Speeldag 19: STVV - AA Gent

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Jack »

Scandic schreef:
Jack schreef:Schitterende en zeer belangrijke overwinning. Ik wil niet te vroeg victorie kraaien, maar de redding lijkt bijna een feit.
Goed gedaan!
Voor degradatie moet je geen schrik hebben (denk ik ). ex-Genkies vinden hun weg precies.
Bwa, Gerkens was nu dan wel zeer belangrijk, maar ik heb 'm toch vooral al tekort zien komen dit jaar.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door scoormachine »

Degraderen zal je niet doen. Er zijn momenteel zwakkere ploegen waar ik niet direct zie dat zij opeens gaan openbloeien....Westerlo gaat het heel moeilijl krijgen. Plus, je hebt nog steeds het kunstgras dat in ons voordeel speelt....ofwel ligt het je ....ofwel niet. Er zullen daardoor ook nog ploegen punten laten thuis. Gisteren was voor mij een mooie match om te zien....misschien nie qua technisch vernuft.....maar wel de inzet. Zoals ik onlangs nog heb gepost.....je zal moeten vechten voor elke bal....en zo zal je punten pakken.....en dat is wat we gisteren hebben gezien. Heb natuurlijk mindere spelers gezien ook.....maar sorry....ook bij Gent hoor. 5-3-2....ik ben er geen voorstander van.....maar het is duidelijk dat dit het systeem is voor deze ploeg....pluim voor Leko.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door enrique »

Zonder de man in spe dadelijk te veel bloemen toe te werpen
Ze hebben wel een goaltjesdief in huis
Hoe jong is em?
Het antwoord zal wel zijn, rustig blijven
Dat is zo
Wel 2 goals op 2 matchen
Gisteren technisch perfect binnen getrapt
Doe zo voort
Boli in de wolken is uw spitsenduo
Hoe lang heeft da manneke contract?
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door miel »

Mikman schreef:
miel schreef: Het heeft geen enkele zin er een paar spelers uit te lichten en met argus ogen te bekijken
en voor mij was Cuevas verre van slecht , zeer sterk in de duels en risicoloos verdedigen
Dan heb jij toch een wel zeer bijzondere definitie van risicoloos verdedigen. Gaf in de tweede helft alleen al drie (!) onnodige corners weg wegens gebrek aan basistechniek, kwam vaak te laat en te wild ( lees: dom ) in de duels waardoor hij onnodig met kaarten flirtte en ruimte weggaf. Net als tegen Kortrijk gaat hij bij een voorsprong in de slotminuten totaal uit positie lopen, waanzinnig gewoon. Zijn eerste voorzet van de match is naar het schijnt ergens op de receptie van Hotel Stayen beland, kunnen ze daar misschien nog als relikwie gebruiken. En het is natuurlijk geen toeval dat de enige uitgespeelde kans van Gent langs zijn kant kwam, zoals zo vaak dit seizoen. Enkel het eerste deel van de tweede helft was bij hem op aanvaardbaar niveau.


Het is niet omdat je op karakter en organisatie een match wint, wat absoluut een belangrijke kwaliteit is, dat je de zwakste schakels in de ketting niet mag aanduiden.
Den Brecht zat toch de hele wedstrijd in het achterzakje van Cuevas .
De fouten die hij maakte waren nodig om de tegenaanval eruit te halen , ook Gent deed dat
Scherp verdedigen noem jij te wild (lees dom)
Wanneer je ook moet aanvallen , kan het toch eens zijn dat je al eens te laat komt in een duel , daarom spelen we ook nu met 3 centrale verdedigers om dat op te vangen . maar van vaak te laat komen , dat heb ik toch niet gezien .
Bovendien gingen de meeste aanvallen van Gent over rechts .
En wat de corners betreft die hij weg gaf , zeg mij dan eens wat hij moest doen ?
Gent was druk aan het zetten , er kan altijd iemand in de rug komen , of hebt gij ogen op uw rug misschien ?
Speelde hij een vlekkeloze partij , neen , maar voor zo een jonge speler was hij meer dan, behoorlijk .
Ik heb hem op één foutje betrapt , en dat was op het einde van de wedstrijd .
Ik val in herhaling , maar ik wil het graag nog eens herhalen .
Dit was een overwinning van het collectief en zelfs de mindere Goden hebben hierin op de één of andere manier hun aandeel .
Puike prestatie van gans de ploeg.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Vouch »

miel schreef:
Mikman schreef:
miel schreef: Het heeft geen enkele zin er een paar spelers uit te lichten en met argus ogen te bekijken
en voor mij was Cuevas verre van slecht , zeer sterk in de duels en risicoloos verdedigen
Dan heb jij toch een wel zeer bijzondere definitie van risicoloos verdedigen. Gaf in de tweede helft alleen al drie (!) onnodige corners weg wegens gebrek aan basistechniek, kwam vaak te laat en te wild ( lees: dom ) in de duels waardoor hij onnodig met kaarten flirtte en ruimte weggaf. Net als tegen Kortrijk gaat hij bij een voorsprong in de slotminuten totaal uit positie lopen, waanzinnig gewoon. Zijn eerste voorzet van de match is naar het schijnt ergens op de receptie van Hotel Stayen beland, kunnen ze daar misschien nog als relikwie gebruiken. En het is natuurlijk geen toeval dat de enige uitgespeelde kans van Gent langs zijn kant kwam, zoals zo vaak dit seizoen. Enkel het eerste deel van de tweede helft was bij hem op aanvaardbaar niveau.


Het is niet omdat je op karakter en organisatie een match wint, wat absoluut een belangrijke kwaliteit is, dat je de zwakste schakels in de ketting niet mag aanduiden.
Den Brecht zat toch de hele wedstrijd in het achterzakje van Cuevas .
De fouten die hij maakte waren nodig om de tegenaanval eruit te halen , ook Gent deed dat
Scherp verdedigen noem jij te wild (lees dom)
Wanneer je ook moet aanvallen , kan het toch eens zijn dat je al eens te laat komt in een duel , daarom spelen we ook nu met 3 centrale verdedigers om dat op te vangen . maar van vaak te laat komen , dat heb ik toch niet gezien .
Bovendien gingen de meeste aanvallen van Gent over rechts .
En wat de corners betreft die hij weg gaf , zeg mij dan eens wat hij moest doen ?
Gent was druk aan het zetten , er kan altijd iemand in de rug komen , of hebt gij ogen op uw rug misschien ?
Speelde hij een vlekkeloze partij , neen , maar voor zo een jonge speler was hij meer dan, behoorlijk .
Ik heb hem op één foutje betrapt , en dat was op het einde van de wedstrijd .
Ik vond hem alleszins verre van goed, vuur zit er er wel (beetje Peter Voets dus :mrgreen: ). Er was minstens 1 corner waar hij helemaal vrij stond en die hij met binnenkant voet in corner duwde. Ofwel is de communicatie zéér slecht op zo'n moment, ofwel stond hij stijf van schrik om een fout te maken. Feit is wel dat het uitgerekend tegen Gent is (met zijn vuurtorens) dat je zeker zo weinig mogelijk corners moet weggeven...
Maar enfin, het is goed afgelopen.

Voetnoot: bij de wissel van Schoofs waren er toch sommigen die het nodig vonden hem uit te fluiten. Toegegeven, het waren maar enkelingen, maar toch... Ge moet hem niet heel de match bejubelen, maar hem uitfluiten vind ik voor nergens nodig. Dat mag voor de 27ste bewaard worden, Junior, daar hebben we wél nog een eitje mee te pellen.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Geel-Blauw »

Collectieve prestatie maar voor mij waren er toch 3 uitblinkers: Bagayoko, Gerkens & Djené.
Dit is gewoon de perfecte opstelling voor bagayoko en Gerkens speelde goed en kon er zelfs 3 gemaakt hebben.
Djené had Coulibaly in z'n broekzak met veel intercepties, werd niet voor niets in de rust gewisseld. Alleen was Coulibaly de baas in de lucht die z'n lengte daarvoor goed gebruikte, kan Pros nog van leren.
De drie mindere vond ik Cuevas, Pros en De Petter.
Ik vind Cuevas goed genoeg voor dit STVV maar hij liet zich enkele keren in zijn rugpakken en deed mindere dingen. Pros was wel beter als anders maar helaas is zelf dat nog slecht bij hem, ik denk dat Leko hem er gewoon oplaat staan voor z'n lengte ookal verliest hij nog veel kopduels. En de Petter wijst overal maar maar zichzelf aanbieden nee hoor.

De mensen die het nodig vonden om Schoofs uit te fluiten zijn waarschijnlijk dezelfde als die wat Bormans & Co toejuigen. :roll:
Nie zievere, speile!
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door scoormachine »

Geel-Blauw schreef:Collectieve prestatie maar voor mij waren er toch 3 uitblinkers: Bagayoko, Gerkens & Djené.
Dit is gewoon de perfecte opstelling voor bagayoko en Gerkens speelde goed en kon er zelfs 3 gemaakt hebben.
Djené had Coulibaly in z'n broekzak met veel intercepties, werd niet voor niets in de rust gewisseld. Alleen was Coulibaly de baas in de lucht die z'n lengte daarvoor goed gebruikte, kan Pros nog van leren.
De drie mindere vond ik Cuevas, Pros en De Petter.
Ik vind Cuevas goed genoeg voor dit STVV maar hij liet zich enkele keren in zijn rugpakken en deed mindere dingen. Pros was wel beter als anders maar helaas is zelf dat nog slecht bij hem, ik denk dat Leko hem er gewoon oplaat staan voor z'n lengte ookal verliest hij nog veel kopduels. En de Petter wijst overal maar maar zichzelf aanbieden nee hoor.

De mensen die het nodig vonden om Schoofs uit te fluiten zijn waarschijnlijk dezelfde als die wat Bormans & Co toejuigen. :roll:
Je opmerking over Schoofs uitfluiten......ben ik helemaal mee akkoord....triestig eigenlijk. Weet eigenlijk niet wat ze hiermee willen bedoelen of duidelijk maken. Als club mag je fier zijn als er spelers hoogerop willen proberen.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door miel »

Ben het helemaal niet eens met de opmerking van geelblauw
Wat het uitfluiten betreft van Schoofs , is nergens voor nodig daar ben ik volledig mee akkoord , maar de rest van zijn opmerking
slaat nergens op . :bweik:
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door weekenders »

Ik vind ook dat Schoofs niet hoeft uitgefloten te worden, dat verdiend hij niet.Maar ik vind ook dat de lofzangen bij zijn invalbeurt volledig overbodig zijn. Rob is een speler van een tegenstrever nu en dat moet je accepteren. Als er iemand moet toegejuigd en aangemoedigd worden, zijn dat uw eigen spelers. Ik heb niks tegen Rob, in tegendeel zelfs, ik heb op de oost 2 jaar langs zijn pa gezeten op de tribune en toch heb ik niet meegezongen bij zijn invalbeurt, ik heb wel voor hem gesupporterd toen hij nog een kanarie was.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Jones »

Onverwachte overwinning maar wel eentje die van goudwaarde is. Veel heeft met vertrouwen te maken. Geloof in eigen kunnen en het vormen van en blok, het geluk krijg je vroeg of laat wel aan uw zijde. Talent moet er natuurlijk zijn. Als we drie ptn. Pakken op Waasland-Beveren zijn we quasi gered.
Wat niet wil zeggen dat er in de winter geen volk mag bijkomen. Een spits en een flankspeler of 2 blijft voor mij prioritair. Liefst ook nog een doelman als Dutoit vertrekt. Haal je buitenlanders, wat gezien de posities die ik beoog logisch is gezien wat er op de markt is, dan zal je ook buitenlanders moeten laten gaan.

Pros is nuttig als werkkracht of bij stilstaande fases in defensief opzicht. Boli is nuttig doch wriemelt ook met zijn eigen benen en verliest in een actie 1 tegen 1 hierdoor dikwijls de bal. Boli is het gevaarlijkst met het hoofd op stilstaande fases.

Gezien de scherp aangesneden voorzetten en vrije trappen van Peeters moeten we op zoek naar een spits van ongeveer 1m85 die wendbaar is en een man kan uitschakelen. In het systeem dat we nu spelen hebben we geen Swerts, Ceballos, Bamba, Tchenkoua en co nodig met onze hoge backs.
Hierdoor beweegt er centraal meer. Speel je verder met het systeem van nu tot einde seizoen dan haal ik een opponent voor Bezus. Bezus moet niet weg maar ik vrees dat hij vertrekt gezien de visumperikelen van zijn gezin. Wil je systeem succes van nu al eens kunnen omgooien, een linkshalf en een rechtshalf.
Mogen van mij vertrekken : Ono, Swerts, Proschwitz, Dutoit en Sylla en Koubemba.
Mogen komen : Ruud Boffin (doelman) en Nill Depauw (bankzitter van Guingamp), bovendien beiden Belgen en Boffin zelfs Truienaar of Bink als je wil.
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door den ief »

Jones schreef:Onverwachte overwinning maar wel eentje die van goudwaarde is. Veel heeft met vertrouwen te maken. Geloof in eigen kunnen en het vormen van en blok, het geluk krijg je vroeg of laat wel aan uw zijde. Talent moet er natuurlijk zijn. Als we drie ptn. Pakken op Waasland-Beveren zijn we quasi gered.
Wat niet wil zeggen dat er in de winter geen volk mag bijkomen. Een spits en een flankspeler of 2 blijft voor mij prioritair. Liefst ook nog een doelman als Dutoit vertrekt. Haal je buitenlanders, wat gezien de posities die ik beoog logisch is gezien wat er op de markt is, dan zal je ook buitenlanders moeten laten gaan.

Pros is nuttig als werkkracht of bij stilstaande fases in defensief opzicht. Boli is nuttig doch wriemelt ook met zijn eigen benen en verliest in een actie 1 tegen 1 hierdoor dikwijls de bal. Boli is het gevaarlijkst met het hoofd op stilstaande fases.

Gezien de scherp aangesneden voorzetten en vrije trappen van Peeters moeten we op zoek naar een spits van ongeveer 1m85 die wendbaar is en een man kan uitschakelen. In het systeem dat we nu spelen hebben we geen Swerts, Ceballos, Bamba, Tchenkoua en co nodig met onze hoge backs.
Hierdoor beweegt er centraal meer. Speel je verder met het systeem van nu tot einde seizoen dan haal ik een opponent voor Bezus. Bezus moet niet weg maar ik vrees dat hij vertrekt gezien de visumperikelen van zijn gezin. Wil je systeem succes van nu al eens kunnen omgooien, een linkshalf en een rechtshalf.
Mogen van mij vertrekken : Ono, Swerts, Proschwitz, Dutoit en Sylla en Koubemba.
Mogen komen : Ruud Boffin (doelman) en Nill Depauw (bankzitter van Guingamp), bovendien beiden Belgen en Boffin zelfs Truienaar of Bink als je wil.
Overlaatst stond er ergens wat een Nil De Pauw verdient in Frankrijk. Ik weet de exacte bedragen niet meer maar dat zal zo ongeveer even veel zijn als 5 van onze basisspelers samen. Mooie speler maar financieel geen spek voor onze bek vrees ik.
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1196
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Luc »

Duchatelet zal waarschijnlijk Gerkens en Janssens verpatsen tijdens de wintermercato.
STVV zo goed als zeker gered, waarom ze dan nog houden zal hij denken.
Zo kan hij wat geld recupereren voor het extreem lage aantal toeschouwers dit seizoen. :D
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door STVV-fan »

Luc schreef:Duchatelet zal waarschijnlijk Gerkens en Janssens verpatsen tijdens de wintermercato.
STVV zo goed als zeker gered, waarom ze dan nog houden zal hij denken.
Zo kan hij wat geld recupereren voor het extreem lage aantal toeschouwers dit seizoen. :D
Dus eigenlijk is het dan jullie fout dat ze Peeters verkopen? :lol: :grappig:

Wat we nu vooral niet moeten doen is zweven. Overmorgen is het Beveren en dat wordt weer een compleet andere match.
Overmorgen is het absoluut moneytime.
win je op Beveren en verliezen Moeskroen en Westel.... .
Dan heb je ook 12/12. Extra moraalboost. Maar goed, op Beveren spelen met dezelfde mentaliteit als tegen Gent en dan zien we wel na ong 93 minuten wat het verdict is
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Jacques »

Swers moet je omscholen tot aanvallende rechtsachter. daarmee moest al in de voorbereiding gestart zijn. Die positie past gewoon beter bij zijn mogelijkheden en is wat mij betreft de enige waar hij (misschien) een toekomst in 1ste klasse heeft. Een rechtsbuiten met een individuele actie op de kleine ruimte zal het nooit worden. Bamba moet je dan weer proberen in te passen in een rol als 2de spits. Wat Wolke kan, moet Bamba in principe ook kunnen. Bezus blijft onder de verwachtingen door omstandigheden, maar ik heb het moeilijk om zo'n speler, die in principe te goed is voor deze ploeg, af te moeten serveren. Ik zou er in blijven investeren. Ono hou ik ook aan boord, ik blijf dat een nuttige speler vinden, maar daarmee zal ik hier wel een eenzame en verloren strijd voeren.

Wat Schoofs betreft: doodknuffelen hoeft niet, maar uitfluiten al helemaal niet. Een jongen van de stad, supporter van de club en ex-kapitein uitfluiten bij zijn terugkeer doe je gewoon niet. Itt. tot dat joenk van Luik heeft hij nooit een verkeerd woord gezegd over de club of de fans, integendeel. Als je zo iemand uitfluit, ben je gewoon een ongelooflijk domme pummel die alleen maar minachting verdient.
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door miel »

Jacques schreef:Swers moet je omscholen tot aanvallende rechtsachter. daarmee moest al in de voorbereiding gestart zijn. Die positie past gewoon beter bij zijn mogelijkheden en is wat mij betreft de enige waar hij (misschien) een toekomst in 1ste klasse heeft. Een rechtsbuiten met een individuele actie op de kleine ruimte zal het nooit worden. Bamba moet je dan weer proberen in te passen in een rol als 2de spits. Wat Wolke kan, moet Bamba in principe ook kunnen. Bezus blijft onder de verwachtingen door omstandigheden, maar ik heb het moeilijk om zo'n speler, die in principe te goed is voor deze ploeg, af te moeten serveren. Ik zou er in blijven investeren. Ono hou ik ook aan boord, ik blijf dat een nuttige speler vinden, maar daarmee zal ik hier wel een eenzame en verloren strijd voeren.

Wat Schoofs betreft: doodknuffelen hoeft niet, maar uitfluiten al helemaal niet. Een jongen van de stad, supporter van de club en ex-kapitein uitfluiten bij zijn terugkeer doe je gewoon niet. Itt. tot dat joenk van Luik heeft hij nooit een verkeerd woord gezegd over de club of de fans, integendeel. Als je zo iemand uitfluit, ben je gewoon een ongelooflijk domme pummel die alleen maar minachting verdient.
Volledig mee eens :clap:
Plaats reactie