Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door STVV-fan »

Alain schreef:Oef!
Het was het moment om naar Kortrijk te gaan, en ze hebben het moment gepakt. Chapeau!

Mijn haren gaan wel weer rechtstaan als ik zie hoe De Petter (opnieuw) op corners verdedigt. Niets dan hangen en trekken. Chance dat de scheids liet begaan.
Het was soms billen pitsen, toch zeker naar het einde toe, maar het lag er vingerdik op dat KVK de penalty aan het zoeken was.

Toen met Rolland en de Petter
Sarr en Kotysch
Peeters en ?
En Papazoglou dacht ik en Fernandes (of Kotysch, ik kon niet meer kijken op dat moment)

Maar goed dat Boterberg er niet in trapte
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door scoormachine »

Niveau eerste klasse onwaardig.....langs beide kanten. 3 gouden punten......daarmee is ook alles gezegd. Ik vraag mij toch af hoe laag het niveau in eerste klasse nog kan zakken. Met deze 3 punten erbij zal je je wel handhaven in eerste klasse...... dus missie geslaagd. Wat een niveau man.....degoutant om naar te kijken. Denk dat er 7 ballen in mijnen hof liggen van verdedigers van stvv die hem zomaar weggeknald hebben. Soit .....er zullen er wel anderen zijn die de match door een geel blauwe bril hebben gezien en enkel positief zullen zijn over de 3 punten. Maar dit is toch voetbal dat op niks trekt. Proficiat met de 3 punten.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door smol »

scoormachine schreef:Niveau eerste klasse onwaardig.....langs beide kanten. 3 gouden punten......daarmee is ook alles gezegd. Ik vraag mij toch af hoe laag het niveau in eerste klasse nog kan zakken. Met deze 3 punten erbij zal je je wel handhaven in eerste klasse...... dus missie geslaagd. Wat een niveau man.....degoutant om naar te kijken. Denk dat er 7 ballen in mijnen hof liggen van verdedigers van stvv die hem zomaar weggeknald hebben. Soit .....er zullen er wel anderen zijn die de match door een geel blauwe bril hebben gezien en enkel positief zullen zijn over de 3 punten. Maar dit is toch voetbal dat op niks trekt. Proficiat met de 3 punten.
De vraag is hoe kan je deftig voetbal brengen als je vooraan de bal aan niemand kwijt kan ... Pros kan geen bal aannemen, bijhouden, laat staan eens op snelheid gaan. Boli kwam erin maar die was helemaal niet fit, raar dat je dan niet Bamba inbrengt trouwens. Als dan ook Peeters nog eens onverzorgd gaat voetballen, tja dan zijn we op niveau STVV uitgepraat.

Maar ook Kortrijk, man wat een miserie zeg. Zoals je zegt hoe laag kan het Belgisch voetbal nog zakken .... laag als je eergisteren zag dat Standard nog niet eens kon winnen tegen de beloften van Ajax ...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door Brusselmans »

Omdat ik er zelfs niet meer voor op café ga om te kijken, eens geprobeerd via een live-stream.
2 grote reclamevierkanten op het scherm, en zelfs daarmee heb ik niks gemist.
3 punten, mijne prono naar de kloten, tsja ...
Ondertussen kijk ik eens even naar mijn onderschrift ....
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door Halenaar »

scoormachine schreef: Maar dit is toch voetbal dat op niks trekt. Proficiat met de 3 punten.
We hebben al veel beter, en ook gewoon goed voetbal gebracht. En toen kreeg je telkens 0 punten.

We spelen nu het lelijkste, en in mijn ogen ook het slechtste voetbal van het seizoen en halen 9/9. Tja.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door smol »

Brusselmans schreef:Omdat ik er zelfs niet meer voor op café ga om te kijken, eens geprobeerd via een live-stream.
2 grote reclamevierkanten op het scherm, en zelfs daarmee heb ik niks gemist.
3 punten, mijne prono naar de kloten, tsja ...
Ondertussen kijk ik eens even naar mijn onderschrift ....
de pressing was er gedurende de eerste helft :) en de energie de ganse wedstrijd, de rest niet gezien :geel:
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door scoormachine »

smol schreef:
scoormachine schreef:Niveau eerste klasse onwaardig.....langs beide kanten. 3 gouden punten......daarmee is ook alles gezegd. Ik vraag mij toch af hoe laag het niveau in eerste klasse nog kan zakken. Met deze 3 punten erbij zal je je wel handhaven in eerste klasse...... dus missie geslaagd. Wat een niveau man.....degoutant om naar te kijken. Denk dat er 7 ballen in mijnen hof liggen van verdedigers van stvv die hem zomaar weggeknald hebben. Soit .....er zullen er wel anderen zijn die de match door een geel blauwe bril hebben gezien en enkel positief zullen zijn over de 3 punten. Maar dit is toch voetbal dat op niks trekt. Proficiat met de 3 punten.
De vraag is hoe kan je deftig voetbal brengen als je vooraan de bal aan niemand kwijt kan ... Pros kan geen bal aannemen, bijhouden, laat staan eens op snelheid gaan. Boli kwam erin maar die was helemaal niet fit, raar dat je dan niet Bamba inbrengt trouwens. Als dan ook Peeters nog eens onverzorgd gaat voetballen, tja dan zijn we op niveau STVV uitgepraat.

Maar ook Kortrijk, man wat een miserie zeg. Zoals je zegt hoe laag kan het Belgisch voetbal nog zakken .... laag als je eergisteren zag dat Standard nog niet eens kon winnen tegen de beloften van Ajax ...
Uefa cup aub niet vergelijken met match van vandaag.
Boli.....wie heeft die ooit al 1 sezoen fit gezien. Pros....sorry maar zo heb je er in je jeugd ook rondlopen. Peeters...beste linker van 1ste klasse las ik hier vorige week.....beter als Robke van vorig seizoen....denk dat ik nie veel ken van voetbal. Rotslechte match...3 punten....gered....reden om niks bij te kopen in de winterstop.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door Jacques »

Opnieuw super belangrijke punten. Onverhoopt want op Kortrijk. Zeer volwassen gespeeld in vgl. met de doelpunten in cadeauverpakking die we vorige wedstrijden weggaven. 3de match op rij gewonnen met KVM erbij, 2x clean sheet.
Schoonheidsprijzen gaan we inderdaad niet winnen op deze manier. Dat je daar niet blij van wordt, is éénieders goed recht, maar je moet de dingen ook in perspectief durven plaatsen: momenteel draait het alleen maar om de punten. Hoe we die halen is bijzaak. Dat het spel van Kortrijk op niks trok, evenzeer. Dat is hun probleem. 16 punten brengen ons nog nergens, maar de puntenoogst van de laatste wedstrijden geeft de burger wel enige moed.
Laatst gewijzigd door Jacques op 10 dec 2016, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door scoormachine »

Jacques schreef:Opnieuw super belangrijke punten. Onverhoopt want op Kortrijk. Zeer volwassen gespeeld in vgl. met de doelpunten in cadeauverpakking die we vorige wedstrijden weggaven. 3de match op rij gewonnen met KVM erbij, 2x clean sheet. Schoonheidsprijzen gaan we inderdaad niet winnen op deze manier, maar momenteel draait het alleen maar om de punten.
Volwassen ????????
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door Jacques »

Zeker.

We hebben 85 minuten een voorsprong verdedigd zonder veel kansen weg te geven met een ploeg die er eerder een patent op had om doelpunten in cadeauverpakking weg te geven. Enige folieke was Pirard die los langs de bal klopt in de 84ste minuut. Voor de rest weinig risico achterin, weinig kansen weggeven. Voor deze ploeg noem ik dat volwassen.
Overdrijven is een kunst
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door smol »

Jacques schreef:Zeker.

We hebben 85 minuten een voorsprong verdedigd zonder veel kansen weg te geven met een ploeg die er eerder een patent op had om doelpunten in cadeauverpakking weg te geven. Enige folieke was Pirard die los langs de bal klopt in de 84ste minuut. Voor de rest weinig risico achterin, weinig kansen weggeven. Voor deze ploeg noem ik dat volwassen.
Volledig akkoord mee, de manier waarop telt nu even niet.
Ook de onnodige tackle v Peeters in eigen zestien was niet zo slim verdedigd.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door Bartman »

smol schreef:
Jacques schreef:Zeker.

We hebben 85 minuten een voorsprong verdedigd zonder veel kansen weg te geven met een ploeg die er eerder een patent op had om doelpunten in cadeauverpakking weg te geven. Enige folieke was Pirard die los langs de bal klopt in de 84ste minuut. Voor de rest weinig risico achterin, weinig kansen weggeven. Voor deze ploeg noem ik dat volwassen.
Volledig akkoord mee, de manier waarop telt nu even niet.
Ook de onnodige tackle v Peeters in eigen zestien was niet zo slim verdedigd.
Absoluut. Trouwens moeilijker dan het lijkt als je na 5 min voor komt.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door Since '54 »

Jacques schreef:Opnieuw super belangrijke punten. Onverhoopt want op Kortrijk. Zeer volwassen gespeeld in vgl. met de doelpunten in cadeauverpakking die we vorige wedstrijden weggaven. 3de match op rij gewonnen met KVM erbij, 2x clean sheet.
Schoonheidsprijzen gaan we inderdaad niet winnen op deze manier. Dat je daar niet blij van wordt, is éénieders goed recht, maar je moet de dingen ook in perspectief durven plaatsen: momenteel draait het alleen maar om de punten. Hoe we die halen is bijzaak. Dat het spel van Kortrijk op niks trok, evenzeer. Dat is hun probleem. 16 punten brengen ons nog nergens, maar de puntenoogst van de laatste wedstrijden geeft de burger wel enige moed.
Inderdaad en bovendien voorstaan op Kortrijk vanaf minuut 6 tot minuut 94 is een prestatie op zich. Fernandes uitstekend, Bagayoko ook. Lucas Pirard, ik durf er iets op inzetten maar er is nog werk aan de jonge man. Cuevas deed wat hij kon, op zijn manier.

De Petter nog maar eens onzichtbaar, vraagt nooit de bal en is amper aanspeelbaar. Hij verstaat de 'kunst' om zich niet te laten bereiken

Proschwitz abominabele match, heeft 2de helft welgeteld 1 duel gewonnen. Loopt ganse match lateraal over het veld. Verleden week was dat, voor sommigen hier, nog een 'verdienste'. STVV laat hem in januari aub gaan.

Ik heb deze week een training op het jeugdcomplex 'Seminarie' meegepikt. Welnu, aan de Sint-Jansstraat lopen zeker vijf spelers rond die het beter zouden doen dan Proschwitz én Bamba.

Hoedanook, drie mooie punten vandaag waarvan er twee gestolen zijn maar hoeveel keer is STVV dit seizoen al in zijn zakken gezeten. Ik denk meer dan voor twee punten. Proximus reporter had het geregeld over een 'uitgekookt STVV' dat is pvd wat anders dan kadokes doen.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door Mikman »

Gek genoeg heeft Pirard in 4 matchen nog bijna niets moeten pakken. Meestal wel één goede redding en een plukballetje lossen. Maar straalt autoriteit uit en was op die ene misser na echt wel sterk in de lucht. Groot verschil met Dutoit. Maar zoals gezegd: nog niet echt zwaar op de proef gesteld.

Centraal achterin zeer sterk met Kotsych en Fernandes die onklopbaar waren in de duels en Djené die onzichtbaar was ( wat in zijn geval een goed teken is :mrgreen: ).

Bagayoko met zijn sterkste match van het seizoen, veel offensieve impulsen in de eerste helft. Cuevas aan de overzijde toch een stuk minder. Geeft zich wel 100% maar oh zo weinig talent en vooral inzicht. De Petter alweer zwak ( wat een verschil met Valdivia ) en Peeters minder zichtbaar dan anders. Gerkens een meer dan degelijke eerste helft met veel druk op de bal en infiltraties, tweede helft een stuk anoniemer omdat STVV er minder uitkwam. Die dip overkomt Gerkens wel vaker.

Vooraan een goeie Wolke Janssens en een lachwekkende Duitser. Boli leek me weer niet 100% fit. Triestig dat we geen snelle man kunnen opbrengen voor de tegenaanval. Nu kon de übertrage Pavlovic het alleen aan achteraan bij Kortrijk.

Ik begin ietsje meer overtuigd te raken van de 5-3-2 als korte termijn-oplossing ( als korte termijn-oplossing ) maar dan moet er vooraan toch echt wel wat anders gevonden worden dan Pros. Een fitte Boli met Wolke Janssens misschien.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door toyotacorolla »

Toch verdiend de drie punten.
De Petter zoals wekelijks onbereikbaar, verkeerde passes, sloom enz.... wat drijft de trainer zulk een speler bijna wekelijks in de elf op te stellen.
Onze keeper, ondanks weinig eerste klasse ervaring, dik ok.
Enig minpunt in de tweede helft debal te snel wegkijlen, inplaats van iets rustiger aan de bal en deze wat langer in de ploeg te houden, dardoor wat druk van Kortrijk op onze verdediging.
Eind goed al goed. :beer: :beer: :beer:
Plaats reactie