Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door Since '54 »

Goed STVV in de eerste helft. Bangelijk STVV in tweede helft. Verdienen de winst op basis van vele open kansen.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door toyotacorolla »

Boli de laatste weken gevecht met de bal.
Waarschijnlijk uitgevallen met schouderblessure
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door Jacques »

Goeie match gespeeld. Sterk begonnen, 1-0 en rode kaart KV volledig terecht en zelf afgedwongen. Hadden al 2-0 kunnen staan dan. Mechelen scoort uit zijn 2de aanval, maar match snel terug in handen genomen. De 2-1 even later was opnieuw verdiend. Vlak voor rust moet KV een 2de keer rood krijgen. Helaas hield Geldhof de kaart ditmaal op zak. Ik moet wel zeggen dat Geldhof op die fase na een goede match floot. We hebben er dit seizoen al slechtere gehad...Tweede helft laten we KV meer aan de bal en laten we een drietal open kansen liggen om het af te maken op de counter. Op het eind nog (te) nerveus, maar alles bij elkaar goed gespeeld en dik verdiend gewonnen.
Enige minpunten zijn de gemiste kansen en als gevolg daarvan de nervositeit op het einde. Hopen dat de blessure van Boli meevalt. Ongelukkig in de afwerking de laatste tijd, maar altijd hardwerkend en daardoor eigenlijk onmisbaar. Kan een mooi koppel/trio worden met Vetokele als spitsbroeder en Peeters als passeur.
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door Jones »

Hebben wij eigenlijk veldverwarming of is dat niet nodig bij kunstgras ? Het leek er alleszins op dat vooral in de tweede helft men worstelde met het gladde veld.

Ben blij met de 3 ptn. Maar zoveel kansen de nek omwringen kan er bij mij niet in. Bij de rust moesten we al 4 goals gemaakt hebben. Tegen 10 man en thuis begin tweede helft met de slechte passes als angsthazen ageren. Onbegrijpelijk !

Ik had Boli al 15' eerder gewisseld. Wolke is bekwaam genoeg. Vetokele, daar gaan we nog van horen, die gaat er nog 5 maken dit seizoen, staat ook stevig op zijn benen.
Boli worstelt eens te meer met zijn benen en grote voeten. Hij scoort, maar moeilijk.

Tegen KVO winnen en een puntje of 2 erbij nadien en eerste is ook volgend seizoen een feit. Maar deze ploeg moet veel efficienter worden.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door Brusselmans »

Het was goed, heel aangenaam om naar te kijken ...
Maar dat slordige gedoe vooraan begint echt wel pijn aan de ogen te doen, vooral Boli en de laatste pass blinken uit in groteafval !

Heb me trouwens ook afgevraagd hoe Mechelen ooit in die top 6 geraakt is.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door scoormachine »

Brusselmans schreef:Het was goed, heel aangenaam om naar te kijken ...
Maar dat slordige gedoe vooraan begint echt wel pijn aan de ogen te doen, vooral Boli en de laatste pass blinken uit in groteafval !

Heb me trouwens ook afgevraagd hoe Mechelen ooit in die top 6 geraakt is.
Heb Mechelen nochthans ook al mooie matchen zien spelen.

Heb nog geen enkele ploeg goed voetbal zien spelen op Stayen. Zoals ik al zei.....uw kunstgras is uw grootste troef.

Ivm de wedstrijd.......zoals je aangeeft....aangenaam om naar te kijken.
Maar match was geen match meer na 15 minuten.
3 punten zijn binnen....maar dat is normaal als je 75 min tegen 10 man mag spelen.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door toyotacorolla »

Met bangelijk voetbal speel je niet zoveel kansen bijeen de tweede helft.
Kv. Mechelen werd wat meer aan de bal gelaten de tweede helft, goeie keuze, kregen amper wat in elkaar geknutseld.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door scoormachine »

toyotacorolla schreef:Met bangelijk voetbal speel je niet zoveel kansen bijeen de tweede helft.
Kv. Mechelen werd wat meer aan de bal gelaten de tweede helft, goeie keuze, kregen amper wat in elkaar geknutseld.
Denk je dat dat bewust was die keuze van de bal aan mechelen te laten ?
Mechelen idd weinig kansen.....wat normaal is met 10.
Zou maar erg zijn anders.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door Henri is de man »

Belangrijke winst - de redding komt dichterbij.

Goede eerste helft gespeeld waar het mij opviel dat ons systeem heel goed in mekaar zat terwijl ze bij Mechelen grote problemen kregen met 1 op 1 situaties met Vetokele en Boli. In balbezit gaat het bij momenten zeer snel - vooral in de omschakeling - top ! De logische 1 - 0 en rode kaart tot gevolg. Tegengoal kwam er nogal plots al voelde je wel dat we ze lieten komen. In principe had de wedstrijd aan de rust al kunnen/moeten gespeeld zijn. Tweede helft kropen we soms ver terug maar dit leek een bewuste strategie om Mechelen weg te counteren - Boli en Vetokele kregen hiervoor meer dan genoeg kansen. Doordat de 3 - 1 niet veel, bleef het echter spannend tot de laatste seconde maar nooit in de problemen gekomen.


Pirard : weinig werk maar kwam de bal ook plukken wanneer nodig. Een aantal slechte uittrappen na elkaar in de tweede helft.

Dussault: zelfde probleem als tegen Anderlecht - nonchalant verdedigend en soms te snel happend. Los daarvan brengt hij wel aanvallend zeer goede impulsen bij vond ik. Verschillende zeer goede voorzetten zie ook diegene bij het tweede doelpunt maar er zaten nog 1 a 2 potentiele assists bij. Die nonchalance verdedigend moet er wel echt uit
Fernandez - Mechele - Kotysch : makkelijk samen te bespreken want alle drie zeer secuur vond ik. Je voelt toch dat Mechele wat extra rust en zekerheid brengt achterin
Bolingoli: zeer goed openingskwartier maar deemsterde daarna weg in de wedstrijd

De Petter: heeft het soms moeilijk maar ik vond het geen slechte wedstrijd van hem - dat bikkelen hebben we soms echt nodig
Peeters: beetje wisselvallige wedstrijd vond ik waarbij hij heel goede dingen afwisseld met mindere. Maar blijft een topper - alleen al voor het gevaar op stilstaande fases, die ballen zijn bijna altijd goed. En flankwissels - daar heeft hij een patent op. Bood ook enkele mogelijke assists aan
Gerkens: vond ik gisteren onze beste middenvelder. Zette met een schitterende pass Vetokele op weg naar doel in de eerste 10 minuten

Boli: hardwerkend, body maar het afwerken blijft zijn eeuwige probleem. Ik vond hem eigenlijk niet zo een slechte wedstrijd spelen - vormt een goed duo met Vetokele en ik denk dat veel verdedigingen het er moeilijk mee zullen hebben. Had er gisteren eigenlijk minstens 2 moeten maken - op basis daarvan kan je zeggen dat het veel beter moet. Enkele keren ook ongelukkige kaatsen, maar ook tal van heel erg goeie ! Hopelijk valt zijn blessure mee want hoe dan ook, Boli is onmisbaar voor STVV
Vetokele: beste kanarie gisteren, hard werkend, storend, sterk met het hoofd, enorme power en doorzettingsvermogen. Hield regelmatig 2 verdedigers aan de praat en ging een aantal keer zelfs nog met de bal lopen ook. Ongrijpbaar. Deze Vetokele is top !
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door miel »

Jacques schreef:Goeie match gespeeld. Sterk begonnen, 1-0 en rode kaart KV volledig terecht en zelf afgedwongen. Hadden al 2-0 kunnen staan dan. Mechelen scoort uit zijn 2de aanval, maar match snel terug in handen genomen. De 2-1 even later was opnieuw verdiend. Vlak voor rust moet KV een 2de keer rood krijgen. Helaas hield Geldhof de kaart ditmaal op zak. Ik moet wel zeggen dat Geldhof op die fase na een goede match floot. We hebben er dit seizoen al slechtere gehad...Tweede helft laten we KV meer aan de bal en laten we een drietal open kansen liggen om het af te maken op de counter. Op het eind nog (te) nerveus, maar alles bij elkaar goed gespeeld en dik verdiend gewonnen.
Enige minpunten zijn de gemiste kansen en als gevolg daarvan de nervositeit op het einde. Hopen dat de blessure van Boli meevalt. Ongelukkig in de afwerking de laatste tijd, maar altijd hardwerkend en daardoor eigenlijk onmisbaar. Kan een mooi koppel/trio worden met Vetokele als spitsbroeder en Peeters als passeur.
Correcte analyse
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door miel »

scoormachine schreef:
Brusselmans schreef:Het was goed, heel aangenaam om naar te kijken ...
Maar dat slordige gedoe vooraan begint echt wel pijn aan de ogen te doen, vooral Boli en de laatste pass blinken uit in groteafval !

Heb me trouwens ook afgevraagd hoe Mechelen ooit in die top 6 geraakt is.
Heb Mechelen nochthans ook al mooie matchen zien spelen.

Heb nog geen enkele ploeg goed voetbal zien spelen op Stayen. Zoals ik al zei.....uw kunstgras is uw grootste troef.

Ivm de wedstrijd.......zoals je aangeeft....aangenaam om naar te kijken.
Maar match was geen match meer na 15 minuten.
3 punten zijn binnen....maar dat is normaal als je 75 min tegen 10 man mag spelen.
Dat het kunstgras onze grootste troef is , vind ik fel over roepen
Ik heb ook nog geen enkele ploeg goed voetbal zien spelen tegen STVV op hun eigen veld .( Behalve Gent en die hebben ook pas in de laatste minuten kunnen afstand nemen )
Stvv heeft een sterk collectief , waar elke ploeg het moeilijk mee heeft , en waar je nooit klaar mee bent.
Wanneer deze ploeg wat meer zou afwerken ,en de scheidsen correct zouden fluiten , haalden we ook op verplaatsing punten .
Zo normaal is het niet om te winnen tegen 10 man ook al is dat 75 min , vraag dat maar eens aan Standard en die speelden met 12
Verder aan al die gene dietot op het laatst gebibberd hebben , dan zal dat toch eerder door de koude geweest zijn , dan voor het Mechelse gevaar :lol:
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door the fan »

Dussault vind ik over de ganse lijn een ramp.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door enrique »

Ploeg bijeenhouden aub
Maar met Peeters gaat dat niet lukken

Schoofs en Dompe had goed geweest
Sorry voor de Dompe haters - Dikke speler - Heeft de techniek die ik wil zien
Wat hij doet buiten zijn uren interesseert me niet
Maar binnen de kantooruren moet em zijn manieren houden natuurlijk
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door Alain »

scoormachine schreef:
Brusselmans schreef:Het was goed, heel aangenaam om naar te kijken ...
Maar dat slordige gedoe vooraan begint echt wel pijn aan de ogen te doen, vooral Boli en de laatste pass blinken uit in groteafval !

Heb me trouwens ook afgevraagd hoe Mechelen ooit in die top 6 geraakt is.
Heb Mechelen nochthans ook al mooie matchen zien spelen.

Heb nog geen enkele ploeg goed voetbal zien spelen op Stayen. Zoals ik al zei.....uw kunstgras is uw grootste troef.

Ivm de wedstrijd.......zoals je aangeeft....aangenaam om naar te kijken.
Maar match was geen match meer na 15 minuten.
3 punten zijn binnen....maar dat is normaal als je 75 min tegen 10 man mag spelen.
Na het allereerste halfuur kunstgras op Stayen vreesde ik nochtans het ergste... Toen had Brugge ons tiki-tka-gewijs al snel even op 0-3 gezet. Gelukkig was dat meteen ook het beste half uur dat een tegenstander ooit op onze plastieken mat heeft gelegd. Dus ik ben wel akkoord dat het intussen misschien wel een troef is.
Krikke
Berichten: 315
Lid geworden op: 22 sep 2011, 13:19

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door Krikke »

Ik ben zeker gaan Dompe hater. Ook geen rancune gezien zijn transfer naar Standard. De winstmatch tegen Genk was hij samen met Junior fenomenaal. Maar zeg mij eens hoeveel goei matchen hij verder voor ons gespeeld heeft. Of voor Standard?
Plaats reactie