Speeldag 22: RSCA - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door Jones »

Zulte-Waregem-Excel Moeskroen
Oostende 24/01 Charleroi
Racing Genk 24/01 Kortrijk
Lokeren 25/01 AA Gent
STVV 25/01 KV Mechelen
Westerlo 25/01 Anderlecht
Club Brugge 25/01 Waasland-Beveren
Eupen 26/01 Standard

Volgende speeldag.
Louis XIV
Berichten: 1247
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door Louis XIV »

Hoewel ik steeds respect heb voor de arbitrage -zijn ook maar mensen- mag je de competenties van den deze toch serieus in twijfel trekken...schandalig dat zo iets kan gebeuren...Stvv was niet goed , RSCA niet veel beter...spelers moeilijk te beoordelen na 1 match en dan nog op een schaatsbaan ...arm Belgisch voetbal
STVVninof
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door STVVninof »

Beide penalties onterecht..
Maar ik vroeg me toch weer af waarom die eerste helft zo behoudend wordt gespeeld. In de tweede zag je bij het minste druk je op de Anderlecht verdediging zette hun bal vaak verloren ging.

Ps: De Petter weer rampzalig, geeft een paar keer een pas van 4 m, pal in een mauve voet...
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door AirMontella »

Dat Wim Smet na het zien van de beelden van die eerste penalty nog altijd er van overtuigd is dat het een penalty is... Ja jongens, dan houdt het op he. Dan is het echt onbekwaamheid of niet wíllen zien.

Die tweede penalty was sowieso een goal geweest want Stanciu werkte mooi af, Pirard ging er nog volledig voor.
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door STVV-fan »

AirMontella schreef:Dat Wim Smet na het zien van de beelden van die eerste penalty nog altijd er van overtuigd is dat het een penalty is... Ja jongens, dan houdt het op he. Dan is het echt onbekwaamheid of niet wíllen zien.

Die tweede penalty was sowieso een goal geweest want Stanciu werkte mooi af, Pirard ging er nog volledig voor.

Zelfde als Tim Pots indertijd. Die is ook die gehele tijd in zijn geklungel blijven geloven.

-Dan verwonderd zijn dat mensen u incompetent noemen en uitkakken
- Dan verwonderd zijn dat er gezangen tegen u gericht zijn
- Dan maar zagen over "respect" hebben

Direct C4'ke komen halen op de bond. IEDEREEN ziet het, buiten hij....
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door Jack »

AirMontella schreef:Dat Wim Smet na het zien van de beelden van die eerste penalty nog altijd er van overtuigd is dat het een penalty is... Ja jongens, dan houdt het op he. Dan is het echt onbekwaamheid of niet wíllen zien.

Die tweede penalty was sowieso een goal geweest want Stanciu werkte mooi af, Pirard ging er nog volledig voor.
Reacties niet gezien buiten die van Leko.
Beweerde die na het zien van de beelden nog dat 't penalty was? Excuseer?

Ik ben gaan zien met deel kameraden Anderlecht fans, geen discussie mogelijk dat 't er buiten was, ze twijfelden zelfs nog of het ene was als het erin geweest was.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door miel »

Louis XIV schreef:Hoewel ik steeds respect heb voor de arbitrage -zijn ook maar mensen- mag je de competenties van den deze toch serieus in twijfel trekken...schandalig dat zo iets kan gebeuren...Stvv was niet goed , RSCA niet veel beter...spelers moeilijk te beoordelen na 1 match en dan nog op een schaatsbaan ...arm Belgisch voetbal
Bwa op het einde van het seizoen is het toch in evenwicht ;)
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: RE: Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door AirMontella »

Jack schreef:
AirMontella schreef:Dat Wim Smet na het zien van de beelden van die eerste penalty nog altijd er van overtuigd is dat het een penalty is... Ja jongens, dan houdt het op he. Dan is het echt onbekwaamheid of niet wíllen zien.

Die tweede penalty was sowieso een goal geweest want Stanciu werkte mooi af, Pirard ging er nog volledig voor.
Reacties niet gezien buiten die van Leko.
Beweerde die na het zien van de beelden nog dat 't penalty was? Excuseer?

Ik ben gaan zien met deel kameraden Anderlecht fans, geen discussie mogelijk dat 't er buiten was, ze twijfelden zelfs nog of het ene was als het erin geweest was.
Bij STVV hoopten ze met een 0-0 de rust in de kunnen gaan in Anderlecht, maar op het halfuur mocht Youri Tielemans een penalty trappen. De fout gebeurde buiten de penaltybox. Wim Smet hield ook na het bekijken van de beelden vol dat zijn beslissing terecht was.

"Ik heb de ref over de sleutelfase aangesproken en hij zei dat het een zuivere strafschop was", verrast de middenvelder in Het Laatste Nieuws. "Dan houdt het op. Ik stel vast dat wij al heel het seizoen erg makkelijk penalty's tegen krijgen, terwijl we zelf al bijna een been moeten breken om er eens één te krijgen."
Die laatste quote kwam van Gerkens.


Wim Smet was trouwens al even onbekwaam tijdens Anderlecht-STVV vorig seizoen:
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=100350

Een echte thuisfluiter:
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=118231
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door miel »

voetballiefhebber schreef:En dan zitten weer de uitslagen eens tegen dit weekend. Westerlo en Moeskroen winnen gewoon.
Ze hadden beter fatsoenlijke spelers gehaald ipv die Vetokele of Bolingoli.
Westerlo en Moeskroen winnen gewoon ??????
Moeskroen in de 93 minuut en Westerlo in de 89 minuut door een flagrante fout van de doelman en een resem gemiste kansen van KVM , zo gewoon was het dus niet .
Welke spelers zouden wij dan wel moeten gaan halen ????
De redding was al lang een feit , maar als je telkens een ingebeelde strafschop tegen krijgt , terwijl ze voor ons worden weg gewuifd , kan je niet winnen , met welke spelers dan ook .
Gisteren op Boli , dat was geen penalty , laat dat duidelijk zijn , maar vorige wedstrijd tegen Standard de duw die Boli kreeg in de 16 was van een ander kaliber dan wat Fernandes deed .
Hoeveel punten dat de arbitrage ons dit seizoen al gekost hebben ????
Zonder te overdrijven , maar we stonden ergens in de buurt van Standard en Genk
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door Brusselmans »

2 deftige assists op een hele match ...
2 x Gerkens : eentje afgeweken, en een goal ...

Het spel was redelijk OK vond ik, maar als je de beslissende pass telkens naar de kloten helpt, dan mag je de beste spits van de wereld hebben, hij zal niet scoren ....
Onbegrijpelijk op dit niveau, als je ziet waar al die ballen belanden !!!!
:zot:
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door Jack »

Het was gewoon behoorlijk triest van beide kanten.
Ik vond Mechele nog wel goed.
Vetokele onzichtbaar.
Bolingoli cava.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door Jacques »

Enkele bedenkingen bij de wedstrijd van gisteren:
- Wat een totaal mismeesterd veld. Veldverwarming, werkend of niet, is een hoop geld- en energieverspilling. Op de stukken waar ze wel werkte, zag je de "pap" ook toenemen naarmate de wedstrijd vorderde. De stukken met de blazers...zoals ze op de radio zeiden: als je niet beter wist zou je denken dat het een reclamestunt van Adidas was. Wat een amateuristisch gesukkel.
- Amateuristisch gesukkel was er ook van Wim Smet. Iedereen weet intussen wel dat de fout op Bruno buiten de zestien gebeurde. In dit soort kansarme wedstrijden breekt je dat extra zuur op. Die 2de kan je over discussiëren, maar soit, toen was het kalf toch al verdronken. Maar ja, 't is op Anderlecht wor...Nu het kan altijd erger, we moeten nog naar Brugge...
- De nieuwkomers waren eerder bleek of onopvallend, maar je hoeft ze daar nog niet op af te rekenen. Dat zou wel erg goedkoop zijn. Bolingoli was in ieder geval al een stukje beter dan Dussaut, die er op rechts offensief helemaal niks van bakte en bovendien de 2-0 op zijn conto mag schrijven. Mechele draaide probleemloos mee en is, ondanks weinig training, nooit echt in de problemen gekomen. Vetokele was grotendeels onzichtbaar, maar die kreeg dan ook weinig goeie ballen vanuit het middenveld.
- Daarmee komen we bij de kern van het probleem wat mij betreft: het middenveld. Ik zal hier misschien vloeken in de kerk, maar Peeters was er gisteren gewoon niet. Hij heeft amper een deftige bal tot bij Boli en Vetokele gekregen. Boli kon met zijn body nog een paar ballen aannemen, maar meestal viel daar ook maar weinig mee aan te vangen. De Petter was weer zijn gebruikelijke onzichtbare zelf, de even gebruikelijke gele kaart uitgezonderd, waardoor de beste man Gerkens was. Gerkens speelt weliswaar verdienstelijk de laatste tijd, maar als hij op het middenveld de lijnen moet gaan uitzetten, zit je als ploeg met een probleem.
- Daarbij aansluitend: wat bezielt Leko om De Petter telkenmale de voorkeur te geven op Valdivia? Staat ergens in diens contract dat die moet spelen ofzo?
- En wat bezielt Leko om Peeters te vervangen door godbetert Ceballos, wiens enige "actie" erin bestaat om terug te draaien en in het beste geval lateraal te spelen, in het slechtste geval terug achteruit. Zelfs Gunther Verjans, destijds als cm de koning van het "strikken", zou het van Ceballos op zijn heupen krijgen. Hij heeft geen pass vooruit gegeven, geen actie met de bal aan de voet gemaakt, er ging geen enkele dreiging vanuit. En daarvoor moet Bezus als spelmaker op de bank blijven zitten? Onbegrijpelijke wissel wat mij betreft.
- En wat bezielt Leko om Boli, de spits die toch nog enkele ballen zag, te vervangen door Proschwitz... en die dan ook nog eens te laten zwerven i.p.v. hem te gebruiken als aanspeelpunt? Onbegrijpelijke wissel nr 2 wat mij betreft. Ofwel breng je Proschwitz in als targetman, ofwel Wolke als zwervende spits, één van de twee, maar niet Proschwitz als zwervende spits. Dat kan het kleinste kind zien.


Alles bij elkaar had een goed STVV, met een goede coach en een correcte scheids relatief makkelijk een punt kunnen halen bij een erg matig Anderlecht. De scheids en de tactische missers van de coach beslisten er anders over.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door Tompie »

Grotendeels akkoord met Jacques, op één zaak na: ik vond Ceballos wél goed invallen. Er ging meteen meer dreiging uit van STVV en hij zorgde voor meer diepgang. Peeters was, zoals je terecht aanhaalt, zeer matig gisteren.

Dat je Bezus op de bank laat is natuurlijk een raadsel.

Nog opvallend: op 23 januari 2016 krijgen we bij STVV-Westerlo een strafschop tegen nadat de overtreding duidelijk buiten de 16 gebeurde (1-2 nederlaag), haast exact een jaar later herhaalt de geschiedenis zich op het veld van Anderlecht.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door Brusselmans »

Tompie schreef: Dat je Bezus op de bank laat is natuurlijk een raadsel.
Toch niet ....
Die heeft een paar maanden nodig om te wennen aan zijn nieuwe familiale toestand ...
Werd ook de nacht ervoor wakker gebleit door zijne kleine, net toen hij in slaap gevallen was na een geslaagde paringsdans met happy-end !
Die was dus noch fysiek, noch mentaal in staat om op te treden !!!
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 22: RSCA - STVV

Bericht door save-stvv »

misschien eens een compilatie maken van al die strafschoppen ...

Zijn er geschorsten voor de wedstrijd tegen KVM?

Ik zou starten met Valdivia en Gerkens met daarvoor Bezus ipv Peeters, Gerkens en De Petter...

Laat Peeters zijn goede vorm maar terugvinden met invalbeurten voorlopig, komt wel terug boven water
Plaats reactie