Speeldag 21: STVV - Standard

Alles over de wedstrijden van STVV
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Dreke »

Die Raes is geen haar beter dan zijn naamgenoot. Sonck moest hem meermaals subtiel op zijn plek zetten. Is er echt niks beter te vinden?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Halenaar »

Proschwitz mag een jaar lang waardeloos zijn en geen haan kraait ernaar. Boli speelt een sterke partij maar mist een paar dotten van kansen en ze roepen om een wissel, word uitgefloten en dan daar nog een paar racistische opmerkingen bovenop.

Bende randdebielen.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Since '54 »

BoemBoem schreef:
Since '54 schreef:Het z.g. braaf en 'welopgevoed' Juniorke stond naast mij in de lift op Stayen. Iemand sprak hem kort aan in het Nederlands en maakte een mooi complimentje. 'Je ne comprend pas Flamand'!! zei het sufferke en verliet de lift. Ik dacht toen wat een verwend nest is mich da en dat wordt hier op handen gedragen o.a. door de ongeveer 70-jarige man die hem behoorlijk en beleefd aansprak. Wij stonden perplex en bekeken elkaar onbegrijpelijk.
Langs de andere kant, wa moet hij anders zeggen ? :D ..

Nee, die klet had al afgedaan nog voor hij naar Luik trok.. net zoals Dutoit met zijn openlijk geflirt trouwens..
Tenminste weten dat hij hier in Sint-Truiden pre-carrière gemaakt heeft en tot op dat er ogenblik zijn brood verdiende. Als een Waal zo een compliment in 't Frans op Standard zou maken aan een Vlaming van Bachte de Kupe zou die Vlaming zijn best hebben gedaan om de man hoe dan ook te hebben geantwoord. Al was het maar: 'Merci monsieur'. Het is een verwend nest met een entourage van mijn voeten. Ik heb zijn Luikse fans achter mij gehad op de hoofdtribune. Het was raar volk maar ze deden toch hun best om Nederlands te praten als ze iemand iets vroegen.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Since '54 »

Super inzet van STVV. Bijwijlen goed voetbal. Iedereen deed weer zijn opgedragen taak. 't Is toch altijd wat met Djené, Bagajoko of Cuevas. Wat is er toch mis in het hoofd van die spelers? Dat kan je geen toeval blijven noemen.

Trainer van Standard was vol lof voor STVV op Proximus 11 plus.

Dutoit wenend van het veld. Leko bijzonder gelukkig na afloop en prees zijn ploeg en ook Dutoit. Ik had op voorhand getekend voor deze uitslag.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Jones »

Ik ga met gemengde gevoelens naar huis. Er zat meer in. 3 punten was meer dan haalbaar. Wat zijn die voorzetten van Peeters toch reuze getrapt he zeg. Ik gun het hem om assistenkoning te zijn. Dit Standard is een simpele middenmotor.
Bagayoko en Djene kosten ons wederom punten vandaag. Waarom Dussaut en Pulido niet eens als vervangers ?
Bruzzeze, Vetokele en een goede tweevoetige flankspits, daar kan ik mee leven.
DJ Amiga
Berichten: 405
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door DJ Amiga »

de meeste reacties die je hier over het wedstrijdverloop leest, zijn toch van diegenen die achter hun tv de fases 15 keer uit verschillende hoeken kunnen bekijken en dan een, volgens hen, deskundig oordeel neerpennen.

Idem met de journalisten van spora en HLN: zowel tegen brugge, gent als tegen standard trekken ze de 'kleine' ploeg in het belachelijke, worden de zwaarste fouten door die dommeriken gemaakt en is het de grote ploeg die het, indien ze puntenverlies boeken, aan hen te wijten is.

vandaag heeft stvv gestreden met een hart. Iedereen had voor een punt getekend na de rode kaart en achteraf moesten het eigenlijk drie zijn. Standard was slordig in opbouw, zwakke flanken en een onzeker centraal duo. Enkel het middenveld met trebel en die gevaarlijke spits vooraan waren op niveau

dat stvv niet op elke positie de beste speler heeft, is nu éénmaal een feit. Zij die roepen om versterking op bepaalde posities, zullen, wanneer die posities kwalitatief beter ingevuld zijn, roepen om versterking op andere posities. dat Rherras in een andere topic in een forum wordt bejubeld omdat hij nu veel speelt in de schotse (!) competitie, en 5 maanden geleden naar de uitgang werd gejouwd zegt veel over het cafégehalte van de forumgangers.
En neen, ik vond pros, ceballos en de petter ook geen geweldige voetballers maar de 2 laatsten hebben vandaag gestreden en waarschijnlijk de taken opgedragen door hun coach perfect uitgevoerd. Dankzij die inzet en discpline heeft stvv een punt vandaag gehaald. Als de criticasters op deze ploeg willen dat elke speler zelf een actie maakt, geen verdedigende fout maakt en liefst nog een goal, raad ik aan om voor een ploeg te supporteren waar die spelers wel rond lopen.

inzake scheids: 2 rode kaarten waren terecht aangezien beide spelers ofwel te laat hun actie inzetten (die van stvv) ofwel moedwillig een fout maakte (die van standard). En ik oordeel dit vanuit de tribune en niet na het 15 keer gezien te hebben uit verschillende hoeken. iets wat veel mensen vergeten is dat de scheids vanuit 1 bepaalde hoek de fase moet beoordelen. Ik raad iedereen aan om eens jeugdwedstrijden te fluiten (5x5 -8x8) . Pas dan krijg je inzicht op wat een scheids zich moet baseren. Dat de man fouten heeft gemaakt, is correct maar hij heeft veel meer andere moeilijkere fases wel correct gefloten. Ik vond de penalty onterecht en stvv had één moeten krijgen. Niet dus

inzake stvv: ik vind dat ze 1 tot 3 plaatsen lager dan hun waarde geklasseerd staan. een play-off 1 ploeg hebben ze niet, een degradatieploeg evenmin. het goede spel begin seizoen is niet beloond geweest. Ik verwacht dat ze de lijn van 10/15 na de winterstop doortrekken met een 7 of 8 op 15

inzake spelers: boli is uit vorm. Hij weegt op een verdediging maar hij heeft momenteel te veel kansen nodig. Peeters: idem. vandaag veel te slordig uitgezonderd zijn assist. Kotysh en fernandez zijn achteraan een stevig centraal duo (welke forumgangers waren aan het walgen over kotych zijn terugkeer?) en ook gerkens en pirard kunnen me bekoren. Rest was vandaag wisselvallig (dussaut-ceballos). Valdivia wil ik zsm terug op dat middenveld zien!
DJ Amiga
Berichten: 405
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door DJ Amiga »

Since '54 schreef:
BoemBoem schreef:
Since '54 schreef:Het z.g. braaf en 'welopgevoed' Juniorke stond naast mij in de lift op Stayen. Iemand sprak hem kort aan in het Nederlands en maakte een mooi complimentje. 'Je ne comprend pas Flamand'!! zei het sufferke en verliet de lift. Ik dacht toen wat een verwend nest is mich da en dat wordt hier op handen gedragen o.a. door de ongeveer 70-jarige man die hem behoorlijk en beleefd aansprak. Wij stonden perplex en bekeken elkaar onbegrijpelijk.
Langs de andere kant, wa moet hij anders zeggen ? :D ..

Nee, die klet had al afgedaan nog voor hij naar Luik trok.. net zoals Dutoit met zijn openlijk geflirt trouwens..
Tenminste weten dat hij hier in Sint-Truiden pre-carrière gemaakt heeft en tot op dat er ogenblik zijn brood verdiende. Als een Waal zo een compliment in 't Frans op Standard zou maken aan een Vlaming van Bachte de Kupe zou die Vlaming zijn best hebben gedaan om de man hoe dan ook te hebben geantwoord. Al was het maar: 'Merci monsieur'. Het is een verwend nest met een entourage van mijn voeten. Ik heb zijn Luikse fans achter mij gehad op de hoofdtribune. Het was raar volk maar ze deden toch hun best om Nederlands te praten als ze iemand iets vroegen.
als je ziet hoe sholtz vandaag zijn medespelers in het frans aansprak al kapitein. Als De Petter dat doet, weet meer dan de helft niet waarover hij het heeft. Het is enerzijds een kwestie van iets opgelegd te krijgen en er voor openstaan. Junior heeft geen één van de 2. Hij heeft wel 2 goede voeten en kan goed met een bal overweg
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door BoemBoem »

DJ Amiga schreef:
Since '54 schreef:
BoemBoem schreef:
Since '54 schreef:Het z.g. braaf en 'welopgevoed' Juniorke stond naast mij in de lift op Stayen. Iemand sprak hem kort aan in het Nederlands en maakte een mooi complimentje. 'Je ne comprend pas Flamand'!! zei het sufferke en verliet de lift. Ik dacht toen wat een verwend nest is mich da en dat wordt hier op handen gedragen o.a. door de ongeveer 70-jarige man die hem behoorlijk en beleefd aansprak. Wij stonden perplex en bekeken elkaar onbegrijpelijk.
Langs de andere kant, wa moet hij anders zeggen ? :D ..

Nee, die klet had al afgedaan nog voor hij naar Luik trok.. net zoals Dutoit met zijn openlijk geflirt trouwens..
Tenminste weten dat hij hier in Sint-Truiden pre-carrière gemaakt heeft en tot op dat er ogenblik zijn brood verdiende. Als een Waal zo een compliment in 't Frans op Standard zou maken aan een Vlaming van Bachte de Kupe zou die Vlaming zijn best hebben gedaan om de man hoe dan ook te hebben geantwoord. Al was het maar: 'Merci monsieur'. Het is een verwend nest met een entourage van mijn voeten. Ik heb zijn Luikse fans achter mij gehad op de hoofdtribune. Het was raar volk maar ze deden toch hun best om Nederlands te praten als ze iemand iets vroegen.
als je ziet hoe sholtz vandaag zijn medespelers in het frans aansprak al kapitein. Als De Petter dat doet, weet meer dan de helft niet waarover hij het heeft. Het is enerzijds een kwestie van iets opgelegd te krijgen en er voor openstaan. Junior heeft geen één van de 2. Hij heeft wel 2 goede voeten en kan goed met een bal overweg
Probeerde mij nu te overtuigen waar ik al lang van overtuigd was?
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Geel-Blauw »

Ik geloofde m'n oren niet toen de supporters uit het sfeervak massaal riepen om Boli te vervangen, jaag die ook nog maar weg ja.. :roll:
Bagayoko gewoon dom tja, dat krijg je er nooit uit vrees ik. Kotysch en Fernandes sterk centraal duo en ik vind dat die laatste toch wel een beetje onderschat wordt.
Dussaut goed ingevallen, hopelijk blijft hij zo presteren als Bagayoko naar de Afrika cup is.
De Petter beter als anders en Gerkens behoorlijk.
Peeters is zwak bezig maar zijn vrije trappen blijven van hoge kwaliteit, waar ik me wel aan erger is dat hij al denkt aan een stap hoger op na dit seizoen.
Sorry maar je ziet toch wat er gebeurde met andere die de stap te snel wouden maken..
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Jacques »

DJ Amiga schreef: Idem met de journalisten van spora en HLN: zowel tegen brugge, gent als tegen standard trekken ze de 'kleine' ploeg in het belachelijke, worden de zwaarste fouten door die dommeriken gemaakt en is het de grote ploeg die het, indien ze puntenverlies boeken, aan hen te wijten is.

Dat stvv niet op elke positie de beste speler heeft, is nu éénmaal een feit. Zij die roepen om versterking op bepaalde posities, zullen, wanneer die posities kwalitatief beter ingevuld zijn, roepen om versterking op andere posities. dat Rherras in een andere topic in een forum wordt bejubeld omdat hij nu veel speelt in de schotse (!) competitie, en 5 maanden geleden naar de uitgang werd gejouwd zegt veel over het cafégehalte van de forumgangers.
Over de boel in het belachelijke trekken. Laat de nuance dat hij zichzelf onmogelijk maakte anders gewoon achterwege en bejubeld, nou ja... Zoals in de beste cafédiscussies. :drunk: ;)

Ik denk oprecht dat een goeie Rherras niet moet onderdoen voor Cuevas of Ceballos in ons huidig systeem. Geen perfecte linkerflank, wel een betere mix van aanvallende en verdedigende kwaliteiten dan we nu hebben. Ik heb dit seizoen zowat 90% van de wedstrijden in het stadion (thuis) of op tv (uit) volledig gezien om mijn persoonlijke mening op te baseren. Voor wat dat waard is. Je moet het daar natuurlijk niet mee eens zijn.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Mattehh
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 apr 2015, 11:14

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Mattehh »

Wat een schande van onze "12e man" om Boli te gaan uitfluiten wegens zijn gemiste kansen? Die kerel heeft ons al een pak punten opgeleverd, en 't is nu niet dat hij zonder inzet speelt he... :bweik:
There is always a way.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door miel »

Goede wedstrijd van de Kanaries
Bagayoko , iets te driest in het duel ,dat gebeurt in elke wedstrijd vaak komt men er van af met geel , nu was het rood ( terecht)
Na zijn uitsluiting zijn we even in de problemen gekomen , maar Leko stuurde bij door Pros te vervangen voor Daseaut .
Het balbezit moesten we noodgedwongen aan Standard laten , maar deze hebben ons zelden kunnen bedreigen .
Wij prikten regelmatig goed tegen en de beste kansen waren dan ook voor ons .
Na rust krijg je dan het tegendoelpunt , mede door het feit dat we een mannetje te kort hadden .
Wie dan dacht boeken toe , kwam toch bedrogen uit .
Stvv speelde enkele fraaie kansen bij elkaar , jammer dat ze niet werden benut .
Een zondags schot van Ceballos bracht ons dan toch langs zij , en van dan af voelde iedereen dat er meer in zat , een mooie vrije trap en dito afwerking brachten ons op voorsprong .
Helaas was het van korte duur , een schoolvoorbeeld van onopzettelijk handspel werd op de stip gelegd , men kan Djene daarin totaal niets verwijten , Ik vond hem sterk spelen .
Het is moeilijk om uitblinkers te noemen in deze toch wel collectieve prestatie . maar ik ga het toch doen .
Op de eerste plaats Boli ,de Standard verdediging hadden er een behoorlijke kluif aan .
Het is dan ook doodjammer voor hen dat hij een paar kansen heeft gemist en niet de match winnaar kon zijn .
Als 2de wil ik Gerkens vermelden , steeds aanspeelbaar en mee als steun voor Boli , vond hem gisteren beter dan Peeters .
Daseaut zijn invalbeurt mocht er ook wezen , en Depetter speelde wat mij betreft een zeer goede tweede helft .
Ik heb het nog al gezegd , ondanks alle gebreken en tekortkomingen , tegen dit STVV ben je nooit klaar .
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 510
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door KNRI »

Mattehh schreef:Wat een schande van onze "12e man" om Boli te gaan uitfluiten wegens zijn gemiste kansen? Die kerel heeft ons al een pak punten opgeleverd, en 't is nu niet dat hij zonder inzet speelt he... :bweik:
Inderdaad. STVV heeft trouwens ook 'waalse' supporters. (Wie niet springt dat is ne waal, enz...)
De mensen achter de megafoon zouden soms wat verder mogen nadenken dan de neus lang is... De bende achter hen ook. Na-apen is niet noodzakelijk sfeer maken...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Halenaar »

Bagayoko slechts 2 speeldagen geschorst, valt nog goed mee.
Gebruikersavatar
Mattehh
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 apr 2015, 11:14

Re: Speeldag 21: STVV - Standard

Bericht door Mattehh »

Halenaar schreef:Bagayoko slechts 2 speeldagen geschorst, valt nog goed mee.
Hopelijk in beroep naar 1 speeldag. Hij & STVV is al praktisch een volledige match gestraft geweest, dus nog 1 speeldag erbij lijkt me meer dan voldoende.
There is always a way.
Plaats reactie