Speeldag 21: STVV - Standard

Alles over de wedstrijden van STVV
tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door tweety »

Halenaar schreef:Proschwitz mag een jaar lang waardeloos zijn en geen haan kraait ernaar. Boli speelt een sterke partij maar mist een paar dotten van kansen en ze roepen om een wissel, word uitgefloten en dan daar nog een paar racistische opmerkingen bovenop.

Bende randdebielen.
²
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Geel-Blauw »

Als hij naar de Afrika Cup gaat maken die speeldagen niks uit denk ik.
Nie zievere, speile!
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Franz »

Als er één ploeg verdiende te winnen was het wel STVV.
Zelfs met 80 minuten te gaan met 10 man bleef het een ploeg, chapeau voor de trainer en de spelers: sterke blokvorming en gevaarlijk in de omschakeling. Bij momenten gaven we voetballes aan een sloom Standard qua positiespel en beweging.
De dragende spelers zijn toch wel Kotysch-Fernandes-Peeters-Boli, daarrond speelden de anderen een prima partij: van De Petter was dit waarschijnlijk zijn beste match van het seizoen, Dussaut en Ceballos hielden goed stand op hun flank en Gerkens was van goudwaarde in de omschakeling.
Het blok in het middenveld positioneerde zich goed, enkel in het begin van de tweede helft met de infiltrerende Edmilson was er onzekerheid en zo scoorde Trebel ook: de middenvelders kantelden te laat en ook de terugverdedigende Boli was te laat.
Naast uiteraard Bagayoko vond ik enkel Djené zwak: die speelde met de daver op het lijf telkens hij aan de bal moest, heeft echt te weinig voetballend vermogen. Zo kwam trouwens ook de penalty tot stand.
Blijkbaar in tegenstelling tot anderen vond ik Peeters wel erg goed: kwam veel aan de bal (meer dan in andere matchen) en bracht balvastheid en rust in de ploeg. Voetballend toch wel de beste Kanarie, en elke vrijschop is een halve penalty waard.
Bij Standard was Hubert op eenzame hoogte de beste man: een paar keer de meubelen gered (spijtig voor Boli), pech bij het afgeweken schot van Ceballos en in de steek gelaten door zijn verdedigers bij de tweede goal.
De ref tenslotte gaf twee terechte rode kaarten, maar zag een penalty zo groot als een huis niet, onvoorstelbaar!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Jacques »

Algemeen: Hardbevochten punt, dik verdiend. Na 2 minuten in de 2de helft teken je hiervoor, al is het uiteindelijk wel zuur als je met 10 man van 0-1 naar 2-1 gaat en de 3 punten door een ongelukkige hands in rook ziet opgaan. Anderzijds heeft Standard ook zijn kansen gehad en gemist. Een gelijkspel zal alles bij elkaar dus wel een correcte uitslag zijn.

Specifieke fases:
- Rood Bagayoko: in de herhaling is te zien dat hij de enkel van Raman heeft. Die doet er natuurlijk ook wel een schep bovenop. De fout op zich is wel geen gemene fout (wat intentie betreft), eerder ongelukkig. Voor hetzelfde geld komt hij ook te laat, maar raakt hij niets. Rood is perfect verdedigbaar. 't Is vooral het gebrek aan consistentie bij het beoordelen van dit soort fases die voor wrevel zorgt.
- Over de penalty op Boli kunnen we heel kort zijn: Vossen krijgt hem en dan vindt iedereen dat normaal. Wij krijgen hem niet en er kraait geen haan naar. De Petter krijgt zelfs nog geel voor een ingebeelde fout en een hoop show van Hubert.
- Over het rood voor Laifis: Lijkt me bij de haren getrokken. De scheids interpreteert het als natrappen, maar feitelijk wil Laifis de bal gewoon heroveren. Fout? Ja. Geel? Akkoord. Rood? Nee, niet wat mij betreft.
- Over de penaltyfout van Djene: Tja, hoeveel pech kan een mens hebben? Een penalty tegen krijgen voor een zelf aangeschoten handsbal die anders nooit gevaar had opgeleverd is wel erg "harsh" zouden ze in Engeland zeggen. Naar de letter klopt het, maar het blijft streng en zuur.
- Inspelen van achteruit: in 1 woord dramatisch. Hoe vaak wij balverlies geleden hebben door slecht inspelen van één van de centrale verdedigers of middenvelders viel niet op 1 en ik vrees zelfs niet op 2 handen te tellen. Te kort, te lang, de ontvanger die staat te slapen, de ontvanger die volledig gedekt staat,..Tegen elke mogelijke regel over inspelen van achter uit, hebben we gisteren minstens 1x gezondigd. Zelfs de 0-1 is daar onrechtstreeks een gevolg van. Als er gisteren 1 negatief punt was, dan is het met voorsprong dit.
- De counters daarentegen waren vaak goed uitgespeeld, van het betere dat ik dit seizoen al zag. We hadden er minstens 1 van moeten afmaken, maar met 10 man zijn er wel verzachtende omstandigheden.
- Boli: heeft gewerkt als een paard. Duels aangaan, bal bijhouden, druk zetten bij Laifis en Scholz, kansen afdwingen, kansen missen en scoren. Hij heeft het allemaal gedaan tegen een overmacht. Dat een deel van Noord het dan nodig vond om Wolke Janssen te scanderen nadat Boli een opgelegde kans miste...Faut le faire. Los van het feit dat Janssens geen speler is om alleen in de punt te gaan staan en het inhoudelijk dus nergens op slaat om zijn naam te scanderen, vraag ik me af wat iemand bezielt op zo'n moment? Frustratie akkoord, en de andere heeft 2 keer gescoord en moet nu blijkbaar effen doodgeknuffeld worden, maar wil je uw enige diepe spits die naam waardig mentaal kraken ofzo? Want dat is het enige dat je op die manier bereikt, het enige. En als hij dan scoort nog het lef hebben om "Boli's on fire" in te zetten, man man man. Ge moest beschaamd zijn. :oops:
Overdrijven is een kunst
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Geel-Blauw »

COL en Katrien Meire waren aandachtige toeschouwer zie ik net op de foto's. Misschien voor Pros? :mrgreen:
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Brusselmans »

Geel-Blauw schreef:COL en Katrien Meire waren aandachtige toeschouwer zie ik net op de foto's. Misschien voor Pros? :mrgreen:
Denk voor Peter Luts !
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Vouch »

tweety schreef:
Halenaar schreef:Proschwitz mag een jaar lang waardeloos zijn en geen haan kraait ernaar. Boli speelt een sterke partij maar mist een paar dotten van kansen en ze roepen om een wissel, word uitgefloten en dan daar nog een paar racistische opmerkingen bovenop.

Bende randdebielen.
²
Ik denk dat heel Stayen ondertussen al wel weet dat Proschwitz in het rijtje Maradoni, Ljubobratovic,... mag staan. Zijn spurtje na 5 minuten was alleszeggend.

Wat Boli betreft, hij beïnvloed er het resultaat op negatieve wijze mee maar dat voordeel hebben aanvallers, twee gemaakte doelpunten missen word je vergeven als je er even later maar 1 maakt. Laat pakweg Fernandes of welke verdediger dan ook een dijk van een match spelen maar enkele keren een bal verkeerd inspelen waardoor er 2-3 tegendoelpunten uit volgen, hoe reageer je dan?

Waarmee ik trouwens niet bedoel dat de roep om Wolke terecht was!
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Tompie »

Vouch schreef:
tweety schreef:
Halenaar schreef:Proschwitz mag een jaar lang waardeloos zijn en geen haan kraait ernaar. Boli speelt een sterke partij maar mist een paar dotten van kansen en ze roepen om een wissel, word uitgefloten en dan daar nog een paar racistische opmerkingen bovenop.

Bende randdebielen.
²
Ik denk dat heel Stayen ondertussen al wel weet dat Proschwitz in het rijtje Maradoni, Ljubobratovic,... mag staan. Zijn spurtje na 5 minuten was alleszeggend.

Wat Boli betreft, hij beïnvloed er het resultaat op negatieve wijze mee maar dat voordeel hebben aanvallers, twee gemaakte doelpunten missen word je vergeven als je er even later maar 1 maakt. Laat pakweg Fernandes of welke verdediger dan ook een dijk van een match spelen maar enkele keren een bal verkeerd inspelen waardoor er 2-3 tegendoelpunten uit volgen, hoe reageer je dan?

Waarmee ik trouwens niet bedoel dat de roep om Wolke terecht was!
Boli beïnvloedt nergens het resultaat op negatieve wijze, naar mijn gevoel. Hij hield op zijn eentje de voltallige Standard defensie aan de praat, matte hen zo af en zorgde er dan ook nog eens voor dat hij verschillende keren in stelling gebracht kon worden. Proschwitz zou ook geen enkele van die kansen gescoord hebben, omdat hij simpelweg nooit bij die ballen gekund zou hebben.

Je kan van een spits die zich op z'n eentje te pletter moet werken toch niet verwachten dat hij aan 100% afwerkt? Standard heeft een weelde aan spitsen (Orlando Sa, Belfodil, Raman, Emond ...), maar de beste spits droeg gisteren wel een geel shirt. Je moet ook gewoon verder kijken dan het missen van die kansen. Zonder Boli ging STVV gewoon kansloos onderuit gisteren. Want wie had zijn rol op zich kunnen nemen?

Voor mij is de wedstrijd van Boli in een notendop: een schitterende dribbel met knappe redding van Hubert voor de rust, twee grote missers na de rust (+ eentje buitenspel dus niet relevant), een niet gefloten strafschop op hem, een afgedwongen rode kaart en een doelpunt op de daarop volgende vrije trap.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Mikman »

Ik vind dat Gerkens wat meer appreciatie mag krijgen. De passes van de twee grote kansen die Boli mistte kwamen van zijn voet. En ook buiten die fases een zeer stevige match. Reken mij AUB niet bij de mensen die vinden dat hij te kort komt voor dit niveau, iemand met dat profiel hoort gewoon thuis in de kern van STVV, punt.

Boli: bekijk gewoon eens hoeveel kansen we creëren met en zonder hem in de ploeg. Dan vergeef je hem die gemiste kansen al een stuk sneller.

Dussaut zat meteen goed in de match, dat was belangrijk.

Voor mij had Leko wel wat vroeger kunnen wisselen, met Ono en Wolke ( Bezus reken ik even niet meer mee ) had hij toch behoorlijke alternatieven op de bank.

Plezant dat Stayen nog eens aardig was volgelopen.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Since '54 »

Inderdaad met of zonder Boli is een kleine wereld van verschil. Hij mag van mij elke match twee kansen missen als hij bij de derde scoort. Trouwens één van de twee gemiste kansen was buitenspel.
Gerkens speelt stilaan beter maar de jongen heeft volgens mij nog steeds body te kort. In een Engelse competitie had hij reeds een paar kilo spiermassa bijgewonnen. Krachthonk? Of hij ooit een fanionspeler wordt ... ik geef hem het voordeel van de twijfel.
Over Proschwitz: er kraaien hier toch wel genoeg hanen naar zijn minder dan povere prestaties. Hij moet eruit zoveel is duidelijk. Voor 't ogenblik, met Boli en Janssens in de basis is Proschwitz hoogstens bankmateriaal.
Dussaut zal meteen goed in de match. Mag voor mij de plaats van Djené innemen als hij blijft spelen zoals tegen Standard.
Leko wijzigde goed. Bracht Dassault om de 5 achteraan te behouden. Proschwitz als slachtoffer was de logica zelve. Boli vervangen was goed wegens min of meer leeg gespeeld.
den ief
Berichten: 1347
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door den ief »

Bagayoko 2 speeldagen effectief en Laifis 1 speeldag met uitstel ( niks dus). Dat vind ik toch er over hoor. Beiden kwamen gewoon te laat en trapten zo op de voet van de tegenstander. Bij Bagayoko vond ik dit zelfs gewoon domheid, simpelweg niet snel genoeg, bij Laifis kan je nog denken dat het om revanche ging en zou in die optiek net zwaarder bestraft kunnen worden.
Laatst gewijzigd door den ief op 29 dec 2016, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Franz »

De driehoek op het middenveld met Gerkens als lopende man op de 8 en Peeters meer als spelverdeler/rustpunt op de 7 werkte erg goed.
Dat is toch een aanpassing die Leko op zijn palmares mag zetten, want we begonnen het seizoen met Peeters op de 8 en Bezus of Ono als 7.
Ook de 5 mansverdediging met hoge backs is een verdienste van Leko.
Als hij nu nog Wolke zet ipv Pros...
En dan nog Bagayoko en Djené kan kalmeren...
En dan nog Roland...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Plaats reactie