beschikt die hij niet openbaar maakt. Djené hééft vaak geblunderd maar als Leko voor een 3-mansdefensie kiest is het puur sportief verdedigbaar om hem ipv Pulido op te stellen. De twee beste centrale verdedigers momenteel ( Kotysch en Fernandes ) zouden eigenlijk nooit basisspeler mogen zijn, dus daar zijn het initiële probleem. Ze zijn vooral traag en Djené is toevallig wél snel zodat ze ergens toch complementair zijn. Je kan Djené ook geen gebrek aan inzet verwijten, veeleer het tegendeel, namelijk dat hij te onbesuisd is.
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door Dreke »

Mikman schreef:
scoormachine schreef:Eerste klasse voetbal in Belgie is qua niveau het laagste in Europa.
Als je gezever statistisch kunt bewijzen: http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... f2017.html
Die cijfers bewijzen niet het tegenovergestelde van zijn stelling. Die bewijzen hoe onze clubs presteren in Europa, niet hoe ze dat doen in eigen land. Laat staan dat het iets zegt over het algemene niveau van de competitie. Ik kan mij inbeelden dat het wel een indicator is, maar niet meer dan dat. Maar erg statistisch lijkt het mij niet...
Alain schreef:
darion schreef:Voetbal een feest...
Onaanvaardbaar wat de supporters van Standard en Charleroi daar allemaal doen...
Over drie weken waarschijnlijk in de thuisvakken op Stayen...
Ik blijf dit een fout signaal vinden. Je kan toch onmogelijk verdedigen dat een hele hoop onschuldige mensen bestraft wordt omdat een minderheid zich misdraagt? Ik vind dat onrechtvaardig. Om inderdaad nog maar te zwijgen over het effect dat dit uiteindelijk gaat hebben: nog maar bezoekers in de thuisvakken.
A loyal football fan only supports the shirt...
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door scoormachine »

Mikman schreef:
scoormachine schreef:Eerste klasse voetbal in Belgie is qua niveau het laagste in Europa.
Als je gezever statistisch kunt bewijzen: http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... f2017.html

En Peeters beter dan Robke voor jaar !!!!!!! Erg als je zulke zaken moet lezen......
Er zijn erger zaken ( zie hierboven ). Ook hier zou ik statistieken kunnen boven halen, maar het gaat erom wat je op het veld ziet. Rob had veel en ook andere kwaliteiten ( was niet voor niks kapitein ) maar uit de linker van Peeters komen momenteel waarschijnlijk de beste passes van België, zéker de lange passes. Ik zou niet weten wie anders...


We zijn er bij STVV natuurlijk wel heel goed in om onze eigen spelers op de grond te houden. En daarna te klagen dat we er niet genoeg voor krijgen...
Versta niet wa je wil bewijzen met de statistieken !!!! Heeft niks te maken met niveau van de competitie. Je kan toch moeilijk zeggen dat het niveau elk jaar stijgt ?

Ivm de linker van Peeters. Daar heb je gelijk in. Maar spelers vergelijken is altijd moeilijk. En soms is niet alleen het sportieve belangrijk.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 17: STVV - Moeskroen

Bericht door Jacques »

Standard kiest de vlucht vooruit en hoopt daarmee een zware straf te ontlopen (lees: wel boete, geen dubbele forfait, geen wedstrijd(en) achter gesloten deuren). Wel lekker makkelijk zo, zij lijden geen inkomensverlies...Thans is het simpel: dubbele forfait, 3 jaar geen publiek bij Chalala-Standard en vice versa. Daarmee tref je nog het minste onschuldige supporters. Dat is spijtig voor al die andere supporters van Chalala en Luik, maar als er geen spontane sociale controle is en de club weigert om actie te ondernemen en hare nest op te kuisen, moet het maar zo. Gewone supporters zijn sowieso al het slachtoffer, het zijn nl. vaak de enigen die de helden van de ordediensten durven aanpakken...

Wat betreft STVV-Standard: Geen kaarten voor Luiks sopvolk en nog nooit zoveel plek in thuisvakken. 1 en 1 is 2. Best dat ze de reserve uit Brussel opsturen en de paardjes nog eens van stal halen. Triestig, maar wel realiteit. Al een geluk dat de rivaliteit tussen beiden veelal van het vriendelijke soort is. Dat beperkt het risico enigszins. Roland en co. zullen content zijn, eindelijk nog eens wat volk in hun plastikken barak.
Primeur voor die avond: Une soirée de BougieWougie dans le Rebut. :party:

Wat betreft niveau competitie: beetje met de haren getrokken om te spreken over het laagste van Europa als daar ook nog Albanië, estland, Luxemburg en co. bij zitten. Ik ben er redelijk zeker van dat we die nog wel aankunnen. :lol:
Maar dat het niveau niet bijster hoog is, ziet het kleinste kind. De toppers krijgen geen constante in hun prestatie gelegd. De enige constante is het lamentabele niveau van de arbitrage die Bruhhe en co. een penalty van drie keer niks geeft, als ze er weer eens niks van bakken.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie