Speeldag 22: RSCA - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door AirMontella »

Brusselmans schreef:
Tompie schreef: Dat je Bezus op de bank laat is natuurlijk een raadsel.
Toch niet ....
Die heeft een paar maanden nodig om te wennen aan zijn nieuwe familiale toestand ...
Werd ook de nacht ervoor wakker gebleit door zijne kleine, net toen hij in slaap gevallen was na een geslaagde paringsdans met happy-end !
Die was dus noch fysiek, noch mentaal in staat om op te treden !!!
We hebben uw visie op die zaak onderhand wel al begrepen. ;)
Jaak Trekhaak
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2011, 23:23

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door Jaak Trekhaak »

Jacques schreef:Enkele bedenkingen bij de wedstrijd van gisteren:
- Wat een totaal mismeesterd veld. Veldverwarming, werkend of niet, is een hoop geld- en energieverspilling. Op de stukken waar ze wel werkte, zag je de "pap" ook toenemen naarmate de wedstrijd vorderde. De stukken met de blazers...zoals ze op de radio zeiden: als je niet beter wist zou je denken dat het een reclamestunt van Adidas was. Wat een amateuristisch gesukkel.
- Amateuristisch gesukkel was er ook van Wim Smet. Iedereen weet intussen wel dat de fout op Bruno buiten de zestien gebeurde. In dit soort kansarme wedstrijden breekt je dat extra zuur op. Die 2de kan je over discussiëren, maar soit, toen was het kalf toch al verdronken. Maar ja, 't is op Anderlecht wor...Nu het kan altijd erger, we moeten nog naar Brugge...
- De nieuwkomers waren eerder bleek of onopvallend, maar je hoeft ze daar nog niet op af te rekenen. Dat zou wel erg goedkoop zijn. Bolingoli was in ieder geval al een stukje beter dan Dussaut, die er op rechts offensief helemaal niks van bakte en bovendien de 2-0 op zijn conto mag schrijven. Mechele draaide probleemloos mee en is, ondanks weinig training, nooit echt in de problemen gekomen. Vetokele was grotendeels onzichtbaar, maar die kreeg dan ook weinig goeie ballen vanuit het middenveld.
- Daarmee komen we bij de kern van het probleem wat mij betreft: het middenveld. Ik zal hier misschien vloeken in de kerk, maar Peeters was er gisteren gewoon niet. Hij heeft amper een deftige bal tot bij Boli en Vetokele gekregen. Boli kon met zijn body nog een paar ballen aannemen, maar meestal viel daar ook maar weinig mee aan te vangen. De Petter was weer zijn gebruikelijke onzichtbare zelf, de even gebruikelijke gele kaart uitgezonderd, waardoor de beste man Gerkens was. Gerkens speelt weliswaar verdienstelijk de laatste tijd, maar als hij op het middenveld de lijnen moet gaan uitzetten, zit je als ploeg met een probleem.
- Daarbij aansluitend: wat bezielt Leko om De Petter telkenmale de voorkeur te geven op Valdivia? Staat ergens in diens contract dat die moet spelen ofzo?
- En wat bezielt Leko om Peeters te vervangen door godbetert Ceballos, wiens enige "actie" erin bestaat om terug te draaien en in het beste geval lateraal te spelen, in het slechtste geval terug achteruit. Zelfs Gunther Verjans, destijds als cm de koning van het "strikken", zou het van Ceballos op zijn heupen krijgen. Hij heeft geen pass vooruit gegeven, geen actie met de bal aan de voet gemaakt, er ging geen enkele dreiging vanuit. En daarvoor moet Bezus als spelmaker op de bank blijven zitten? Onbegrijpelijke wissel wat mij betreft.
- En wat bezielt Leko om Boli, de spits die toch nog enkele ballen zag, te vervangen door Proschwitz... en die dan ook nog eens te laten zwerven i.p.v. hem te gebruiken als aanspeelpunt? Onbegrijpelijke wissel nr 2 wat mij betreft. Ofwel breng je Proschwitz in als targetman, ofwel Wolke als zwervende spits, één van de twee, maar niet Proschwitz als zwervende spits. Dat kan het kleinste kind zien.

Alles bij elkaar had een goed STVV, met een goede coach en een correcte scheids relatief makkelijk een punt kunnen halen bij een erg matig Anderlecht. De scheids en de tactische missers van de coach beslisten er anders over.
Aantal goede bedenkingen, maar over bepaalde zaken heb ik toch mijn gedacht:

- Peeters was (met voorsprong) de slechtste kanarie op het veld gisteren. Zelfs passen van 5-6 meter gingen volledig de mist in. (laten we het een offday noemen) Had wat mij betreft tijdens de rust al mogen binnenblijven. Echter, ik vond (en ik ben géén fan) Ceballos gisteren een absoluut goede invalbeurt maken. De momenten dat we aan voetballen toekwamen en beter in het spel kwamen, was hij steeds in een nuttige schakel in het geheel.

- De laatste 10-15 min is het mij een compleet raadsel waarom je inderdaad De Petter vervangt door Valdivia. (wie van beide al dan niet aan de aftrap moet of had moeten staan in het midden gelaten) Op zo een moment moet je toch altijd Bezus brengen? Iemand van wie toch gezegd wordt dat hij het verschil moet kunnen maken en een actie in huis heeft? In het slechtste geval kan het ook 1-3 worden, en die heb je nu, met deze vervanging ook om de oren gekregen.

- Eveneens onduidelijkheid waarom Proszwitch het veld opkwam voor Boli? Ik hoop dat het met de gele kaart van deze laatste te maken had? Kan je dan niet beter een Wolke Janssens inbrengen, iemand die toch enige schwung en flexibiliteit op het veld behoudt?

- Met betrekking tot de nieuwkomers vond ik Bolingoli behoorlijk acteren, toch een stukje sneller dan een Cuevas. Mechele komt duidelijk ritme tekort, net als Vetokele. Hopelijk komen beiden snel onder stoom.

- Dussaut bevestigt wat ik altijd erin gezien heb: geen slechte voetballer, maar heeft dan op een bepaald moment te veel vertrouwen in zijn eigen kunnen en gaat altijd opnieuw in de fout. (met de tweede goals als gevolg) Zo een bal moet je gewoon terug in de 16 van Anderlecht trappen.
Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door Willy Roelands »

:stvv: Als op het einde van het seizoen de scheidsrechterlijke dwalingen in evenwicht komen hoeven wij ons toch geen zorgen meer te maken,want dan gaan wij niet meer veel wedstrijden verliezen.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door miel »

Dat de tactische wissels van onze trainer door sommigen in vraag worden gesteld , dat begrijp ik eigenlijk niet zo goed .
Stef Peeters had duidelijk zijn beste dag niet , en werd vervangen door Ceballos , wat mij betreft toch een goede voetballer en zijn invalbeurt was verre van slecht .
Wat moest hij dan doen , Gerkens laten terug zakken en Bezus op de plaats van Gerkens ????????
Zou ik ook niet gedaan hebben , omdat Pieter de laatste weken ver uit onze gevaarlijkste man is .
Dan valt de 2-0 door dom balverlies van Dussaut boeken toe denk je dan , en dat zal Leko ook wel gedacht hebben .
Boli er af in de wetenschap , dat het woensdag en zaterdag terug match is .( het enige discussie punt is wie vervangt hem ? ) Bezus , Wolke ??
Daar Anderlecht ook met 10 stond te verdedigen , leek het me logisch dat Pros er in kwam al was het maar om eens te koppen .
( Met alle respect voor Nick , maar ik zie echt niets in hem , ik zou zeker Bezus of Wolke gebracht hebben , maar daar wil ik de trainer niet op af rekenen )
Dan maken we het Anderlecht , dat zijn toevlucht moest nemen om op de counter te spelen het toch nog behoorlijk moeilijk , door een mooi doelpunt van Gerkens .De vervanging van De Petter door Valdivia dat kon misschien anders , maar je moet de bal ook nog naar voor krijgen .Velen zijn maar op Bezus aan het roepen , maar noodgedwongen speelt Gerkens nu min of meer op zijn positie
En Pieter doet het daar meer dan behoorlijk , geen reden omdat momenteel te wijzigen.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door tesneusdoek »

Het inbrengen van Proschwitz en die dan niet verplichten om gewoon van voren te blijven om de hoge ballen te deviëren of te bakkeleien op enkele meters van de goal, is inderdaad een raadsel. Ofwel liep het plan niet zoals tevoren uitgestippeld, ofwel luisterde Prosschwitz niet, ofwel was het plan gewoon fout. :gek:

Peeters was slecht. Misschien wil die -wegens clubliefde- gewoon vermijden dat Standard hem probeert weg te kopen tijdens deze wintertransferperiode :mrgreen:

Bezus mocht voor mij ook invallen en Valdivia starten. Ik begrijp ook niet wat De Petter de ploeg bijbrengt... Als hij zijn gele kaart pakt om Stanciu te stoppen tijdens de actie die tot de 2-0 leidde, zou ik dat nog begrijpen...maar zelfs zijn "tactische" fouten met gewoonlijke gele kaart dienen voor niets.

Deze match hebben we 1 punt verloren dat we met een normale arbitrage hadden kunnen binnenhalen. Heel raar dat onze rechtstreekse concurrenten wel 3 onverwachte punten pakken en dat ze ons nog wat dieper in de str...duwen. Dat heeft volgens mij toch te maken met het feit dat we, d.w.z. :Roland: , niet graag gezien zijn in het bondsgebouw, o.v. verschillende redenen. Soit, we behoren niet tot de vriendjeskliek die het reilen en zeilen van de competitie beslist, en na zijn passage bij Standard, waar hij -door zijn doen en laten- op de grote jongens hun gevoelige tenen is gaan staan, denk ik dat er sommigen nu wel wat leedvermaak hebben als ze zien hoe het met Standard en met STVV gaat. We zijn momenteel niet meer de sympathieke jongens van de buiten die ze het wel gunnen om in eerste te blijven, omdat ze zo een sympathieke supporters hebben, zo een typisch volkse sfeer en stadion.... Neen. We zijn de club van nonkel :Roland: die hun indertijd de les ging spellen en zich wou mengen in machtsspelletjes en dat wordt ons nu betaald gezet. Dat is althans mijn mening... In geval van twijfel...en indien mogelijk...weg met "dieje ambtetanterik" ... :( is wat ze in Brussel lijken te denken.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door Bartman »

Ik denk al enkele weken dat er meer aan de hand is dan we weten mbt Valdivia. Mij maak je niet wijs dat Leko, zelf een begenadigde middenvelder geweest, niet ziet dat De Petter zwaar te kort komt en dat een fitte Valdivia altijd in de basis thuishoort bij STVV. Ik heb er het raden naar wat er precies scheelt, maar dit is alleszins niet normaal meer.

Was dit weekend dan absoluut ook niet verbaasd dat er in HBVL plots over een vertrek van Valdivia gesproken werd. Je voelt het bijna aankomen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door Jones »

Bartman schreef:Ik denk al enkele weken dat er meer aan de hand is dan we weten mbt Valdivia. Mij maak je niet wijs dat Leko, zelf een begenadigde middenvelder geweest, niet ziet dat De Petter zwaar te kort komt en dat een fitte Valdivia altijd in de basis thuishoort bij STVV. Ik heb er het raden naar wat er precies scheelt, maar dit is alleszins niet normaal meer.

Was dit weekend dan absoluut ook niet verbaasd dat er in HBVL plots over een vertrek van Valdivia gesproken werd. Je voelt het bijna aankomen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
200 % juist. Moeten we nu elke match dat systeem spelen ? Als je achter staat kan je toch met een verdediger minder spelen ? Met Bezus bv. Erop in de plaats.
Valdivia is veel beter dan De petter die alleen geel kan pakken.
En : we hebben nog steeds geen topspits. Komt die nog ?
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door scoormachine »

Ben in ieder geval geen voorstander van de 5-3-2 !!!!!!!!
Je mag er nog 3 bij in de verdediging zetten....das nog geen garantie dat je dan de 0 zal houden.
Het zal hopen zijn dat de ploegen die op stayen komen veel last gaan hebben met het kunstgras.....zo zal je de punten moeten halen. Das het enige voordeel dat je nog hebt met de andere degradatieploegen.
Heb nog geen enkele ploeg goed voetbal zien spelen op Stayen.....en da was niet omdat stvv ne 5-3-2 speelde.
Uw kunstgras kan uw redding zijn.

Spits is er toch ? Ventokele.....!!!!!
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door metser »

In het belang schrijft men dat Smet nog altijd zijn gelijk wil halen omdat de beelden niks zekerheid geven, komaan seg , wat een onnozelaar is me dat. Uw eigen fouten niet durven toegeven is laag bij de grond. Maar het mag ook eens gezegd worden dat hetdom, ja oerdom is van Bolingoli om daar die fout te maken. Ik denk dat het IQ van die gasten toch echt niet veel voorstelt, anders maak je zulke riskante fouten niet.... Dit is ook een vorm van in de steek laten van je ploeg !
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door Brusselmans »

metser schreef:IIk denk dat het IQ van die gasten toch echt niet veel voorstelt
dat IQ werkt alleen bij contractbesprekingen !
daarna vernietigd het zichzelf, zoals in de film ....
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door STVV-fan »

De "fout" maken is 1 discussie. "ze" fluiten is een andere....

Zelfde discussie met Vossen.

Zelfde discussie zou bestaan wanneer Smetje een penalty gaf wanneer Theodorslecht hem liet vallen. Dan sprak je nu waarschijnlijk ook over Sascha, omdat hij Theodorslecht "neertrok".

Maar goed. Ik zou mijn geel-blauwe bril niet te veel durven op te stellen, want dan gaan sommigen hier steigeren.

Smet doet een "Potske". Tot de dag van vandaag staat die achterlijke wabbe ook nog achter zijn beslissingen van toen.
Boskamp, De Bilde, Coninckx junior, Wijnants, Christiaens, die van tv,.... . Iedereen zegt dat de fout BUITEN de 16 gebeurt, maar hij natuurlijk niet.µ
Hoe groot is de zak geld waarachter hij zich kan verstoppen?
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door lindoke »

Daarnet - met een week uitstel weliswaar - Extra Time van 23 januari bekeken. Het enige wat men liet zien van STVV - RSCA was die knappe goal van Stanciu. Geen woord werd er gerept over de 2 goedkope penalty's voor RSCA. Niet te geloven toch?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door tesneusdoek »

lindoke schreef:Daarnet - met een week uitstel weliswaar - Extra Time van 23 januari bekeken. Het enige wat men liet zien van STVV - RSCA was die knappe goal van Stanciu. Geen woord werd er gerept over de 2 goedkope penalty's voor RSCA. Niet te geloven toch?
Diens brood men eet, diens woord men spreekt... Als de Bond een paars-blauw-zwart bastion is dat met goedkeurende blik de andere G-5 ploegen bekijkt, wat doet een scheidsrechter dan bij enige twijfel? Hij zou maar eens op een slecht blaadje kunnen komen te staan o.v. een "ongefloten" penalty voor één van de grote jongens...dan zijn UEFA matchen (en inkomsten) wel erg ver weg en dreigt een daling naar lagere niveaus (met minder inkomsten). :rood: :rood: :rood:
Plaats reactie