Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Alles over de wedstrijden van STVV
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door Jones »

enrique schreef:Ploeg bijeenhouden aub
Maar met Peeters gaat dat niet lukken

Schoofs en Dompe had goed geweest
Sorry voor de Dompe haters - Dikke speler - Heeft de techniek die ik wil zien
Wat hij doet buiten zijn uren interesseert me niet
Maar binnen de kantooruren moet em zijn manieren houden natuurlijk
Ik denk dat als ons Brugs trio meevalt, we met Brugge dienen te praten voor Peeters als die geinteresseerd zijn. Als dat al niet gebeurd is tenminste. Verder inderdaad samen houden.
Vertrekt Pros, Bezus of Valdivia nog, dan evenwaardig vervangen.

Janssens zie ik op termijn groeien maar niet op 1 seizoen. Pros liet ik nog gaan. Eens de redding nabij is zou ik zeker Bezus en Valdivia nog kansen geven want zij moeten het kunnen. Vooral Valdivia wil ik niet kwijt. Vind ik een goede en sierlijke speler. Een technisch vaardige middenvelder met een splijtende laatste pass en een type Verdier zou ik nog graag zien bij STVV
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door toyotacorolla »

Vetokele zeker voor langere tijd aan Stvv binden.
Kan de lieveling op Stayen worden na Desire.
Goeie match gisteren.
darion
Berichten: 1509
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door darion »

We spelen echt geen slecht voetbal. De mooie combinaties en de kansen waren er gisteren zeker.
Vetokele zeker een aanwinst!
darion
Berichten: 1509
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door darion »

We spelen echt geen slecht voetbal. De mooie combinaties en de kansen waren er gisteren zeker.
Vetokele zeker een aanwinst!
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door Vouch »

Wie had na zo'n dramatische start gedacht dat de 10e plaats nog kan :), al is het maar voor iets meer tv-geld :). Maar soit, eerst maar zorgen dat de redding een feit is. Nog 3 punten en dat zou zo moeten zijn, 26 punten, dan zou Moeskroen er al 12 moeten pakken op 7 wedstrijden. Kan, maar zou heel straf zijn.
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door STVV-fan »

Ik vond dat je gisteren zag wat voor een spits Vetokele is geweest bij Copenhagen. Bij momenten flitsen gezien van wat hem een onbetaalbare spits voor STVV moet maken.

Aan de andere kant zie je dan de dot van een kans die hij mist in de 2de helft wanneer Dussaut die bal voorbrengt (gewoon in de korte hoek binnentikken) en op het heel einde als hij wordt weggestuurd door Gerkens (?). Dan zie je dat die jong matchritme mist.

Zaterdag tegen Oostende wordt aartsmoeilijk. Zijn gebrand op een revanche, maar mits puntenwinst en puntenverlies van Westerlo en Moeskroen, moet dit te doen zijn.

PS: http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=118397
Als Boli geblesseerd is, dan moet je wel verplicht nog de transfermarkt op. Dan zou ik Dompé proberen terug te halen

Een duo Dompé-Vetokele zou wel eens een koningskoppel kunnen worden.

Maar misschien eerder voor een soort targetspits gaan?
enrique
Berichten: 2869
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door enrique »

Ne scorende Boli met Dompe of Veto moet ook kunnen ...
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door StvvBoy »

Toch even ook vermelden hoe TOP Gerkens de laatste weken is. Die jonge heeft enorme kritiek moeten slikken maar is week na week u beste middenvelder. Is bijna het zelfde verhaal als bij Schoofs. Ook hij kreeg veel kritiek en kwam er veel sterker uit. ALs Gerkens zo blijft spelen dan vrees ik ook eerder voor een vertrek van hem dan van Peeters (die toch al weken zijn beste niveau niet meer haalt) .

Ik heb gisteren op Gerkens gelet en die zijn passes waren subliem. Bijna elke pas kwam aan, heeft Igor 2x alleen voor doel gezet en kon een pas van 30 meter geven in de voeten. Buiten dit allemaal stoort hij goed bij het verdedigen en werkt hij zich te pletter (iets wat ik mis bij Peeters). Is echt aan het uitgroeien tot een topper en hopelijk kan hij die lijn doortrekken!

Ook Igor en Bolingoli is een gevaarlijke combinatie. Vinden elkaar heel goed. Zou tof zijn als we beide spelers volgend jaar nog hebben.

Ik vraag me eigenlijk af wat als we deze ploeg van in de zomer al hadden? Dan was plaats 10-7 een feit en misschien (indien we wat meer geluk hadden ) zelf meer. Dat we Leko maar een nieuw contract geven en snel beginnen verder bouwen aan deze ploeg. Zit enorme potentieel in en Leko haalt dit er ook goed uit!
Mikman
Berichten: 3671
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door Mikman »

Dompé is verhuurd aan een Franse tweedeklasser, zei neen tegen Waasland-Beveren en 2 andere Belgische eersteklassers.

Dussaut legt té veel risico in zijn spel. Afgelopen zondag wou hij Stanciu onnodig uitkappen wat tot het fatale balverlies leidde, en gisteren ook een paar keer te nochalant/risicovol. Als die bal die nu op de paal ging van Mechelen binnen gaat, is zijn carrière bij STVV helemaal voorbij denk ik, 2 grote blunders op 2 matchen had niemand hem vergeven. Was er ook allesbehalve gerust op dat hij geen 2e geel ging pakken. Toonde toch , o.a. bij die voorzet aan Vetokele , dat hij het wel kan. Maar moet dus dringend beseffen dat hij geen belofte van Standard meer is, maar een profvoetballer van STVV, zoals Leko ook al aanhaalde. Een verdediger moet er in de eerste plaats voor zorgen dat de tegenstander geen doelpunten maakt, en deze dus zeker al niet in een kansrijke positie gaan zetten door nonchalance. Je kan moeilijk zeggen dat hij het Leko moeilijk heeft gemaakt als die straks tussen hem en Bagayoko moet kiezen op de rechterflank.

De drie nieuwkomers zijn een meerwaarde op hun positie, terwijl die posities voorheen net de zwakke punten waren. Dezelfde Vetokele die gisteren vaak onhoudbaar was, was drie dagen eerder nog "rommel", remember.

Er loopt bij Mechelen niet meteen een speler rond waarvan ik zeg: die zou een versterking zijn voor STVV. Rits als 10 misschien. Maar hun kern is globaal zeker niet sterker dan die van STVV. Daar had ik de match van gisteren trouwens niet voor nodig om dat te weten.

Met Valdivia voor De Petter, Bagayoko terug uit Afrika, Bezus die hopelijk ooit zijn niveau van het seizoensbegin weer kan halen ( met visum voor familie op zak en 2 goeie spitsen die hij kan bedienen ) en Wolke die toch wel potentieel toont zit er zeker nog progressiemarge in deze ploeg.
Smurf
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door Smurf »

Belangrijke overwinning. Verdiend. Sterke Vetokele. We hadden inderdaad enkele doelpunten meer moeten maken. Mechele is wat mij betreft ook een echte aanwinst.
Na de 1-0 en de 2-1 kruipen we telkens te ver terug. Op de counter laat je het dan liggen. Deze keer is het goed afgelopen, maar ik zou dat toch niet blijven doen.
Praten over gered zijn is voorlopig wat voorbarig. Thuis tegen een zwalpend (misschien overdreven) Oostende hebben we wel een kans. Maar onze 6 rivalen in de degradatiestrijd spelen allemaal onderlinge duels. Ik tel Lokeren en kortrijk gemakkelijkheidshalve nog even mee, vooral Kortrijk zal toch nog eens iets moeten gaan rapen om niet nerveus te worden. Minstens drie van onze concurrenten halen dus punten. En er staan nog heel veel onderlinge duels op het programma de komende weken. Het blijft natuurlijk vrij simpel: nog een keer winnen en Moeskroen moet 4 van z'n laatste 7 wedstrijden winnen. Ze moeten nog naar Genk en Gent, maar uit de andere 5 zie ik ze nog veel punten halen. Westerlo zal het de komende twee weken moeten beginnen doen, want die hebben daarna, net zoals wij een erg pittig programma. Ook Beveren zal de komende weken iets moeten halen want hun laatste wedstrijden zijn zwaar. Eupen zal zich wel redden. Ze hebben de kwaliteit en een redelijk programma.
Binnen 2 speeldagen kunnen we gered zijn, maar voor hetzelfde geld zitten we er dan weer middenin. Ondanks het feit dat Moeskroen een kloof moet overbruggen, gok ik op Westerlo of Beveren.
Indien wij rond die 12de plek kunnen blijven hangen hebben we het degelijk gedaan. niet meer, niet minder.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door smol »

Er loopt bij Mechelen niet meteen een speler rond waarvan ik zeg: die zou een versterking zijn voor STVV. Rits als 10 misschien. Maar hun kern is globaal zeker niet sterker dan die van STVV. Daar had ik de match van gisteren trouwens niet voor nodig om dat te weten.

Met Valdivia voor De Petter, Bagayoko terug uit Afrika, Bezus die hopelijk ooit zijn niveau van het seizoensbegin weer kan halen ( met visum voor familie op zak en 2 goeie spitsen die hij kan bedienen ) en Wolke die toch wel potentieel toont zit er zeker nog progressiemarge in deze ploeg.[/quote]

Die Bjelica is ook geen slechte hoor, daar zit ook wel wat in.

en wie ga je eruit zwieren voor Bezus ....
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door Jack »

Zeer belangrijke overwinning, dit was echt nodig om de stress niet te verhogen!
Het enige dat je kan zeggen is dat de tegengoal te makkelijk viel en we zelf de match al lang hadden moeten afmaken.
Ik vond Vetokele echt goed, maar die missers (ook van Boli) moeten eruit. Bij Vetokele zal dit ook wel wat met ritme te maken hebben, komt wel goed. Veelbelovend alleszins.
Zoals hier boven al staat...Gerkens laatste tijd toch wel deftig bezig! Altijd goed aansluitend vanvoor en daardoor gevaarlijk.
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door StvvBoy »

smol schreef: en wie ga je eruit zwieren voor Bezus ....
Vraag me dat toch ook af. Gerkens speelt TOP en is momentele u beste middenvelder en Peeters zorgt toch nog steeds voor veel gevaar. Dan kan je enkel De petter er uit halen maar met 3 aanvallende middenvelders spelen is ook niet slim.

vVldivia - Gerkens - Peeters blijft voor mij het beste middenveld. Hoe goed Bezus mss ooit geweest is, Gerkens en Peeters staan momenteel terecht in de ploeg. Als er dan 1 van de 2 uit moet ga ik toch voor Peeters gaan als het om de recente vorm is maar ik zou Bezus gewoon niet in de ploeg zetten. Dat je hem maar eerst eens 30 minuten wekelijks laat invallen en dat hij dan zijn meerwaarde laat zien.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door tesneusdoek »

Smurf schreef:Belangrijke overwinning. Verdiend. Sterke Vetokele. We hadden inderdaad enkele doelpunten meer moeten maken. Mechele is wat mij betreft ook een echte aanwinst.
Na de 1-0 en de 2-1 kruipen we telkens te ver terug. Op de counter laat je het dan liggen. Deze keer is het goed afgelopen, maar ik zou dat toch niet blijven doen.
Praten over gered zijn is voorlopig wat voorbarig. Thuis tegen een zwalpend (misschien overdreven) Oostende hebben we wel een kans. Maar onze 6 rivalen in de degradatiestrijd spelen allemaal onderlinge duels. Ik tel Lokeren en kortrijk gemakkelijkheidshalve nog even mee, vooral Kortrijk zal toch nog eens iets moeten gaan rapen om niet nerveus te worden. Minstens drie van onze concurrenten halen dus punten. En er staan nog heel veel onderlinge duels op het programma de komende weken. Het blijft natuurlijk vrij simpel: nog een keer winnen en Moeskroen moet 4 van z'n laatste 7 wedstrijden winnen. Ze moeten nog naar Genk en Gent, maar uit de andere 5 zie ik ze nog veel punten halen. Westerlo zal het de komende twee weken moeten beginnen doen, want die hebben daarna, net zoals wij een erg pittig programma. Ook Beveren zal de komende weken iets moeten halen want hun laatste wedstrijden zijn zwaar. Eupen zal zich wel redden. Ze hebben de kwaliteit en een redelijk programma.
Binnen 2 speeldagen kunnen we gered zijn, maar voor hetzelfde geld zitten we er dan weer middenin. Ondanks het feit dat Moeskroen een kloof moet overbruggen, gok ik op Westerlo of Beveren.
Indien wij rond die 12de plek kunnen blijven hangen hebben we het degelijk gedaan. niet meer, niet minder.
Ik sluit me volledig aan bij uw mening. We moeten nog minstens 4 à 6 punten halen en voor Westerlo blijven, die voor mij de gedoodverfde degradatiekandidaat zijn, ondanks het feit dat ze zich de laatste weken met man en macht verdedigen en voor elke meter vechten. Moeskroen gaat nog punten pakken en had dat eigenlijk al moeten doen, mocht de arbitrage in België niet zo schandalig in het voordeel van de "grotere" ploegen zijn. Kortijk vind ik toch een verrassing...dat lijkt wel een leeglopende ballon. Zou wel straf zijn, van P.O. 1-dromen naar degradatie op 2 maanden tijd. Beveren moet het net zoals ons de komende weken doen, want de laatste wedstrijden zullen zwaar zijn (net als voor ons). Eupen heeft talent,maar soms is dat onvoldoende.

Allez, het wordt nog interessant en drie punten tegen Oostende zijn noodzakelijk, ook al lijkt dat misschien niet zo op het eerste zicht. Voordeel, we zitten in een positieve "flow" en Vetokele heeft onmiddelijk zijn meerwaarde aangetoond (maar goed ook). :stvv: :stvv: :stvv:
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Speeldag 23 : STVV-KV Mechelen

Bericht door Caravaggio »

Gisteren via P-Sports nog eens een ganse STVV match gekeken. Goede match, sterk STVV, nog eens fijn om te kijken!!
Al had het 4-1 moeten zijn, soit 3 punten zijn er, top !

Vetokele - Boli kan een koningskoppel worden... er zit marge op. Allebei misschien iets geraffineerder zijn in de afwerking niet té hard willen 'lellen'.
Gerkens - Peeters sterk fijn meegenomen dat het 'Belgen' zijn.
Als Bekx, Pirard nog wat kneepjes leert praat binnen enkele maanden niemand nog over Dutoit.
Bolingoli voor Ceuvas dat is volgens mij een absolute verbetering (ik zie echt niks in Cuevas sorry)
Valdivia/Bezus voor De Petter of speel je dan té aanvallend?
Wat vinden jullie van Kotysch ?
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Plaats reactie