Speeldag 19: STVV - AA Gent

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Since '54 »

the fan schreef:Cuevas ramp!!!
Proschwitz is een nog grotere ramp. Je mag niet vergeten dat Gerkens het eerste of tweede doelpunt maakte na een door de keeper van Gent afgeblokt hard schot van Cuevas. Hij is helemaal geen eerste klasse materiaal en dat heb ik al een keer of 5 geschreven. Proschwitz is nog erger dat is materiaal voor derde klasse of Duitse amateurliga (= daar 4de klasse).
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door voetballiefhebber »

Het valt me ook op hoe Bagayoko is opengebloeid sinds hij als rechtsback de lijn mag afgaan.
Dat er toch wel het nodige karakter in de ploeg zit wisten we al langer. Alleen snap ik de wissels van Leko vaak niet zo goed. Waarom Pros steeds kansen blijft krijgen is een vraagteken. Had zeker verwacht dat in het laatste kwartier Bezus of Ono de Pros zouden komen vervangen, omdat er toch ook niet meer echt aangevallen moest worden. Beide heren zijn wel balvaster en hebben veel meer loopvermogen.
Wolke Janssens heeft nu het vertrouwen dat hij nodig heeft. Dit kan veel doen met een mens.

Natuurlijk ben je nog niet gered, maar het geloof is er nu wel. Je staat 8 punten voor en nu zal Westerlo toch al 3 matchen meer moeten winnen dan STVV.
Of Westerlo veel versterking kan gaan halen in januari is niet zeker. Misschien kunnen ze nog rekenen op een aantal huurspelers. Bij een degradatie zie ik die club helaas verdwijnen of op zijn minst fusioneren. Is ergens toch een sympathiek ploegske, ondanks het ons zwarte beest is.
Moeskroen zie ik wel nog fors uitpakken met een aantal transfers, want makelaars aan het bewind.
Momenteel zie ik Westerlo als hoofdkandidaat om te degraderen. Veel te veel blunders achterin en de financiële situatie. Maar in voetbal kan het snel keren hé. Drie weken geleden leek het bij STVV ook bijna afgelopen en nu staat er een 9/9.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door toyotacorolla »

Toch een mooie uitslag. 9 op 9. :beer:
Behaald door de ganse ploeg.
Djene en Cuevas beter met de week.
Pirard topper in wording. :party:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Jacques »

Voor de 1ste keer dit seizoen dat ik kan zeggen dat we als ploeg sterk gespeeld hebben. Dan heb ik het echt over de prestatie als ploeg, met al onze gebreken en mankementen, die gaan niet ineens weg, maar geen foliekes, een prima mentaliteit en we groeien langzaam in de 5-3-2. Onverhoopte, maar verdiende 3 punten. 9/9, chapeau.
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door voetballiefhebber »

Voor ik het vergeet, Cuevas is blijkbaar geschorst voor dinsdag in Beveren. Het zal vroeg dag zijn. Ik denk dat Boli ook niet bepaald fit zal zijn, zeker niet met de matchen die elkaar nu snel opvolgen.

Mensen als Gerkens en Kotysch worden hier vaak in mijn ogen onterecht bekritiseerd. Zijn in ieder geval jongens die zich volledig geven.
Een speler als De Petter, daar had ik wel veel meer van verwacht.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door toyotacorolla »

Inderdaad, De Petter valt me ook tegen, brengt weinig bij in het spel van Stvv.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door miel »

AL wie vandaag een speler in vraag stelt heeft het mis
Het was een overwinning van het collectief op basis van mentaliteit , en meer dan verdiend
Het heeft geen enkele zin er een paar spelers uit te lichten en met argus ogen te bekijken
Alhoewel ik dat vandaag wel heb gedaan , en voor mij was Cuevas verre van slecht , zeer sterk in de duels en risicoloos verdedigen , wat is daar in godsnaam mis mee .
GE speelt ook niet tegen Janneke en Mieke hé
Ook wil ik even Boli vermelden TOP .
Onze centrale verdedigers staan er wel , maar toch chapeau voor Leko omdat hij Djené er bij heeft gezet voor wat meer snelheid .
Het voetbal is misschien minder attractief , maar al bij al in deze match hebben wij toch de beste kansen gehad .
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door metser »

Iedereen heeft hier komentaar op de pros, is idd geen wereldvoetballer maar wel een enorme teamspeler. Al een opgeteld hoeveel steun je aan hem hebt op vrijschop en hoekschop tegen ? Presenteerde op de mogelijke derde aan gerkens, en altijd pareaat om te storen bij de backs. Veel spitsen brengen dat niet op !
den ief
Berichten: 1347
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door den ief »

Knappe overwinning van de mannen die eerste klasse niet aankunnen!
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Mikman »

miel schreef: Het heeft geen enkele zin er een paar spelers uit te lichten en met argus ogen te bekijken
en voor mij was Cuevas verre van slecht , zeer sterk in de duels en risicoloos verdedigen
Dan heb jij toch een wel zeer bijzondere definitie van risicoloos verdedigen. Gaf in de tweede helft alleen al drie (!) onnodige corners weg wegens gebrek aan basistechniek, kwam vaak te laat en te wild ( lees: dom ) in de duels waardoor hij onnodig met kaarten flirtte en ruimte weggaf. Net als tegen Kortrijk gaat hij bij een voorsprong in de slotminuten totaal uit positie lopen, waanzinnig gewoon. Zijn eerste voorzet van de match is naar het schijnt ergens op de receptie van Hotel Stayen beland, kunnen ze daar misschien nog als relikwie gebruiken. En het is natuurlijk geen toeval dat de enige uitgespeelde kans van Gent langs zijn kant kwam, zoals zo vaak dit seizoen. Enkel het eerste deel van de tweede helft was bij hem op aanvaardbaar niveau.


Het is niet omdat je op karakter en organisatie een match wint, wat absoluut een belangrijke kwaliteit is, dat je de zwakste schakels in de ketting niet mag aanduiden.
Laatst gewijzigd door Mikman op 18 dec 2016, 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Mikman »

metser schreef: Al een opgeteld hoeveel steun je aan hem hebt op vrijschop en hoekschop tegen ? Presenteerde op de mogelijke derde aan gerkens, en altijd pareaat om te storen bij de backs. Veel spitsen brengen dat niet op !

Al eens opgeteld hoeveel luchtduels hij wint ( geen enkel ) , hoeveel ballen hij van zijn voet laat springen ( allemaal ) , hoe dikwijls hij een spurtduel wint ( nooit )? Hij werkt inderdaad hard maar dan vooral op de lachspieren van de neutrale toeschouwer. De match voor een stuk op Telenet en een stuk op Belgacom gevolgd en beide commentatoren konden nauwelijks verbergen dat ze dat een speler vonden die niet in eerste klasse thuishoorde. Ze zeiden het nét niet letterlijk. "Proswitch aan de bal, dan weet je meteen dat de mogelijkheden heel beperkt zijn, natuurlijk".
Nog een geluk dat Wolke die kans kreeg bij het derde doelpunt en niet Pros of de NMBS kon drie dagen niet rijden tussen Sint-Truiden en Landen wegens het opruimen van de brokstukken van de tribune op het spoor.

In de eerste helft trapt een verdediger de bal stommelings in de voeten van Pros. In plaats van de vrijstaande Boli aan te spelen, maar dat vereist natuurlijk dat je een pas van 10 meter kan geven, gaat hij met de bal lopen ( of omgekeerd ) en trapt hij vanop 30 meter. Zielig.
Paar minuten later kan hij met een simpele pas Bagayoko mooi vrijspelen maar een pas van 5 meter geven lukt echt niet. Bal over de achterlijn. Als je zo'n basiszaken al niet kan, dan hoor je niet in het profvoetbal thuis.

Ik feliciteer de ganse ploeg met deze mooie en oververdiende overwinning waarbij er heel wat uitblinkers waren, ook spelers die in het verleden al kritisch benaderd werden, maar als je nog geen terechte kanttekeningen mag maken bij het overduidelijke gebrek aan klasse bij een paar spelers kan je dit forum maar beter niet lezen. Je kan het onverdedigbare niet blijven verdedigen. Er zijn heel wat zaken waar men op kan voortbouwen maar net daarom moet men ook eerlijk durven zijn en de elementen die niet in de ploeg thuishoren eruit filteren. Met Valdivia voor De Petter, een nieuwe linkerflank en het spitsenduo Boli-Wolke kan je al ergens komen.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Bartman »

Mikman schreef:
miel schreef: Het heeft geen enkele zin er een paar spelers uit te lichten en met argus ogen te bekijken
en voor mij was Cuevas verre van slecht , zeer sterk in de duels en risicoloos verdedigen
Dan heb jij toch een wel zeer bijzondere definitie van risicoloos verdedigen. Gaf in de tweede helft alleen al drie (!) onnodige corners weg wegens gebrek aan basistechniek, kwam vaak te laat en te wild ( lees: dom ) in de duels waardoor hij onnodig met kaarten flirtte en ruimte weggaf. Net als tegen Kortrijk gaat hij bij een voorsprong in de slotminuten totaal uit positie lopen, waanzinnig gewoon. Zijn eerste voorzet van de match is naar het schijnt ergens op de receptie van Hotel Stayen beland, kunnen ze daar misschien nog als relikwie gebruiken. En het is natuurlijk geen toeval dat de enige uitgespeelde kans van Gent langs zijn kant kwam, zoals zo vaak dit seizoen. Enkel het eerste deel van de tweede helft was bij hem op aanvaardbaar niveau.


Het is niet omdat je op karakter en organisatie een match wint, wat absoluut een belangrijke kwaliteit is, dat je de zwakste schakels in de ketting niet mag aanduiden.
Als Gent een hele helft langs zijn flank aanvalt, dan vind ik één kans weggeven nog best meevallen ...

Wat die compleet mislukte voorzet betreft, dat klopt absoluut en daarin schiet hij ook tekort. Verdedigend, positiespel en grinta is voldoende voor mij, aanvallend nog te weinig. Hoe oud is Cuevas ?

En wat die drie "weggegeven" corners betreft, enkel de laatste is voor mij echt mistasten. Bekijk de fases maar eens opnieuw en zeg dan wat hij wel moest doen in die situatie ...

Cuevas is niet van het beste wat we op de linksback hebben gehad bij STVV, maar voor mij zeker geen van de pijnpunten in de ploeg momenteel. Zorg maar eerst voor vervanging voor de Pros en de aanvallende middenvelder.
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door bor »

metser schreef:Iedereen heeft hier komentaar op de pros, is idd geen wereldvoetballer maar wel een enorme teamspeler. Al een opgeteld hoeveel steun je aan hem hebt op vrijschop en hoekschop tegen ? Presenteerde op de mogelijke derde aan gerkens, en altijd pareaat om te storen bij de backs. Veel spitsen brengen dat niet op !
Volledig mee eens. Zou ook graag iemand met meer voetballende kwaliteiten en vooral scorend vermogen zien, maar de kritiek die je hier vaak leest op hem vind ik er over. Zorgt door zijn werkkracht voor evenwicht in de ploeg en forceert de ruimte waar anderen van profiteren.
Kritiek op Cuevas is blijkbaar ook heel populair hier. Vaak staat hij wel tegenover 2 man doordat Peeters totaal geen druk op zijn man zet en niet komt helpen als de rechtsback mee oprukt, waar Gerkens dat aan de rechterkant bvb wel zeer goed deed. Vind Cuevas al serieus verbeterd tegen vorig jaar. Gaat nog altijd energiek in duel, maar het echt zot invliegen is er uit. Bovendien iemand die steeds zijn truitje nat maakt en er 90' voor gaat. Voorzetten moeten idd beter, maar dat was bij Bagayoko tot voor kort ook een probleem.
Voor mij gisteren maar 1 tegenvaller en dat was niet voor het eerst De Petter. Loopt redelijk als een kip zonder kop rond en bij iedere vrije trap of corner is het schrik hebben voor een penalty wegens al te opzichtig aan de tegenhanger gaan hangen. Ik hoop dat Valdivia rap terug is.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Jack »

Schitterende en zeer belangrijke overwinning. Ik wil niet te vroeg victorie kraaien, maar de redding lijkt bijna een feit.
Goed gedaan!
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Speeldag 19: STVV - AA Gent

Bericht door Scandic »

Jack schreef:Schitterende en zeer belangrijke overwinning. Ik wil niet te vroeg victorie kraaien, maar de redding lijkt bijna een feit.
Goed gedaan!
Voor degradatie moet je geen schrik hebben (denk ik ). ex-Genkies vinden hun weg precies.
Plaats reactie