Speeldag 20: Waasland Beveren - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 20: Waasland Beveren - STVV

Bericht door scoormachine »

Bartman schreef:
scoormachine schreef:Sorry......maar ik heb echt niemand gezien die op niveau 1ste klasse speelde.
Drie dagen geleden lees ik hier :
- Pros is een degelijke spits.....met hem in de basis al zoveel punten, niet in de basis zoveel punten. Maar wat is die man slecht....en dat is niet om die gemiste kans, maar vooral ook door zijn looplijnen.
- Pirard beter als Dutoit.....heb toen gezegd ....wil hem eens zien in een mindere match van STVV....gisteren dus....en je zag het
- Cotysch......zo speel je nog 30 jaar in eerste klasse....20 meter achter uw verdediging
- De Petter.....oho....een schande van de coach om die te laten starten aan een match.
- Gerkens....door iedereen afgeschreven.....tot na de match tegen Gent....dan opeens was hij van goudwaarde voor dit stvv.....maar gisteren wederom op zijn nornale niveau....te weinig dus
- cuevas....voor sommige nog niet zo slecht .....heb je niets aan....staat daar zo ongeinteresseerd en komt helemaal niets van
- Peeters ....was niet goed.....maar heeft al bewezen dat hij beter kan....slechte match heeft iedereen wel eens
- Djene.....vond ik de betere gisteren.....probeerde steeds een actie te maken.
Dus als Peeters niet goed is, dan heeft hij een slechte dag ... en als Cuevas niet goed is, dan kan hij het niet.

Hilarisch
Er is en verschil tussen 1 match ondermaats of al een heel seizoen ondermaats.
Heeft mij nog geen enkele match kunnen bekoren.
tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 20: Waasland Beveren - STVV

Bericht door tweety »

Bartman schreef: Dus als Peeters niet goed is, dan heeft hij een slechte dag ... en als Cuevas niet goed is, dan kan hij het niet.

Hilarisch
Komaan.. Cuevas is defensief positioneel toch een drama ?
Of denk je dat het toeval is dat in elke wedstrijd het gevaar van de tegenstander over onze linkerkant komt ?
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 20: Waasland Beveren - STVV

Bericht door scoormachine »

tweety schreef:
Bartman schreef: Dus als Peeters niet goed is, dan heeft hij een slechte dag ... en als Cuevas niet goed is, dan kan hij het niet.

Hilarisch
Komaan.. Cuevas is defensief positioneel toch een drama ?
Of denk je dat het toeval is dat in elke wedstrijd het gevaar van de tegenstander over onze linkerkant komt ?
Denk dat het voor een aanvaller gemakkelijker spelen is tegen een Cuevas dan tegen een Bagayoko die nog offensieve impulsen heeft.
En ja.....de laatste wedstrijden weet de tegenstrever langs welke kant ze het beste aanvallen....zelfs een beveren is daar gisteren goed in geslaagd.
Dus versta niet goed wat hier hilarisch aan is !!!!
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 20: Waasland Beveren - STVV

Bericht door Alain »

Dat mensen Djene nog 'ok' vonden, daar begrijp ik echt niks van. Dat hij bij de 2-0 het duel verliest, bon dat kan nog gebeuren.
Maar de fase bij 1-0 die vanop 2 meter over doel wordt geschoten door een W-B-speler, daar heb ik met open mond naar zitten kijken. Djene staat gewoon te slapen. Dan mag je nog een paar keer goed ertussen zitten, met twee zo'n fases in één match zijt ge gebuisd.

Eerste goal is natuurlijk voor Sacha, al denk ik dat als hij daar plat op de buik gaat, de scheids deze wel had kunnen affluiten.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 20: Waasland Beveren - STVV

Bericht door metser »

Aan Alain . Sacha niet alleen in de fout . Een duel verliezen kan , maar onze vriend Pirard gaat daar ook niet vrijuit. De Voorzet vertrekt op 50 m van het doel en valt op 6m van het doel, tijd zat om die bal te pakken alvorens er gekopt wordt! Een keeper moet ook anticiperen hè .
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 20: Waasland Beveren - STVV

Bericht door Since '54 »

Als men het toch heeft over de 'wedstrijdverliezers" dat zijn het, ieder zijn deel: Pirard, Kotysch, Djené, Cuevas, De Petter en Proschwitz. De rest kon er gisteren net nog door maar meer ook niet. Als je, het huidig STVV zijnde een match niet begint en volhoudt aan 100 % focus en inzet verlies je tegen alle anderen.
Dat Leko en niet bij was heeft absoluut niks te maken met hun collectieve wanprestatie.

Als men mijn zou vragen wie bij Beveren een goede 1ste klasse wedstrijd heeft gespeeld: niemand en dit zegt alles.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 20: Waasland Beveren - STVV

Bericht door tesneusdoek »

Since '54 schreef:Als men het toch heeft over de 'wedstrijdverliezers" dat zijn het, ieder zijn deel: Pirard, Kotysch, Djené, Cuevas, De Petter en Proschwitz. De rest kon er gisteren net nog door maar meer ook niet. Als je, het huidig STVV zijnde een match niet begint en volhoudt aan 100 % focus en inzet verlies je tegen alle anderen.
Dat Leko en niet bij was heeft absoluut niks te maken met hun collectieve wanprestatie.

Als men mijn zou vragen wie bij Beveren een goede 1ste klasse wedstrijd heeft gespeeld: niemand en dit zegt alles.
Inderdaad...als dit de sterkste versie van Waasland-Beveren was...dan zit daar nog minder in dan in onze kern...nivellering naar beneden van de Belgische eerste klasse? Ben het grotendeels eens over de wedstrijdverliezers...enkel Djené vond ik niet zo slecht. Ik denk wel dat Leko langs de zijlijn misschien voor wat meer grinta had gezorgd, maar of dit voldoende was om het resultaat te veranderen, betwijfel ik. Er waren duidelijk een paar "sterkhouders" in mindere doen dan de laatste weken. 't Zal misschien waar zijn wat Van Kets vertelde over vermoeidheid na een paar intense weken...want STVV moet inderdaad meer dan 100% fysiek en mentaal paraat staan om een resultaat neer te zetten. Volgende match beter, hopelijk! :stvv:
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 20: Waasland Beveren - STVV

Bericht door toyotacorolla »

Volgens mij hoeft niemand met de vinger gewezen, heel Stvv te slap over de ganse lijn.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 20: Waasland Beveren - STVV

Bericht door Since '54 »

toyotacorolla schreef:Volgens mij hoeft niemand met de vinger gewezen, heel Stvv te slap over de ganse lijn.
Dat is dus niemand met de vinger wijzen :roll:
Johan
Berichten: 406
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 20: Waasland Beveren - STVV

Bericht door Johan »

Pirard is een vliegenvanger, zo loemp als hij groot is, o waard in de hoogte, o waard op klemvastheid.Gaat ons nog veel punten kosten.Voor de rest De Petter,Proswitch Ceballos- Cuevas blijven opstellen en we gaan binnen de korste keren terug beneden staan. Onbegrijpelijk is soms de opstelling bij stvv ,potentiele goede voetballers met een actie staan constant naast de selectie wegens onhandelbaar, kan die mannen begrijpen als ge constant in en uit de ploeg wordt gegooid,dan maar verder met die onnozelaars die zonet heb vernoemd, die zijn zo braaf en zo..... stijf als een plank en zo snel als een slak,even een heropleving maar terug dezelfde shit als ervoor , ze jagen hunne laatste supporters weg, en dan die wereldvreemde prietpraat van RD en zijn ...
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 20: Waasland Beveren - STVV

Bericht door toyotacorolla »

Wat ik bedoel, niemand persoonlijk, maar gans de ploeg.
Mikman
Berichten: 3679
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 20: Waasland Beveren - STVV

Bericht door Mikman »

De match samen met familie bijgewoond in de skybox van Jozef Van Remoortsel ( Remofrit, ex-voorzitter en nu ondervoorzitter en sponsor van Beveren ) en zijn familie. De vriendschap kwam voort uit een gezamenlijke rondreis en hij had toen beloofd om ons eens uit te nodigen bij de eerstvolgende match van W-B tegen STVV. Een bijzonder aangename ervaring om met deze zeer aimabele mensen een match door te brengen en eens inkijk te krijgen in de werking van een club. Uiteraard ging dit dan vooral over Waasland-Beveren en niet zozeer over STVV.


Over Vreven: "Een toekomstige toptrainer. Er was binnen de sportieve commissie onenigheid over zijn functioneren, er waren twee groepen en dat is niet goed. Een trainer moet kunnen slaan en zalven en Vreven kon alleen slaan. Bij sommige spelers werkt dat averechts. Wij hoorden van spelers (die naast de ploeg vielen) dat ze liever niet op de flank speelden waar de bank was. Een nadeel van Vreven was ook dat hij geen Frans sprak. Hij volgde wel les maar dat was nog altijd onvoldoende om goed te kunnen communiceren in het Frans".

Over de zoektocht naar een nieuwe trainer: " Wij hadden een profiel opgesteld en daaraan bleek Janevski gewoon het best te voldoen. Talenkennis en kennis van de Belgische competitie was belangrijk, liefst ook al wat ervaring als trainer."

Over de financiële situatie van Waasland-Beveren: "Wij maken dit jaar 1 miljoen Euro winst, 2 jaar geleden was dat nog 3 miljoen Euro verlies."

Over de sportieve werking: " Er zijn vier mensen in de sportieve commissie, ik kom enkel nog tussen als het belangrijke beslissingen zijn zoals een trainersontslag of een grote transfer".

Over Duchâtelet: "Iemand met goeie ideeën maar ze zijn vaak niet realistisch"

Over de fusie tussen Waasland en Beveren: "Ik was al heel mijn leven supporter van SK Beveren en was met mijn bedrijf intussen ook hoofdsponsor van RS Waasland geworden. Beveren stevende recht op het faillissement af. Omdat ik contacten had met beide clubs heb ik ze samen gebracht. Eigelijk gewoon een gesprek begonnen aan de toog."

Over het stadion: "Achter het doel komt een nieuwe tribune, de plannen zijn momenteel bij de gemeente ivm de opstal."

Op de vraag tijdens de rust of hij Proswitsz zelfs niet gratis wou overnemen: "Neen, echt niet."

Na de match krijgt iedereen in de hoofdtribune een puntzakje ( Remofrit ) frieten: "Voor ons is dat in de eerste plaats goeie reclame maar eigenlijk betaalt zichzelf dat ook terug voor de club. Mensen in deze tribune wéten dat ze een gratis zakje friet krijgen en blijven dus wat langer aan de toog hangen en bestellen nog wat pinten. Dus via die pinten worden de frieten terugverdiend."

Jammer dat we bij STVV niet over zo'n down-to-earth-voorzitter beschikken.
Coelmoes
Berichten: 136
Lid geworden op: 05 dec 2010, 23:20

Re: Speeldag 20: Waasland Beveren - STVV

Bericht door Coelmoes »

Mikman schreef: Over de zoektocht naar een nieuwe trainer: " Wij hadden een profiel opgesteld en daaraan bleek Janevski gewoon het best te voldoen. Talenkennis en kennis van de Belgische competitie was belangrijk, liefst ook al wat ervaring als trainer."

Over de financiële situatie van Waasland-Beveren: "Wij maken dit jaar 1 miljoen Euro winst, 2 jaar geleden was dat nog 3 miljoen Euro verlies."

Over de sportieve werking: " Er zijn vier mensen in de sportieve commissie, ik kom enkel nog tussen als het belangrijke beslissingen zijn zoals een trainersontslag of een grote transfer".

Op de vraag tijdens de rust of hij Proswitsz zelfs niet gratis wou overnemen: "Neen, echt niet."

Jammer dat we bij STVV niet over zo'n down-to-earth-voorzitter beschikken.
Het klinkt inderdaad allemaal een pak beter en meer down-to-earth dan onze zonnekoning, maar wat het sportieve betreft vind ik het beleid daar toch niet noodzakelijk beter
- Beveren is zowaar nog een groter vreemdelingenlegioen dan het onze
- ook daar elk jaar weer een transfercarrousel vergelijkbaar met hetgeen zich hier de laatste jaren voordoet (10+ nieuwe spelers)
- met als gevolg een jaarlijkse strijd tegen de degradatie-
- en Janevski, tja, daar loop ik ook niet wild van
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 20: Waasland Beveren - STVV

Bericht door Dreke »

Coelmoes schreef: - Beveren is zowaar nog een groter vreemdelingenlegioen dan het onze
Niet dat ik het beleid van Waasland hier wil verdedigen, verre van. Wat frieten uitdelen of plannen voor een tribune waarvoor je eerst nog volk moet zoeken dat erop wilt zitten, overtuigen mij niet meteen.

Maar een beetje fact checking kan geen kwaad. Op basis van de tot nu toe gespeelde wedstrijden dit seizoen, stellen wij minder Belgen en meer niet-EU spelers op... Kwamen in actie (per speler per match):

Waasland-Beveren
België: 44.7%
EU: 35.6%
Niet-EU: 19.7%
STVV
Belgie:31.2%
EU: 43.7%
Niet-EU: 25.1%
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3679
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 20: Waasland Beveren - STVV

Bericht door Mikman »

Coelmoes schreef: Het klinkt inderdaad allemaal een pak beter en meer down-to-earth dan onze zonnekoning, maar wat het sportieve betreft vind ik het beleid daar toch niet noodzakelijk beter
- Beveren is zowaar nog een groter vreemdelingenlegioen dan het onze
- ook daar elk jaar weer een transfercarrousel vergelijkbaar met hetgeen zich hier de laatste jaren voordoet (10+ nieuwe spelers)
- met als gevolg een jaarlijkse strijd tegen de degradatie-
- en Janevski, tja, daar loop ik ook niet wild van

Waasland-Beveren heeft ook niet de achterban en het potentieel van STVV ( maar dat heb ik natuurlijk niet hardop gezegd ginder :) )

Het is ginder ook geen hoera hoera-verhaal maar ik heb wel de indruk dat de achterban veel meer meegaat in de visie van de club.

Men heeft ginder in 2 jaar tijd de omslag gemaakt van veel huurspelers naar meer eigen spelers, dat is een oefening die je niet in 1-2-3 doet en waar STVV nu nog volop aan bezig is. Ik denk dat voor clubs als STVV, W-B,.... het heel moeilijk is om Belgische kwaliteit binnen te halen, tenzij je er ook sportief in wil investeren. Concreet: spelers als Wolke Janssens en Pirard blijven opstellen, ook als het wat minder loopt.
Plaats reactie