Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door smol »

Leko zegt dat hij graag Belgische jongeren brengt :) waarop dan nog wachten om één of andere jongere uit de beloften te brengen om Pros te vervangen.

Na de wedstrijd bleef Pros trouwens praten bij een Kortrijk speler ipv snel mee te gaan vieren bij de eigen spelers
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door toyotacorolla »

Stvv miste een dragende speler op het middenveld, een De Petter faalde glansrijk hierin, hoe kan je dan de druk op je verdediging weghouden?
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door panter »

Halenaar schreef:BAM :clap: 3 gouden punten!

Maar wat heeft in godsnaam Bamba verkeerd gedaan? Leko verkiest nog liever om een geblesseerde speler in te brengen en Proschwitz 94 minuten lang te laten klungelen.

Bij Pirard heb ik toch ook mijn twijfels, wisselt zeer goede dingen met slechte dingen. Was vandaag ondanks zijn lengte toch zeer zwak in de lucht.

Sorry Halenaar maar ik Vond Pirard juist wel goed vandaag en zeker op hoge ballen !! 1 keer heeft hij gemist !!!! Voor mij pakt hij samen met Wolke de puntjes mee!
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door panter »

Wat mij vooral stoorden waren de wissels eerst Wolke (kwetsuur?) dan Gerkens die in mijn ogen goed bezig was en dan Bagayoko die meer dan een verdienstelijke match speelde terwijl er verschillende andere (namen zijn hier al meermaals genoemd) mogen blijven staan!!
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door STimVV »

toyotacorolla schreef:Stvv miste een dragende speler op het middenveld, een De Petter faalde glansrijk hierin, hoe kan je dan de druk op je verdediging weghouden?
Gisteren was het op het middenveld misschien net iets minder omdat ze vooral bezig waren met "stand houden".
Maar als er iets is dat wél ok is dan is het nu net ons middenveld. Valdivia-Peeters-Bezus (of Ono) is dik in orde. En naar stvv-normen zelfs top. Daarmee heb je niet 1 dragende speler maar DRIE.
Die 3hoek moet je houden en wat beter omringen, dan zullen ze beter gaan renderen.
Maar...dit seizoen speelde Leko nog steeds geen enkele keer met Valdivia-Peeters-Bezus in een 4-3-3.
En met Gerkens en DePetter is het natuurlijk meteen heel wat minder.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door Mikman »

panter schreef:Wat mij vooral stoorden waren de wissels eerst Wolke (kwetsuur?)
Blijkbaar toch een enkelblessure.

https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... v-kortrijk
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door toyotacorolla »

STImVV
Correct wat je schrijft, maar gisteren was het ballen wegknallen, maar je weet dat die direct terug komen, en inderdaad Valdivia werd erg gemist.
Mvg.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door Louis XIV »

toyotacorolla schreef:STImVV
Correct wat je schrijft, maar gisteren was het ballen wegknallen, maar je weet dat die direct terug komen, en inderdaad Valdivia werd erg gemist.
Mvg.
Ja en eenerzijds is dat logisch dat je ballen wegkeilde anderzijds zou je dit met deftig voetbal veel sluwer kunnen uitspelen (bal in de ploeg houden op dat moment)
Keeper kan je moeilijk beoordelen op basis van wat hoge ballen die hij heeft moeten pakken, heb wel een enorme hekel aan zijn uittrappen die keer op keer (zeker de laatste 15 minuten) bij de tegenpartij terecht kwam en je jezelf daardoor onnodig onder druk zette
Veel intelligentie heb ik gisteren op voetbalniveau niet gezien
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door Mikman »

Eerste helft werd er heel goed druk gezet over het hele veld. Misschien niet zo leuk voor de neutrale kijker omdat je dan weinig kansen ziet, maar wel goed uitgevoerd door STVV. Logisch dat men dat niet de hele match kan volhouden en de tweede helft de ruimtes klein hield. Niks mis mee, integendeel. Beter zo dan een ploeg die geen blok vormt. Alleen mis je dan dus iemand die kan dreigen op de tegenaanval.

Zou Ceballos in dit systeem (soms) niet op de linkerflank kunnen spelen, vraag ik me plots af? Een beetje zoals Carrasco bij de Rode Duivels dus.
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door Johan »

Heb me mateloos geergerd aan Proswitch en De Petter, wat een waardeloze zoutpilaren. Leko laat dat maar begaan. Kan geen vervangingen laten renderen, blijft in mijn ogen een zeer matige trainer. Stelt ook nooit zijn beste ploeg op , waarom is mij een raadsel, stelt iemand anders de ploeg op...? Ik zou wel eens willen zien wat met deze ploeg kan met een ervaren stielman als trainer aan het roer. Ik begrijp soms de opstelling niet,Pros staat er met een andere ploeg nooit in de ploeg , kan geen bal aannemen , kan geen man voorbij, heeft geen snelheid ,heeft geen uithoudingsvermogen, ook vraag ik mij af wat die De Petter al hhel zijn leven in eerste klasse heeft gedaan. Waardeloze speler. Peeters is ook al lang over zijn hoogtepunt heen, buiten alle vrijtrappen en corners ook geen rendement voor het ogenblik. De keeper zag er ook een aantal keer op hoge ballen erg onzeker uit.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door Jacques »

Ik snap de kritiek op Proschwitz en De Petter en deel die ook voor een groot stuk, maar als je met Boli geen risico kan nemen en Valdivia geschorst is, zijn zij wel de logische vervangers. Gerkens-Peeters-Bezus zou ik ook niet spelen op Kortrijk, Wolke is geen diepe spits en Koubemba maakte tot dusver ook nog geen onvergetelijke indruk. Dan zijn we rap uitgepraat.
Vooral De Petter vind ik ontgoochelend. Binnengehaald als patron, maar zoals velen al aanhaalden, is hij momenteel vooral koning verstoppertje spelen. Gerkens verdween weliswaar uit de match, maar De Petter heeft er gewoonweg nooit ingezeten.
Van Proschwitz verwacht ik niet veel meer. Loopt zijn meters, maar het is vooral verloren moeite. Als hij dan toch eens een goede bal krijgt, zoals van Wolke kort voor de rust, en zich in een kansrijke positie bevindt, trapt hij meters naast en over. Tja...Dat wij nu eens nooit 2 deftige diepe spitsen in onze kern hebben...

Voor op links: ik zou nog eerder Dussaut overwegen als vervanger voor Cuevas. Ik zie niet veel in Ceballos, geen linksbuiten, maar ook geen linksmidden. Ik vrees dat je zeeën van ruimte in zijn rug zal weggeven.
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door enrique »

Oei ai Jacky
Dompe is op tv
Westerlo is toch zwak hoor, hehe
Sint-Truiden moet zijn slag slaan voor Nieuwjaar
Misschien niet evident, maar dan is het kalf al half gered
Ge weet nooit
Op Beveren en tegen de 'Luikse vrienden' ...
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door smol »

enrique schreef:Oei ai Jacky
Dompe is op tv
Westerlo is toch zwak hoor, hehe
Sint-Truiden moet zijn slag slaan voor Nieuwjaar
Misschien niet evident, maar dan is het kalf al half gered
Ge weet nooit
Op Beveren en tegen de 'Luikse vrienden' ...
Zou het eigenlijk wel goed zijn om safe te zijn tegen nieuwjaar :) ? Gaat Roland dan nog gaan investeren ... of alleen verkopen ?
Hard-Die
Berichten: 125
Lid geworden op: 29 nov 2010, 19:00

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door Hard-Die »

smol schreef:
enrique schreef:Oei ai Jacky
Dompe is op tv
Westerlo is toch zwak hoor, hehe
Sint-Truiden moet zijn slag slaan voor Nieuwjaar
Misschien niet evident, maar dan is het kalf al half gered
Ge weet nooit
Op Beveren en tegen de 'Luikse vrienden' ...
Zou het eigenlijk wel goed zijn om safe te zijn tegen nieuwjaar :) ? Gaat Roland dan nog gaan investeren ... of alleen verkopen ?
Als hij het nu niet nodig vindt om te investeren, kunnen we even goed allemaal voor altijd thuis blijven. De doelstelling (Borremans gelovende) was te groeien richting PO I, ik weet het, RD dacht dat dit met deze ploeg nu al kon vóór het seizoen, maar als hij dat nu nog steeds denkt mogen ze Ziekeren helemaal klaar maken.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 18: KV Kortrijk - STVV

Bericht door scoormachine »

Hard-Die schreef:
smol schreef:
enrique schreef:Oei ai Jacky
Dompe is op tv
Westerlo is toch zwak hoor, hehe
Sint-Truiden moet zijn slag slaan voor Nieuwjaar
Misschien niet evident, maar dan is het kalf al half gered
Ge weet nooit
Op Beveren en tegen de 'Luikse vrienden' ...
Zou het eigenlijk wel goed zijn om safe te zijn tegen nieuwjaar :) ? Gaat Roland dan nog gaan investeren ... of alleen verkopen ?
Als hij het nu niet nodig vindt om te investeren, kunnen we even goed allemaal voor altijd thuis blijven. De doelstelling (Borremans gelovende) was te groeien richting PO I, ik weet het, RD dacht dat dit met deze ploeg nu al kon vóór het seizoen, maar als hij dat nu nog steeds denkt mogen ze Ziekeren helemaal klaar maken.
Als je nu nog ergens 3 punten zou pakken voor de winterstop.....zou je hem dan ongelijk geven als hij niet zou investeren in de winter ????
Zoals hier veel te lezen is maakt het spelniveau nie veel uit....enkel de punten zijn belangrijk.
Plaats reactie