Speeldag 19: STVV - AA Gent

Alles over de wedstrijden van STVV
smol
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door smol »

Jones schreef:Onverwachte overwinning maar wel eentje die van goudwaarde is. Veel heeft met vertrouwen te maken. Geloof in eigen kunnen en het vormen van en blok, het geluk krijg je vroeg of laat wel aan uw zijde. Talent moet er natuurlijk zijn. Als we drie ptn. Pakken op Waasland-Beveren zijn we quasi gered.
Wat niet wil zeggen dat er in de winter geen volk mag bijkomen. Een spits en een flankspeler of 2 blijft voor mij prioritair. Liefst ook nog een doelman als Dutoit vertrekt. Haal je buitenlanders, wat gezien de posities die ik beoog logisch is gezien wat er op de markt is, dan zal je ook buitenlanders moeten laten gaan.

Pros is nuttig als werkkracht of bij stilstaande fases in defensief opzicht. Boli is nuttig doch wriemelt ook met zijn eigen benen en verliest in een actie 1 tegen 1 hierdoor dikwijls de bal. Boli is het gevaarlijkst met het hoofd op stilstaande fases.

Gezien de scherp aangesneden voorzetten en vrije trappen van Peeters moeten we op zoek naar een spits van ongeveer 1m85 die wendbaar is en een man kan uitschakelen. In het systeem dat we nu spelen hebben we geen Swerts, Ceballos, Bamba, Tchenkoua en co nodig met onze hoge backs.
Hierdoor beweegt er centraal meer. Speel je verder met het systeem van nu tot einde seizoen dan haal ik een opponent voor Bezus. Bezus moet niet weg maar ik vrees dat hij vertrekt gezien de visumperikelen van zijn gezin. Wil je systeem succes van nu al eens kunnen omgooien, een linkshalf en een rechtshalf.
Mogen van mij vertrekken : Ono, Swerts, Proschwitz, Dutoit en Sylla en Koubemba.
Mogen komen : Ruud Boffin (doelman) en Nill Depauw (bankzitter van Guingamp), bovendien beiden Belgen en Boffin zelfs Truienaar of Bink als je wil.
Nill Depauw is onhaalbaar, begint stilaan zijn draai te vinden in Frankrijk en is veel te goed voor ons, zal hier dus nooit komen spelen.
Als doelman zou ik gaan voor een doublure voor Lucas. Laat hem maar staan, jong en Belgisch en straalt vertrouwen uit. De 2e doelman moet trouwens eveneens een Belg zijn, dat kan al veel problemen oplossen voor de 6 Belgen regel.

Bij je vertrekkers, niet akkoord met Ono, heel nuttige en bruikbare voetballer die ook niet snel moeilijk zal gaan doen. Dat hij ruzie kreeg vorig jaar met Dutoit zegt waarschijnlijk meer over Dutoit dan over Ono.
Iván Bulos
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 nov 2016, 23:59

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Iván Bulos »

STVV-fan schreef:
Luc schreef:Duchatelet zal waarschijnlijk Gerkens en Janssens verpatsen tijdens de wintermercato.
STVV zo goed als zeker gered, waarom ze dan nog houden zal hij denken.
Zo kan hij wat geld recupereren voor het extreem lage aantal toeschouwers dit seizoen. :D
Dus eigenlijk is het dan jullie fout dat ze Peeters verkopen? :lol: :grappig:

Wat we nu vooral niet moeten doen is zweven. Overmorgen is het Beveren en dat wordt weer een compleet andere match.
Overmorgen is het absoluut moneytime.
win je op Beveren en verliezen Moeskroen en Westel.....
Dan heb je ook 12/12. Extra moraalboost. Maar goed, op Beveren spelen met dezelfde mentaliteit als tegen Gent en dan zien we wel na ong 93 minuten wat het verdict is
Dat zal moeilijk gaan aangezien ze tegen elkaar moeten dinsdag...
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Bartman »

Het uitfluiten van Schoofs hoeft inderdaad niet, maar ik denk dat het eerder was uit schrik dat hij het ons nog een keertje zou lappen dan echt uitfluiten. Soit, sowieso waren het toch maar enkelingen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Jones
Berichten: 3191
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Jones »

smol schreef:
Jones schreef:Onverwachte overwinning maar wel eentje die van goudwaarde is. Veel heeft met vertrouwen te maken. Geloof in eigen kunnen en het vormen van en blok, het geluk krijg je vroeg of laat wel aan uw zijde. Talent moet er natuurlijk zijn. Als we drie ptn. Pakken op Waasland-Beveren zijn we quasi gered.
Wat niet wil zeggen dat er in de winter geen volk mag bijkomen. Een spits en een flankspeler of 2 blijft voor mij prioritair. Liefst ook nog een doelman als Dutoit vertrekt. Haal je buitenlanders, wat gezien de posities die ik beoog logisch is gezien wat er op de markt is, dan zal je ook buitenlanders moeten laten gaan.

Pros is nuttig als werkkracht of bij stilstaande fases in defensief opzicht. Boli is nuttig doch wriemelt ook met zijn eigen benen en verliest in een actie 1 tegen 1 hierdoor dikwijls de bal. Boli is het gevaarlijkst met het hoofd op stilstaande fases.

Gezien de scherp aangesneden voorzetten en vrije trappen van Peeters moeten we op zoek naar een spits van ongeveer 1m85 die wendbaar is en een man kan uitschakelen. In het systeem dat we nu spelen hebben we geen Swerts, Ceballos, Bamba, Tchenkoua en co nodig met onze hoge backs.
Hierdoor beweegt er centraal meer. Speel je verder met het systeem van nu tot einde seizoen dan haal ik een opponent voor Bezus. Bezus moet niet weg maar ik vrees dat hij vertrekt gezien de visumperikelen van zijn gezin. Wil je systeem succes van nu al eens kunnen omgooien, een linkshalf en een rechtshalf.
Mogen van mij vertrekken : Ono, Swerts, Proschwitz, Dutoit en Sylla en Koubemba.
Mogen komen : Ruud Boffin (doelman) en Nill Depauw (bankzitter van Guingamp), bovendien beiden Belgen en Boffin zelfs Truienaar of Bink als je wil.
Nill Depauw is onhaalbaar, begint stilaan zijn draai te vinden in Frankrijk en is veel te goed voor ons, zal hier dus nooit komen spelen.
Als doelman zou ik gaan voor een doublure voor Lucas. Laat hem maar staan, jong en Belgisch en straalt vertrouwen uit. De 2e doelman moet trouwens eveneens een Belg zijn, dat kan al veel problemen oplossen voor de 6 Belgen regel.

Bij je vertrekkers, niet akkoord met Ono, heel nuttige en bruikbare voetballer die ook niet snel moeilijk zal gaan doen. Dat hij ruzie kreeg vorig jaar met Dutoit zegt waarschijnlijk meer over Dutoit dan over Ono.
Depauw huurbasis. Ono rendement 0,0. Lopers hebben we genoeg. 0 goals en assists op 1 hand te tellen op zijn positie. Veel goede wil en dan houdt het op. Pirard komt pas piepen en als er een terugval komt val je terug op een tweedeklasser of lager als je niet beter haalt.
smol
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door smol »

Jones schreef:
smol schreef:
Jones schreef:Onverwachte overwinning maar wel eentje die van goudwaarde is. Veel heeft met vertrouwen te maken. Geloof in eigen kunnen en het vormen van en blok, het geluk krijg je vroeg of laat wel aan uw zijde. Talent moet er natuurlijk zijn. Als we drie ptn. Pakken op Waasland-Beveren zijn we quasi gered.
Wat niet wil zeggen dat er in de winter geen volk mag bijkomen. Een spits en een flankspeler of 2 blijft voor mij prioritair. Liefst ook nog een doelman als Dutoit vertrekt. Haal je buitenlanders, wat gezien de posities die ik beoog logisch is gezien wat er op de markt is, dan zal je ook buitenlanders moeten laten gaan.

Pros is nuttig als werkkracht of bij stilstaande fases in defensief opzicht. Boli is nuttig doch wriemelt ook met zijn eigen benen en verliest in een actie 1 tegen 1 hierdoor dikwijls de bal. Boli is het gevaarlijkst met het hoofd op stilstaande fases.

Gezien de scherp aangesneden voorzetten en vrije trappen van Peeters moeten we op zoek naar een spits van ongeveer 1m85 die wendbaar is en een man kan uitschakelen. In het systeem dat we nu spelen hebben we geen Swerts, Ceballos, Bamba, Tchenkoua en co nodig met onze hoge backs.
Hierdoor beweegt er centraal meer. Speel je verder met het systeem van nu tot einde seizoen dan haal ik een opponent voor Bezus. Bezus moet niet weg maar ik vrees dat hij vertrekt gezien de visumperikelen van zijn gezin. Wil je systeem succes van nu al eens kunnen omgooien, een linkshalf en een rechtshalf.
Mogen van mij vertrekken : Ono, Swerts, Proschwitz, Dutoit en Sylla en Koubemba.
Mogen komen : Ruud Boffin (doelman) en Nill Depauw (bankzitter van Guingamp), bovendien beiden Belgen en Boffin zelfs Truienaar of Bink als je wil.
Nill Depauw is onhaalbaar, begint stilaan zijn draai te vinden in Frankrijk en is veel te goed voor ons, zal hier dus nooit komen spelen.
Als doelman zou ik gaan voor een doublure voor Lucas. Laat hem maar staan, jong en Belgisch en straalt vertrouwen uit. De 2e doelman moet trouwens eveneens een Belg zijn, dat kan al veel problemen oplossen voor de 6 Belgen regel.

Bij je vertrekkers, niet akkoord met Ono, heel nuttige en bruikbare voetballer die ook niet snel moeilijk zal gaan doen. Dat hij ruzie kreeg vorig jaar met Dutoit zegt waarschijnlijk meer over Dutoit dan over Ono.
Depauw huurbasis. Ono rendement 0,0. Lopers hebben we genoeg. 0 goals en assists op 1 hand te tellen op zijn positie. Veel goede wil en dan houdt het op. Pirard komt pas piepen en als er een terugval komt val je terug op een tweedeklasser of lager als je niet beter haalt.
Depauw haalt zijn neus op voor STVV !!
Je moet gewoon Pirard het vertrouwen geven nu, als je een concurrent haalt, verliest hij misschien volledig het vertrouwen dat hij nu voelt.
Dutoit is een degelijke keeper maar een slecht karakter het laatste anderhalf jaar.
Je moet spelers halen, liefst Belgen, die er net langs vallen bij de topploegen.
Eigenlijk zou een Schrijvers hier moet belanden. Je ziet dat de rebus van Genk hier rendeert .... misschien loopt daar in Genk nog wel wat talent rond dat wij kunnen gebruiken.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door scoormachine »

smol schreef:
Jones schreef:
smol schreef:
Jones schreef:Onverwachte overwinning maar wel eentje die van goudwaarde is. Veel heeft met vertrouwen te maken. Geloof in eigen kunnen en het vormen van en blok, het geluk krijg je vroeg of laat wel aan uw zijde. Talent moet er natuurlijk zijn. Als we drie ptn. Pakken op Waasland-Beveren zijn we quasi gered.
Wat niet wil zeggen dat er in de winter geen volk mag bijkomen. Een spits en een flankspeler of 2 blijft voor mij prioritair. Liefst ook nog een doelman als Dutoit vertrekt. Haal je buitenlanders, wat gezien de posities die ik beoog logisch is gezien wat er op de markt is, dan zal je ook buitenlanders moeten laten gaan.

Pros is nuttig als werkkracht of bij stilstaande fases in defensief opzicht. Boli is nuttig doch wriemelt ook met zijn eigen benen en verliest in een actie 1 tegen 1 hierdoor dikwijls de bal. Boli is het gevaarlijkst met het hoofd op stilstaande fases.

Gezien de scherp aangesneden voorzetten en vrije trappen van Peeters moeten we op zoek naar een spits van ongeveer 1m85 die wendbaar is en een man kan uitschakelen. In het systeem dat we nu spelen hebben we geen Swerts, Ceballos, Bamba, Tchenkoua en co nodig met onze hoge backs.
Hierdoor beweegt er centraal meer. Speel je verder met het systeem van nu tot einde seizoen dan haal ik een opponent voor Bezus. Bezus moet niet weg maar ik vrees dat hij vertrekt gezien de visumperikelen van zijn gezin. Wil je systeem succes van nu al eens kunnen omgooien, een linkshalf en een rechtshalf.
Mogen van mij vertrekken : Ono, Swerts, Proschwitz, Dutoit en Sylla en Koubemba.
Mogen komen : Ruud Boffin (doelman) en Nill Depauw (bankzitter van Guingamp), bovendien beiden Belgen en Boffin zelfs Truienaar of Bink als je wil.
Nill Depauw is onhaalbaar, begint stilaan zijn draai te vinden in Frankrijk en is veel te goed voor ons, zal hier dus nooit komen spelen.
Als doelman zou ik gaan voor een doublure voor Lucas. Laat hem maar staan, jong en Belgisch en straalt vertrouwen uit. De 2e doelman moet trouwens eveneens een Belg zijn, dat kan al veel problemen oplossen voor de 6 Belgen regel.

Bij je vertrekkers, niet akkoord met Ono, heel nuttige en bruikbare voetballer die ook niet snel moeilijk zal gaan doen. Dat hij ruzie kreeg vorig jaar met Dutoit zegt waarschijnlijk meer over Dutoit dan over Ono.
Depauw huurbasis. Ono rendement 0,0. Lopers hebben we genoeg. 0 goals en assists op 1 hand te tellen op zijn positie. Veel goede wil en dan houdt het op. Pirard komt pas piepen en als er een terugval komt val je terug op een tweedeklasser of lager als je niet beter haalt.
Depauw haalt zijn neus op voor STVV !!
Je moet gewoon Pirard het vertrouwen geven nu, als je een concurrent haalt, verliest hij misschien volledig het vertrouwen dat hij nu voelt.
Dutoit is een degelijke keeper maar een slecht karakter het laatste anderhalf jaar.
Je moet spelers halen, liefst Belgen, die er net langs vallen bij de topploegen.
Eigenlijk zou een Schrijvers hier moet belanden. Je ziet dat de rebus van Genk hier rendeert .... misschien loopt daar in Genk nog wel wat talent rond dat wij kunnen gebruiken.
Slechte karakters heb je in elke ploeg nodig om iedereen scherp te houden. Sinds de uitspraak van Dutoit is de boel wel beginnen draaien. Heeft sommige spelers laten inzien dat het anders moest.....maar natuurlijk krijg je dan direct de stempel "slecht karakter". Pirard lijkt wel een goede vervanger, al wil ik hem ook eens bezig zien in een mindere periode van stvv.

Nieuwkomers ? Wa heeft Bormans onlangs gezegd...."We zullen spelers aanwerven INDIEN nodig".....dus.....denk niet dat het nog nodig is. Of bedoelde hij hiermee......"we zullen spelers aanwerven als we onze betere spelers verkopen".
nippy
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:41

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door nippy »

Jacques schreef:Swers moet je omscholen tot aanvallende rechtsachter. daarmee moest al in de voorbereiding gestart zijn. Die positie past gewoon beter bij zijn mogelijkheden en is wat mij betreft de enige waar hij (misschien) een toekomst in 1ste klasse heeft. Een rechtsbuiten met een individuele actie op de kleine ruimte zal het nooit worden. Bamba moet je dan weer proberen in te passen in een rol als 2de spits. Wat Wolke kan, moet Bamba in principe ook kunnen. Bezus blijft onder de verwachtingen door omstandigheden, maar ik heb het moeilijk om zo'n speler, die in principe te goed is voor deze ploeg, af te moeten serveren. Ik zou er in blijven investeren. Ono hou ik ook aan boord, ik blijf dat een nuttige speler vinden, maar daarmee zal ik hier wel een eenzame en verloren strijd voeren.

Wat Schoofs betreft: doodknuffelen hoeft niet, maar uitfluiten al helemaal niet. Een jongen van de stad, supporter van de club en ex-kapitein uitfluiten bij zijn terugkeer doe je gewoon niet. Itt. tot dat joenk van Luik heeft hij nooit een verkeerd woord gezegd over de club of de fans, integendeel. Als je zo iemand uitfluit, ben je gewoon een ongelooflijk domme pummel die alleen maar minachting verdient.

Idd als rechtsachter zie ik hem nog wel tot zijn.nut komen. Omvormen en uitlenen aan geel bv. Jaartje laten rijpen.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3066
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Tompie »

Sterke collectieve prestatie. Uitblinkers waren voor mij de volledige defensie (in sterkte toenemend van links (Cuevas) over centraal (Djene-Kotysch-Fernandes) naar rechts (Bagayoko),en middenvelders Gerkens en Peeters.

Cuevas is zoals Mikman terecht aanhaalt geen fantastische verdediger. Anderzijds ben ik wel gecharmeerd door zijn overgave en loopvermogen. Ik heb toch al slechtere flankverdedigers op Staaien/Stayen zien rondlopen in ieder geval. Maar wat concurrentie op de linkerflank lijkt me geen overbodige luxe.

Voor mij zijn er slechts twee spelers die absoluut geen meerwaarde hebben in het elftal van zaterdag: De Petter en Proschwitz. De Petter, dat is gewoon verleden tijd. Komt amper aan de bal en om gaten dicht te lopen, heeft hij teveel fouten nodig. Zelfs een Ono zou met zijn loopvermogen (ondanks zijn gebrek aan duelkracht) meer nut hebben op die positie.

Proschwitz is als aanvaller dan weer de keuze van de armoede. Ja, hij werkt en heel af en toe kan hij een bal eens verlengen. Maar het grote probleem is dat je momenteel met een gebrek aan snelheid zit op offensief vlak. Boli lijkt me alweer niet 100% fit, Pros is zelfs volledig fit een tractor. Dan krijg je situaties zoals in Kortrijk en thuis tegen Gent dat je bij een voorsprong wel ruimte om te counteren krijgt van de tegenstrever, maar daar amper van kan profiteren.

Waarom niet eens starten met Bamba langs Boli? Of Janssens, die toch toont een neus voor doelpunten te hebben? Herinner u bijvoorbeeld Brepoels soms Wilmet als diepe spits uitspeelde.

Maar goed, met een 9 op 9 heeft de trainer altijd gelijk natuurlijk. Ik ben in ieder geval aangenaam verrast dat een coach die al met 1,5 been op straat lag erin geslaagd is om van wat los zand dreigde te worden, een moeilijk te ontwrichten geheel heeft gemaakt. En dat wie buiten de lijntjes kleurt (zoals Koubemba), gewoon opzij wordt gezet.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
nippy
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:41

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door nippy »

Ik kan inkomen dat er mensen zijn geen lelo believers zijn. Maar hij laat wel zien dat hij veerkrachtig is en niet bang is een ander systeem te spelen. Ok hij zet soms raar spelers op maar je weet ook hoe de ivoren toren van stvv werkt en hij als jonge coach daar nig niet veel tegen in kan brengen
Gebruikersavatar
Mattehh
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 apr 2015, 11:14

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Mattehh »

Al van in het begin van het seizoen heb ik het al verteld. We speelden enorm goed voetbal, maar de punten bleven jammer genoeg achterwege.

Leko is qua coach één van de beteren die we de afgelopen jaren gehad hebben. Heeft de nodige ervaring in het voetbal, voldoende tactische kwaliteiten (cfr. overstap van 442 naar 532)

Ook mentaal kan hij zijn mannetje staan als je ziet dat onze spelersgroep vaak negatief in het nieuws kwam (Dutoit) en dat ze de verliezen opstapelde (verlies van moraal), maar er nu toch terug staan.

Proschwitz en De Petter hebben we echt niet nodig, er zijn betere alternatieven, maar ik vrees dat we de invloed op de kleedkamer van een De Petter ook niet moeten onderschatten met zijn ervaring.

Janssens is volgens mij dé man van de komende seizoenen -indien ze hem niet verlappen-, niet per se omwille van zijn beide doelpunten. Maar vooral omwille van zijn inzicht (valt in en gaat dadelijk de man met gele kaart opzoeken; met rood als gevolg). Maar ook zijn balaanname en traptechniek zijn van hogere kwaliteit dan dat wij gewend zijn van te zien! :)
Laatst gewijzigd door Mattehh op 19 dec 2016, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
There is always a way.
enrique
Berichten: 2876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door enrique »

Hoe lang hebben de Wolke contract?
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door scoormachine »

Mattehh schreef:Al van in het begin van het seizoen heb ik het al verteld. We speelden enorm goed voetbal, maar de punten bleven jammer genoeg achterwege.

Leko is qua coach één van de beteren die we de afgelopen jaren gehad hebben. Heeft de nodige ervaring in het voetbal, voldoende tactische kwaliteiten (cfr. overstap van 442 naar 352)

Ook mentaal kan hij zijn mannetje staan als je ziet dat onze spelersgroep vaak negatief in het nieuws kwam (Dutoit) en dat ze de verliezen opstapelde (verlies van moraal), maar er nu toch terug staan.

Proschwitz en De Petter hebben we echt niet nodig, er zijn betere alternatieven, maar ik vrees dat we de invloed op de kleedkamer van een De Petter ook niet moeten onderschatten met zijn ervaring.

Janssens is volgens mij dé man van de komende seizoenen -indien ze hem niet verlappen-, niet per se omwille van zijn beide doelpunten. Maar vooral omwille van zijn inzicht (valt in en gaat dadelijk de man met gele kaart opzoeken; met rood als gevolg). Maar ook zijn balaanname en traptechniek zijn van hogere kwaliteit dan dat wij gewend zijn van te zien! :)

Enorm goed voetbal in het begin ?????? Welke matchen heb jij gezien waar ze enorm goed voetbal brachten ? Voor mij was zaterdag hun beste match.....maar veel goede tot eind november heb ik niet gezien hoor. Hopelijk kunnen ze dit niveau wel houden. En het systeem van 442 naar 352......is volgens mij meer 442 naar 532.
Als ik De Petter bezig zie op het plein denk ik niet dat die veel invloed zal hebben in de kleedkamer. Spelers die invloed hebben in de kleedkamers zijn leiders op het plein....is hij dat ????

Uw opmerking van Janssens ben ik mee eens.....maar laten we niet te fel vooruit kijken en hopen dat hij er nog is na Nieuwjaar.....want met RD weet je nooit.
Gebruikersavatar
Mattehh
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 apr 2015, 11:14

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Mattehh »

scoormachine schreef:
Mattehh schreef:Al van in het begin van het seizoen heb ik het al verteld. We speelden enorm goed voetbal, maar de punten bleven jammer genoeg achterwege.

Leko is qua coach één van de beteren die we de afgelopen jaren gehad hebben. Heeft de nodige ervaring in het voetbal, voldoende tactische kwaliteiten (cfr. overstap van 442 naar 352)

Ook mentaal kan hij zijn mannetje staan als je ziet dat onze spelersgroep vaak negatief in het nieuws kwam (Dutoit) en dat ze de verliezen opstapelde (verlies van moraal), maar er nu toch terug staan.

Proschwitz en De Petter hebben we echt niet nodig, er zijn betere alternatieven, maar ik vrees dat we de invloed op de kleedkamer van een De Petter ook niet moeten onderschatten met zijn ervaring.

Janssens is volgens mij dé man van de komende seizoenen -indien ze hem niet verlappen-, niet per se omwille van zijn beide doelpunten. Maar vooral omwille van zijn inzicht (valt in en gaat dadelijk de man met gele kaart opzoeken; met rood als gevolg). Maar ook zijn balaanname en traptechniek zijn van hogere kwaliteit dan dat wij gewend zijn van te zien! :)

Enorm goed voetbal in het begin ?????? Welke matchen heb jij gezien waar ze enorm goed voetbal brachten ? Voor mij was zaterdag hun beste match.....maar veel goede tot eind november heb ik niet gezien hoor. Hopelijk kunnen ze dit niveau wel houden. En het systeem van 442 naar 352......is volgens mij meer 442 naar 532.
Als ik De Petter bezig zie op het plein denk ik niet dat die veel invloed zal hebben in de kleedkamer. Spelers die invloed hebben in de kleedkamers zijn leiders op het plein....is hij dat ????

Uw opmerking van Janssens ben ik mee eens.....maar laten we niet te fel vooruit kijken en hopen dat hij er nog is na Nieuwjaar.....want met RD weet je nooit.
In het begin vond ik toch dat ze al hun thuismatchen redelijk goed combineerden en attractief voetbal brachten? Er zat tenminste lijn in het spel.

Idd, 532 bedoel ik uiteraard.

Ja ik weet het niet, maar hij heeft wel bakken ervaring, laat ons hopen dat ze hem tijdens nieuwjaar kunnen verpatsen en een andere (beloftevolle) belg kunnen strikken. :drunk:

Idd, watch and see.
There is always a way.
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door bor »

Aangezien iedereen hier Pros toch afschrijft als nutteloos en niet bekwaam toch even volgende bedenking:
Van de matchen dat Pros basisspeler was, heb je er 4 gewonnen, 2 gelijkgespeeld en 2 verloren. In totaal dus 14ptn
Matchen met Pros als invaller: 1 gewonnen en 3 verloren dus 3 ptn
Matchen zonder Pros: 2x gelijk en 5 verloren dus 2 ptn en 0 overwinningen.

van je 19 ptn heb je er dus 17 gehaald met en 2 zonder Pros. Dus 90% van de ptn in 63% van de matchen.
Is dat zijn verdienste? Absoluut niet. Maar het plaatst de algemene inschatting dat hij onbekwaam is en totaal niet mee kan misschien toch een beetje in een genuanceerd daglicht. We hebben ne spits die niks kan, maar al onze matchen die we gewonnen hebben was hij wel basisspeler of zijn er nog goals gevallen na zijn invalbeurt. Al een geluk dat die onbekwame de rest niet te veel voor de voeten heeft gelopen.

Soms heb je ook gewoon werkers nodig voor het evenwicht in je ploeg en dat brengt hij momenteel. Hij verliest misschien meer kopduels dan dat hij er wint (en hij wint er echt wel). Maar zij tegenstander kan er dan ook niets gericht mee doen omdat hij tenlminste met overgave het duel aangaat en zo recupereer je ook ballen. Je kan niet ontkennen dat hij weegt op een verdediging en meer dan zijn deel van het werk opknapt.
Dus ja ik zou hier ook graag een kopbalsterke spits zien rondlopen, die vlot scoort en ook nog eens hard werkt. Maar die zoekt iedere ploeg en tot ze die witte raaf gevonden hebben, heb ik liever de combinatie van techniek/torinstinct van Boli/Wolke gecombineerd met werkkracht Pros dan combinaties met andere Bamba's en Koubemba's waar je 3 mooie acties van ziet en voor de rest middenveld en verdediging hun gebrek aan verdedigend werk mogen opkuisen. Boli samen met Wolke kan af en toe werken, maar lijkt me iets te veel van hetzelfde. Dus wat mij betreft: kritisch zijn, geen probleem (want vind hem zelf ook geen topper), maar een beetje nuancering mag er toch ook nog zijn.
Laatst gewijzigd door bor op 20 dec 2016, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door metser »

Volledig akkoord met Bor . Is idd geen wereldspits maar wel degelijk een clubman. Hij gaat en loopt achter iedere bal in zijn richting, zeg wel duidelijk zijn richting want echt veel goede ballen vanaf de flank, waar in principe iedere spits van leeft, krijgt hij niet in deze veldbezetting. En daarbij, ....een wereldspits komt niet in Sint truiden spelen. Wij zullen altijd tevreden moeten zijn met een mindere. Trouwens de spitsen die hier al gepost zijn als gewild materiaal brengen er ook niet veel van terecht . Ik denk aan taulemesse, Vleminckx, de sutter en nog wel een paar.
Plaats reactie